Mata Hari

Zondag t/m Donderdag vanaf 11:00
Vrijdag en Zaterdag vanaf 11:00

Anouchka V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
boeking via seatme was niet binnengekomen: is toch opgelost. Eten was lekker maar er was geen gelegenheid om iets speciaals voor een kind van 10 jaar te maken.
Helga J.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Afgelopen vrijdag hier met Groep van 5 gegeten. Ontvangst en service is warm en professioneel! Dat ben ik niet meer gewend in Amsterdam. We hebben buiten aan picknicktafels gegeten in de bijzondere omgeving van de Wallen. Ook op het eten viel niets aan te merken, goede entrecote - huisgemaakte friet en heerlijke komkommersalade met feta. En niet moeilijk doen over een kan kraanwater bij de huiswijn die overigens ook nog eens een prima prijs van onder de 20 EUR had. conclusie : goede service, lekker eten in een leuk informeel restaurant op een bijzondere plek!
Simone V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Wat een aanwinst voor de Wallen! Elke keer als ik bij Mata Hari naar binnen loop word ik weer blij van het geweldige interieur. Een huiskamer waar je je meteen thuis voelt. De wijnen zijn prima, maar de borrelkaart kan wat mij betreft wel wat creatiever. Ook het eten is er prima in orde. Vers en smaakvol. Zeker een van mijn favoriete borrelcafe's in Amsterdam op de bruisende Wallen.
Flore G.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2015
leuk restaurant op super centrale plek. leuke sfeer. Vooral de frieten zijn erg goed en de yoghurt mayo heerlijk! Salade met kip was een vrij droge kip en ik zou volgende keer de dressing apart bestellen ( veel dressing die overheersend smaakte). leuke avond gehad, eten was niet heel bijzonder.
Lex B.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Op vrijdagavond om 17.45 uur het laatste tafeltje bemachtigd om met 3 personen te eten.
Heerlijk gegeten (ook vegetarisch was super), gezellige ambiance en vriendelijke bediening.
Perfecte prijs/kwaliteitverhouding. Wel wat rumoerig. Advies: tijdig reserveren.
Andrea B.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2015
Altijd lastig om in deze buurt iets te vinden dat niet overspoeld is door toeristen. Mata Hari heeft een leuke kaart, en het eten is goed. De locatie en inrichting zijn gezellig en charmant. Aanrader, met name met internationale gasten. De bediening was vriendelijk maar had iets attenter gemogen.
Jenny K.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Mata Hari is verstopt op de wallen, en als je het niet wist, dan zou je er heel gemakkelijk voorbij lopen. Misschien is dat wel hun kracht - eenmaal binnen doet de begane grond dienst als bar / studentenkroeg. Ik werd opgevangen door een jongeman - die iets te vlot doet.
Boven is het een restaurant; met donkere houten vloer, tafels en stoelen. Wanneer de dikke stompen kaarsen aangaan, en het buiten donker wordt, is dit best heel sfeervol.

De kaart was redelijk klein, en niet heel verrassend. Ik had vooraf soep, en als hoofdgerecht salade. Mijn vriendin had vis als hoofdgerecht, en die was tevreden.

Kom hier voor de locatie, een tafel bij het raam (als het lukt!), en prima eten.
Maarten G.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2015
Prima vegetarische gerechten en vriendelijke professionele bediening. Onze groep van zeven personen met een mix van vleeseters en vegetariers waren allemaal tevreden. Het enige punt van kritiek was dat degenen met de steak medium hadden besteld dat toch eigenlijk meer op rare leek.
Kyle B.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2015
Lekker eten. Echter liep een barmedewerker continue te snaaien in de keuken. Onprofessioneel om met een volle mond door de zaak te lopen.
Arjan D.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
wij zijn hier een aantal maal wezen eten. De bediening is vriendelijk en goed maar regelmatig onderbezet. Het eten is prima. Het ziet er ook heel erg leuk uit, maar de akoestiek is zwaar, zwaar slecht. Als je boven zit moet je zo enorm focussen op het gesprek van je tafelgeno(o)t(en), dat je zwaar vermoeid de deur uitgaat. Vandaar een 6je voor het decor....
Hukom P.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Niet aan te bevelen als je met een grote groep bent aangezien je elkaar dan echt niet verstaat. Tenminste als het restaurant boven vol zit maar dat is het vaak volgens ons gezelschap (de begane grond straalt de sfeer uit van een café ).

Het eten is prima behalve te kleine porties naar mijn idee. Ik bestelde die avond als eerst een voorgerecht, de gegrilde pijlstaartinktvis gevuld met andijvie, taggia olijven en pijnboompitten. Ik verwachtte voor € 9,00 een royale portie doch het werd een armzalige eenling. Als hoofdgerecht bestelde ik de wildzwijn. Deze was erg mals van structuur en goed van smaak, een echte aanrader. Als dessert had ik kaneel-gember ijs met gestoofde kweepeer en een crème Anglaise van rozenwater. Ook erg lekker maar ook deze keer het had echt wel royaler gemogen.
Josefien V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Mata Hari is een oase op de afgeladen Wallen. Ze hebben een terras, waar je rustig biertjes kan drinken, beneden kan je een drankje drinken in de drukke, gezellige bar en boven is het restaurant. De ruimte is gezellig, fijn verlicht, een open keuken en leuk gedecoreerd met dierenkoppen en schilderijtjes. De bediening is aardig en onze karaf met water werd de hele avond bijgevuld. Het eten is heel bijzonder, een mix tussen wild en mediterraans met oosterse invloeden. We aten met 5p drie gangen en iedereen was er erg over te spreken. Al het eten stond ook bijzonder snel op tafel. De fles Syrah is overigens echt een aanrader! Één enkel minpuntje: de dessertkaart is heel beperkt. Wij hadden het kaneel-gember ijs en dit was lekker, maar heel weinig. De prijs-kwaliteit verhouding is al met al prima.
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Een vriend raadde ons Mata Hari aan. Dat is maar goed ook, zelf zouden we er nooit terecht zijn gekomen aangezien het midden op de Wallen ligt en je daar niet zo'n tent verwacht!

Beneden is iets meer gericht op drankjes doen, boven is echt het restaurantgedeelte. We hadden een tafeltje aan het raam (en uitzicht op andere "ramen"..) en deelden met 4 personen 2 Antipasti Misti. Lekker! Als hoofdgerecht werd het de Calamarata, pasta met veel verse vis. Het geheel begeleid door een prima huiswijn.

De service was niet altijd even vlot (misschien iemand extra erbij?), maar wel klantgericht. Al met al een prima optie in Amsterdam!
Paludis .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Kom hier regelmatig. De ruimte is heel mooi gebruikt en ingericht. De tafeltjes tegenover de bar voor mij veruit favoriet. Service mag echt wel wat beter. Iedereen is vriendelijk, maar beter opletten is gewenst. Zal ook zeker omzet verhogend werken! Het eten is eigenlijk altijd goed!
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
In het hartje van het toeristisch "redlight district" ligt Mata Hari. De zaak van binnen ziet er mooi uit en je merkt dat dit een erg leuke tent is voor een borrel. Echter kwamen voor een snelle lunch. De keuze is beperkt op de kaart en niet heeeeeel spannend. Echter de gerechten die we bestelden waren erg smakelijk.

De vissoep was al vullend van zich zelf maar met het brood erbij helemaal. Mijn broodje bietenhumus met geroosterde groenten was ook zeer smakelijk. Kortom voor een ongecompliceerde lunch een prima plek. Echter kom ik eerder terug voor een borrel. ;-)
Marni .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2014
Sowieso worden wij als vegetariërs al blij van een restaurant waar ze wat originelere opties hebben, en dat is hier zeker het geval. Er werd meteen goed brood op tafel gezet en het kraanwater werd telkens bijgevuld zonder dat we er om hoefden te vragen. De goedkoopste fles rode wijn was heerlijk. Omdat er best wel wat vega-opties waren en we alles wilden proberen, besloten we van alles te delen. We hadden als voorgerecht de burrata in extra grote variant (best veel sla, dus een volgende keer zouden we de kleine versie nemen) en de gefrituurde quinoa met rodebieten humus. erg lekker! Als hoofdgerecht deelden we gevulde courgettebloem, met patat en een salade. Wederom erg goed. En als dessert de aardbeien tiramisu. Heerlijk! Daarbij een prettige bediening en gewoon een toffe omgeving. Zeker een restaurant om vaker naar terug te gaan.
leen S.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2014
We hielden het deze keer bij de vis van de dag: Griet op bedje van spinazie. Uitstekend op de huid gebakken en heerlijk van smaak. Goed gerecht! De bediening is uitermate correct en attent. Bij het hoofdgerecht was men vergeten de frites te serveren. Die kwam later alsnog maar werd van de rekening gehaald, met excuses. Keurig. De entourage is niet bijzonder, door de grootte kan het rumoerig zijn.
Sjoerd G.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
We hebben laatst bij Mata hari gegeten. Erg aparte locatie midde op de Wallen. Bij binnen komst netjes begroet waren de eerste dus mochten zelf boven een tafeltje uitzoeken. De inrichting en het eten zijn net zo origineel als de locatie. De inrichting geeft je een erg huiselijke en warme sfeer. Erg lekker lekker gegeten wel kleine kaart maar toch genoeg keuze voor iedereen. Je kan zien dat er veel aandacht aan de gerechten word besteed en alles vers gemaakt word.
Wij kunnen iedereen dit aanraden zijn zelf al paar keer terug geweest.
Con K.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
wij hadden ruim van tevoren, een dag of vijf, een tafel voor drie personen gereserveerd bij Mata Hari. Als opmerking had ik gevraagd: een tafel aan het raam, straatzijde. Daar aangekomen was het prachtig weer, dus wij vroegen om buiten te kunnen eten. Een hautaine dame antwoordde dat er vanavond niet buiten werd gegeten. We werden naar binnen geloodst, eerste verdieping kregen we een piepklein tafeltje toegewezen, waar amper drie borden op pasten. Op mijn vraag, hoe dat kon, de zaak was zo goed als leeg, kreeg ik als antwoord: we hebben veel reserveringen voor vanavond.
Na mijn opmerking, dat ook wij gereserveerd hadden en recht op de plek die we besproken hadden werd de bedrijfsleider erbij gehaald. Oke, eindelijk ons tafeltje half aan het raam. De zaak liep absoluut niet vol, er was de hele avond plaats genoeg, dus het hele verhaal klopte niet. Toen we naar buiten keken, zaten mensen ook vrolijk buiten te eten.
Het eten was matig, de bediening verder correct.
Voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Willemdugraaf .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Hier met de lunch gegeten, ik had de hamburger van angus en deze medium besteld. De burger was helemaal doorgebakken maar na het lange wachten besloten het niet terug te sturen. De bediening was correct maar zagen het lange wachten niet.