Mata Hari

Oudezijds Achterburgwal 22 1012 DM Amsterdam Nederland Kaart
31-202050919

Over het restaurant Mata Hari

Bar, restaurant & living Mata Hari is te vinden nabij de oude kerk in Amsterdam. Bij binnenkomst kun je een kijkje nemen in de open keuken. De huiselijke entourage, de pilaren en vide kenmerken de unieke sfeer waar altijd een gezellige reuring hangt.

Er wordt binnen het restaurant voornamelijk gewerkt met duurzame en lokale producten. De keuken wordt het beste omschreven als een Mediterrane keuken met Perzische invloeden.

In de bar kun je genieten van een goed glas wijn of een smakelijke cocktail. In de living kun je met een krantje en een kopje koffie bijkomen van de drukke dag. Maak hier gebruik van gratis wifi en werk gerust nog even door.

In de zomer kun je heerlijk vertoeven op het terras aan een van de oudste grachten van Amsterdam.

Meer informatie over restaurant Mata Hari

5 a 10 minuten loopafstand van Centraal Station
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Zondag t/m Donderdag vanaf 11:00
Vrijdag en Zaterdag vanaf 11:00

Igor F.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2014
Gisteravond met een grote groep gezellig getafeld in Bar Restaurant Mata Hari, midden op de Wallen. Ten eerste is dit een verrassende buurt om zo'n plek te ontdekken; of misschien ook niet echt helemaal, want de nabij gelegen Zeedijk is ook al weer een tijdje weer één van de leukste echt oud-Amsterdamse straten. Mata Hari heeft een gezellige, ongedwongen sfeer, goede bediening en erg lekker eten. Heb genoten van een hertensucade met oud-hollandse groenten en pommes dauphine met amandel (verrassend goede combinatie). Verheug me op een volgend bezoek!
Stefan B.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2013
Geen bijzonder restaurant. Prima eetcafe, leuke ligging aan de wallen maar verwacht geen culinaire hoogstandjes of goede service.
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2013
Heerlijke oesters, antipasti, salade's en pasta's. Rustig eten op een prachtig terras op de meest hectische plek van Amsterdam. Aanrader!
Karlijn M.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2013
Ik was positief verrast door de sfeer in dit - toch een beetje verstopte - restaurant. Heel gezellig, echt leuk voor een borrel en een (informeel) hapje eten. Jong publiek (eind twintig - begin veertig). Eten was lekker, goede prijs/kwaliteit verhouding. Bediening kan beter. Leuk om na het eten nog een cocktail een de bar of buiten te doen en daar tot in de late uurtjes te blijven hangen.
vdpoel .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
Leuke tent op de wallen. Met groep gegeten, dus menu'tje. Prima keuzes en goede timing, alles tegelijk - warm - op tafel. Lekkere huiswijn. Ontspannen sfeer, vriendelijke bediening.
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2013
Ik heb hier onlangs gegeten tijdens een vrijgezellen feest. Vooraf koos ik voor de ant pasti. Dit waren een soort tapas met verschillende lekkernijen. Als hoofgerecht koos ik voor de ravioli. Beide gerechten waren heerlijk. De prijs/kwaliteit verhouding is hier prima. Je zou verwachten dat hier veel toeristen komen omdat het op de wallen zit. Dit is echter niet het geval waardoor het een ontzetten leuke plek is om met vrienden te uitenten.
Jojanneke W.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2013
Wat een gezellig restaurant is dit, ondanks de grote open ruimte zit je toch knus.
Geen grote kaart maar wel van alles wat en dat maakt de keuze moeilijk ;-)
Ik had de dagsoep vooraf en de ravioli gevuld met gerookte mozzarella & raapstelen, rozijnen, hazelnoten, citroen
en pecorino. Heerlijke combinatie!
De huiswijn (rood) was lekker vol en van goede kwaliteit. De bediening schonk eerst een voetenbadje mee maar kwam meteen terug met een doekje.
Prima adres vlakbij A'dam CS!
Suus B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2013
Ik heb hier twee maal gegeten en eenmaal geborreld.
De eerste keer heb ik hier met een groep van 10 dames gegeten en een menu afgesproken. Het meeste hiervan was zeer goed, vooral de antipasti plankjes vielen zeer in de smaak.
Dit twee weken later herhaald met een vriendin en ondertussen waren de plankjes van 15 euro naar 17.50 verhoogd, vond ik wel een ruime opslag maar nog steeds erg lekker.( dit is wel voor 2 personen en kan ook als borrelhap worden besteld)
Het voordeel is dat je hoofdgerechten zoals pasta of salade ook als kleine portie kan bestellen. Na zo'n plank heb ik daar meer dan genoeg aan.
De bediening is zeer vriendelijk en er word niet moeilijk gedaan over een glaasje water bij de wijn. Je krijgt zelfs een groot glas met ijsblokjes en een schijfje citroen.
Het zit op een leuke plek en zit niet vol toeristen. Kortom een aanrader.
Roger V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2013
Afgelopen vrijdag met een maatje gegeten voor een snelle, maar hele smakelijke hap.

Het was enorm druk (denk ook vanwege de vrijdag met borrelend publiek beneden aan de bar), maar we hadden gereserveerd en kregen een tafeltje voor twee boven in de zaak. Het tafeltje was wat gammel, het was wat warm boven en het duurde even voor de (overigens erg vriendelijke) bediening ons zag. Ook de communicatie tussen de bediening was wat rommelig, maar dat kan ook aan de drukte gelegen hebben.

Maar dan nu het eten. In drie woorden ver boven verwachting!
Ik had een entrecote die perfect gebakken was en de frietjes erbij (met schil) waren verrukkelijk - lang geleden dat ik ze zo lekker heb gehad. Ook de lamsbout van mijn gezelschap was ontzettend mals en smaakvol. De huiswijn smaakte trouwens prima bij beide gerechten.

De laatste verrassing was de rekening. Ik heb zelden zo lekker, inclusief drank, voor zo'n goede prijs gegeten. Tot de volgende keer!
Sanne K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2013
Mooi ingericht en een verademing in de omgeving.

De antipasti vooraf waren goed, maar de vis van de dag die we als hoofdgerecht kregen viel tegen. Omdat de kabeljauw waar we voor kozen op bleek te zijn, kregen we zeebaars. Goede vis, maar het was wel érg weinig, net een half filetje. Ook ontbraken de garnalen die erbij zouden zitten en naar de asperges moesten we echt zoeken. Wel een berg krieltjes en ander niet noemenswaardig garnituur.

Bediening niet onvriendelijk, maar af en toe wat gehaast. Een paar keer werden dingen vergeten en over het algemeen was het niet erg professioneel. Borden leegschuiven en opstapelen aan tafel kan niet met zulke prijzen.
mikybrown .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2013
2 weken geleden hier gegeten voor mama's 58e verjaardag. Zoals gewoonlijk was niet iedereen op tijd dus hebben we ons laten verwennen aan de bar, in afwachting van ons gezelschap. Met een breed assortiment van verschillende bieren was er voor mij voldoende om me even te vermaken en mijn moeder begon aan de 'nico bello', een heerlijke cocktail. Als voorgerecht namen wij de antipasti, rijkelijk gevuld met verschillende kleine hapjes, ook hier iedereen enthousiast. Het hoofdgerecht maakte de avond af, wat was dat lekker, een ribeye zoals je hem weinig kan eten in de stad en een wildzwijnsukade zoals alleen oma hem vroeger wist te maken. Helaas geen ruimte meer voor het dessert maar dit was zeker niet mijn laatste keer. Mata Hari: Bedankt voor een geweldige avond!
CJ Dippel !.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2013
Erg sfeervol en gezellig restaurant. Hele aardige bediening. En heerlijk gegeten: kabeljauwfilet en parelhoenfilet met frietjes. Prijs (19 en 13 euro) was passend.
Lieneke B.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2013
Leuke plek, levendig en doet bij entree al meteen heel gezellig aan.
Boven ietwat kaler en heel erg luidruchtig, o.a. door keuken. Het zat bomvol toch was het vriendelijke personeel alert. Eten niet bijzonder wel redelijk, kwaliteit goed, smaken wat laf. Redelijke prijzen. lekkere wijn in prettige glazen.
Sarah M.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2013
Mooie zaak, maar het personeel was erg druk en gehaast. Ook het eten was aardig maar niet speciaal. De antipasti die wij als voorgerecht hadden was niet bijzonder en de Parelhoen ( inmiddels van de kaart) was erg droog.
harry H.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2012
Beneden is het een warme, mooie sfeervolle zaak. Echter boven is het een kale, beetje kille ruimte. Je krijgt een eetzaal idee. Net alsof beide ruimtes door een ander zijn ingericht of dat halverwege het geld op was. Bij een antipasta verwacht je mooie vleeswaren en/of vis. Helaas bestond het grootste deel van de antipasta uit groente en spread achtige gerechten. Van de weinig aanwezige vleeswaar was de ham deels uitgedroogd. Te vroeg gesneden ? Ribeye was prima maar daar kun je ook weinig aan verpesten. Friet met schil; daar moet je van houden. Bediening prima; netjes en beleefd.
Alec B.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2012
Vandaag voor het eerst bij Mata Hari geweest. Super leuke locatie, leuk ingericht en een voortreffelijke pasta met eend gegeten. Erg leuk en attent meisje in de bediening.
Jan Harmen D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2012
Er heerst een lekkere ongedwongen sfeer in het restaurant. Leuke aankleding. Bediening erg wisselend. Enthousiaste jonge vrouw vs een wat vlakke en ongeïnteresseerd ogende jongeman.
Het eten is creatief, maar het door ons genuttigde dagmenu van Heilbot is wat smakeloos (zouteloos). Het tapas-achtige voorgerecht is gevarieerd en goed van smaak. Al is de kok met de mosselen een beetje te veel uit z'n dak gegaan met een paneermeelachtig goedje. Kortom: leuke toeristarme eetplek in supertoeristisch gebied. Moet nog wel erg groeien. En jongens...laat de bediening aub (allemaal) uitstralen dat ze het naar hun zin hebben en je aanwezigheid op prijs stellen (en dan doel ik niet op het erg sympathiek overkomende meisje).
Yara K.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2012
Heerlijk genoten van de antipasti misto (echt een aanrader!) zo op de zaterdag avond. We wilden eigenlijk borrelen, maar dit voorgerecht beviel zo - oh en de wijn! - dat we toch ook maar voor een kaasplankje zijn gegaan... Stuk voor stuk verrukkelijk. Geen hap stelde teleur, oh euforie! Mata Hari is een parel in de rosse buurt. Dit is zeker voor herhaling vatbaar :)
Paul R.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2012
Ik heb met 30 man in Mata Hari gegeten. Goed verzorgd en gezellig. De keuken moest wel even "pezen", het liep allemaal prima. Daarvoor had al een keertje proef gegeten en dat was ook prima. Een lofwaardig initiatief om op de Wallen een restaurant te beginnen en nog lekker ook.
Arjan M.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2012
Op weg naar 'Mata Hari' op de Oudezijds Achterburgwal. Tijdens de wandeling er naar toe bedenk je nog een keer je keuze: wil je in deze beurt dineren?

Naast lekker eten kun je hier ook prima borrelen. De ruimte is groot en heeft toch iets intiems in zich. De keuken is open dat maakt kwetsbaar; je kunt immers alles zien. Bij 'Mata Hari' hebben ze niets te verbergen.

Het voorgerecht, soep van doperwten en munt, is al een hoofdgerecht op zich. Prima! De konijnenbout, de Libanese salade en de Zeebaars smaken prima.

In dat donkere gedeelte van Amsterdam is er licht en het heet 'Mata Hari'.