Mata Hari

Oudezijds Achterburgwal 22 1012 DM Amsterdam Nederland Kaart
31-202050919

Over het restaurant Mata Hari

Bar, restaurant & living Mata Hari is te vinden nabij de oude kerk in Amsterdam. Bij binnenkomst kun je een kijkje nemen in de open keuken. De huiselijke entourage, de pilaren en vide kenmerken de unieke sfeer waar altijd een gezellige reuring hangt.

Er wordt binnen het restaurant voornamelijk gewerkt met duurzame en lokale producten. De keuken wordt het beste omschreven als een Mediterrane keuken met Perzische invloeden.

In de bar kun je genieten van een goed glas wijn of een smakelijke cocktail. In de living kun je met een krantje en een kopje koffie bijkomen van de drukke dag. Maak hier gebruik van gratis wifi en werk gerust nog even door.

In de zomer kun je heerlijk vertoeven op het terras aan een van de oudste grachten van Amsterdam.

Meer informatie over restaurant Mata Hari

5 a 10 minuten loopafstand van Centraal Station
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Zondag t/m Donderdag vanaf 11:00
Vrijdag en Zaterdag vanaf 11:00

Stan O.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Net als de vorige keer enkele maanden geleden, is het weer gezellig bij Mata Hari.
Een sfeervolle ambience en prettige bediening. Vlot en vriendelijk maar toch professioneel.

Weer een lekker (Italiaanse) fles wijn verorberd. Netjes aangeboden en ingeschonken en goed op dronk.
Prima oesters vooraf en ook als hoofdgerecht nemen we enkele voorgerechten.
Een frisse salade met heerlijke gehaktballetjes van wild zwijn. En ook de eend is lekker. Het lekkerst is de pasta (conchigliette / schelpen) met venkelworst. Echt een genot.

Kortom het was weer een hele geslaagde gezellige avond, vol heerlijk eten, een fijne wijn en een prettige sfeer en goede bediening!
Anouk C.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Voor de derde keer gegeten en genoten bij Mata Hari. Wat een uniek lokatie, passende inrichting met Rubens-vrouwen aan de muur en gezellige café-achtige sfeer. Menukaart is beperkt, wat ik prima vind, met veel verrassende gerechten en combinatie van ingrediënten die heerlijk smaken. Vriendelijke, vlotte bediening. Goede wijnkaart. Wat mij betreft een aanrader!
bartrijken .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Er heerste een goede sfeer. Het personeel was vriendelijk. Goed voorgerecht. Hoofdgerecht was koud en niet bijzonder lekker.
Bart L.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Het eten smaakte heel goed, maar helaas waren de porties wat ons betreft echt te klein / te weinig... ik ben niet een enorm grote eter en heb aan een hoofdgerecht meestal voldoende en neem slechts af en toe nog een nagerecht... nu was het hoofdgerecht, hoewel heel smaakvol gewoon heel karig. Omdat we nog behoorlijke trek hadden namen we een dessert, maar ook het dessert was wel een heel klein taartje... waardoor - ondanks dat het goed gesmaakt had - we toch met een wat onbevredigd gevoel naar huis gingen...
jeapau .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Heerlijk gegeten! We waren met z'n 3en en hadden 3 verschillende gerechten en alle 3 hebben we genoten. Ook de dessert viel in de smaak. Wat ons betreft een hele goede tip.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Met wat Engelse collega's op de bovenetage gegeten. De akoestiek is inderdaad niet best. Het is echt lastig om elkaar te verstaan. Het eten was daarentegen prima. Men was zeer tevreden over de goed bemeten ribeye, de erwtensoep en pastasalade. De gerookte eendenborstfilet en de wildzwijnsukade waren ook lekker, maar de porties hadden wel wat groter gekund. Aan een dessert kwamen we helaas door tijdgebrek niet toe. De ontvangst en service waren uitstekend.
joostvdhondel .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Prima avond met vrienden aan een grote tafel. Bediening vriendelijk, eten prima en de sfeer relaxed. Tip : Limoncello serveer je ijskoud!
Luc B.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Gezellig, drukke, sfeervolle tent. Met een kleine, maar fijne en eigenzinnige kaart. Heerlijk eten en een werkelijk uitstekende en attente bediening.
Regina P.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Super leuk restaurant. Prima locatie en erg gezellig. Fijne bediening.
Niet zo'n uitgebreide kaart. Wel heerlijk gegeten. De keuken gaat pas om 18u open. Dat was niet duidelijk toen we reservering maakten.
Dorieke S.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Eerste indruk bij Mata Hari is goed. De ruimte is sfeervol ingericht met verschillende zitgelegenheden, een bar en het restaurantgedeelte. In dit laatste staan de tafeltjes overigens wel erg dicht op elkaar, daar moet je van houden. Het voorgerecht was prima (de pulpo), de portie had misschien iets groter gekund maar het was smaakvol. Het hoofdgerecht daarentegen viel vies tegen. We hadden allebei een vegetarisch gerecht gekozen, pasta met linzen en pecorino. Dit gerecht was veel te machtig en door de hoeveelheid pecorino ook veel te zout. We hebben allebei denk ik 5 happen genomen. Bij het afruimen hebben we dit ook meegegeven aan de bediening. De reactie was dat dit zou worden doorgegeven aan de keuken, er werd nog bij gezegd dat ze net een nieuwe kaart hadden. Dat kan. Wat wij alleen niet echt netjes vonden is dat er daarna niet meer op werd terug gekomen en we ter compensatie geen kopje koffie of iets anders kregen aangeboden. We hebben echt bijna niets van het hoofgerecht gegeten!!! Maar goed, ik ga er nog wel een keer naartoe want de sfeer is erg leuk en de gerechten aan de tafeltjes om ons heen zagen er goed uit. Maar dan kies ik wel een ander hoofdgerecht!!!!
Dijcksma J.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Nog niet eerder geweest maar van horen zeggen maar eens gereserveerd. Vanaf de seconde dat we binnenstapten blij mee geweest, alles heeft bijgedragen aan een heerlijke avond! Goed eten (voorgerecht gazpacho was geweldig - terwijl ik normaal gesproken nooit van de soep ben), ontzettend vriendelijk personeel dat je op je wenken bediende - niet te weinig en niet opdringerig, gezellige sfeer in het restaurant en superknusse inrichting! Ik ben fan en dit was dus zeker niet onze laatste keer.
Anouchka V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
boeking via seatme was niet binnengekomen: is toch opgelost. Eten was lekker maar er was geen gelegenheid om iets speciaals voor een kind van 10 jaar te maken.
helga J.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Afgelopen vrijdag hier met Groep van 5 gegeten. Ontvangst en service is warm en professioneel! Dat ben ik niet meer gewend in Amsterdam. We hebben buiten aan picknicktafels gegeten in de bijzondere omgeving van de Wallen. Ook op het eten viel niets aan te merken, goede entrecote - huisgemaakte friet en heerlijke komkommersalade met feta. En niet moeilijk doen over een kan kraanwater bij de huiswijn die overigens ook nog eens een prima prijs van onder de 20 EUR had. conclusie : goede service, lekker eten in een leuk informeel restaurant op een bijzondere plek!
Simone V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Wat een aanwinst voor de Wallen! Elke keer als ik bij Mata Hari naar binnen loop word ik weer blij van het geweldige interieur. Een huiskamer waar je je meteen thuis voelt. De wijnen zijn prima, maar de borrelkaart kan wat mij betreft wel wat creatiever. Ook het eten is er prima in orde. Vers en smaakvol. Zeker een van mijn favoriete borrelcafe's in Amsterdam op de bruisende Wallen.
Flore E.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2015
leuk restaurant op super centrale plek. leuke sfeer. Vooral de frieten zijn erg goed en de yoghurt mayo heerlijk! Salade met kip was een vrij droge kip en ik zou volgende keer de dressing apart bestellen ( veel dressing die overheersend smaakte). leuke avond gehad, eten was niet heel bijzonder.
Lex B.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Op vrijdagavond om 17.45 uur het laatste tafeltje bemachtigd om met 3 personen te eten.
Heerlijk gegeten (ook vegetarisch was super), gezellige ambiance en vriendelijke bediening.
Perfecte prijs/kwaliteitverhouding. Wel wat rumoerig. Advies: tijdig reserveren.
Andrea B.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2015
Altijd lastig om in deze buurt iets te vinden dat niet overspoeld is door toeristen. Mata Hari heeft een leuke kaart, en het eten is goed. De locatie en inrichting zijn gezellig en charmant. Aanrader, met name met internationale gasten. De bediening was vriendelijk maar had iets attenter gemogen.
Jenny K.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Mata Hari is verstopt op de wallen, en als je het niet wist, dan zou je er heel gemakkelijk voorbij lopen. Misschien is dat wel hun kracht - eenmaal binnen doet de begane grond dienst als bar / studentenkroeg. Ik werd opgevangen door een jongeman - die iets te vlot doet.
Boven is het een restaurant; met donkere houten vloer, tafels en stoelen. Wanneer de dikke stompen kaarsen aangaan, en het buiten donker wordt, is dit best heel sfeervol.

De kaart was redelijk klein, en niet heel verrassend. Ik had vooraf soep, en als hoofdgerecht salade. Mijn vriendin had vis als hoofdgerecht, en die was tevreden.

Kom hier voor de locatie, een tafel bij het raam (als het lukt!), en prima eten.
Maarten G.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2015
Prima vegetarische gerechten en vriendelijke professionele bediening. Onze groep van zeven personen met een mix van vleeseters en vegetariers waren allemaal tevreden. Het enige punt van kritiek was dat degenen met de steak medium hadden besteld dat toch eigenlijk meer op rare leek.
Kyle B.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2015
Lekker eten. Echter liep een barmedewerker continue te snaaien in de keuken. Onprofessioneel om met een volle mond door de zaak te lopen.