Mata Hari

Zondag t/m Donderdag vanaf 11:00
Vrijdag en Zaterdag vanaf 11:00

Sarah M.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2013
Mooie zaak, maar het personeel was erg druk en gehaast. Ook het eten was aardig maar niet speciaal. De antipasti die wij als voorgerecht hadden was niet bijzonder en de Parelhoen ( inmiddels van de kaart) was erg droog.
harry H.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2012
Beneden is het een warme, mooie sfeervolle zaak. Echter boven is het een kale, beetje kille ruimte. Je krijgt een eetzaal idee. Net alsof beide ruimtes door een ander zijn ingericht of dat halverwege het geld op was. Bij een antipasta verwacht je mooie vleeswaren en/of vis. Helaas bestond het grootste deel van de antipasta uit groente en spread achtige gerechten. Van de weinig aanwezige vleeswaar was de ham deels uitgedroogd. Te vroeg gesneden ? Ribeye was prima maar daar kun je ook weinig aan verpesten. Friet met schil; daar moet je van houden. Bediening prima; netjes en beleefd.
alecbehrens .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2012
Vandaag voor het eerst bij Mata Hari geweest. Super leuke locatie, leuk ingericht en een voortreffelijke pasta met eend gegeten. Erg leuk en attent meisje in de bediening.
Frans B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2012
Ik eet hier ongeveer elke maand. Erg lekker en de kaart verandert met het seizoen. Van de pasta's heb je ook kleine porties, waar ik, als ik er een voorgerecht of bijgerecht bij neem, genoeg aan heb. Leuk interieur. Ontspannen plek.
bergo .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2012
Eten was ok maar niet heel bijzonder. Bediening wisselend, de jonge jongen boven was te populair en toonde geen interesse. Neem dan een andere baan! De oudere dame boven compenseerde dat weer en was erg vriendelijke en gastvrij, dit net als de jongens achter de bar beneden. Ik zou het adviseren om te gaan borrelen maar ze kunnen nog wel dingen verbeteren aan het eten.
Jan Harmen D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2012
Er heerst een lekkere ongedwongen sfeer in het restaurant. Leuke aankleding. Bediening erg wisselend. Enthousiaste jonge vrouw vs een wat vlakke en ongeïnteresseerd ogende jongeman.
Het eten is creatief, maar het door ons genuttigde dagmenu van Heilbot is wat smakeloos (zouteloos). Het tapas-achtige voorgerecht is gevarieerd en goed van smaak. Al is de kok met de mosselen een beetje te veel uit z'n dak gegaan met een paneermeelachtig goedje. Kortom: leuke toeristarme eetplek in supertoeristisch gebied. Moet nog wel erg groeien. En jongens...laat de bediening aub (allemaal) uitstralen dat ze het naar hun zin hebben en je aanwezigheid op prijs stellen (en dan doel ik niet op het erg sympathiek overkomende meisje).
Yara K.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2012
Heerlijk genoten van de antipasti misto (echt een aanrader!) zo op de zaterdag avond. We wilden eigenlijk borrelen, maar dit voorgerecht beviel zo - oh en de wijn! - dat we toch ook maar voor een kaasplankje zijn gegaan... Stuk voor stuk verrukkelijk. Geen hap stelde teleur, oh euforie! Mata Hari is een parel in de rosse buurt. Dit is zeker voor herhaling vatbaar :)
Filianne F.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2012
Geweldig pand midden op de Wallen. Juist het contrast maakt deze tent zo bjizonder. Het personeel is niet heel scherp maar wel aardig. Het eten is heerlijk.
Paul R.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2012
Ik heb met 30 man in Mata Hari gegeten. Goed verzorgd en gezellig. De keuken moest wel even "pezen", het liep allemaal prima. Daarvoor had al een keertje proef gegeten en dat was ook prima. Een lofwaardig initiatief om op de Wallen een restaurant te beginnen en nog lekker ook.
Arjan M.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2012
Op weg naar 'Mata Hari' op de Oudezijds Achterburgwal. Tijdens de wandeling er naar toe bedenk je nog een keer je keuze: wil je in deze beurt dineren?

Naast lekker eten kun je hier ook prima borrelen. De ruimte is groot en heeft toch iets intiems in zich. De keuken is open dat maakt kwetsbaar; je kunt immers alles zien. Bij 'Mata Hari' hebben ze niets te verbergen.

Het voorgerecht, soep van doperwten en munt, is al een hoofdgerecht op zich. Prima! De konijnenbout, de Libanese salade en de Zeebaars smaken prima.

In dat donkere gedeelte van Amsterdam is er licht en het heet 'Mata Hari'.
Marleen J.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2012
Levendig restaurant, met leuke entree en gezellige hoekjes om te borrelen. Het eten was redelijk goed, genoeg keuze voor zowel vleesliefhebbers als vegetariers.
En de bediening! Die was geweldig. Het was druk deze vrijdagavond en al het bedienend personeel bleef zeer attent, rustig en werkte hard door. Een reden om zeker terug te komen.
Marthe van der W.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2012
Vorige maand gegeten op aanraden van vrienden. Het eten was heerlijk! De huiswijn was niet lekker, maar de fles die we bestelden was wel heel goed. We konden nog buiten zitten, leuke plek. Kortom; aardige bediening en heel erg goed eten. Super prijs kwaliteit verhouding. Kom er zeker terug.
Sebastian S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2012
Laat ik met het mooiste beginnen, de locatie en het restaurant. Beide helemaal top. Het restaurant bevindt zich in een prachtig pand midden op de wallen met een geweldig uitzicht.
Over het voorgerecht waren we erg positief, antipasti goed en de chorizo met erwten wat helemaal top. Minder goed was dat de bediening er lang over deed om de wijn te serveren, die kregen we namelijk pas ruim nadat de voorgerechten waren opgediend. Terwijl we hier herhaaldelijk om gevraagd hebben.
Bij de hoofdgerechten waren de pasta's (met eend) en konijnenbout goed maar ze hadden duidelijk te lang gestaan voordat ze geserveerd werden (weer foutje van bediening). En de entrecote was ronduit slecht, niets van wat je daarbij voorstelt.
De wijnen en de sfeer in het restaurant (wordt later op de avond bar) lenen zich goed om lang te blijven zitten. Dat is dan ook precies wat we hebben gedaan.
Sem S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2012
Grootste toppunt: mooie zaak! Moet alleen wel zeggen dat hun bewering dat je lekker over de wallen en het voorbij schuivende leven kijkt een grap is. Je kijkt recht tegen een muur aan. Alleen als je je gezicht tegen het raam aan plakt, kun je de straat in kijken.

Als voor de antipasti misti. Prima gerecht, de standaardjes die je overal vinden kan. Geen heel boeiende producten of combinaties.
Ook hadden we oesters. Het viel als eerste op dat ze erg klein waren, maar daar kunnen ze bij Mata Hari niets aan doen. Grootste dumper was de manier waarop ze opengemaakt waren. Dit was echt niet netjes gedaan; veel gruis en kapotte schelpen. Daarbij vond ik de sjalotjes veels te grof gesneden, waardoor het geen lekkere toevoeging is bij de oester. Geen succes dus! Oeserts zijn hip en happening, maar je moet het aankunnen als je ze als restaurant wilt serveren!
Als hoofdgerecht de vis van de dag. Garnituren waren prima, ook goed qua gaarheid (behoorlijke bite, en daar hou ik van!) De vis was alleen echt te gaar, erg zonde bij zo'n mooie dis!

Bediening was gezellig en probeerde het zo goed mogelijk te doen. Maar ze waren erg traag (tuurlijk was het druk op een vrijdagavond, maar dat is geen excuus)
Lijkt mij daarnaast handig wat meer aandacht te besteden aan basis dingen. Een fles wijn open maken op tafel met een mega "plop" alsof je thuis een flesje bocht openmaakt, is hier een voorbeeld van. Dit zijn de details die het verschil maken!

Enfin, Mata Hari wordt door velen enthousiast en goed ontvangen. Ik kon het echter niet ontdekken en was dan ook niet overtuigd van hun kunnen.
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2012
Nieuw restaurant in een van de meeste toeristische plekjes van Amsterdam (De Wallen). Echter is dit een prachtig pand om te loungen op de begane grond met een drankje of een hapje te eten boven.

Als vooraf hadden we oesters en risottoballetjes (van schaaldieren). Oesters waren erg lekker, de balletjes vond ik persoonlijk wat naturel van smaak en wat aan de grote kant. De zeebaars als hoofdgerecht met roseval aardappeltjes is niet een heel orgineel gerecht maar wel erg lekker! Mijn tafeldame genoot ook van haar "kleine" salade die niet zo klein was. :-)
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2012
Heb hier s'avonds gegeten. Wat een goede sfeer hangt hier! Gerechten op de menukaart zijn mooi gevarieerd en met originele ingrediënten. Ik ben zelf gegaan voor meerdere voorgerechten, waarbij ik het meest verrast werd door de pulpo echt heel lekker.
jvij .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2012
Leuke plek! Boven eten aan het raam met het uitzicht op de rosse buurt is erg leuk. Lekker eten, vooral de pasta met venkelworstjes, en prima wijnen. Prijs/kwaliteit verhouding is goed. Bediening werd aan het einde van de avond wel wat lakser.
Leuke avond gehad!
vdpoel .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2012
Wat een leuke verrassing! Niet mijn favoriete buurt van Amsterdam, met al die stomme toeristen-tenten, maar dit is echt een leuke plek! Heel leuk pand, nonchalante maar heel vriendelijke bediening en verrassend lekker (en betaalbaar) eten! Plekje om zeker terug te komen!
mutjag .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2012
Vorige week zaterdag hier gegeten met m'n naaste buren. Wij zijn achterburen van Mata Hari. Om 17 uur gereserveerd. Afspraak om 19 uur. Nergens onze reservering te vinden. Toch wel ! op vrijdag een dag eerder! Bediening chaotisch. Eten erg goed, goede koks! Heren toilet echt te afschuwelijk voor woorden. Pislucht, natte vloeren. Vooral nergens aankomen! Een pisbak op de gracht is er heilig bij!
Jaap84 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2012
Echt een mooi en leuk cafe/restaurant op de wallen. Mooie trap, mooie entree, leuk ingericht. Het eten was prima. Vooraf hadden we een plank met allemaal kleine hapjes - erg lekker! Hoofdgerecht overwegend goed: een van ons had een soort rijstbal, wat bij nader inzien vooral een gefrituurde kanonskogel leek. Maar mijn vis was lekker, de salade van mijn buurvrouw ook. Alleen: de bediening. Niet goed. Toen we vroegen wat we op de schaal hadden voor het voorgerecht, wist hij het niet. Onder het excuus 'het is iedere dag wat anders' begon hij een beetje mee te raden ('dit lijkt me...'). Drinken kwam te laat, een hoofdgerecht arriveerde 3 minuten later dan de andere 4. De toetjes werden per abuis naar een andere tafel gebracht (alwaar ze spontaan werden opgegeten). Nu ja, waarschijnlijk hadden we pech. Ondanks de slechte bediening, toch een aanrader!