Mata Hari

Oudezijds Achterburgwal 22 1012 DM Amsterdam Nederland Kaart
31-202050919

Over het restaurant Mata Hari

Bar, restaurant & living Mata Hari is te vinden nabij de oude kerk in Amsterdam. Bij binnenkomst kun je een kijkje nemen in de open keuken. De huiselijke entourage, de pilaren en vide kenmerken de unieke sfeer waar altijd een gezellige reuring hangt.

Er wordt binnen het restaurant voornamelijk gewerkt met duurzame en lokale producten. De keuken wordt het beste omschreven als een Mediterrane keuken met Perzische invloeden.

In de bar kun je genieten van een goed glas wijn of een smakelijke cocktail. In de living kun je met een krantje en een kopje koffie bijkomen van de drukke dag. Maak hier gebruik van gratis wifi en werk gerust nog even door.

In de zomer kun je heerlijk vertoeven op het terras aan een van de oudste grachten van Amsterdam.

Meer informatie over restaurant Mata Hari

5 a 10 minuten loopafstand van Centraal Station
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Zondag t/m Donderdag vanaf 11:00
Vrijdag en Zaterdag vanaf 11:00

Josefien V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Mata Hari is een oase op de afgeladen Wallen. Ze hebben een terras, waar je rustig biertjes kan drinken, beneden kan je een drankje drinken in de drukke, gezellige bar en boven is het restaurant. De ruimte is gezellig, fijn verlicht, een open keuken en leuk gedecoreerd met dierenkoppen en schilderijtjes. De bediening is aardig en onze karaf met water werd de hele avond bijgevuld. Het eten is heel bijzonder, een mix tussen wild en mediterraans met oosterse invloeden. We aten met 5p drie gangen en iedereen was er erg over te spreken. Al het eten stond ook bijzonder snel op tafel. De fles Syrah is overigens echt een aanrader! Één enkel minpuntje: de dessertkaart is heel beperkt. Wij hadden het kaneel-gember ijs en dit was lekker, maar heel weinig. De prijs-kwaliteit verhouding is al met al prima.
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Een vriend raadde ons Mata Hari aan. Dat is maar goed ook, zelf zouden we er nooit terecht zijn gekomen aangezien het midden op de Wallen ligt en je daar niet zo'n tent verwacht!

Beneden is iets meer gericht op drankjes doen, boven is echt het restaurantgedeelte. We hadden een tafeltje aan het raam (en uitzicht op andere "ramen"..) en deelden met 4 personen 2 Antipasti Misti. Lekker! Als hoofdgerecht werd het de Calamarata, pasta met veel verse vis. Het geheel begeleid door een prima huiswijn.

De service was niet altijd even vlot (misschien iemand extra erbij?), maar wel klantgericht. Al met al een prima optie in Amsterdam!
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
In het hartje van het toeristisch "redlight district" ligt Mata Hari. De zaak van binnen ziet er mooi uit en je merkt dat dit een erg leuke tent is voor een borrel. Echter kwamen voor een snelle lunch. De keuze is beperkt op de kaart en niet heeeeeel spannend. Echter de gerechten die we bestelden waren erg smakelijk.

De vissoep was al vullend van zich zelf maar met het brood erbij helemaal. Mijn broodje bietenhumus met geroosterde groenten was ook zeer smakelijk. Kortom voor een ongecompliceerde lunch een prima plek. Echter kom ik eerder terug voor een borrel. ;-)
Marene A.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2014
Sowieso worden wij als vegetariërs al blij van een restaurant waar ze wat originelere opties hebben, en dat is hier zeker het geval. Er werd meteen goed brood op tafel gezet en het kraanwater werd telkens bijgevuld zonder dat we er om hoefden te vragen. De goedkoopste fles rode wijn was heerlijk. Omdat er best wel wat vega-opties waren en we alles wilden proberen, besloten we van alles te delen. We hadden als voorgerecht de burrata in extra grote variant (best veel sla, dus een volgende keer zouden we de kleine versie nemen) en de gefrituurde quinoa met rodebieten humus. erg lekker! Als hoofdgerecht deelden we gevulde courgettebloem, met patat en een salade. Wederom erg goed. En als dessert de aardbeien tiramisu. Heerlijk! Daarbij een prettige bediening en gewoon een toffe omgeving. Zeker een restaurant om vaker naar terug te gaan.
Leen S.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2014
We hielden het deze keer bij de vis van de dag: Griet op bedje van spinazie. Uitstekend op de huid gebakken en heerlijk van smaak. Goed gerecht! De bediening is uitermate correct en attent. Bij het hoofdgerecht was men vergeten de frites te serveren. Die kwam later alsnog maar werd van de rekening gehaald, met excuses. Keurig. De entourage is niet bijzonder, door de grootte kan het rumoerig zijn.
Sjoerd G.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
We hebben laatst bij Mata hari gegeten. Erg aparte locatie midde op de Wallen. Bij binnen komst netjes begroet waren de eerste dus mochten zelf boven een tafeltje uitzoeken. De inrichting en het eten zijn net zo origineel als de locatie. De inrichting geeft je een erg huiselijke en warme sfeer. Erg lekker lekker gegeten wel kleine kaart maar toch genoeg keuze voor iedereen. Je kan zien dat er veel aandacht aan de gerechten word besteed en alles vers gemaakt word.
Wij kunnen iedereen dit aanraden zijn zelf al paar keer terug geweest.
Con K.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
wij hadden ruim van tevoren, een dag of vijf, een tafel voor drie personen gereserveerd bij Mata Hari. Als opmerking had ik gevraagd: een tafel aan het raam, straatzijde. Daar aangekomen was het prachtig weer, dus wij vroegen om buiten te kunnen eten. Een hautaine dame antwoordde dat er vanavond niet buiten werd gegeten. We werden naar binnen geloodst, eerste verdieping kregen we een piepklein tafeltje toegewezen, waar amper drie borden op pasten. Op mijn vraag, hoe dat kon, de zaak was zo goed als leeg, kreeg ik als antwoord: we hebben veel reserveringen voor vanavond.
Na mijn opmerking, dat ook wij gereserveerd hadden en recht op de plek die we besproken hadden werd de bedrijfsleider erbij gehaald. Oke, eindelijk ons tafeltje half aan het raam. De zaak liep absoluut niet vol, er was de hele avond plaats genoeg, dus het hele verhaal klopte niet. Toen we naar buiten keken, zaten mensen ook vrolijk buiten te eten.
Het eten was matig, de bediening verder correct.
Voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Arie T.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2014
Afgelopen zondag met 2 vrienden wezen eten, niet voor het eerst en zeker niet voor het laatst. Het blijft een uniek plekje op de Wallen met een geweldige inrichting, zo ontzettend sfeervol en gezellig ingericht.

Service was goed, netjes opgevangen bij binnenkomst om vervolgens vlot naar de tafel gebracht te worden. Eenmaal aan tafel ontzettend vriendelijk blond meisje die ons meteen aan wijn en water hielp met een brede glimlach. Zeer energiek werd ons uitgelegd wat er op de antipasti lag en dat kozen we dan ook. Erg goed, daarna gekozen voor Rib-eye/sukade/kabeljauw. Duidelijk vers en goede kwaliteit vlees en vis. Niet enorm uitgesproken sauzen of groente, maar dat maakt het ook fijn toegankelijk. Daarna nog lekker aan de bar blijven hangen voor bier en wiskey.

Kortom beste alternatief voor een hapje eten en een biertje op de Wallen wat mij betreft!

Jos V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2014
We kwamen hier rond 20:00u ongereserveerd binnen, met z'n drieen; de zaak zat stikvol, maar we kregen toch een plaatsje, zij het aan een soort verhoogde strijkplank, op barkrukken. Drank en stukjes brood kwamen vlot, bestelde (hoofd)gerechten ook. Prima kabeljauw, viel me 100% mee, zeker gegeven dat je midden in een supertoeristisch gebied zit. Vlotte en toch aardige bediening. Volgende keer reserveren.
Igor F.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2014
Gisteravond met een grote groep gezellig getafeld in Bar Restaurant Mata Hari, midden op de Wallen. Ten eerste is dit een verrassende buurt om zo'n plek te ontdekken; of misschien ook niet echt helemaal, want de nabij gelegen Zeedijk is ook al weer een tijdje weer één van de leukste echt oud-Amsterdamse straten. Mata Hari heeft een gezellige, ongedwongen sfeer, goede bediening en erg lekker eten. Heb genoten van een hertensucade met oud-hollandse groenten en pommes dauphine met amandel (verrassend goede combinatie). Verheug me op een volgend bezoek!
Stefan B.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2013
Geen bijzonder restaurant. Prima eetcafe, leuke ligging aan de wallen maar verwacht geen culinaire hoogstandjes of goede service.
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2013
Heerlijke oesters, antipasti, salade's en pasta's. Rustig eten op een prachtig terras op de meest hectische plek van Amsterdam. Aanrader!
Karlijn M.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2013
Ik was positief verrast door de sfeer in dit - toch een beetje verstopte - restaurant. Heel gezellig, echt leuk voor een borrel en een (informeel) hapje eten. Jong publiek (eind twintig - begin veertig). Eten was lekker, goede prijs/kwaliteit verhouding. Bediening kan beter. Leuk om na het eten nog een cocktail een de bar of buiten te doen en daar tot in de late uurtjes te blijven hangen.
vdpoel .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
Leuke tent op de wallen. Met groep gegeten, dus menu'tje. Prima keuzes en goede timing, alles tegelijk - warm - op tafel. Lekkere huiswijn. Ontspannen sfeer, vriendelijke bediening.
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2013
Ik heb hier onlangs gegeten tijdens een vrijgezellen feest. Vooraf koos ik voor de ant pasti. Dit waren een soort tapas met verschillende lekkernijen. Als hoofgerecht koos ik voor de ravioli. Beide gerechten waren heerlijk. De prijs/kwaliteit verhouding is hier prima. Je zou verwachten dat hier veel toeristen komen omdat het op de wallen zit. Dit is echter niet het geval waardoor het een ontzetten leuke plek is om met vrienden te uitenten.
Jojanneke W.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2013
Wat een gezellig restaurant is dit, ondanks de grote open ruimte zit je toch knus.
Geen grote kaart maar wel van alles wat en dat maakt de keuze moeilijk ;-)
Ik had de dagsoep vooraf en de ravioli gevuld met gerookte mozzarella & raapstelen, rozijnen, hazelnoten, citroen
en pecorino. Heerlijke combinatie!
De huiswijn (rood) was lekker vol en van goede kwaliteit. De bediening schonk eerst een voetenbadje mee maar kwam meteen terug met een doekje.
Prima adres vlakbij A'dam CS!
Suus B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2013
Ik heb hier twee maal gegeten en eenmaal geborreld.
De eerste keer heb ik hier met een groep van 10 dames gegeten en een menu afgesproken. Het meeste hiervan was zeer goed, vooral de antipasti plankjes vielen zeer in de smaak.
Dit twee weken later herhaald met een vriendin en ondertussen waren de plankjes van 15 euro naar 17.50 verhoogd, vond ik wel een ruime opslag maar nog steeds erg lekker.( dit is wel voor 2 personen en kan ook als borrelhap worden besteld)
Het voordeel is dat je hoofdgerechten zoals pasta of salade ook als kleine portie kan bestellen. Na zo'n plank heb ik daar meer dan genoeg aan.
De bediening is zeer vriendelijk en er word niet moeilijk gedaan over een glaasje water bij de wijn. Je krijgt zelfs een groot glas met ijsblokjes en een schijfje citroen.
Het zit op een leuke plek en zit niet vol toeristen. Kortom een aanrader.
Roger V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2013
Afgelopen vrijdag met een maatje gegeten voor een snelle, maar hele smakelijke hap.

Het was enorm druk (denk ook vanwege de vrijdag met borrelend publiek beneden aan de bar), maar we hadden gereserveerd en kregen een tafeltje voor twee boven in de zaak. Het tafeltje was wat gammel, het was wat warm boven en het duurde even voor de (overigens erg vriendelijke) bediening ons zag. Ook de communicatie tussen de bediening was wat rommelig, maar dat kan ook aan de drukte gelegen hebben.

Maar dan nu het eten. In drie woorden ver boven verwachting!
Ik had een entrecote die perfect gebakken was en de frietjes erbij (met schil) waren verrukkelijk - lang geleden dat ik ze zo lekker heb gehad. Ook de lamsbout van mijn gezelschap was ontzettend mals en smaakvol. De huiswijn smaakte trouwens prima bij beide gerechten.

De laatste verrassing was de rekening. Ik heb zelden zo lekker, inclusief drank, voor zo'n goede prijs gegeten. Tot de volgende keer!
Sanne K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2013
Mooi ingericht en een verademing in de omgeving.

De antipasti vooraf waren goed, maar de vis van de dag die we als hoofdgerecht kregen viel tegen. Omdat de kabeljauw waar we voor kozen op bleek te zijn, kregen we zeebaars. Goede vis, maar het was wel érg weinig, net een half filetje. Ook ontbraken de garnalen die erbij zouden zitten en naar de asperges moesten we echt zoeken. Wel een berg krieltjes en ander niet noemenswaardig garnituur.

Bediening niet onvriendelijk, maar af en toe wat gehaast. Een paar keer werden dingen vergeten en over het algemeen was het niet erg professioneel. Borden leegschuiven en opstapelen aan tafel kan niet met zulke prijzen.
mikybrown .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2013
2 weken geleden hier gegeten voor mama's 58e verjaardag. Zoals gewoonlijk was niet iedereen op tijd dus hebben we ons laten verwennen aan de bar, in afwachting van ons gezelschap. Met een breed assortiment van verschillende bieren was er voor mij voldoende om me even te vermaken en mijn moeder begon aan de 'nico bello', een heerlijke cocktail. Als voorgerecht namen wij de antipasti, rijkelijk gevuld met verschillende kleine hapjes, ook hier iedereen enthousiast. Het hoofdgerecht maakte de avond af, wat was dat lekker, een ribeye zoals je hem weinig kan eten in de stad en een wildzwijnsukade zoals alleen oma hem vroeger wist te maken. Helaas geen ruimte meer voor het dessert maar dit was zeker niet mijn laatste keer. Mata Hari: Bedankt voor een geweldige avond!