Mauritz

Landpoortstraat 39 4797 AM Willemstad Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Mauritz

Stropielekker .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Afgelopen week hier gegeten, vooraf wat kleinere hapjes. Deze waren allemaal goed en lekker. Het hoofdgerecht, mossels op traditionele wijze vielen wat tegen. Ze waren veel te gaar en tevens vond ik het totale gerecht veel te pittig, traditioneel horen deze veel meer naturel te zijn
Pieter H.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
In al die jaren heb ik nog nooit een 10 uitgedeeld op deze site, maar dit is een van de mooiste, sfeer- en stijlvolste zaken van al die jaren. Van de (gerestaureerde) vloer tot het plafond, alles klopt bij Mauritz. De grandeur van een Franse brasserie. Verleidelijk 'balkon' met uitzicht op de schitterende tuin. Wat een plek! Dit alles voelt als vakantie. Twee minpuntjes: de zwakke verlichting (waardoor je al het moois op je bord met moeite ziet) en de iets te luie stoelen in het restaurant op het entresol. De bediening is uitstekend, leuk, vlot, voorkomend en ontspannen. Wat uit de keuken komt, is van hoog niveau. Mooie royale porties, geen gedoe met streepjes of stipjes en getrullemerul met kleurige garnituurtjes. Wees iets royaler met de sauzen en iets minder royaal met de prijzen van de wijnen. Tenslotte, frieten aanbieden... maar die dan ook wel meteen en niet ná het eten brengen. Alles bij elkaar opgeteld: eindelijk weer eens een zaak waar je echt uit bent.
E1968 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Mauritz creatief met kalfshaas en wijting. De algemene kaart is al erg goed maar vooral de onderdelen van het menu van de markt steken met kop en schouders uit boven de rest van Willemstad. Ook nog tegen marktconforme prijzen. Verbluffend goede combinaties en twee foodies weer erg blij gemaakt.
RIDAL .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
diner cheque was bij 3 reataurants in te leveren in Willemstad. De eerste was t terras in de schaduw, 2de langs n (drukke) weg. Als verste lopen kwamen we tenslotte bij Mauritz uit. Gang door naar t terras, en wat voor terras! Omringd door leibomen en prachtige planten en bloemen konden we daar heerlijk genieten van de ondergaande zon! Terras deels op kiezelstenen, heel sfeervol! Gezellig personeel, en we hebben verrukkelijk gegeten. Voorgerecht gevulde champignons, echt heerlijk!! Hoofdgerecht spagetti met gamba's en een classic hamburger, beide om je vingers erbij af te likken. Frisse salade en goede friet erbij. Kom hier heel graag nog eens terug!
Barry '.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Prima eten, vlotte, correcte bediening en het decor is chic of juist wat meer ongedwongen (restaurant of grand café). Enige minpuntje is dat de keuze voor vegetariërs wat beperkt is..
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Heel de dag was anders gelopen dan verwacht dus ook maar onverwachts gaan eten bij het Mauritz restaurant. Het was bij binnenkomst even wennen, een keuze tussen het grand café of restaurant gedeelte maken zonder het verschil duidelijk te weten in de kaarten (wellicht een leerpunt).

Eenmaal aan tafel, de menu kaart helaas waren de voorgerechten niet direct onze eerste keuze, maar smaken verschillen. Er kwam een tweede menukaart (café kaart) met wel voorgerechten naar keuze. Het hoofdgericht was zo uitgezocht eveneens als het heerlijke nagerecht. Suikerbrood met kaneel en ijs.

Het eten, waarom geen 10? Het eten was erg lekker alleen mijn vriendin had een gerecht met wat kroepoek, dit waren 4 stukjes.. valt niet direct in verhouding tot de rest. Heel erg? Nee, de hoeveelheden waren verder prima en de smaak.. daar zal ik zeker niet over klagen.

Qua kosten, net iets hoger dan een gemiddeld restaurant maar niet direct storend.
Huibrechttim .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
heerlijk gegeten in het grand café van Mauritz . Wat is dit toch een schitterend mooi pand.. Wij komen hier regelmatig en het is altijd gezellig en sfeervol met goede, service gerichte bediening. Ondanks de drukte grand café zat zo goed als vol. Vanavond eens gekozen voor kogelbiefstuk met pepersaus de biefstuk heerlijk evenals de fish en chips die mijn vrouw gekozen had leuk gepresenteerd! Afgesloten met cheesecake en koffie .. Een fantastische gezellige avond bedankt weer Mauritz
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Afgelopen dinsdag hebben we hier gegeten. We hadden nog een restaurantcadeaukaart die nog maar een paar dagen geldig was. En zodoende hebben we gekozen voor Mauritz. Een hotel / restaurant dat inmiddels alweer zeker een jaar bestaat volgens mij. Toch was ik er nog nooit geweest. We werden erg vriendelijk ontvangen en omdat het nog verrassend mooi weer was die namiddag, hebben we buiten gegeten. Een attente bediening die erg zijn best deed om het naar ons zin te maken en een leuke tuin om in te zitten. Binnen zag het er overigens ook niet fout uit. We hadden voor Mauritz gekozen omdat we op de site hadden gezien dat ze ook een dagschotel hebben voor 14.50 euro. Die dagschotel was vandaag echter spaghetti, en daar had ik op dat moment geen zin in. Daarom koos ik voor de stroganof schnitzel en mijn partner voor de risotto. Er zijn twee kaarten. Één kaart voor het beneden gedeelte met redelijk geprijsde gerechten en een kaart voor het chiquere boven gedeelte, met prijzen die ook aanzienlijk hoger liggen voor de gerechten. Onze gerechten kwamen van de "budget" kaart. De schnitzel was prima bereid en over de risotto was mijn vriendin ook tevreden, al vond ik die er niet zo geweldig uit zien. Over de groente en de frites was ik echter aanzienlijk minder goed te spreken. De groente was uitgepieterd en had duidelijk te lang in te pan vertoefd. Hij was zelfs hier en daar zwart. En de patat was ook een slappe en kleffe hap. Ik moest dan ook wel gelijk denken dat dit nou niet bepaald een reclame was om ook eens de gerechten van de dure kaart te gaan proberen bij een andere gelegenheid. Gelukkig ging het mij vooral om de schnitzel en heb ik dus toch lekker gegeten. Maar ik zou het eten toch een mager zesje willen geven. De rode wijn was wel erg lekker, maar met 4 euro per glas ook niet echt goedkoop. En ondanks de leuke bediening en de prima entourage, heb ik niet dat ik hier nou een volgende keer weer zou gaan eten. Daarvoor is er ook teveel concurrentie in het leuke en toeristische Willemstad.
Frans H.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Prima gegeten in het GrandCafé van Mauritz. Goede service en alle gerechten waren opvallend mooi verzorgd. Voorbeelden: De seizoensafhankelijk Aspergesoep was mooi gevuld met zalm, nagerecht met aardbeien was heerlijk. Zelfs de koffie daarna was uitzonderlijk.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Wat een heerlijke ontvangst! De stoelen zitten heerlijk en de bediening is super vriendelijk! Je voelt je echt welkom hier!
Het broodje van het huis was heerlijk vers evenals de erbij geserveerde rauwe ham!
Hoofdgerecht, tournedos voor mijn man en varkenshaasspies waren heerlijk. Ook goeie frietjes erbij!
Koffie met een chocoladelekkernijtje na maakte ons etentje compleet!
Ik weet het zeker: We komen hier nog eens terug !
Michielvandenberg .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Vandaag heerlijk gegeten bij Mauritz. In het grand café zit je supergezellig. Er hangt een prettige sfeer, de bediening is heel aardig en het eten was voortreffelijk. We waren met z'n vieren en hadden de Mauritz burger, saté, sliptongen en een salade met zalm en garnalen. Alles was even lekker. Het uitkiezen van de toetjes was moeilijk, er stonden zo veel dingen op de kaart waar het water je van in de mond liep. We kozen voor de cheesecake, de Rinfresco en de crepes Suzette. Ook deze waren erg goed. Alleen de crepes waren wat aan de zoete kant. Mauritz is zeker een aanrader!
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Op weg naar Zeeland hier gedineerd en gelogeerd in het hotel. Mooi ingericht restaurant met Franse sfeer. Prima kaart en wijnen. Ook goed advies over wijn bij gerechtkeuzes. De gerechten verschilden wel wat in grootte, maar de smaak is goed. Vooral de kabeljauw met pancetta en het lam in honing tijmjus waren erg lekker. Wij zaten binnen in de gezellige opkamer, die is voorzien van airco maar die kon op verzoek ook uit. Jammer van de frieten bij de wat verfijndere gerechten, minder passend. Het lijkt erop dat men wat meer moet kiezen tussen grotere porties in het café beneden en wat fijnere zaken in het restaurant. Dan wordt dit helemaal goed.
RichardHugen .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Als excuus mag gelden dat Mauritz pas een half jaar open is. Maar vooralsnog is alleen de verbouwing goed gelukt. Zowel buiten als binnen is de voormalige apotheek een plaatje. Met wat extra aankleding zal de rumoerigheid aan de voorkant ook verdwijnen. Wat er in hoge mate aan schort is de organisatie van de bediening en de keuken. Een groepje van 11 personen op een verder drukke avond kan men duidelijk nog niet aan. Het afhandelen van de reservering gaat rommelig, het eten komt niet gelijktijdig, garnituur komt veel later dan het hoofdgerecht etc.. Dan is het eten van sterk wisselende kwaliteit. De entrecote is bij de een ( ongevraagd) gaar en bij de ander medium, maar altijd taai. Garnaaltjes zijn doorgebakken en drijven in het vet. De salade stond al een hele tijd aangemaakt in de keuken klaar en was dus al behoorlijk snotterig. Wanneer je cheesecake te kort hebt dan maak je er kleine stukjes van, verdeelt ze over drie bakjes en doet er een bol ijs bij! Alleen degenen die mosselen hadden genomen waren blij. Hopelijk krijgt Mauritz de zaakjes snel op orde.
Lidy V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Heerlijk gegeten in de prachtige tuin. Erg vriendelijke bediening. Alleen hoofdgerecht gegeten, overheerlijke varkenshaasbrochette met heerlijke verse producten, frietjes en salade.
Roelien V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Toen we aankwamen was er geen tafel meer in de tuin beschikbaar en konden we wachten aan de bar met een drankje. Toen we volgens de ober te lang moesten wachten, regelde hij een tafel van binnen.
Het eten was geweldig: heerlijk vier gangen menu, heerlijke witte wijn!
De bediening stond ook open voor feedback!
Het pand en de tuin geven een mooi sfeertje, het is niet aan te zien dat het pand nieuw is!!
R. G.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Met een grote groep hier gegeten. Heerlijk gegeten. Prima wijn. En dan toch een paar collega's die niet helemaal tevreden waren. Het ging vooral om het verschil in grootte van het voorgerecht. Geweldige carpaccio, zelfs van hoofdgerecht grootte, maar dan viel het tegen als je vis had genomen. En wat te weinig aandacht voor de dorstigen onder ons. Het personeel heeft hier en daar vergeten bij te schenken. Inrichting van het lokaal en de tuin zijn erg mooi. Het dessert was een feest voor ons allemaal; we hadden gevraagd een mini grand dessert te maken.
Wim G.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
Gisteren met vrienden wat biertjes gedronken met en gebruik gemaakt van de amuse aktie deze feestelijke week tijdens het borrel uur.
Het blijkt dat Mauritz begin mei is geopend na met Frascati met uitstekende reputatie te hebben opgebouwd is deze zaak per 30 april j.l. overgedaan waarna men weer opnieuw moet gaan opbouwen met Mauritz
Het Grand Cafe/Restaurant is gezellig en ziet er geweldig uit met aan de achterzijde een prachtig terras.De bediening was warm en zeer attent en zeer vriendelijk.
Na de borrel hebben we allen gekozen voor een kabeljauw gerecht.
De vis was zeer vers en werd begeleid door heerlijke frieten en groenten. De witte huiswijn was lekker droog fris en zeer betaalbaar.
Een echte aanrader als je naar Willemstad gaat en met aandacht wil worden bediend.
En parkeren geen probleem hier.
B-E-R-T .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Neergestreken bij dit mooie restaurant. Je waant je in Parijs. De sfeer is er erg goed, akoestiek iets minder. Het eten daarentegen was vanavond erg goed. Saté en een vegetarisch gerecht. Het zou nog mooier zijn als er meerdere vegetarische gerechten op de kaart zouden verschijnen.

Een aanrader om een keer te gaan dineren.
Huibrechttim .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
GEWELDIG!! heel nieuw grand cafe restaurant en hotel.. ziet er heel mooi uit en heeft een hele gezellige sfeer.
lekkere huiswijn, mooie gerechten van perfecte kwaliteit!
Wij hadden de garnalen cocktail en carpaccio.. beide heerlijk.. daarna de sate en een hamburger ook deze waren uitstekend.. De bediening is ook zeer vriendelijk.
Gewoon een ontspannen avondje uit eten :)
Mauritz is echt een aanwinst voor willemstad!