Mauve Restaurant & Bar

Brink 1 1251 KR Laren Nederland Kaart

Over het restaurant Mauve Restaurant & Bar

MAUVE Restaurant & Bar In het hart van Laren ligt Mauve restaurant & bar, vernoemd naar de Larense meesterschilder Anton Mauve. De oude Saksische boerderij is modern opgeknapt en heeft een perfecte ligging aan het drukste kruispunt van Laren. Mauve staat echter niet alleen bekend om het prachtige terras, maar ook om de heerlijke lunch- en dinergerechten. In het restaurant hangt een wisselende expositie van kunst, in samenwerking met Van Schaik & Van Schaik Art Gallery uit Zeist.

Meer informatie over restaurant Mauve Restaurant & Bar

• Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Gezelligavondje uit.
Marijke L.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Lekker gegeten...wel lang wachten...
Herman V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Heerlijke VISA altijd, precies juiste hoeveelheid en lekker krokant gebakken!
Renée S.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Het is hier lastig een eenvoudig biertje of glaasje rosé te bestellen. Alles is rommelig georganiseerd en het duurt eeuwig voor je je drankjes krijgt. Jong personeel onder 18 mag geen bestelling opnemen of drankjes serveren. Een fles redelijke rosé is zeer prijzig , zeker in vergelijking met de prijzen van drank in de directe omgeving..
Ik ken de horeca in Laren goed maar Mauve ziet mij niet meer terug. Bonte Paard aan de overkant is qua service, prijzen en kwaliteit veel en veel beter.
Goedemiddag Renée,

Bedankt voor het achter laten van je recensie en feedback.

Ondanks dat onze prijzen niet aansluiten bij uw verwachtingen hopen wij u toch nog een keer terug te zien.

groeten,
Denise
Nel D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Prima restaurant op een prachtige plek hebben hier uitstekend gegeten
Goedemorgen Nel,

Bedankt voor je mooie beoordeling.

^Denise
Wandav .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
We gaan altijd als we in laren zijn hier even iets drinken en eten. De bediening is goed en vriendelijk. Het is hier fijn borrelen en de charcuterie en kaasplankje was goed. De bitterballen waren iets te ver doorgebakken.
Ed M.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Als lunch een focaccia en BLT. Eenvoudig en erg karig voor €8. Prima service. We zaten buiten en tussen de stoplichten zitten rechtvaardigt de prijs van een eenvoudig broodje niet.
Marie-Anne B.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Lunch bij Mauve is ons altijd goed bevallen. Nu ook weer. Broodje met tonijnsalade die voorzien was van een Hoisin dressing en lekkere zoetzure komkommer en taugé. Top. Clubsandwich ook goed gemaakt, met nog warme aardappelchipjes. Zeer aardige bediening en een fijn terras om de Gooische medemens eens te kunnen bekijken.
Nielskooijman .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Heerlijk geluncht bij het gezellige aan de Brink gelegen Café Restaurant Mauve in Laren.
Gezellig terras waarbij er genoeg valt te kijken! Prima bediening en uitstekende gerechten. Ons verzoek om wat water bij de wijn werd ongevraagd beantwoord met een karaf leidingwater opgeleukt met een takje verse kruiden en een citroentje. Om de hals een kaartje met het verzoek, geheel vrijblijvend een euro te betalen voor de karaf water welke door Mauve gesponsord word aan Pink Ribben. Wat een fantastisch initiatief mede door de nu voortdurende discussie over het al dan gratis serveren van leidingwater in de horeca! Hopelijk volgen vele horecaondernemers dit prachtige initiatief.
Gert D.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Vriendelijke ontvangst, vriend/zakenrelatie zat al op het terras met een witte wijn op mij te wachten. De zon scheen, dus begonnen een Jupiler pils van de tap, smaakte heerlijk. Het brood vooraf was goed. Gekozen voor het drie gangen keuzemenu. Beide als vooraf rundercarpaccio met eendenlever, smaakte voortreffelijk. Als hoofdgerecht de premium grill steak. Tafelgenoot bestelde medium en ik 'zo rood mogelijk'. Zowel de medium als rare steak waren uitstekend bereid en smaakten heerlijk. Zowel de witte als de rode (Merlo) wijn smaakten uitstekend. Het nagerecht hebben we vervangen door een bakje goede koffie met een simpel koekje. Heerlijk gegeten en een vriendelijke service.
Knarf E.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Op een woensdagmiddag wezen lunchen bij Mauve. Wij vonden het nog net wat te koud om plaats te nemen op het mooie terras (er zijn gelukkig wel terrasheaters aanwezig). De bediening was prima in orde evenals de lunch. Het ambachtelijke brood met rundercarpaccio was royaal belegd en erg goed van smaak.
Fons V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2016
Op maandagavond tweemaal een driegangen menu gegeten, met zalm en kreeftcocktail vooraf; parelhoen en poon als hoofdgerecht; chocolade taart na. Alle gangen waren zeer goed bereid, zeer smakelijk, prachtig opgediend en hebben en goede kwaliteit – prijs verhouding. Maandagavond in Mauve is een aanrader: het was er aangenaam rustig in het plezierige warme interieur. Enige nadeel: de bediening komt net iets te vaak vragen of het allemaal ‘heerlijk’ smaakt. En: opletten bij de afrekening: een driegangen menu is substantieel goedkoper dan alle gerechten los.
Jasper V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Wij hebben een hele leuke avond gehad bij Mauve en erg lekker gegeten. Voor de ceviche van zalm en rundercarpaccio. Mooie verse producten en goede smaken. Als hoofd de steak waar bavette werd geserveerd. Kwaliteit van het vlees was redelijk, mooie saus en lekkere pastinaak. De polenta was ook erg lekker. Een lekker glas Rioja erbij. Als dessert hadden we chocoladetaart, deze was goddelijk, zeker in combinatie met het ijs, munt en yuzu. Bediening was prettig! Interieur is erg fraai met een prettige ambiance. Ik stond ervan te kijken dat de tent niet vol zat op zaterdagavond!
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Geluncht met vrienden, de vraag of we iets wilde drinken kwam snel. Maar na geruime tijd ondanks veelvuldig langslopen van de bediening en wij met waaiende armen om aandacht te vragen, lukte het ons iets te eten te bestellen.
Kwaliteit van de lunch in verhouding tot de prijs is goed.
Geen aandacht was in dit geval te weinig mensen in de bediening.
Casper V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
In het pittoreske centrum van Laren bevindt zich restaurants Mauve en Anton naast elkaar (als in "Anton Mauve"). We hebben de hamburger gegeten voor de lunch. Prima burger, lekkere frites. Maar vooral de bediening was keurig netjes en vriendelijk, het is daar goed zitten. Dat hebben we dan ook lang gedaan. Aanrader.
Folkert F.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Mauve heeft een goede naam, maar dan als schilder. Het restaurant daarentegen valt tegen.
Het brood met tonijn salade was zeer matig. In de 1e plaats waren de 2 boterhammen zo dun gesneden, dat zij van je vork afvielen. De smaak was op zich goed .De tonijnsalade miste garnituur. De sla moest je echt zoeken en dan was het nog zo minuscuul gesneden , dat het van je vork en brood afviel de tonijn was te zuur. De azijn fles was waarschijnlijk uitgegleden. Te weinig ui. De bolletjes tonijn waren klein. Dat had wat royaler gekund. Derhalve samengevat Te kort schietend in alle opzichten. De prijs daarentegen schoot niet te kort, maar eerder te veel omhoog. Ik heb vele malen betere tonijnsalade gegeten tegen een lagere prijs.
Bij het uitserveren van de tonijnsalade en de thee vergat de bediening het bestek en het theezakje. Het komt wat ongeinteresseerd over om warm water uit serveren en het theezakje later te bezorgen. Trouwens ik vroeg om groene thee en krijg een hele kist met verschillende soorten thee. Uitzoeken maar.
Het positieve, om mee te besluiten is de entourage. Gezellig , goed verlicht. leuke muur versiering.
Lidewij Z.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
De bediening was slecht en het eten duurde lang en zelfs de rekening. Eten was echter heerlijk. En bediening was wel aardig.
Rengo .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Gisteravond gegeten bij Mauve. Ziet er gezellig uit, bediening prettig. Prima hoofdgerecht (rode poon), als nagerecht een kaasplankje met een glas Port. Wat een afgang! 3 miniflintertjes kaas waarvan de helft nog uit korst bestond ook, met een nog kleiner miniflintertje vijgenbrood wel op groot verwarmd bord geserveerd. Op mijn opmerking dat het wel een héél karige portie was, kreeg ik als antwoord van de jonge ober dat hij opdracht had héél kleine stukjes af te snijden! Daar durven ze wel ruim 11 euri voor te vragen. Niet bepaald chic!
Michiel T.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015

Op het drukke kruispunt in het centrum van Laren is het zien en gezien worden. Dat is ook zowat het enige wat dit restaurant/terras te bieden heeft. Beperkte lunchkaart en het door mij bestelde broodje beenham (2 superdunne plakjes op brood met veel sla eronder) was qua prijs/kwaliteit onder de maat. Wit wijntje erbij ook bovenmaats geprijsd. Hier ga je naar toe om andere redenen dan om lekker te lunchen.