Mata Hari

Oudezijds Achterburgwal 22 1012 DM Amsterdam Nederland Kaart
31-202050919

Over het restaurant Mata Hari

Bar, restaurant & living Mata Hari is te vinden nabij de oude kerk in Amsterdam. Bij binnenkomst kun je een kijkje nemen in de open keuken. De huiselijke entourage, de pilaren en vide kenmerken de unieke sfeer waar altijd een gezellige reuring hangt.

Er wordt binnen het restaurant voornamelijk gewerkt met duurzame en lokale producten. De keuken wordt het beste omschreven als een Mediterrane keuken met Perzische invloeden.

In de bar kun je genieten van een goed glas wijn of een smakelijke cocktail. In de living kun je met een krantje en een kopje koffie bijkomen van de drukke dag. Maak hier gebruik van gratis wifi en werk gerust nog even door.

In de zomer kun je heerlijk vertoeven op het terras aan een van de oudste grachten van Amsterdam.

Meer informatie over restaurant Mata Hari

5 a 10 minuten loopafstand van Centraal Station
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Zondag t/m Donderdag vanaf 11:00
Vrijdag en Zaterdag vanaf 11:00

Martin K.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2012
Nieuw restaurant in een van de meeste toeristische plekjes van Amsterdam (De Wallen). Echter is dit een prachtig pand om te loungen op de begane grond met een drankje of een hapje te eten boven.

Als vooraf hadden we oesters en risottoballetjes (van schaaldieren). Oesters waren erg lekker, de balletjes vond ik persoonlijk wat naturel van smaak en wat aan de grote kant. De zeebaars als hoofdgerecht met roseval aardappeltjes is niet een heel orgineel gerecht maar wel erg lekker! Mijn tafeldame genoot ook van haar "kleine" salade die niet zo klein was. :-)
vdpoel .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2012
Wat een leuke verrassing! Niet mijn favoriete buurt van Amsterdam, met al die stomme toeristen-tenten, maar dit is echt een leuke plek! Heel leuk pand, nonchalante maar heel vriendelijke bediening en verrassend lekker (en betaalbaar) eten! Plekje om zeker terug te komen!
Jaap84 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2012
Echt een mooi en leuk cafe/restaurant op de wallen. Mooie trap, mooie entree, leuk ingericht. Het eten was prima. Vooraf hadden we een plank met allemaal kleine hapjes - erg lekker! Hoofdgerecht overwegend goed: een van ons had een soort rijstbal, wat bij nader inzien vooral een gefrituurde kanonskogel leek. Maar mijn vis was lekker, de salade van mijn buurvrouw ook. Alleen: de bediening. Niet goed. Toen we vroegen wat we op de schaal hadden voor het voorgerecht, wist hij het niet. Onder het excuus 'het is iedere dag wat anders' begon hij een beetje mee te raden ('dit lijkt me...'). Drinken kwam te laat, een hoofdgerecht arriveerde 3 minuten later dan de andere 4. De toetjes werden per abuis naar een andere tafel gebracht (alwaar ze spontaan werden opgegeten). Nu ja, waarschijnlijk hadden we pech. Ondanks de slechte bediening, toch een aanrader!
Mirjam S.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Het was die dag heel warm. Het voorgerecht mochten we buiten gebruiken maar het hoofdgerecht moest binnen gegeten worden. We zaten op de eerste etage waar het heel erg warm was en heel luidruchtig. Toch een bijzondere avond door de 'losse' sfeer. Lekker gegeten en goede wijn en niet (te) duur.