Mata Hari

Oudezijds Achterburgwal 22 1012 DM Amsterdam Nederland Kaart
31-202050919

Over het restaurant Mata Hari

Bar, restaurant & living Mata Hari is te vinden nabij de oude kerk in Amsterdam. Bij binnenkomst kun je een kijkje nemen in de open keuken. De huiselijke entourage, de pilaren en vide kenmerken de unieke sfeer waar altijd een gezellige reuring hangt.

Er wordt binnen het restaurant voornamelijk gewerkt met duurzame en lokale producten. De keuken wordt het beste omschreven als een Mediterrane keuken met Perzische invloeden.

In de bar kun je genieten van een goed glas wijn of een smakelijke cocktail. In de living kun je met een krantje en een kopje koffie bijkomen van de drukke dag. Maak hier gebruik van gratis wifi en werk gerust nog even door.

In de zomer kun je heerlijk vertoeven op het terras aan een van de oudste grachten van Amsterdam.

Meer informatie over restaurant Mata Hari

5 a 10 minuten loopafstand van Centraal Station
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Zondag t/m Donderdag vanaf 11:00
Vrijdag en Zaterdag vanaf 11:00

Arjan D.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
wij zijn hier een aantal maal wezen eten. De bediening is vriendelijk en goed maar regelmatig onderbezet. Het eten is prima. Het ziet er ook heel erg leuk uit, maar de akoestiek is zwaar, zwaar slecht. Als je boven zit moet je zo enorm focussen op het gesprek van je tafelgeno(o)t(en), dat je zwaar vermoeid de deur uitgaat. Vandaar een 6je voor het decor....
Hukom P.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Niet aan te bevelen als je met een grote groep bent aangezien je elkaar dan echt niet verstaat. Tenminste als het restaurant boven vol zit maar dat is het vaak volgens ons gezelschap (de begane grond straalt de sfeer uit van een café ).

Het eten is prima behalve te kleine porties naar mijn idee. Ik bestelde die avond als eerst een voorgerecht, de gegrilde pijlstaartinktvis gevuld met andijvie, taggia olijven en pijnboompitten. Ik verwachtte voor € 9,00 een royale portie doch het werd een armzalige eenling. Als hoofdgerecht bestelde ik de wildzwijn. Deze was erg mals van structuur en goed van smaak, een echte aanrader. Als dessert had ik kaneel-gember ijs met gestoofde kweepeer en een crème Anglaise van rozenwater. Ook erg lekker maar ook deze keer het had echt wel royaler gemogen.
Josefien V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Mata Hari is een oase op de afgeladen Wallen. Ze hebben een terras, waar je rustig biertjes kan drinken, beneden kan je een drankje drinken in de drukke, gezellige bar en boven is het restaurant. De ruimte is gezellig, fijn verlicht, een open keuken en leuk gedecoreerd met dierenkoppen en schilderijtjes. De bediening is aardig en onze karaf met water werd de hele avond bijgevuld. Het eten is heel bijzonder, een mix tussen wild en mediterraans met oosterse invloeden. We aten met 5p drie gangen en iedereen was er erg over te spreken. Al het eten stond ook bijzonder snel op tafel. De fles Syrah is overigens echt een aanrader! Één enkel minpuntje: de dessertkaart is heel beperkt. Wij hadden het kaneel-gember ijs en dit was lekker, maar heel weinig. De prijs-kwaliteit verhouding is al met al prima.
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Een vriend raadde ons Mata Hari aan. Dat is maar goed ook, zelf zouden we er nooit terecht zijn gekomen aangezien het midden op de Wallen ligt en je daar niet zo'n tent verwacht!

Beneden is iets meer gericht op drankjes doen, boven is echt het restaurantgedeelte. We hadden een tafeltje aan het raam (en uitzicht op andere "ramen"..) en deelden met 4 personen 2 Antipasti Misti. Lekker! Als hoofdgerecht werd het de Calamarata, pasta met veel verse vis. Het geheel begeleid door een prima huiswijn.

De service was niet altijd even vlot (misschien iemand extra erbij?), maar wel klantgericht. Al met al een prima optie in Amsterdam!
Paludis .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Kom hier regelmatig. De ruimte is heel mooi gebruikt en ingericht. De tafeltjes tegenover de bar voor mij veruit favoriet. Service mag echt wel wat beter. Iedereen is vriendelijk, maar beter opletten is gewenst. Zal ook zeker omzet verhogend werken! Het eten is eigenlijk altijd goed!
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
In het hartje van het toeristisch "redlight district" ligt Mata Hari. De zaak van binnen ziet er mooi uit en je merkt dat dit een erg leuke tent is voor een borrel. Echter kwamen voor een snelle lunch. De keuze is beperkt op de kaart en niet heeeeeel spannend. Echter de gerechten die we bestelden waren erg smakelijk.

De vissoep was al vullend van zich zelf maar met het brood erbij helemaal. Mijn broodje bietenhumus met geroosterde groenten was ook zeer smakelijk. Kortom voor een ongecompliceerde lunch een prima plek. Echter kom ik eerder terug voor een borrel. ;-)
Marene A.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2014
Sowieso worden wij als vegetariërs al blij van een restaurant waar ze wat originelere opties hebben, en dat is hier zeker het geval. Er werd meteen goed brood op tafel gezet en het kraanwater werd telkens bijgevuld zonder dat we er om hoefden te vragen. De goedkoopste fles rode wijn was heerlijk. Omdat er best wel wat vega-opties waren en we alles wilden proberen, besloten we van alles te delen. We hadden als voorgerecht de burrata in extra grote variant (best veel sla, dus een volgende keer zouden we de kleine versie nemen) en de gefrituurde quinoa met rodebieten humus. erg lekker! Als hoofdgerecht deelden we gevulde courgettebloem, met patat en een salade. Wederom erg goed. En als dessert de aardbeien tiramisu. Heerlijk! Daarbij een prettige bediening en gewoon een toffe omgeving. Zeker een restaurant om vaker naar terug te gaan.
leen S.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2014
We hielden het deze keer bij de vis van de dag: Griet op bedje van spinazie. Uitstekend op de huid gebakken en heerlijk van smaak. Goed gerecht! De bediening is uitermate correct en attent. Bij het hoofdgerecht was men vergeten de frites te serveren. Die kwam later alsnog maar werd van de rekening gehaald, met excuses. Keurig. De entourage is niet bijzonder, door de grootte kan het rumoerig zijn.
Sjoerd G.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
We hebben laatst bij Mata hari gegeten. Erg aparte locatie midde op de Wallen. Bij binnen komst netjes begroet waren de eerste dus mochten zelf boven een tafeltje uitzoeken. De inrichting en het eten zijn net zo origineel als de locatie. De inrichting geeft je een erg huiselijke en warme sfeer. Erg lekker lekker gegeten wel kleine kaart maar toch genoeg keuze voor iedereen. Je kan zien dat er veel aandacht aan de gerechten word besteed en alles vers gemaakt word.
Wij kunnen iedereen dit aanraden zijn zelf al paar keer terug geweest.
Con K.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
wij hadden ruim van tevoren, een dag of vijf, een tafel voor drie personen gereserveerd bij Mata Hari. Als opmerking had ik gevraagd: een tafel aan het raam, straatzijde. Daar aangekomen was het prachtig weer, dus wij vroegen om buiten te kunnen eten. Een hautaine dame antwoordde dat er vanavond niet buiten werd gegeten. We werden naar binnen geloodst, eerste verdieping kregen we een piepklein tafeltje toegewezen, waar amper drie borden op pasten. Op mijn vraag, hoe dat kon, de zaak was zo goed als leeg, kreeg ik als antwoord: we hebben veel reserveringen voor vanavond.
Na mijn opmerking, dat ook wij gereserveerd hadden en recht op de plek die we besproken hadden werd de bedrijfsleider erbij gehaald. Oke, eindelijk ons tafeltje half aan het raam. De zaak liep absoluut niet vol, er was de hele avond plaats genoeg, dus het hele verhaal klopte niet. Toen we naar buiten keken, zaten mensen ook vrolijk buiten te eten.
Het eten was matig, de bediening verder correct.
Voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Willemdugraaf .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Hier met de lunch gegeten, ik had de hamburger van angus en deze medium besteld. De burger was helemaal doorgebakken maar na het lange wachten besloten het niet terug te sturen. De bediening was correct maar zagen het lange wachten niet.
Willem R.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2014
Wat een ontzettend leuk en prettig restaurant. Als voorgerecht voor drie personen een mooie van alles wat schotel. Gaf meteen een goed gevoel. Daarna hadden we alle drie een verschillend vleesgerecht. Goed van smaak met geen bijzondere maar prima bijgerechten. De Italiaanse wijn, Canapi, was vol van smaak. Wat naast de bijzondere ligging en de leuke inrichting Mata Hari zo bijzonder maakt is de uitstekende combinatie van restaurant en café. Dit zat elkaar beslist niet in de weg. Aan de tafels kon je rustig met elkaar praten, zonder hinder van de altijd wat luidruchtiger bar-talk. Tot slot ook een compliment voor de bediening, attent en ongedwongen.
Arie T.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2014
Afgelopen zondag met 2 vrienden wezen eten, niet voor het eerst en zeker niet voor het laatst. Het blijft een uniek plekje op de Wallen met een geweldige inrichting, zo ontzettend sfeervol en gezellig ingericht.

Service was goed, netjes opgevangen bij binnenkomst om vervolgens vlot naar de tafel gebracht te worden. Eenmaal aan tafel ontzettend vriendelijk blond meisje die ons meteen aan wijn en water hielp met een brede glimlach. Zeer energiek werd ons uitgelegd wat er op de antipasti lag en dat kozen we dan ook. Erg goed, daarna gekozen voor Rib-eye/sukade/kabeljauw. Duidelijk vers en goede kwaliteit vlees en vis. Niet enorm uitgesproken sauzen of groente, maar dat maakt het ook fijn toegankelijk. Daarna nog lekker aan de bar blijven hangen voor bier en wiskey.

Kortom beste alternatief voor een hapje eten en een biertje op de Wallen wat mij betreft!

Jos V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2014
We kwamen hier rond 20:00u ongereserveerd binnen, met z'n drieen; de zaak zat stikvol, maar we kregen toch een plaatsje, zij het aan een soort verhoogde strijkplank, op barkrukken. Drank en stukjes brood kwamen vlot, bestelde (hoofd)gerechten ook. Prima kabeljauw, viel me 100% mee, zeker gegeven dat je midden in een supertoeristisch gebied zit. Vlotte en toch aardige bediening. Volgende keer reserveren.
G-need .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
wat een fijn eten en een fantastische keuzes uit originele dranken, je moet echt even in de kast achter de bar kijken! Bediening uiterst vriendelijk!
Igor F.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2014
Gisteravond met een grote groep gezellig getafeld in Bar Restaurant Mata Hari, midden op de Wallen. Ten eerste is dit een verrassende buurt om zo'n plek te ontdekken; of misschien ook niet echt helemaal, want de nabij gelegen Zeedijk is ook al weer een tijdje weer één van de leukste echt oud-Amsterdamse straten. Mata Hari heeft een gezellige, ongedwongen sfeer, goede bediening en erg lekker eten. Heb genoten van een hertensucade met oud-hollandse groenten en pommes dauphine met amandel (verrassend goede combinatie). Verheug me op een volgend bezoek!
martinesteegman .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Het eten was prima, maar zeker niets bijzonder... Had waarschijnlijk iets meer verwacht... Hoe dan ook, was de rijstsalade ok, en mijn steak was ook lekker... Grappig genoeg vond ik de frietjes het beste! Huiswijn was prima voor die prijs. Alleen de bediening was niet echt vriendelijk, was wel erg druk, dus misschien kwam het daardoor. Restaurant zag er wel erg leuk uit. Behalve de toiletten :(
Judith H.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2013
Qua sfeer en inrichting een heel leuk restaurant op een mooie plek. Ik had hier al eens eerder naar tevredenheid gegeten, dus gisteren weer besloten met een vriendin hier te eten. Jammer genoeg viel de kaart mij dit keer erg tegen. Bij ieder gerecht zat er wel iets wat me niet lekker leek. En ik ben geen moeilijke eter! Maar het leek alsof er met man en macht originele gerechten geprobeerd zijn te creëren die niet per se lekker zijn. Als voorgerecht hadden we een plateau diverse lekkernijen voor 2 personen. Voor 17,50 vond ik het aanbod nogal karig. We hebben geen hoofdgerecht genomen omdat werkelijk niks op de kaart ons echt lekker leek (nog nooit eerder meegemaakt). Dus namen we ieder een dessert; de walnotentaart was werkelijk piepklein en de chocolade salami zag er mooi uit maar smaakte vreemd kruidig. Kortom, prijs kwaliteit verhouding naar mijn idee scheef, te ingewikkelde en vergezochte kaart. Zonde!
Stefan B.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2013
Geen bijzonder restaurant. Prima eetcafe, leuke ligging aan de wallen maar verwacht geen culinaire hoogstandjes of goede service.
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2013
Heerlijke oesters, antipasti, salade's en pasta's. Rustig eten op een prachtig terras op de meest hectische plek van Amsterdam. Aanrader!