Mata Hari

Oudezijds Achterburgwal 22 1012 DM Amsterdam Nederland Kaart
31-202050919

Over het restaurant Mata Hari

Bar, restaurant & living Mata Hari is te vinden nabij de oude kerk in Amsterdam. Bij binnenkomst kun je een kijkje nemen in de open keuken. De huiselijke entourage, de pilaren en vide kenmerken de unieke sfeer waar altijd een gezellige reuring hangt.

Er wordt binnen het restaurant voornamelijk gewerkt met duurzame en lokale producten. De keuken wordt het beste omschreven als een Mediterrane keuken met Perzische invloeden.

In de bar kun je genieten van een goed glas wijn of een smakelijke cocktail. In de living kun je met een krantje en een kopje koffie bijkomen van de drukke dag. Maak hier gebruik van gratis wifi en werk gerust nog even door.

In de zomer kun je heerlijk vertoeven op het terras aan een van de oudste grachten van Amsterdam.

Meer informatie over restaurant Mata Hari

5 a 10 minuten loopafstand van Centraal Station
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Zondag t/m Donderdag vanaf 11:00
Vrijdag en Zaterdag vanaf 11:00

Jouw recensie over het restaurant Mata Hari

V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Originele gerechten, met een uitstekende smaak. Mooi opgediend, goed warm. We zaten buiten op banken, wat redelijk spartaans is ! Maar het weer was fantastisch, dus dat maakt het weer goed !
Rosalie B.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
Service was langzaam, leek ons in het begin vooral te vergeten. Het eten is wel lekker, maar wel wat prijzig voor wat je krijgt.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
Mata Hari ligt net even weg van de grootste drukte van de Wallen. Binnen is het klassiek ingerichte restaurant verdeeld over twee verdiepingen en buiten is er een klein terras langs het water van de Oudezijds Achterburgwal. Bij een eerdere poging te gaan lunchen bij Mata Hari raakte ik behoorlijk geïrriteerd doordat de dame in de bediening me vriendelijk welkom heette bij binnenkomst maar me verder compleet vergat. Ook bleek de keuken niet zoals op de internetsite staat vermeld om elf maar pas om twaalf uur open te gaan. Ik ben toen weggegaan. Dezelfde dame bediende me nu ook weer en dat deed ze uitstekend: vlug, correct en met een glimlach (ik denk dan ook dat ze me niet meer herkende). De lunch dan. Ik had de soep van zoete aardappel en wortel met gember, kardemom, tahin en koriander en het brood met falafel, hummus van groene linzen, een rode spread waarvan ik de naam niet weet en een salade van komkommer, tomaat ui en peterselie. De soep was zeer smakelijk en werd geserveerd met lekker brood. Het brood met de hummus en de falafel vond ik minder en had wat mij betreft meer op smaak mogen zijn.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2018
We zaten buiten wat dewarmte van het opgediende eten geen goed deed. Bovendien was de ruimte aan de tafeltjes te beperkt. The ribeye was van teleurstellende kwaliteit en de garnering heel pover. Bediening ok.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Op 190518 bij Mata Hari gegeten. eten heel lekker, bediening zeer attent, ruime keus in open wijnen.
Menu kwam niet overeen met menu op website.
Odilia W.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Leuke sfeer, heerlijke cocktails achteraf, lekker eten en vriendelijk personeel. Er mag van mij nog meer sfeer in zelfs, bij mata hari denk ik aan zwoel licht (rode kaarsjes) etc.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Dit viel echt tegen. De kaart is vrij beperkt en het eten is niet bijzonder en best aan de prijs. Bediening en sfeer zijn prima.
Nikki V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
Heerlijk gegeten, het is niet een standaard menukaart. Vooral de mezze is een signature dish. Die zou ik zeker aanraden! De inrichting is sfeervol, en de bediening is attent en gastvrij. Een klasse restaurant op de Wallen!
Nick P.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Het was fantastisch. Ik kom hier graag en vaak en Mata Hari stelt nooit te leur. De inrichting, bediening en eten. Alles klopt. Bedankt! Nick
Arvid B.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2018
Fijn restaurant, compact maar originele kaart, en prettige bediening. Zodra het vol stroomt gaat tempo wel duidelijk omlaag. Sanitair is outdated. Al met al een dikke aanrader!
Christel S.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Gezellig druk restaurant en bar. Vrolijke bediening, vlot, met oog voor de gasten, laat je met rust als daar behoefte aan is en ziet het snel als er een vraag is. In combinatie met het goede eten en uitstekende gelegenheid.
Serafima M.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2018
Gezellige plek, zo leuke sfeer en hoge kwaliteit van alles (bijzonder voor zo drukke turistische locatie!). Echt een verrassing. Niet te duur, service is uitstekend. De voedsel was interessant, beet-curry en vis van de dag waren echt fijn, steak ook heel goed. Goede keuze van wijnen.
Bianca D.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2018
Altijd gezellig druk, heerlijk eten en prima bediening
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Ondanks mijn dorst heb ik niet met een leeg glas gezeten, goede bediening! Meestal was ik stomdronken als ik bij Mata Hari terecht kwam maar ook nuchter was het goed vertoeven!
B.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
Heerlijk gegeten in een leuke en sfeervolle ambiance. De kaart was gevarieerd en het eten van goede kwaliteit. Service was aardig en warm.

Een echte aanrader aan mijn sociale kring en zeker de moeite waard om snel terug te komen!
sander V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Geweldige locatie en sfeervol ingericht. Leuk personeel met een warm ontvangst... heerlijk eten... wat wil je nog meer :-).
R.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
Fijne plek, te midden van de hectische wallen, met lekker eten en prettige sfeer. Restaurant ligt boven, gescheiden van het café, met leuk uitzicht op gracht en in het water staande achterkanten van huizen.
Angeli H.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Heerlijk gegeten! Goeie sfeer!
Minke H.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Heerlijk gegeten, aardig en alert personeel, fijne sfeer. Veel
Amsterdammers, weinig toeristen zeker gezien het gebied (de wallen). Fijn terras.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2018
Leuk restaurantje, goede sfeer! Lekker gegeten, de ravioli is een aanrader! Meisje in de bediening was volgens mij nog brak van de avond ervoor maar verder prima hoor