Mats

Pompplein 11 1931 AD Egmond aan Zee Nederland Kaart

Over het restaurant Mats

Soms weet een restaurantnaam precies te vangen waar hij voor staat. Zo is het in elk geval bij Mats; dat klinkt recht door zee, een beetje stoer, en zonder fratsen. En zo is het ook. De keuken is modern Frans, de ingrediënten lokaal en seizoensgebonden. Op dinsdag en woensdag serveren ze halve kreeft met tournedos, en iedere donderdag bakken ze steak, met lekkere huisgemaakte friet.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Mats

• : Parkeren in de buurt

Dinsdag tot en met zondag 12:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Mats

B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
prima restaurant uitstekende bediening en kwaliteit producten. wij zijn er nu 2 x geweest met vrienden maar beide keren heel goed gegeten. je krijgt voldoende van alles en zoals je het vlees gebakken wilt hebben.
echt top
wim
Marion T.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
11 juni 2017 gegeten. Het eten was super lekker, bediening ook top, dus echt een leuke avond o.a. hierdoor gehad! Complimenten
Els D.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Vanavond, 25 april 2017, hebben we heerlijk gegeten.
We kwamen om 21.00 uur en na een half uur, de meeste mensen hadden afgerekend, waren er nog twee tafels bezet.
Het personeel begon met de grote eindschoonmaak, zó nadrukkelijk, dat wij automatisch sneller gingen eten.
Om 22.00 uur waren zelfs de toiletten zo schoongemaakt dat ik er niet meer op durfde.
We namen expres geen dessert, maar dat vonden we eigenlijk te gek, dus vroegen om koffie en thee.
Dat kán nog net werd ons verteld.
De schoonmaaklucht was zo enorm dat met een scheut koud water ik in drie slokken mijn thee op had en we om 22.15 uur met een hevige kater weer buiten stonden.
Érg balen, want we waren in een feestelijke bui????
b B.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
Het leek een leuk restaurant om te eten, helaas leek de aanvankelijke service dubbel en dwars betaald moeten worden. Bij onze wijn werd twee maal een karafje kraanwater aangeboden, hier werd €9 voor gerekend. Met zijn vieren kregen we een klein schaaltje frites, het tweede schaaltje moest eveneens worden afgerekend. Jammer!
Daisy T.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Hier gegeten op 24/02/17. Het restaurant is klein en knus ingericht.

Wij zaten aan een tweepersoonstafel. Deze was helaas erg dicht aan een andere tweepersoonstafel gevestigd. Er stond slechts een kleine plant tussen. Hierdoor zit je wel erg dicht op elkaar. Indien ik naar het toilet moest, dan moest diegene van de andere tweepersoonstafel opstaan. Dit vonden wij een minpunt. Wij hebben echter niet om een andere tafel gevraagd omdat het restaurant vol zat.

Voor de rest hebben we lekker gegeten. Ik had gekozen voor de Vitello Tonnato, entrecote en cheese cake. Deze gerechten waren prima. Het broodplankje vooraf vonden wij niet zo bijzonder.

De bediening was de hele avond vriendelijk. Je merkt wel dat ze erg jong en wellicht onervaren zijn. Zo konden wij hun (privé) gesprekken goed verstaan. En zo ook horen indien ze iets niet wisten. (welke wijn etc.). Hier hadden wij verder geen last van.
Alexander S.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Heerlijk gegeten met een 3 gangen menu van Social Deal en vrije keuze van de kaart.
De entrecote en tournedos waren van perfecte kwaliteit en smaak.
Het desert een mooie afsluiting

Tot een volgende keer
femke B.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Vanwege een social deal in dit kleine, gezellige restaurant beland. Eigenlijk weinig van verwacht aangezien wij veel uit eten gaan en via deals nogal eens teleurgesteld zijn geweest. Maar niets meer dan lof over het eten! Heerlijke voorgerechten (proeverij) met name de coquille perfect gemaakt, smaakvol vlees waarbij je de houtskool nog proeft en een heerlijk huisgemaakte oreo taart, alleen daarvoor zou ik al terugkomen. De malbec wijn die wij erbij hebben genomen was top, al met al een fijne avond gehad!
Miriam K.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Mooi klein sfeervol restaurant. Goede menukaart. Amuse van de chef. Was heerlijk. Egmonds tafel water. Zacht water. Lekker. Onze Hoofdgerechten een heerlijke kogelbiefstuk salade en een tournedos. Knapperige frietjes. Mooie opgemaakte borden en heerlijk gegeten hier. Wij hebben genoten van een dagje Egmond.
Miriam K.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Gezellige sfeervol knus restaurant. Bediening is goed. Amuse van t huis. Prima kaart. Wij hadden kogelbiefstuk salade en een tournedos. Heerlijk mals. Lekkere knapperige verse friet. Egmonds water. Zacht water. Lekker. Prima restaurant na dagje Egmond.
alice R.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Gezellig restaurant. Open sfeer. Leuk terras aan plein. Vriendelijke bediening. Lekkere huiswijnen. Amuse vooraf van het huis. Proeverij van voorgerechten is een aanrader. Mooi stuk vlees. Goed bereid. Heerlijke truffelrisotto met gamba's en coquilles. Aanrader.
Rutger D.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Elke dinsdag en woensdag kun je hier Surf & Turf eten. Een halve kreeft en een heerlijke malse tournedos. Het vlees was perfect, de tournedos rood besteld en ook daadwerkelijk rood geserveerd. Helaas gaat dit bij veel restaurants vaak mis. Ook de kreeft was ook zeer goed.

We zaten lekker buiten op het terras te eten en de ambiance was - icm de braderie op woensdagavond - perfect.

De bediening was goed. Vlot en correct. Het was ook heel erg druk.

Voor herhaling vatbaar!
Liron D.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Het idee was er dat het restaurant slecht kon om gaan met de drukte. Behoorlijk lange wachttijden.
Als gast krijg je ook een menuutje aangeboden. Als je als gast niet alles uit het voorgerecht kunt eten, ivm allergie, is er niet de bereidheid om dat aan te passen en een verandering in dat menu te nemen. Het is in dat geval take it or leave it. Zo wordt het ook gebracht. Er is geen enkele reden tot bereidwilligheid. De ober kwam hierbij behoorlijk arrogant over. Er was geen enkele vorm van hospitality! Prijs kwaliteit verhouding niet in balans. Groente moest je los bij kopen op een paar kleine stukjes groente bij je vlees.
Margret K.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Vanmiddag heerlijk geluncht
Kalsribeye van de bog green egg.
Het vlees was heerlijk zacht en had veel smaak en heerlijke saus erbij op heerlijk brood. Het was ook ruim belegd. Ook de patat die we er apart bij bestelden was heerlijk. Echte vers gesneden boeren friet.
De bediening was erg vriendelijk.
Echt een aanrader.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Op aanraden van de eigenaresse van ons huurappartement zijn we bij restaurant Mats in Egmond aan zee gaan eten. Echt heerlijk gegeten! Vooraf een proeverij met kleine voorgerechtjes. Het zag er prachtig uit en zo smaakte het ook! Dat geldt hetzelfde voor het hoofd- en nagerecht. Vooral de rauwe tonijn met wasabi mayonaise en de tiramisu met oreokoekjes vonden we ongelooflijk lekker! Naast het lekkere eten was ook de bediening helemaal top! Gastvrij, vriendelijk en professioneel! We hebben genoten en komen zeker nog eens terug!
Guusje V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Eigenlijk waren alleen de Holtkamp kroketten heerlijk. Maar ja, die zijn ook van Holtkamp. De tonijn was koud en veel te zout, de patat ook, het vlees bijna rauw en vol pezen en de duurste wijn wrang. Een grote teleurstelling!!
Tonny D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Op zoek naar een leuk restaurantje bij Mats aangekomen. Het viel op dat op een dinsdagavond veel tafels waren gereserveerd. Het restaurant was na enige tijd vol. We hebben het menu genomen, na een smakelijke amuse van gerookte eendenborst een proeverij van voorgerechten. Een knolselderij soepje, brioche met eendenlever, een gamba, graved lax en een gemarineerd stukje ossenhaas alleemaal heel smakelijk. Het hoofdgerecht entrecote met een pittige pepersaus erg lekker en een prima stukje vlees. Grand dessert toe aardbeiijs chocoladetruffel erg hard maar goed van smaak en een crème brulee er zat ook een kletskop bij die helaas erg dik was jammer wel goed van smaak. Al met al lekker gegeten.
Rolinde V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Gereserveerd om de 80e verjaardag van mijn moeder, met vier personen, te vieren. Na 2 uur (!!) en een plankje brood wachten gevraagd waar het voorgerecht bleef. De reactie: "De bon was kwijt!"
Zonder enige vorm van excuus bleven wij vervolgens wachten. Omdat we toch echt vonden dat twee uur wachten te lang was, terwijl we gereserveerd hadden, zeiden we er nogmaals wat van en gaven aan dat enige compensatie op z'n plek was geweest. Hierop was, op hooghartig toon, de reactie: "Dat wilde ik net gaan doen. De avond is nog niet voorbij." Wat een dédain!! Maar er gebeurde verder niets!
Het hoofdgerecht was oké, maar van peulen draden heeft de keuken nog nooit gehoord. Deze slierten uit je mond trekken is beslist onsmakelijk. Het ene schaaltje friet en salade, die ongeacht het aantal personen (2, 3 of 4 personen, zo zagen we om ons heen) standaard op tafel komt is beslist karig voor 4 mensen. En pas als de borden leeg zijn komen vragen of we nog meer frietjes willen is weer niet klantvriendelijk.
Uiteindelijk werd ons pas ná het hoofdgerecht een kopje koffie aangeboden vanwege het lange wachten. Maar hierdoor werd echter het dessert, dat hoorde bij het bestelde menu van één van ons, van de weeromstuit vergeten!! Ongelooflijk!
Fouten worden overal gemaakt. En we hadden het lange wachten helemaal niet eens erg gevonden wanneer de ober het fatsoen had gehad om excuses te maken en véél belangrijker nog, ons het gevoel had gegeven dat hij het erg vond dat dit zijn klanten overkwam. Empathie dus! Maar dit zat er bij de obers niet in.
Tip: vervang je personeel door mensen die hart voor de klant, voor het vak en voor jouw zaak hebben!!
hihik .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Heerlijk gegeten. De gebraden eendenborst was heel goed. Het ging in het begin even mis. Er werd gevraagd of wij brood vooraf wilden. We vinden het lang duren, maar we hadden de tijd. Op een gegeven moment werd het hoofdgerecht geserveerd, maar wij hadden ons brood nog niet gehad. Dit werd snel en correct opgelost. Zeker een aanrader om een keer lekker te gaan eten.
Mrjolein .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Heerlijke lunch gehad bij Mats! Echt een van de betere plekken om te eten in Egmond aan Zee! Bediening vlot en netjes en niet zuinig met de hoeveelheden van het eten. Een leuke ambiance in de zaak, jammer dat het vaak niet voller is, maar dat heeft vooral met de locatie te maken (niet aan de zonkant).
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Na een flinke wandeling konden we gelukkig om half 5 nog terecht voor een late lunch. Prettige ontvangst. Niet opdringerig, wel snel en attent, precies zoals wij het graag zien.
Bij de wijn werd meteen - op verzoek - een karaf kraanwater neergezet. Zonder enige poging ons een fles duur water te verkopen. De karaf werd meteen ongevraagd aangevuld toen hij leeg was. Plezierig.
De Argentijnse rode wijn zelf was opvallend goed voor zijn matige prijsniveau (€23,50).
Als kleine amuse, waar wij op zich niet zo weg van zijn, wat courgette op zuur en werkelijk hele goede osseworst. Vaak is die veel te grof en vet, deze was top. Ook de courgette was goed, malser dan veel andere pickles.
We namen slechts één gerecht, omdat we niet heel veel tijd hadden, en dat werd, vooruit, na 15 kilometer wandelen, een tournedos. Die was zeer mals, ook precies goed gebakken. Enige minpuntje was dat de knoflooksaus aan de zoete kant was. Nadat wij dit hadden gemeld, kwam de ober na twee minuten terug met de mededeling dat dit volgens de kok kwam door de gembersiroop. Fijn dat er zo snel en inhoudelijk op onze opmerking werd gereageerd.
Als wij weer in de buurt zijn, komen wij zeker terug. Dan hebben we hopelijk genoeg tijd om meer gangen te bestellen in dit uitstekende restaurant, dat in het drukke Egmond moet wedijveren met tientallen andere horeca-gelegenheden (waarvan het gros de indruk wekt meer in kwantiteit dan in kwaliteit te zijn geïnteresseerd).