Matias Caribbean

Korte Leidsedwarsstraat 95-C 1017 PX Amsterdam Nederland Kaart
31-206381817

Over restaurant Matias Caribbean

Voor een mooi bord Mexicaans eten, begeleid door een al even mooie Margarita, zit je goed bij Matias Caribbean op de Korte Leidsedwarsstraat. En het fijne van nacho's en guacamole in het kloppende hart van Amsterdam, is dat je precies op de goede plek zit om van je Mexicaanse avondje een Amsterdamse nacht te maken.

Meer informatie over restaurant Matias Caribbean

Maandag t/m Donderdag 12:00 - 1:00
Vrijdag & Zaterdag 12:00 - 3:00

6,9
6,6
Jan1991 .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Tijdje geleden hier wezen eten. Leuke tent met lekker eten. Het was mals, en meer dan genoeg. De bediening kan wat mij betreft iets beter. Ze kwamen wat gehaast en zakelijk over. Het mag van mij wel wat vrolijker en amicaler. Verder prima op orde.
Wendelat .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Wat een tegenvaller.
Het eten was echt niet lekker en de bediening was slecht.
Taaie tortillachips, droge rijst, zand in de sla en vreemde draderige kip.
Het personeel rent constant roepend heen en weer maar heeft het vooral druk met elkaar.
Kortom een chaotisch geheel.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Wij hadden ns menu gereserveerd. Klopte al niet met menu op site. Tortillachips was heel oud en taai. Geklaagd en toen kregen we wel lekkere. Voorgerecht spareribs vies. Scheut curry erover bah en vies oud vlees. Hoofdmenu mux grill besteld. Kregen alleen soort entrecote met vet en spiertjes. Friet die niet gaar was. Al met al geen leuke avond. Doe dit nooit meer.
Peitso L.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Het eten was niks speciaals en zeker geen echt Mexicaans. De service was prima maar een reservering was blijkbaar niet nodig want daar hebben ze niet om gevraagd. De decor was heel basic en alles was gedekt met een laagje vet.
Proevernijkerk .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Helaas niet voldaan aan de verwachting....misschien was Valentijnsdag ook niet het juiste moment om er te eten. Je wordt naast elkaar " gepropt" zit nog net niet op schoot van de buurvrouw. Erg lang wachten om bediend te worden. Na bestelling van eerste drankjes, er lang op moeten wachten. Voorgerecht besteld maar niet gekregen, is gewoon vergeten??? Geen excuses helemaal geen reactie hierop. Hoofdgerecht was niet bijzonder, denk dat deze avond gewoon te druk was om goed te handelen. Heel jammer.

Richard S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
Hoewel we gereserveerd hadden, was de propper zichtbaar trots dat hij ons naar binnen had gepraat. Hinderlijk fenomeen die proppers. Het eten was redelijk, de Margarita iets te lauw, maar de bediening door de Poolse serveerster was Top.
Alexander R.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
Wat moet je hier nu weer mee?

Goede cijfers op de Iens app, maar al schrijvende komt er weer een proest van humoristische verbazing boven. Dit is een leuke poging tot restaurant, met niet goed opgeleid personeel dat wel heel erg haar best doet en een maaltijd die ternauwernood volstaat voor de prijs.

Matias zit aan een drukke straat met heel veel restaurantjes, de proppers staan voor de deur. Dit was onze 2e keus, maar we moesten te lang wachten bij onze 1e keus voor spareribs en cocktails. Toen wij aankwamen, na een hele leuke dag Rijksmuseum, zaten er uitsluitend toeristen binnen. De groep Amerikaanse jongeren waren over de korting aan het bakkeleien, waarmee blijkbaar geadverteerd werd buiten.

Dit restaurantje is niet groot, een tafel op 10. Het personeel telde 6 tot 8 mensen, zo telde ik snel. Er was niet veel te doen, dus hingen ze een beetje rond. Wel heel vriendelijk overigens.
De maaltijden zijn Mexicaans, met was Oosterse invloeden. Margarita's zijn goed, verhoudingsgewijs duur. Enchilada's en Fajitas pollo beide een bord vol eten, aardig smaakvol, maar weinig inspiratie (dit kan ik beter... al zeg ik het zelf hehe).

We verwachtten sfeervolle Caribische muziek, maar helaas. De radio stond lekker aan, wel handig als je het nieuws hebt gemist. Een grinnik moeilijk te onderdrukken. In de geluidsinstallatie mogen ze wel wat investeren, het klonk als muziek in een strandtent, maar dan zonder strand en zonder tent. Met 45 euro rond waren we samen klaar.

Voor toeristen met een beperkt budget een meer dan uitstekende keus. Voor echt goed Mexicaans eten en sfeer ga je beter ergens anders heen. Dit leuke personeel verdient een mooier product.
Frederik W.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
We zijn hier op een vrijdag avond geweest en het was niet echt het feest dat wij verwacht hadden. De margarita's in het begin waren veel te zout, ja zout op het glasrand hoort er bij en is prachtig maar een kwart theelepel zichtbaar in het glas zelf is niet fijn. De Quesadilla die we als voorgerecht gedeeld hadden was ok maar niet bijzonder, de burritos waren ook maar ok en lieten een te vol en zwaar gevoel in de maag achter. De rijst was echt slecht, rond 30% van de korrels waren gewoon ongekookt hard. Communicatie met een van de bedieningen was ook in het Engels, Nederlands en Spaans niet makkelijk, om service moest je vaak ook vragen. Denk niet dat ik hier nog een keer ga eten...
Sarah455 .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Wij komen in dit restaurant al heel wat jaartjes. Eigenlijk altijd als wij naar Amsterdam gaan dan komen wij hier uit. Het eten is heerlijk en qua prijs heel redelijk. De bediening is zeer vriendelijk en je hoeft ook niet al te lang te wachten
Emma423 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Tijdje geleden hier wezen eten. Leuke tent met lekker eten. Het was mals, en meer dan genoeg. De bediening kan wat mij betreft iets beter. Ze kwamen wat gehaast en zakelijk over. Het mag van mij wel wat vrolijker en amicaler. Verder prima op orde en bij gebrek aan zin om te koken is dit restaurant zeker nog eens een bezoekje waard!
RobertVega .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2014
Vanavond ben ik voor de vijfde keer een Plato Vegetariano gaan eten in restaurant Matias. Dit is een rijk gevarieerde vegetarische schotel, die bestaat uit o.a. bonen, rijst, guacamole, zure room, maïs, gebakken uiringen en verse salade. Het is een uitgebreid gerecht voor een redelijke prijs. Ook de tortillachips met avocadodip en licht pikante voorvervarmde tomatensaus smaken prima. Het dessert kun je zelf samenstellen en is ook redelijk geprijsd. De Argentijnse rode wijn is heerlijk. Het enige minpuntje is dat de wijnglazen iets te klein zijn, waardoor het bouquet van de wijn niet optimaal behouden blijft in het glas. De bediening is erg snel en heel vriendelijk. Zoals gezegd ben ik er al voor de vijfde keer gaan eten. Dit zal niet de laatste keer zijn, want restaurant Matias behoort volgens mij tot de betere restaurants is de buurt van het Leidseplein.
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Met Dinnersite happy hour korting (18:00 uur, alhoewel we al rond 17:15 arriveerden en dit totaal geen probleem was) gaan eten inclusief old school kinderzitje.
Overigens gold de happy hour korting van 50% alleen voor 't hoofdgerecht, niet voor de voorgerechten, maar OK.

Zeer vriendelijke en enthousiaste bediening.
Leuke Mexicaanse sfeer, maar beneden bij de toiletten rook 't een beetje onbestemd (etensgeuren e.d) alhoewel de toiletten zelf wel schoon waren.

Gerechten gewoon lekker, schappelijke prijzen, maar porties o zo royaal. Men zou makkelijk de porties iets kunnen verkleinen, vooral de rijst bij de chimichanga want in combinatie met de fajita is 't gewoon te machtig; zelfs ik kon niet alles op.

De hoofd bediening/teamleider is zeer enthousiast en klantvriendelijk, hij houdt zijn teamleden scherp, maar pas op dat je je teamleden niet in bijzijn van gasten corrigeert (doe dit desnoods in de keuken).

Tent is vooral georienteerd op de toerist, maar als 'inheemsen' kunnen we er ook prima terecht
Lamis .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2013
ik heb de beste fajita geranten gehad .de sfeer is wel bijzonder ..de bediening wel vriendelijke . Het is toch goed keuze
Klaasvdhaak .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2013
Ongekend slechte service en zeer matig eten. Tijdens het diner werden om ons heen de nodige decoraties opgehangen, driftig verhuisd enz. Het restaurant is smoezelig. Wc's: geen toiletpapier en geen handenwassen. Tot 2x toe werden oude chips gereserveerd. Zeer onvriendelijke, bijna vijandige reacties toen we hier een opmerking over maakten.
Hermienramautar .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2013
Vandaag gegeten bij restaurant Matias in Amsterdam Na alle lovende recensies wilde ik het zelf uit proberen. Maar ik ben er teleurgesteld vandaan gekomen. Als voorgerecht wilden we gevulde jalapena pepers, maar die waren al om 19.00 uur op. Kan gebeuren. 2e keuze guacamole was geen succes: zat geen smaak aan. Daarna fachitas besteld, 1x met kip/biefstuk en 1x garnalen/zalm. Ook hier geen enkele smaak en de fajita's waren klef en vlees smaakloos. Jammer, we hadden ons er heel erg op verheugd. Hier komen we zeker niet terug
Floris K.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2013
Erg lekker gegeten in dit restaurant, het eten was lekker, niet te scherp, niet te veel of te weinig, gewoon erg goed. De bediening was ok, niet perfect maar goed genoeg. Het decor was best leuk, niet bijzonder.
Bart A.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2012
Echt een lekker restaurant bij Leidseplein, leuke sfeer, goed eten. Wat dit restaurant echt goed maakt is naar mijn mening de prijs/kwaliteit verhouding! Als ik elke keer weer hier eet heb ik ook het idee dat alles vers is. Vaak is dat niet het geval op Leidseplein. Bij de fajitas krijg je ook van die mooie grove stukken vlees/kip/vis en groenten waarbij je ziet dat ze het handmatig snijden.

Beste Mexicaan van Amsterdam! Aanrader voor de studenten die een goede maaltijd willen voor een zachte prijs.
Dennis D.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2012
Een geweldige mexicaan. We zijn hier al een aantal keer geweest en steeds met een voldaan gevoel vertrokken.
De Nachos Gigantes zijn een echte aanrader, rijkelijk gevuld en zeer lekker. Tafeltjes staan wel wat dicht op elkaar.
Zeker een bezoekje waard als je in de buurt bent.