Mata Hari

Zondag t/m Donderdag vanaf 11:00
Vrijdag en Zaterdag vanaf 11:00

Willem R.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2014
Wat een ontzettend leuk en prettig restaurant. Als voorgerecht voor drie personen een mooie van alles wat schotel. Gaf meteen een goed gevoel. Daarna hadden we alle drie een verschillend vleesgerecht. Goed van smaak met geen bijzondere maar prima bijgerechten. De Italiaanse wijn, Canapi, was vol van smaak. Wat naast de bijzondere ligging en de leuke inrichting Mata Hari zo bijzonder maakt is de uitstekende combinatie van restaurant en café. Dit zat elkaar beslist niet in de weg. Aan de tafels kon je rustig met elkaar praten, zonder hinder van de altijd wat luidruchtiger bar-talk. Tot slot ook een compliment voor de bediening, attent en ongedwongen.
Arie T.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2014
Afgelopen zondag met 2 vrienden wezen eten, niet voor het eerst en zeker niet voor het laatst. Het blijft een uniek plekje op de Wallen met een geweldige inrichting, zo ontzettend sfeervol en gezellig ingericht.

Service was goed, netjes opgevangen bij binnenkomst om vervolgens vlot naar de tafel gebracht te worden. Eenmaal aan tafel ontzettend vriendelijk blond meisje die ons meteen aan wijn en water hielp met een brede glimlach. Zeer energiek werd ons uitgelegd wat er op de antipasti lag en dat kozen we dan ook. Erg goed, daarna gekozen voor Rib-eye/sukade/kabeljauw. Duidelijk vers en goede kwaliteit vlees en vis. Niet enorm uitgesproken sauzen of groente, maar dat maakt het ook fijn toegankelijk. Daarna nog lekker aan de bar blijven hangen voor bier en wiskey.

Kortom beste alternatief voor een hapje eten en een biertje op de Wallen wat mij betreft!

Jos V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2014
We kwamen hier rond 20:00u ongereserveerd binnen, met z'n drieen; de zaak zat stikvol, maar we kregen toch een plaatsje, zij het aan een soort verhoogde strijkplank, op barkrukken. Drank en stukjes brood kwamen vlot, bestelde (hoofd)gerechten ook. Prima kabeljauw, viel me 100% mee, zeker gegeven dat je midden in een supertoeristisch gebied zit. Vlotte en toch aardige bediening. Volgende keer reserveren.
G-need .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
wat een fijn eten en een fantastische keuzes uit originele dranken, je moet echt even in de kast achter de bar kijken! Bediening uiterst vriendelijk!
Igor F.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2014
Gisteravond met een grote groep gezellig getafeld in Bar Restaurant Mata Hari, midden op de Wallen. Ten eerste is dit een verrassende buurt om zo'n plek te ontdekken; of misschien ook niet echt helemaal, want de nabij gelegen Zeedijk is ook al weer een tijdje weer één van de leukste echt oud-Amsterdamse straten. Mata Hari heeft een gezellige, ongedwongen sfeer, goede bediening en erg lekker eten. Heb genoten van een hertensucade met oud-hollandse groenten en pommes dauphine met amandel (verrassend goede combinatie). Verheug me op een volgend bezoek!
martinesteegman .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Het eten was prima, maar zeker niets bijzonder... Had waarschijnlijk iets meer verwacht... Hoe dan ook, was de rijstsalade ok, en mijn steak was ook lekker... Grappig genoeg vond ik de frietjes het beste! Huiswijn was prima voor die prijs. Alleen de bediening was niet echt vriendelijk, was wel erg druk, dus misschien kwam het daardoor. Restaurant zag er wel erg leuk uit. Behalve de toiletten :(
Judith H.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2013
Qua sfeer en inrichting een heel leuk restaurant op een mooie plek. Ik had hier al eens eerder naar tevredenheid gegeten, dus gisteren weer besloten met een vriendin hier te eten. Jammer genoeg viel de kaart mij dit keer erg tegen. Bij ieder gerecht zat er wel iets wat me niet lekker leek. En ik ben geen moeilijke eter! Maar het leek alsof er met man en macht originele gerechten geprobeerd zijn te creëren die niet per se lekker zijn. Als voorgerecht hadden we een plateau diverse lekkernijen voor 2 personen. Voor 17,50 vond ik het aanbod nogal karig. We hebben geen hoofdgerecht genomen omdat werkelijk niks op de kaart ons echt lekker leek (nog nooit eerder meegemaakt). Dus namen we ieder een dessert; de walnotentaart was werkelijk piepklein en de chocolade salami zag er mooi uit maar smaakte vreemd kruidig. Kortom, prijs kwaliteit verhouding naar mijn idee scheef, te ingewikkelde en vergezochte kaart. Zonde!
Stefan B.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2013
Geen bijzonder restaurant. Prima eetcafe, leuke ligging aan de wallen maar verwacht geen culinaire hoogstandjes of goede service.
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2013
Heerlijke oesters, antipasti, salade's en pasta's. Rustig eten op een prachtig terras op de meest hectische plek van Amsterdam. Aanrader!
Karlijn M.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2013
Ik was positief verrast door de sfeer in dit - toch een beetje verstopte - restaurant. Heel gezellig, echt leuk voor een borrel en een (informeel) hapje eten. Jong publiek (eind twintig - begin veertig). Eten was lekker, goede prijs/kwaliteit verhouding. Bediening kan beter. Leuk om na het eten nog een cocktail een de bar of buiten te doen en daar tot in de late uurtjes te blijven hangen.
vdpoel .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
Leuke tent op de wallen. Met groep gegeten, dus menu'tje. Prima keuzes en goede timing, alles tegelijk - warm - op tafel. Lekkere huiswijn. Ontspannen sfeer, vriendelijke bediening.
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2013
Ik heb hier onlangs gegeten tijdens een vrijgezellen feest. Vooraf koos ik voor de ant pasti. Dit waren een soort tapas met verschillende lekkernijen. Als hoofgerecht koos ik voor de ravioli. Beide gerechten waren heerlijk. De prijs/kwaliteit verhouding is hier prima. Je zou verwachten dat hier veel toeristen komen omdat het op de wallen zit. Dit is echter niet het geval waardoor het een ontzetten leuke plek is om met vrienden te uitenten.
jojanneke W.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2013
Wat een gezellig restaurant is dit, ondanks de grote open ruimte zit je toch knus.
Geen grote kaart maar wel van alles wat en dat maakt de keuze moeilijk ;-)
Ik had de dagsoep vooraf en de ravioli gevuld met gerookte mozzarella & raapstelen, rozijnen, hazelnoten, citroen
en pecorino. Heerlijke combinatie!
De huiswijn (rood) was lekker vol en van goede kwaliteit. De bediening schonk eerst een voetenbadje mee maar kwam meteen terug met een doekje.
Prima adres vlakbij A'dam CS!
Suus B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2013
Ik heb hier twee maal gegeten en eenmaal geborreld.
De eerste keer heb ik hier met een groep van 10 dames gegeten en een menu afgesproken. Het meeste hiervan was zeer goed, vooral de antipasti plankjes vielen zeer in de smaak.
Dit twee weken later herhaald met een vriendin en ondertussen waren de plankjes van 15 euro naar 17.50 verhoogd, vond ik wel een ruime opslag maar nog steeds erg lekker.( dit is wel voor 2 personen en kan ook als borrelhap worden besteld)
Het voordeel is dat je hoofdgerechten zoals pasta of salade ook als kleine portie kan bestellen. Na zo'n plank heb ik daar meer dan genoeg aan.
De bediening is zeer vriendelijk en er word niet moeilijk gedaan over een glaasje water bij de wijn. Je krijgt zelfs een groot glas met ijsblokjes en een schijfje citroen.
Het zit op een leuke plek en zit niet vol toeristen. Kortom een aanrader.
Roger .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2013
Afgelopen vrijdag met een maatje gegeten voor een snelle, maar hele smakelijke hap.

Het was enorm druk (denk ook vanwege de vrijdag met borrelend publiek beneden aan de bar), maar we hadden gereserveerd en kregen een tafeltje voor twee boven in de zaak. Het tafeltje was wat gammel, het was wat warm boven en het duurde even voor de (overigens erg vriendelijke) bediening ons zag. Ook de communicatie tussen de bediening was wat rommelig, maar dat kan ook aan de drukte gelegen hebben.

Maar dan nu het eten. In drie woorden ver boven verwachting!
Ik had een entrecote die perfect gebakken was en de frietjes erbij (met schil) waren verrukkelijk - lang geleden dat ik ze zo lekker heb gehad. Ook de lamsbout van mijn gezelschap was ontzettend mals en smaakvol. De huiswijn smaakte trouwens prima bij beide gerechten.

De laatste verrassing was de rekening. Ik heb zelden zo lekker, inclusief drank, voor zo'n goede prijs gegeten. Tot de volgende keer!
Emilie F.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2013
Met z'n tweetjes de antipasti gedeeld, wat eigenlijk al genoeg was. Lekkere smeerseltjes, calamaris, gegrilde groenten, verschillende soorten ham en salami. Beetje vet, maar wel lekker. Om toch zeker te zijn dat we genoeg hadden gegeten hebben we daarna nog ravioli met pompoen en een salade met gegrilde portobello's besteld. Ook smakelijk. De ambiance is heerlijk. Er is veel aandacht besteed aan het interieur en dat zie je er van af. Ik vond de bediening minder, niet heel alert en het was een beetje vaag. Gelukkig deed dit niks af aan de leuke avond die ik daar heb gehad.
Sanne K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2013
Mooi ingericht en een verademing in de omgeving.

De antipasti vooraf waren goed, maar de vis van de dag die we als hoofdgerecht kregen viel tegen. Omdat de kabeljauw waar we voor kozen op bleek te zijn, kregen we zeebaars. Goede vis, maar het was wel érg weinig, net een half filetje. Ook ontbraken de garnalen die erbij zouden zitten en naar de asperges moesten we echt zoeken. Wel een berg krieltjes en ander niet noemenswaardig garnituur.

Bediening niet onvriendelijk, maar af en toe wat gehaast. Een paar keer werden dingen vergeten en over het algemeen was het niet erg professioneel. Borden leegschuiven en opstapelen aan tafel kan niet met zulke prijzen.
mikybrown .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2013
2 weken geleden hier gegeten voor mama's 58e verjaardag. Zoals gewoonlijk was niet iedereen op tijd dus hebben we ons laten verwennen aan de bar, in afwachting van ons gezelschap. Met een breed assortiment van verschillende bieren was er voor mij voldoende om me even te vermaken en mijn moeder begon aan de 'nico bello', een heerlijke cocktail. Als voorgerecht namen wij de antipasti, rijkelijk gevuld met verschillende kleine hapjes, ook hier iedereen enthousiast. Het hoofdgerecht maakte de avond af, wat was dat lekker, een ribeye zoals je hem weinig kan eten in de stad en een wildzwijnsukade zoals alleen oma hem vroeger wist te maken. Helaas geen ruimte meer voor het dessert maar dit was zeker niet mijn laatste keer. Mata Hari: Bedankt voor een geweldige avond!
CJ Dippel !.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2013
Erg sfeervol en gezellig restaurant. Hele aardige bediening. En heerlijk gegeten: kabeljauwfilet en parelhoenfilet met frietjes. Prijs (19 en 13 euro) was passend.
Lieneke B.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2013
Leuke plek, levendig en doet bij entree al meteen heel gezellig aan.
Boven ietwat kaler en heel erg luidruchtig, o.a. door keuken. Het zat bomvol toch was het vriendelijke personeel alert. Eten niet bijzonder wel redelijk, kwaliteit goed, smaken wat laf. Redelijke prijzen. lekkere wijn in prettige glazen.