Maurya Organic Indian Lounge

Korte Leidsedwarsstraat 49A 1017 PW Amsterdam Nederland Kaart
31-206263809

Over restaurant Maurya Organic Indian Lounge

Exotisch India

Proef de verfijnde Noord-Indiase keuken. Kennis, de mooiste specerijen en kruiden zijn de basis van elk gerecht. Je proeft direct de zorg die in het eten wordt gestopt. De bediening kiest graag een wijn voor je uit die je maaltijd perfect complimenteert. Wat een topervaring!

Meer informatie over restaurant Maurya Organic Indian Lounge

• : Parkeerplaats, Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Donderdag 16:30 - 23:00
Vrijdag t/m Zondag 16:30 - 23:30

Spartan D.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Wij hadden na een gezellig dag met vier vrienden besloten om de dag af te sluiten met een leuk avonddinner. Al snel waren wij opzoek naar een Indian restaurant. Wij werden voor de hoofdingang van Maurya als het ware naar binnen gelokt met de belofte 10 procent korting te krijgen. De oplichter die aan de deur stond was een vent uit Nepal. Deze man Kan je het ook niet echt kwadelijk nemen, maar wat ik wel
Wil zeggen is dat hij goed in zijn rol zit. Eenmaal door de hoofdingang en met de trap omhoog kom je in een donker grot terrecht. Mijn vrienden Waren net van vakantie en hadden een aardig kleurtje. Dus ik zag niet meer waar mijn vrienden waren. Verlichting was minimaal en als je nachtblind bent zie je je gerecht niet. Bij binnenkomst stonden er in totaal 4 mensen aan de bar. Dit bleke achteraf de serveerders en mogelijk de uitbater. Direct viel mij op dat deze geen glimlach in hun gezicht hadden. Het lijkt mij als restauranthouder een belangrijk
Middel om je klanten welkom te heten. Eenmaal aan tafel kwam er een groot corpulente man ons tewoord staan. Zoals gewoonlijk vraagt men eerst wat men wilt drinken. Daar ging de beste man met de grijs ongestreken overhemd al de mist in. Wij bestelde wat en direct vroeg hij of wij een glas van 0,2 l of een 0,4 l wilden. Op het moment je je toko de naam restaurant geeft dien je allereerst normaal formaat glazen te gebruiken. Wij raakte daar al in een soort van discussie omdat de corpulente man heel verwijtend was en het raar vond dat wij een normaal glas met drinken wilde. De corpulente man kwam evenlater aan om de bestelling op te nemen. Wij keken in de menukaart. Het viel ons op dat de prijzen extreem hoog waren. Wij hadden toen nog niet een idee wat de hoeveelheid aan eten wij geserveerd zouden krijgen. Tijdens de bestelling was ons beste man ( genomineerd tot beste serveerder) heel belerend naar ons over het feit dat hij organische voedsel serveert en dat hij het doet aan de maatstaven van India. Volgens mij wonen wij in Nederland. Deze corpulente man overrompelde ons met zijn praatjes waardoor wij eigenlijk al wisten dat dit niet een goede eettent is. Het eten was lekker alleen de hoeveelheid was
Schrikbarend. Wat normaal als bijgerecht word geserveerd kregen wij nu als hoofdgerecht. Nou ik kan u vertellen dat dit zelf niet genoeg was voor mijn twee katten die ik
Thuis heb. Uiteindelijk een rekening moeten betalen boven de 100 euro. Geen sociabiliteit, geen service, prijzen zijn te hoog en de hoeveelheid is gebasseerd
Op de formaat van een mens uit India.

Sommige mensen moeten geen horeca beginnen. Ik raad niemand aan om hier te gaan eten.
Hanneke H.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
We hebben 11-4-2015 in dit restaurant gegeten, naar binnen gelokt door een jongen die het eten als biologisch aan prees. De eigenaar vertelde met bevlogenheid over het eten en de natuurlijke ingredienten. We bestelden ieder een hoofdgerecht en een drankje. Eigenaar adviseerde Jeera fried rijst bij dit gerecht, vroeg welke groenten we wilden (we namen gemixte groenten). Eigenaar zei ook dat naan brood er goed bij smaakt en stelde voor wat raita erbij te zetten. Vertelde er niet bij dat we voor deze bijgerechten de hoofdprijs moesten betalen. We hadden er bier bij besteld en kregen ongevraagdeen grote fles per persoon. De rekening was 99 euro voor een simpel hoofdgerecht, wat bijgerechtjes, een biertje en een kopje koffie. We voelden ons behoorlijk afgezet en zullen dit restaurant nooit aanbevelen.
Jenne79 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Vandaag met 6 collega's hier wezen eten. Dit is niet opgelicht in het buitenland maar opgelicht in Amsterdam!!!! We werden naar binnen gelokt met 10pct korting. En als het eten niet lekker was, gegarandeerd geld terug. Nou met z'n 7en waren wij EUR475,- kwijt. En wij hebben niet eens een toetje gehad. De eigenaar gaf aan de"portier" niet te kennen, die ons overhaalde om te komen eten. Bij geen enkel gerecht zat naan of rijst. Dat zagen we pas op de rekening erbij staan. Natuurlijk hebben wij om uitleg gevraagd en daar was hij niet blij mee. Als voorgerecht krijg je 4 chicken wings, droge chicken wings, voor EUR 8,-. Hoofdgerecht 6 droog geroosterde garnalen voor EUR 24,50. 2 cocktails EUR 7,- en een thee. Nou wat je extra had was dan de naan en de rijst elk EUR 4,-. Maar als je het concept niet kent, weet je dus ook niet dat het zonder rijst is etc. En onze vraag om uitleg maakte de eigenaar alleen maar bozer. Wij hebben het een keer meegemaakt, dus voor ons geen Maurya meer.
Meijmaal .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Eten erg lekker, goede service, de eigenaar gaf goede adviezen. De entree nodigt niet echt uit.
Ik kwam er met een zaken relatie. Bij aankomst had ik twijfels omtrent het etablissement, het eten was echter meer dan de moeite waard.
Jeroen J.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Het eten was ok, afgezien van een leuk voorgerecht wel behoorlijk recht-toe-recht-aan, niet erg subtiel of zichtbaar liefdevol klaargemaakt (wat je stiekem toch verwacht bij organic food). De wijn was lekker (maar relatief wel duur). En het voornaamste pijnpunt: we betwijfelen zeer of het biologisch was! En dat was wel waarom we hier naar toe gingen (Indian Organic Lounge). Het decor was interessant, maar de enorme flatscreen die op tv aan stond (en volgens de bediening niet uit kan) verpestte dat wel weer volledig. Dat is te snackbar. De zaak past al met al bij de Leidseplein omgeving, wat geen aanbeveling is. Geen onaardige mensen, maar zo'n vergaande twijfel over het biologische dat we er niet terug zullen keren, en em niet aan kunnen bevelen aan anderen. Jammer!
Nils A.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2014
Ik was gisteren met 2 vrienden in verband met het IENS diner dagen, wij hebben 2 keer het menu voor 25 euro genomen, het eten was ok maar niet super lekker. Het decor lijkt een betje ouder en de stoelen waren echt hard. 5 minuten naar het aankomst heb ik een email met de annuleering van die reservatie ontvangen, dat vand ik vremd om dat wij 15 minuten ervoor waren en het restaurant niet vol was. Naar bijna 2 uuren vertrokken wij met een factuur van 117 euro, wij schrokken een betje omdat onze vriendin alleen een soup en een vegetarische hoofdgerecht gegeten hadde en twee kleine sapen gedronken had. Naar controle van het factuur lijkte die prjzen van de dranken best prijzig, een gewone sap was 3.50 euro, maar op de factuur stond grote glas voor 6 euro, wat 2.50 euro meer als wat gedronken wordt, het sap glas was 0.2 liter. Bier prijzen waren ook duur 6.50 euro voor een grote fles van het indische Cobra beer, nog 2 euro extra in rekening voor die extra pittige kip en 3 euro voor het brood, wat wij dachten zij inclusive die 25 euro deal. Het lijkt een betje op oplichting, ik zal hier noit meer naartoe gaan en niet aanraden te gaan! Het zijn veel betere en goedkopere alternativen in de buurt van het Leidseplein. Ik weet niet waroom het Maurya Organic Indian Loungee en 8.1 heeft.
Melissa D.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
Met zijn tweeën in een helemaal leeg restaurant. Direct twijfel: is dit echt de tent die een 8.3 heeft gekregen. Zitten we wel goed? Het restaurant was een enorme ruimte met pompeuse oudbollige houtsnijwerken stoelen en tafels. Niet gezellig. Wel vriendelijk ontvangen door ober. Helaas bijgestaan door een veel minder vriendelijke man (de eigenaar?). Een vegetarische schitel met 5 gerechtjes samen delen kon volgens hem niet. We moesten echt twee (zeker niet goedkope) maaltijden aanschaffen. Rijst of naan moest je er apart bij bestellen. Om nog op een 8.3 uit te komen moest het eten wel heel voortreffelijk zijn. Het tegendeel was waar. Het was zeer vet, weinig smaakvol en duidelijk minder goed dan wat ik van de gemiddelde Indiër in Amsterdam gewend ben. Diepe teleurstelling, die omsloeg in weerzin bij het zien van de rekening. Geen aanrader deze tent!!!
Richard N.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2014
Heerlijk gegeten hier. Echt nog nooit zo lekker Indiaas gegeten. Je proeft dat alles echt vers wordt bereid. We hebben ons laten verrassen door de eigenaar en de gerechten waren stuk voor stuk zeer goed. Van buiten denk je dat dit restaurant zich vooral richt op toeristen. Maar niets is minder waar. Nadat je omhoog wordt begeleid door de gastheer kom je in een prachtig restaurant met erg mooie details. Tel de uitstekende en vriendelijke bediening daarbij op en je hebt een top restaurant op een plek waar je dit niet verwacht. Niet goedkoop, maar door de verse ingrediënten en bereiding de prijs meer dan waard.
Kunstig .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2013
We hebben hier gegeten op oud jaars avond met 4 personen. Het was even zoeken omdat het restaurant op een bovenverdieping gelegen is en je het vanaf de straat niet direct ziet. We werden vriendelijk opgevangen en de entourage was eveneens prima. We kozen een menu omdat we dan van alles iets zouden proeven. Twee keer het vegetarische menu en twee keer met vlees. Het eten was prima, wel wat aan de zoute kant en wat eentonig. De kip en lam kwam in dezelfde smaken twee keer in de voorgerechten terug. De hoeveelheid was prima, we hebben ruim voldoende kunnen eten. De prijs is behoorlijk. Veel geld voor kwalitatief niet heel geweldig eten. Dat had wat mij betreft met name te maken met het gebrek aan afwisseling. De bediening was prima. Aardige mensen die goed uitleg konden geven over de menu's.
Stephanie H.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2013
Sprookjes bestaan nog ... Genieten in de sfeer van 1001 nacht ...

India is een rijk land aan cultuur, tempels, religies (Hindoeïsme en Tibetaans boeddhisme), filosofieën, kunstuitingen en talen. Zo divers als het aantal talen en dialecten (meer dan 100; Hindi, Urdu, Sanskriet, Bengali, Tamil en Nepali, Panini (klassieke grammatica) en Kalidasa, de klassieke literatuur, is de menukaart en het aantal mogelijkheden op culinair gebied in dit restaurant. De eeuwenoude Indiase keuken is befaamd vanwege de vele kruiden, die voor een unieke smaak zorgen. Het restaurant is gespecialiseerd in de Noord-Idiase keuken en gebruikt daarbij uitsluitend biologische produkten. Dit geeft een zeer aparte wending aan de vele gerechten die de kaart rijk is. De meeste restaurants gebruiken de standaard chili-kruiden, maar dit restaurant blinkt uit aan de diversiteit aan Indiase kruiden, speciaal geimporteerd uit het moederland zelf. Dit maakt het verschil uiteraard.

Via Iens kreeg ik bericht, dat er recent een Indiaas restaurant was heropend in hartje centrum. Omdat de restaurants in het centrum zich veelal op toeristen richten, raadpleegde ik eerst de Iens-beoordelingen. Deze sloegen alles; het regende negens en tienen! Dit deed er mij toe besluiten direct een reservering te maken. Alhoewel wij het centrum goed kennen, liepen we eerst bijna aan dit restaurant voorbij. De gastheer buiten, staat er echter niet voor niets en leidt je een trap op naar boven, alwaar je je in een Indiaas paleis waant.

Geen verkapte lounge-sfeer, die je alom aantreft in restaurants in Amsterdam, maar een enorm grotesk, majestueus restaurant met prachtige, zware, authentieke Indiase meubels, bestaand uit prachtig houtsnijwerk. De stoelen alleen al zijn een bezienswaardigheid, gesneden uit prachtig kersenhout met houten vogelkoppen als stoelleuningen. Verder komt het befaamde houtsnijwerk terug in de massieve tafelbladen, bedekt met glas. Een groot aantal raamtafels aan de zijkant, maar ook in het restaurant zelf een rijke aankleding die on-Nederlands aandoet. Het enige Nederlandse was een prachtige kerstboom in het midden van het restaurant. De tafels zijn ruim uit elkaar gepositioneerd, zodat men hier ook voor een zakelijke bespreking goed terecht kan. Achter in de zaak hangt een scherm, waarop authentieke, bekende Indiase artiesten Indiase muziek ten gehore brengen. De eigenaar is van plan in de toekomst ook live Indiase muziek te gaan verzorgen.

De eigenaar, geboren en getogen in Delhi, verwelkomde ons direct en waarschuwde ons, dat het Iens-menu uitgebreid en overvloedig zou zijn, maar dat hij dit graag aanbiedt om de gasten de kans te geven met ieder hoekje van de Indiase keuken kennis te maken. De eigenaar weet heel veel van de Indiase keuken en de bereiding van gerechten met de diverse kruiden, die hem onderscheiden van de diverse Indiase "concullega's" in de stad. Zijn koks behoren dan ook tot de Taj chefs een keukennormering in India, die aangeven, dat een kok tot het hoogste niveau behoort. Deze koks werken voor een selectief aantal restaurants, zo ook deze, en koken met een passie, die direct is terug te vinden in de smaak van de gerechten. Het pittigheidsniveau kan men zelf aangeven; van authentiek sterk gekruid tot matig of mild; van madras tot vindaloo. De kaart omvat verschillende curry's, tandoori's, vis- en kipgerechten, diverse soorten nan brood en paperdums.
Ook vegetariërs zijn hier aan het goede adres en kunnen hun eigen ingrediënten en wensen kenbaar maken.

Het driegangendiner was dan ook copieus te noemen. We begonnen met linzensoep, rijkelijk gevuld met kip en rijst. Uiteraard was er ook de welbekende Indiase Mulligatawny soep of zelfs de keuze uit vissoep met Indiase Hilsa-vis. Daarna volgde een tandoori mixed grill met in de klei-oven geroosterde gerechten: Tandoori chicken, Seekh Kebab, Chicken tikka, Hot Chicken Wings. Goedgevulde glazen wijn accompagneerden het samenspel van smaken. Daarna werd het diner vervolgd met een thali (groot tableau) gevuld met bakjes die vijf gerechten bevatten, geserveerd met saffron basmati pulao rijst, Indiaas nan brood, salada en raita. Wij kozen in deze combinatie voor kip en lams curry, maar er kon ook geopteerd worden voor dit gehele menu op basis van vis (fish curry). Geen meerprijs! Ook waren de Mango lassies (sweet/salty) van ongeëvenaarde kwaliteit. Bovendien zijn de hoge kwaliteit wijnen speciaal geselecteerd en passen uitstekend bij de Indiase gerechten.

Kortom een smaaksensatie pur sang, voor fijnproevers, die eens iets anders willen dan het mediocre Indiase (afhaal)restaurant en die gastvrijheid met culinair genieten op het allerhoogste niveau met uitsluitend verse, biologische produkten met behoud van de originele smaak weten te waarderen.
Rien1939 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2013
Hebben gebruik gemaakt van de Iens deal voor € 24,50 voor een 3-gangen keuze menu. Ik kan mij niet voorstellen dat voor dit menu € 50,-- gevraagd kan worden. Het menu is € 24,50 waard. Pittige tomatensoep, Tandoori chicken en een grote schotel met 5 verschillende gerechten met saffraan rijst en Indiase brood. Alles heerlijk van smaak. Sanitair kan een opknapbeurt gebruiken. Vriendelijke bediening.
R E.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2013
Interesse gewekt vanwege de Iens DinerDeal zag er imposant uit!! Menu van €50,- voor 50%…ziet er leuk uit afgaande foto's van restaurant op de site. Ja laten we maar proberen…en dus gereserveerd en vol verwachting naar restuarant.

Op het eerste gezicht bij binnenkomst ziet het er allemaal redelijk goed uit. Nadere inspectie toch wel wat goedkoop zeker na bezoek herentoilet, daar kan wel het een en ander verbeterd worden! Bediening is overigens zeer vriendelijk muv van de nogal bot overkomende eigenaar.

Maar goed nu belangrijkste is het eten en drinken. Cocktail genomen behoorlijk aan de prijzige kant en niet echt bijzonder. Linzensoep goed van smaak. Dan de verschillende voorgerechten redelijk maar de presentatie is echt belaberd. Hoofdgerecht redelijk van smaak maar niet bijzonder. Organsich/biologisch tja wie zou het zeggen?

Wat ons het meest stoorde is de prijs voor dit menu welke gesteld wordt op €50,- als de normale prijs. Dat is naar mijn mening nogal aan de hoge kant…eigenlijk buiten proportioneel!! Maar goed wel leuke avond gehad, maar absoluut géén tweede keer en géén aanrader. Vanwege de slechte kwaliteits/prijsverhouding geef ik voor het eten dus een 4
Bartlema .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2013
We moesten een uur op ons drinken wachten en kregen ook niet zoals in andere Indiase restaurants de gebruikelijke papapadams om het wachten te overbruggen. Het decor is overdadig-oubollig. De menu's zijn goed, maar laat u niet door de vlot babbelende eigenaar overhalen om buiten de kaart om te bestellen. Dan komt u van een koude kermis thuis en betaalt maar liefst 2-3 keer meer dan u oorspronkelijk van plan was uit te geven.
Raúl O.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2013
Het decor in combinatie met de muziek geven echt een prachtige indiaase sfeer. De bediening is vriendelijk en men neemt de tijd voor de klant. De menukaarten zijn zeer uitgebreid. Hulp van de bediening kan de keuze echter vergemakkelijken. Dan het eten, in een woord magnefiek.
De versheid van de ingredienten is er echt aan te proeven en een uur na het eten had ik absoluut geen zwaar gevoel op mijn maag. Dat onderstreept nog eens de versheid van de producten waar de chefkok mee werkt. Dit restaurant kan ik zonder twijfel aanraden.
JustAmsterdam .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2013
Na een paar jaar kwam ik, toen ik weer eens in de buurt was, weer terug op deze plek (er zit hier al decennia lang een goed Indiaas restaurant). Toen we kwamen aanlopen werden we zoals altijd binnengehaald door de 'portier'; iets dat wel moet omdat je anders zo voorbij loopt aan dit restaurant, dat zich op de 1e etage bevindt. De eigenaar vertelde dat ze net open waren met een nieuwe Indiaase kok, een geheel nieuw concept, nieuwe kaart en alles geheel biologisch. En inderdaad was het eten prima. Met de onion bahji is het altijd maar afwachten bij restaurants, maar deze smaakte boven verwachting! De ons aangeraden komijnrijst was heel goed en ook de balti chicken en de korma smaakte ons prima. Kortom: we gaan zeker terug! Geniet van de heerlijke Indiaase keuken hier en staar je niet teveel blind op de inrichting die soms wat protserig over kan komen maar die wel bijdraagt aan een mooie ambience voor het heerlijke eten.
Marja G.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Hoewel je er makkelijk voorbij loopt, is het toch aan te raden om de trap naar boven te nemen. Alleen de geur al die uit de keuken komt, belooft de mooie smaken op het bord. Bij de bestelling wordt je actief geholpen door de eigenaar, en dat was in ons geval niet voor niets. We hebben alle vier verrukkelijk gegeten. Twee van ons, die de Londense Indiase keuken op hun duimpje kennen, waren helemaal gelukkig. Van het interieur moet je houden. De bediening was prima.
IMAG .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2013
Al meerdere malen gegeten in dit fijne restaurant. De mogelijkheden in het menu zijn eindeloos. Den eigenaar heeft ook duidelijk veel verstand van het eten waardoor je de juiste keuze maakt kwa eten. Al het eten kun je ook laten aanpassen op het niveau van pittigheid dat je kunt hebben. Ik heb hier currys, tandori's, vis, kip etc gegeten en het was allemaal van zeer goede kwaliteit. Het interieur is typisch Indiaas aangekleed waardoor er een fijne sfeer heerst in het restaurant. Als je van Indiaas eten houdt raad ik dit restaurant voor iedereen aan.
Sanidirect H.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Heerlijk authentiek restaurant gelegen in hartje A'dam. Sfeer is net alsof je in India zit en de Curry gerechten waren pittig en uitstekend op smaak gebracht. De Gastheer/eigenaar leuke vent met aardige babbel. Kortom een leuke avond gehad en een restaurant weke ik zeer aanraad en zeker nog eens terug ga komen.
Patrick H.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2013
Uitgebreide keuze mogelijkheden, van kip tot vis tot vegetarisch.
Heerlijk Indiaas eten, vol van smaak en pittig tot zeer pittig indien gewenst.
De bediening is zeer vriendelijk en het interieur ademt een en al Indiase sfeer.