Mauve

Brink 1 1251 KR Laren Nederland Kaart

Over restaurant Mauve

Vernoemd naar een meersterschilder

Restaurant Mauve is gelegen in het hart van Laren en is vernoemd naar de Larense meesterschilder Anton Mauve. De oude Saksische boerderij is modern opgeknapt en heeft een perfecte locatie aan het drukste kruispunt van Laren. Inderdaad, dit restaurant staat bekend om het fantastische terras, maar ook de lunch- en dinerkaart zal menig hartje sneller laten kloppen. Hoogste tijd om hier eens een kijkje (en hapje) te gaan nemen!

Meer informatie over restaurant Mauve

- High Tea 11:00 - 16:00

• Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Wandav .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
We gaan altijd als we in laren zijn hier even iets drinken en eten. De bediening is goed en vriendelijk. Het is hier fijn borrelen en de charcuterie en kaasplankje was goed. De bitterballen waren iets te ver doorgebakken.
Ed M.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Als lunch een focaccia en BLT. Eenvoudig en erg karig voor €8. Prima service. We zaten buiten en tussen de stoplichten zitten rechtvaardigt de prijs van een eenvoudig broodje niet.
Marie-Anne B.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Lunch bij Mauve is ons altijd goed bevallen. Nu ook weer. Broodje met tonijnsalade die voorzien was van een Hoisin dressing en lekkere zoetzure komkommer en taugé. Top. Clubsandwich ook goed gemaakt, met nog warme aardappelchipjes. Zeer aardige bediening en een fijn terras om de Gooische medemens eens te kunnen bekijken.
Nielskooijman .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Heerlijk geluncht bij het gezellige aan de Brink gelegen Café Restaurant Mauve in Laren.
Gezellig terras waarbij er genoeg valt te kijken! Prima bediening en uitstekende gerechten. Ons verzoek om wat water bij de wijn werd ongevraagd beantwoord met een karaf leidingwater opgeleukt met een takje verse kruiden en een citroentje. Om de hals een kaartje met het verzoek, geheel vrijblijvend een euro te betalen voor de karaf water welke door Mauve gesponsord word aan Pink Ribben. Wat een fantastisch initiatief mede door de nu voortdurende discussie over het al dan gratis serveren van leidingwater in de horeca! Hopelijk volgen vele horecaondernemers dit prachtige initiatief.
Gert D.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Vriendelijke ontvangst, vriend/zakenrelatie zat al op het terras met een witte wijn op mij te wachten. De zon scheen, dus begonnen een Jupiler pils van de tap, smaakte heerlijk. Het brood vooraf was goed. Gekozen voor het drie gangen keuzemenu. Beide als vooraf rundercarpaccio met eendenlever, smaakte voortreffelijk. Als hoofdgerecht de premium grill steak. Tafelgenoot bestelde medium en ik 'zo rood mogelijk'. Zowel de medium als rare steak waren uitstekend bereid en smaakten heerlijk. Zowel de witte als de rode (Merlo) wijn smaakten uitstekend. Het nagerecht hebben we vervangen door een bakje goede koffie met een simpel koekje. Heerlijk gegeten en een vriendelijke service.
Knarf E.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Op een woensdagmiddag wezen lunchen bij Mauve. Wij vonden het nog net wat te koud om plaats te nemen op het mooie terras (er zijn gelukkig wel terrasheaters aanwezig). De bediening was prima in orde evenals de lunch. Het ambachtelijke brood met rundercarpaccio was royaal belegd en erg goed van smaak.
Fons V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2016
Op maandagavond tweemaal een driegangen menu gegeten, met zalm en kreeftcocktail vooraf; parelhoen en poon als hoofdgerecht; chocolade taart na. Alle gangen waren zeer goed bereid, zeer smakelijk, prachtig opgediend en hebben en goede kwaliteit – prijs verhouding. Maandagavond in Mauve is een aanrader: het was er aangenaam rustig in het plezierige warme interieur. Enige nadeel: de bediening komt net iets te vaak vragen of het allemaal ‘heerlijk’ smaakt. En: opletten bij de afrekening: een driegangen menu is substantieel goedkoper dan alle gerechten los.
Jasper V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Wij hebben een hele leuke avond gehad bij Mauve en erg lekker gegeten. Voor de ceviche van zalm en rundercarpaccio. Mooie verse producten en goede smaken. Als hoofd de steak waar bavette werd geserveerd. Kwaliteit van het vlees was redelijk, mooie saus en lekkere pastinaak. De polenta was ook erg lekker. Een lekker glas Rioja erbij. Als dessert hadden we chocoladetaart, deze was goddelijk, zeker in combinatie met het ijs, munt en yuzu. Bediening was prettig! Interieur is erg fraai met een prettige ambiance. Ik stond ervan te kijken dat de tent niet vol zat op zaterdagavond!
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Geluncht met vrienden, de vraag of we iets wilde drinken kwam snel. Maar na geruime tijd ondanks veelvuldig langslopen van de bediening en wij met waaiende armen om aandacht te vragen, lukte het ons iets te eten te bestellen.
Kwaliteit van de lunch in verhouding tot de prijs is goed.
Geen aandacht was in dit geval te weinig mensen in de bediening.
Casper V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
In het pittoreske centrum van Laren bevindt zich restaurants Mauve en Anton naast elkaar (als in "Anton Mauve"). We hebben de hamburger gegeten voor de lunch. Prima burger, lekkere frites. Maar vooral de bediening was keurig netjes en vriendelijk, het is daar goed zitten. Dat hebben we dan ook lang gedaan. Aanrader.
Folkert F.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Mauve heeft een goede naam, maar dan als schilder. Het restaurant daarentegen valt tegen.
Het brood met tonijn salade was zeer matig. In de 1e plaats waren de 2 boterhammen zo dun gesneden, dat zij van je vork afvielen. De smaak was op zich goed .De tonijnsalade miste garnituur. De sla moest je echt zoeken en dan was het nog zo minuscuul gesneden , dat het van je vork en brood afviel de tonijn was te zuur. De azijn fles was waarschijnlijk uitgegleden. Te weinig ui. De bolletjes tonijn waren klein. Dat had wat royaler gekund. Derhalve samengevat Te kort schietend in alle opzichten. De prijs daarentegen schoot niet te kort, maar eerder te veel omhoog. Ik heb vele malen betere tonijnsalade gegeten tegen een lagere prijs.
Bij het uitserveren van de tonijnsalade en de thee vergat de bediening het bestek en het theezakje. Het komt wat ongeinteresseerd over om warm water uit serveren en het theezakje later te bezorgen. Trouwens ik vroeg om groene thee en krijg een hele kist met verschillende soorten thee. Uitzoeken maar.
Het positieve, om mee te besluiten is de entourage. Gezellig , goed verlicht. leuke muur versiering.
Lidewij Z.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
De bediening was slecht en het eten duurde lang en zelfs de rekening. Eten was echter heerlijk. En bediening was wel aardig.
Rengo .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Gisteravond gegeten bij Mauve. Ziet er gezellig uit, bediening prettig. Prima hoofdgerecht (rode poon), als nagerecht een kaasplankje met een glas Port. Wat een afgang! 3 miniflintertjes kaas waarvan de helft nog uit korst bestond ook, met een nog kleiner miniflintertje vijgenbrood wel op groot verwarmd bord geserveerd. Op mijn opmerking dat het wel een héél karige portie was, kreeg ik als antwoord van de jonge ober dat hij opdracht had héél kleine stukjes af te snijden! Daar durven ze wel ruim 11 euri voor te vragen. Niet bepaald chic!
Michiel T.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015

Op het drukke kruispunt in het centrum van Laren is het zien en gezien worden. Dat is ook zowat het enige wat dit restaurant/terras te bieden heeft. Beperkte lunchkaart en het door mij bestelde broodje beenham (2 superdunne plakjes op brood met veel sla eronder) was qua prijs/kwaliteit onder de maat. Wit wijntje erbij ook bovenmaats geprijsd. Hier ga je naar toe om andere redenen dan om lekker te lunchen.
Diederick B.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Hoewel niet ieder tafeltje bezet was, duurde het 55 minuten voor het eten geserveerd werd. Het visgerecht was redelijk, de steak zeer matig. Alle drie couverts waren lauw. Hoewel bediening vriendelijk is duurt het zeer lang voor ze op een verzoek reageren. Vragen om service is niet van deze tijd. Alleen de locatie houdt het etablissement overeind.
Kriss .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Gister heerlijk gegeten bij Restaurant Mauve.
Erg hing een gezellige sfeer ondanks het herfstachtige weertje.

De medewerkers waren erg kundig aardig en wisten veel te vertellen over het eten wat ze serveerde.

Al met al een prachtig plekje om heerlijk te lunchen of te dineren.

Wij komen zeker terug!
Olaf P.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Tussen het Botox publiek geluncht. Twee kroketten met brood. Meer krijg je inderdaad niet. Een beetje salade er bij was aardig geweest. Kroketten smaakten ook niet geweldig.
Demyen S.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Kaart met genoeg lekkers erop. Bediening is prima, keek alleen niet zo vrolijk. En het uitzicht op de brink is natuurlijk een leuk pluspuntje! Aanrader is de charcuterie, erg lekker.
Sabina S.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Mooi terras met veel bekijks. Het duurde lang voordat we bediend werden. Aan het wijnglas zat lippenstift van iemand anders. Zonder excuses vond de ober het ook vies. Eten is duur. Je krijgt een kleine portie. Mosterdsoep smaakte aardig maar was wat aan de zure kant. Meerdere malen om drankjes gevraagd. Bonnetjes waren kwijt. Je betaalt hier de hoofdprijs voor een slechte service en kwaliteit. Zoek iets anders zou ik zeggen!
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Al jaren eet ik soms hier..Omdat het vaak leuk is...en lekker

Maar wat een desillusie vanavond...Mosterdsoep lekker..maar (erg) laat..wachten op hoofdgerecht..een maaltijdsalade..

OMG ...echt compleet mis...echt alle salade blaadjes compleet verzopen in de dressing....de tonijn zonder smaak..Kop koffie ter compensatie..maar waar was de kok om zijn prutswerk te verontschuldigen...???

Na jaren trouw mensen aanmoedigen, erg teleurgesteld in het prutswerk van vanavond..

Kom voorlopig niet meer terug..help: wat gebeurde er in de keuken?

Dit kan echt niet..