Mata Hari

Oudezijds Achterburgwal 22 1012 DM Amsterdam Nederland Kaart
31-202050919

Over het restaurant Mata Hari

Bar, restaurant & living Mata Hari is te vinden nabij de oude kerk in Amsterdam. Bij binnenkomst kun je een kijkje nemen in de open keuken. De huiselijke entourage, de pilaren en vide kenmerken de unieke sfeer waar altijd een gezellige reuring hangt.

Er wordt binnen het restaurant voornamelijk gewerkt met duurzame en lokale producten. De keuken wordt het beste omschreven als een Mediterrane keuken met Perzische invloeden.

In de bar kun je genieten van een goed glas wijn of een smakelijke cocktail. In de living kun je met een krantje en een kopje koffie bijkomen van de drukke dag. Maak hier gebruik van gratis wifi en werk gerust nog even door.

In de zomer kun je heerlijk vertoeven op het terras aan een van de oudste grachten van Amsterdam.

Meer informatie over restaurant Mata Hari

5 a 10 minuten loopafstand van Centraal Station
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Zondag t/m Donderdag vanaf 11:00
Vrijdag en Zaterdag vanaf 11:00

Cees K.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Prima restaurant met een heel gezellige ambiance, zeer vriendelijke bediening ondanks dat het druk was.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
restaurant gezellig wc renoveren
vreugde W.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Wat een byzonder restaurant....de beganegrond , zwoele Mata Hari sfeer, de trap leidt naar een lichtere maar ook prachtige omgeving .....een superlevendige huiskamer met veel kaarslicht. Het eten is zeer smaakvol...de mezzes perfect vooral de burrata. Ook de andere hapjes waren een smaaksensatie. De vis van de dag was een heerlijke scholfilet met polenta...mjam,mjam,mjam De vis zwom in een heerlijk flesje sauvignon-blanc Soek die Geluk. Het geluk vind je zekers in deze zaak met gastvrije, vlotte vriendelijke bediening . Kortom as vrijdag eet ik hier weer !!
Daan W.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
dikke duim voor de mata, wat en helden!
Jasper A.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Voorgerecht (buratta) was heerlijk, hoofdgerecht (dumplings van ricotta en brandnetel) was niet bijzonder. Had ik veel meer van verwacht.
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Weer eens bij deze gezellige doch hippe tent gegeten, in het hart van de stad, midden op de Wallen.
Een leuk (krap) terras maar binnen is de echte sfeer te proeven. Echt Mata Hari, met schilderijen, jachttrofeeën en veel bruin en leer. Sfeervol. Twee etages, met beneden twee zithoeken, en boven een semi-open keuken, een tweede bar, en uitzicht bij de ramen over de Wallen, al is de tweede etage vandaag gesloten (iedereen zit buiten).

Supervriendelijke jonge serveersters, die vlot bedienen en je van alle gemakken voorzien. Niet zeer professioneel of strak en zakelijk, maar dat maakt het geheel erg ongedwongen en prettig. Je voelt je wel thuis. Alles is mogelijk. Hoeveel oesters ik ook maar wil, en als ik een gerecht voor 2 personen in mijn eentje wil kan dat ook. Alles mag en is vrij. Prettig voor de verandering!

Fijne cocktails vooraf, die er niet fantastisch uitzien, maar goed smaken, en origineel zijn en lekker sterk.
Daarna een best aardige Rioja uit 2013. Kan iets pittiger , maar zeker een fijn wijntje.
René D.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Goed eten, leuke en relaxte sfeer en perfecte locatie
Heidi F.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
We hebben weer heerlijk gegeten bij Mata Hari. Wat een bijzonder plekje! Nu al een aantal keren geweest en steeds weer andere, verrassende gerechten, vriendelijke bediening en geweldige sfeer!
Barbara H.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Ik kom wel vaker bij de Mata Hari, het eten is goed, met name de Rib Eye is een aanrader. De cocktails zijn ook erg goed en er is hierin genoeg keus. Vriendelijk personeel en gezellige sfeer, soms is het wel erg druk, maar dat hoort bij de locatie.
Pauline H.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Lekkere cocktails en heerlijke mezzes. Leuke sfeer, het is een druk bezochte bar en daardoor wel wat rumoerig. Hte personeel verdient een 10, zo vriendelijk en geinteresseerd.
Mitch F.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Goed eten voor een redelijke prijs. De kaart zou iets uitgebreider kunnen zijn. Zaterdagavond, dus extreem rumoerig. Daar moet je van houden en tegen kunnen. Attente, leuke jongedame in de bediening. We komen nog een keer terug, maar niet meer op zaterdag.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Wij komen wel wat vaker bij Mata Hari. Ik vind het een erg fijn restaurant met heerlijke gerechten. Je vind hier weer eens wat anders op de kaart. Wij nemen altijd als vooraf de anti pasti Misty die altijd goed is. De verse ravioli is heerlijk maar ook de salades en de ribeye is een aanrader. De bediening is altijd goed.
julie M.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Oesters...sauvignon...makreelsalade...antipasti. .alles even smaakvol verzorgd met veel vriendelijkheid en zorg aan tafel gebracht
Fijn. Erg FIJN
JorieW .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Opzich prima gegeten, maar niet bijzonder en een leuke avond gehad. De bediening was vriendelijk. Wellicht dat onze verwachtingen te hoog waren, we zijn niet verrast.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Fantastisch gegeten. Vooraf oesters. Hoofdgerecht ribeye en lamsschenkel. Toe royale kaasplank. Voortreffelijke witte huiswijn verdecchio en een fles Negroamaro del Salento, rode wijn uit Puglia, Italië! Dit restaurant in het hartje van oud-Amsterdam is een aanrader. Enige minpunt, de akoestiek, maar ja ...
Serwet D.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Een zeer prettige sfeer in een mooi restaurant waar ik met drie vriendinnen heb gegeten.
De bediening was echt top, complimenten. Er werd goed met ons meegedacht over welk gerecht bij ons paste en waar nodig werd het gerecht zelfs voor ons aangepast.

Vooraf hadden we de antipasti misto, waarbij het varkensvlees (chorizo en prosciutto) op een apart bordje werd gepresenteerd ivm dieeetwensen. Heerlijk was het voorgerecht.

Als hoofd wisselden de gerechten tussen ribeye, lamsschenkel en ravioli. Alle gerechten waren even lekker.

Het toetjes hebben we elders gedaan omdat we graag iets met chocolade wilden en dit niet op de kaart stond.

Een echte aanrader. Ik lees commentaar op de porties in eerdere reviews, maar dat herken ik echt niet terug uit de praktijk.
jutha ten buren J.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Heerlijke avond gehad. Aardige bediening, lekker eten. Ook al was de keuken om 22.00 uur dicht, toch konden we nog bestellen. Na melding van vies toilet, werd dit meteen schoongemaakt.
Marjolein S.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Wij hebben, bij speciale gelegenheid, erg genoten van een etentje bij Mata Hari! Ik at Venetiaanse vis vooraf, die was voortreffelijk! Ook de pasta met kippenlevertjes was genieten! Een kleine portie was voor mij voldoende. De bediening was vriendelijk en professioneel... En de entourage is altijd prettig. Je zit er heel gezellig!
Tristan H.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Echt een parel op de Wallen. Een geweldige ambiance, spontaan personeel en een super keuken. Kom hier al veel vaker, maar vond het tijd om een recensie te schrijven. Kan het iedereen aanraden, een oase van kwaliteit in het midden van de Wallen.
Roel V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Gezellig restaurant in het midden van de Wallen. Dat klinkt heel toeristisch, maar in het restaurant zitten toch voornamelijk 'locals'. Ik was hier met wat collega's en het eten was prima, pulpo met chorizo en vis van de dag (kabeljauw met asperges, lekkere combo)