Mata Hari

Oudezijds Achterburgwal 22 1012 DM Amsterdam Nederland Kaart
31-202050919

Over het restaurant Mata Hari

Bar, restaurant & living Mata Hari is te vinden nabij de oude kerk in Amsterdam. Bij binnenkomst kun je een kijkje nemen in de open keuken. De huiselijke entourage, de pilaren en vide kenmerken de unieke sfeer waar altijd een gezellige reuring hangt.

Er wordt binnen het restaurant voornamelijk gewerkt met duurzame en lokale producten. De keuken wordt het beste omschreven als een Mediterrane keuken met Perzische invloeden.

In de bar kun je genieten van een goed glas wijn of een smakelijke cocktail. In de living kun je met een krantje en een kopje koffie bijkomen van de drukke dag. Maak hier gebruik van gratis wifi en werk gerust nog even door.

In de zomer kun je heerlijk vertoeven op het terras aan een van de oudste grachten van Amsterdam.

Meer informatie over restaurant Mata Hari

• Datum van je bezoek: 29 nov. 2018
Geweldige sfeer. Heerlijk eten. Een aanrader
Jasmine H.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Erg lekker eten, heel vriendelijk personeel. Zeker, een plek om terug naar te komen!
Bob B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2018
Heel handig en verstandig: slechts 4 hoofdgerechten op de diner kaart, en toch gevarieerd genoeg om een goede keus te kunnen maken. Positief effect: korte doorlooptijd, het eten staat snel op tafel!
Merel V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2018
heerlijk gegeten!!! lieve bediening! hele fijne sfeer! top restaurant!
Robbert G.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Wederom een heerlijke avond gehad bij Mata Hari! Wat blijft dit restaurant toch een aanwinst voor de wallen en heel Amsterdam. Bijzonder en lekker eten voor een redelijke prijs, vlotte en attente bedining en een heerlijke ambiance. De huiskamer-achtige inrichting en open keuken zorgen voor de gezelligheid waar je op hoopt. Na het eten nog een lekker drankje gedaan aan de bar. Tot snel!
Ingrid J.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2018
Gezellig restaurant, correcte service. Het eten was lekker, porties waren goed
Een aanrader
Nikki V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2018
Mata Hari heeft een bijzondere menukaart, met genoeg vega opties. Je kunt er dineren met kaarslicht met uitzicht op de gracht. Na het eten Kun je ook nog genieten van een heerlijke gin tonic of cocktail!
Jamie V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2018
Mata Hari is zeker mijn favoriete restaurant in Amsterdam! Fantastisch eten en erg gezellig om na het eten nog een cocktail aan de bar te drinken. Goede service en super mooi interieur.
Marianne W.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Gezellige gelegemheid om met vrienden te gaan eten. Vriendelijk personneel.
Peter R.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Hele fijne plek, supervriendlijke bediening en goed eten voor een faire prijs. En dat in hartje Amsterdam!
Merk M.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2018
Prima restaurant met een kleine kaart. Heeft zijn beperking , maar wat ze bieden is van goede kwaliteit. Goede bediening en als er een probleem is lossen ze het goed op.
Meta K.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
Leuk restaurant. Heerlijk gegeten
V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Originele gerechten, met een uitstekende smaak. Mooi opgediend, goed warm. We zaten buiten op banken, wat redelijk spartaans is ! Maar het weer was fantastisch, dus dat maakt het weer goed !
Rosalie B.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
Service was langzaam, leek ons in het begin vooral te vergeten. Het eten is wel lekker, maar wel wat prijzig voor wat je krijgt.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
Mata Hari ligt net even weg van de grootste drukte van de Wallen. Binnen is het klassiek ingerichte restaurant verdeeld over twee verdiepingen en buiten is er een klein terras langs het water van de Oudezijds Achterburgwal. Bij een eerdere poging te gaan lunchen bij Mata Hari raakte ik behoorlijk geïrriteerd doordat de dame in de bediening me vriendelijk welkom heette bij binnenkomst maar me verder compleet vergat. Ook bleek de keuken niet zoals op de internetsite staat vermeld om elf maar pas om twaalf uur open te gaan. Ik ben toen weggegaan. Dezelfde dame bediende me nu ook weer en dat deed ze uitstekend: vlug, correct en met een glimlach (ik denk dan ook dat ze me niet meer herkende). De lunch dan. Ik had de soep van zoete aardappel en wortel met gember, kardemom, tahin en koriander en het brood met falafel, hummus van groene linzen, een rode spread waarvan ik de naam niet weet en een salade van komkommer, tomaat ui en peterselie. De soep was zeer smakelijk en werd geserveerd met lekker brood. Het brood met de hummus en de falafel vond ik minder en had wat mij betreft meer op smaak mogen zijn.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2018
We zaten buiten wat dewarmte van het opgediende eten geen goed deed. Bovendien was de ruimte aan de tafeltjes te beperkt. The ribeye was van teleurstellende kwaliteit en de garnering heel pover. Bediening ok.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Op 190518 bij Mata Hari gegeten. eten heel lekker, bediening zeer attent, ruime keus in open wijnen.
Menu kwam niet overeen met menu op website.
Odilia W.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Leuke sfeer, heerlijke cocktails achteraf, lekker eten en vriendelijk personeel. Er mag van mij nog meer sfeer in zelfs, bij mata hari denk ik aan zwoel licht (rode kaarsjes) etc.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Dit viel echt tegen. De kaart is vrij beperkt en het eten is niet bijzonder en best aan de prijs. Bediening en sfeer zijn prima.
Nikki V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
Heerlijk gegeten, het is niet een standaard menukaart. Vooral de mezze is een signature dish. Die zou ik zeker aanraden! De inrichting is sfeervol, en de bediening is attent en gastvrij. Een klasse restaurant op de Wallen!