Mata Hari

Oudezijds Achterburgwal 22 1012 DM Amsterdam Nederland Kaart
31-202050919

Over het restaurant Mata Hari

Bar, restaurant & living Mata Hari is te vinden nabij de oude kerk in Amsterdam. Bij binnenkomst kun je een kijkje nemen in de open keuken. De huiselijke entourage, de pilaren en vide kenmerken de unieke sfeer waar altijd een gezellige reuring hangt.

Er wordt binnen het restaurant voornamelijk gewerkt met duurzame en lokale producten. De keuken wordt het beste omschreven als een Mediterrane keuken met Perzische invloeden.

In de bar kun je genieten van een goed glas wijn of een smakelijke cocktail. In de living kun je met een krantje en een kopje koffie bijkomen van de drukke dag. Maak hier gebruik van gratis wifi en werk gerust nog even door.

In de zomer kun je heerlijk vertoeven op het terras aan een van de oudste grachten van Amsterdam.

Meer informatie over restaurant Mata Hari

5 a 10 minuten loopafstand van Centraal Station
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Zondag t/m Donderdag vanaf 11:00
Vrijdag en Zaterdag vanaf 11:00

Marleen J.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2012
Levendig restaurant, met leuke entree en gezellige hoekjes om te borrelen. Het eten was redelijk goed, genoeg keuze voor zowel vleesliefhebbers als vegetariers.
En de bediening! Die was geweldig. Het was druk deze vrijdagavond en al het bedienend personeel bleef zeer attent, rustig en werkte hard door. Een reden om zeker terug te komen.
Marthe van der W.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2012
Vorige maand gegeten op aanraden van vrienden. Het eten was heerlijk! De huiswijn was niet lekker, maar de fles die we bestelden was wel heel goed. We konden nog buiten zitten, leuke plek. Kortom; aardige bediening en heel erg goed eten. Super prijs kwaliteit verhouding. Kom er zeker terug.
Sebastian S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2012
Laat ik met het mooiste beginnen, de locatie en het restaurant. Beide helemaal top. Het restaurant bevindt zich in een prachtig pand midden op de wallen met een geweldig uitzicht.
Over het voorgerecht waren we erg positief, antipasti goed en de chorizo met erwten wat helemaal top. Minder goed was dat de bediening er lang over deed om de wijn te serveren, die kregen we namelijk pas ruim nadat de voorgerechten waren opgediend. Terwijl we hier herhaaldelijk om gevraagd hebben.
Bij de hoofdgerechten waren de pasta's (met eend) en konijnenbout goed maar ze hadden duidelijk te lang gestaan voordat ze geserveerd werden (weer foutje van bediening). En de entrecote was ronduit slecht, niets van wat je daarbij voorstelt.
De wijnen en de sfeer in het restaurant (wordt later op de avond bar) lenen zich goed om lang te blijven zitten. Dat is dan ook precies wat we hebben gedaan.
Sem S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2012
Grootste toppunt: mooie zaak! Moet alleen wel zeggen dat hun bewering dat je lekker over de wallen en het voorbij schuivende leven kijkt een grap is. Je kijkt recht tegen een muur aan. Alleen als je je gezicht tegen het raam aan plakt, kun je de straat in kijken.

Als voor de antipasti misti. Prima gerecht, de standaardjes die je overal vinden kan. Geen heel boeiende producten of combinaties.
Ook hadden we oesters. Het viel als eerste op dat ze erg klein waren, maar daar kunnen ze bij Mata Hari niets aan doen. Grootste dumper was de manier waarop ze opengemaakt waren. Dit was echt niet netjes gedaan; veel gruis en kapotte schelpen. Daarbij vond ik de sjalotjes veels te grof gesneden, waardoor het geen lekkere toevoeging is bij de oester. Geen succes dus! Oeserts zijn hip en happening, maar je moet het aankunnen als je ze als restaurant wilt serveren!
Als hoofdgerecht de vis van de dag. Garnituren waren prima, ook goed qua gaarheid (behoorlijke bite, en daar hou ik van!) De vis was alleen echt te gaar, erg zonde bij zo'n mooie dis!

Bediening was gezellig en probeerde het zo goed mogelijk te doen. Maar ze waren erg traag (tuurlijk was het druk op een vrijdagavond, maar dat is geen excuus)
Lijkt mij daarnaast handig wat meer aandacht te besteden aan basis dingen. Een fles wijn open maken op tafel met een mega "plop" alsof je thuis een flesje bocht openmaakt, is hier een voorbeeld van. Dit zijn de details die het verschil maken!

Enfin, Mata Hari wordt door velen enthousiast en goed ontvangen. Ik kon het echter niet ontdekken en was dan ook niet overtuigd van hun kunnen.
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2012
Nieuw restaurant in een van de meeste toeristische plekjes van Amsterdam (De Wallen). Echter is dit een prachtig pand om te loungen op de begane grond met een drankje of een hapje te eten boven.

Als vooraf hadden we oesters en risottoballetjes (van schaaldieren). Oesters waren erg lekker, de balletjes vond ik persoonlijk wat naturel van smaak en wat aan de grote kant. De zeebaars als hoofdgerecht met roseval aardappeltjes is niet een heel orgineel gerecht maar wel erg lekker! Mijn tafeldame genoot ook van haar "kleine" salade die niet zo klein was. :-)
vdpoel .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2012
Wat een leuke verrassing! Niet mijn favoriete buurt van Amsterdam, met al die stomme toeristen-tenten, maar dit is echt een leuke plek! Heel leuk pand, nonchalante maar heel vriendelijke bediening en verrassend lekker (en betaalbaar) eten! Plekje om zeker terug te komen!
Jaap84 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2012
Echt een mooi en leuk cafe/restaurant op de wallen. Mooie trap, mooie entree, leuk ingericht. Het eten was prima. Vooraf hadden we een plank met allemaal kleine hapjes - erg lekker! Hoofdgerecht overwegend goed: een van ons had een soort rijstbal, wat bij nader inzien vooral een gefrituurde kanonskogel leek. Maar mijn vis was lekker, de salade van mijn buurvrouw ook. Alleen: de bediening. Niet goed. Toen we vroegen wat we op de schaal hadden voor het voorgerecht, wist hij het niet. Onder het excuus 'het is iedere dag wat anders' begon hij een beetje mee te raden ('dit lijkt me...'). Drinken kwam te laat, een hoofdgerecht arriveerde 3 minuten later dan de andere 4. De toetjes werden per abuis naar een andere tafel gebracht (alwaar ze spontaan werden opgegeten). Nu ja, waarschijnlijk hadden we pech. Ondanks de slechte bediening, toch een aanrader!
Mirjam S.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Het was die dag heel warm. Het voorgerecht mochten we buiten gebruiken maar het hoofdgerecht moest binnen gegeten worden. We zaten op de eerste etage waar het heel erg warm was en heel luidruchtig. Toch een bijzondere avond door de 'losse' sfeer. Lekker gegeten en goede wijn en niet (te) duur.