Mashua

Prinsengracht 703 1017 JV Amsterdam Nederland Kaart
31-204200559

Over restaurant Mashua

Wereldse smaken

Gelegen in een schitterend monumentaal grachtenpand in hartje Amsterdam. De inspiratie komt uit de Azië en Zuid-Europa, maar het hart ligt duidelijk in Zuid-Amerika. Het zorgt voor veel variatie en originele gerechten die stuk voor stuk naar meer smaken. Het schitterende interieur nodigt uit om na het eten te blijven hangen voor een heerlijke cocktail.

Meer informatie over restaurant Mashua

Maandag t/m Zaterdag 17:30 - 23:30
- Lunch vanaf 11:00

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras
6,8
Flowie .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Echt een top restaurant. Super bediening. Eten zeer goed. On Amsterdam ern must om een keer te eten. Beste Peruaans restaurant in Amsterdam. Een pico sour gedronken. Heerlijk. Verder een proeverij van verschillende gerechten. De ceviche van zeebaars en spietjes van ossenhaas zijn echt top! Dit restaurant is echt een aanrader.
Thodaan 8.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Voor eerst met een groep gegeten in dit leuke peruaanse restaurantje.
Vriendelijk ontvangen en tafels aan elkaar schuiven was geen probleem.
Vooraf waren vooral de ceviche en langostinos erg lekker. De tonijn was wat flauwtjes. Qua hoofdgerecht was de merlusa bijzonder smaakvol! (compliment aan de chef); ook de estafado is een aanrader. Het vlees valt uit elkaar, passende ingrediënten en niet te gekruid. Tafelgenoot had de ribeye die wél gekruid was en daardoor wat tegenviel en hier waren de gamba's wat flauw van smaak.

Ondanks wisselende ervaringen een gezellig restaurant waar we
, met de juiste keuze, lekker gegeten hebben. Jammer dat de ervaring wat wisselde anders had het eten ruim een 8 gekregen.
Desalniettemin leuk om eens te proberen.
Han M.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Voor de lunch aangeschoven in dit restaurant. De lunchkaart is eenvoudig en voor elk wat wils. Wij kozen voor brood met kaas en brood met gesmolten kaas en een spiegelei. Beide best goed klaargemaakt en smakelijk. Voor de prijs van acht euro vijftig verwacht je alleen wel iets meer. Een slablad met daar op een schijfje tomaat is een wel erg karige garnering. De witte wijn was goed op temperatuur, smaakvol en niet zuinig geschonken. In het restaurant zit je lekker rustig. Het is niet al te groot, simpel maar smaakvol ingericht. De bediening is matig, niet bijzonder vriendelijk en verstaat het Nederlands niet goed. Engels ging beter. Of het voor herhaling vatbaar is weet ik niet. Wij volgen op IENS de recensies en kijken het aan.
Marcella80 .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
We streken op een zondagmiddag hier nee met 2 kleine kinderen om een kopje koffie te drinken.

Bij binnenkomst werden we nog net niet weg gekeken. Zelden zo onaardig personeel meegemaakt. De bediening sprak alleen Engels wat je wel vaker tegen komt in Amsterdam dus dat was voor ons geen probleem.
De kinderstoel werd met een zucht gehaald.
Onze kinderen gedroegen zich keurig maar de gezichten van het personeel spraken boekdelen. We hebben onze koffie gauw opgedronken en besloten maar niks te eten hier.
Heel jammer.
Justin V.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
We besloten de (fantastische) Peruviaanse keuken in Nederland uit te proberen na een vakantie in Peru.

De gerechten waren zeker herkenbaar en kwamen in ieder geval in de buurt van onze ervaringen in Peru. Dat moest ook wel echt bij deze prijs want eigenlijk was het gewoon te duur voor wat je kreeg (3 gangen rond de 45 euro).

De service kan voor deze prijs zeker beter. Van de vijf nagerechten waren er twee niet te leveren, iets wat pas werd medegedeeld na het doorgeven van onze bestelling. De chocoladetaart werd voor dezelfde prijs gebracht zonder het op de kaart vermelde ijs. Voor één van ons zou geïnformeerd worden naar de mogelijkheden tot een lactosevrij dessert, maar hier hebben we niks meer van gehoord. Borden werden niet meegenomen (zelfs met de koffie op tafel), glazen werden niet bijgevuld en het personeel sprak geen woord Nederlands.
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
We hadden de peruaanse keuken dit jaar al ontdekt maar bij Mashua bleek hij nog veel lekkerder te kunnen zijn dan de andere twee zaken waar we ook al goed hadden gegeten. We kunnen ieder aanraden die deze keuken nog niet kent de voorgerechten proeverij te kiezen o.a een voortreffelijke ceviche en de ossehaas kwaliteit super. Als hoofdgerecht hadden we de geflambeerde eendeborst met een fijne kastanjepuree en verse groenten, en mijn tafelgenoot de zeevruchten in een ook uitstekende visbouillon. Aan de nagerechten zijn we niet meer toegekomen maar zullen we de volgende keer zeker nemen. De bediening was trouwens ook
zeer attent en vriendelijk.
nurah .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2015
Voor hoofdgerecht ceviche de pato. Deze was lauw tot koud bij serveren; de yuca was een decoratief stukje karton. De groenten leken niet vers, e.e.a. vreselijk smakeloos. Arroz de mariscos helaas naar mijn idee ook niet uitsluitend verse ingrediënten, voordeel: wel warm! Service onvoldoende, bieden geen excuses aan voor slechte gerechten. Decor en locatie = top. Maar Mashua is GEEN aanrader!
Nick R.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Nog nooit peruaans gegeten maar wat lekker zeg! Vooral de cevice is super(wel pittig dus let op!) als hoofd had ik eerst ravioli met kip die krijgt een 7.5 maar mijn tafelgenoot had de lomo met rijst en soort patat die was echt mega lekker! Ben eigenlijk niet zo een vlees eter maar dit kan ik je aanraden.
Rob J.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
Peruaans?? Nog nooit gegeten, vooruit waarom niet? Peruvian fusion, zo stond het er. Een hartelijk welkom, een topbediening, heel goed en uiterst gastvrij. Wij voelden ons meer dan welkom. We namen het voorgerecht van rauwe tonijn met groentjes, peruaanse sushi...heerlijke malse en kraakverse vis. Combinatie met groentjes was voortreffelijk. En dan: eendenborst met pureetje van tuinbonen, korianderrisotto (fusion!) en ook weer heerlijke groenten...werkelijk fantastisch! lang niet meer zo genoten. De huiswijnen, Verdejo en Tempranillo pasten uitstekend. Werkelijk een aanrader! Gaan!
Elly F.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2014
We zijn hier het afgelopen jaar al eens per ongeluk voor een lunch terecht gekomen en waren toen heel tevreden. Reden om nu een keer te gaan dineren voorafgaand aan theaterbezoek.
Dus vroeg in de avond en een licht menu. Met ons gezelschap van 4 personen namen we 2 x het proeverij voorgerechtenmenu en nog 2 extra voorgerechten.
We waren aangenaam verrast. Zeer aparte smaken, fris, pittig, heel erg vers en gevarieerd. Ook de paar vegetarische gerechtjes waren heerlijk.
We komen zeker terug.

Tom V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Was echt een super avond. Eten was zeer lekker en goed geserveerd. Prijs kwaliteit meer dan top! Wat ik gegeten heb kan ik iedereen aanraden. Lees hier :
De PISCO SOUR gedronken, de nationale cocktail van Peru. Een zeer eigenwijs drankje zoals de Peruanen ook zijn, erg lekker sour and yet sweet :>)
Een proeverij van verschillende voorgerechten de beroemde CEVICHE en TIRADITO NIKKEI. Wat moet ik zeggen geef niet voor niets drie hoge cijfers.
De deserts waren top. De chocolade taart, lemon pie, tres leches.
Veel peruaans aandacht besteedt aan het eten, erg lekker. Daarnaast is de bediening erg vriendelijk, snel en professioneel. Kom zeker weer terug.
Tom
Lodi .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Afgelopen zaterdag hier gegeten en het eten was werkelijk super! Voorgerecht hadden we de tonijn en een ossenhaasspies gedeeld. Aanrader. Een echte smaaksensatie.
Hoofdgerecht had ik de rijst met zeevruchten welke ook heerlijk was. In combinatie met de goede Peruaanse wijnen en de aandacht van de zeer vriendelijke gastvrouw was dit een zeer geslaagde avond.
Leonievanoostrum .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Erg lekker! Leuk om in de proeverij van voorgerechten verschillende dingen te kunnen proberen. De lomo saltado was lekker mals en goed gekruid.

Vlotte bediening en alles netjes voor elkaar. Decor mooi, maar niet echt in typisch Peruaanse stijl.
Lekkereten123456 .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Lekker eten. Alleen jammer dat we een stuk meer moesten betalen dan de rest van de bezoekers. Die hadden nl via de restaurantweek geboekt en wij niet. Scheelt toch in de portemonnee en was netjes geweest als Mashua ons hierin was tegemoet gekomen. Zeker aangezien we alleen eten hebben besteld dat op het menu van de restaurantweek stond.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2014
Een poosje geleden wezen eten bij Mashua en we zijn zeker niet teleur gesteld. Mijn vrouw is Peruaans en heb al veel Peruaans gegeten (in Europa, maar ook in Peru). Verwachting was dat het nooit exact zoals daar is, maar ze komen wel aardig in de buurt. We waren met 4 personen waarvan de 2 andere tafelgasten niet eerder Peruaans hebben gegeten. We wilden daarom graag meerdere gerechtjes op tafel zetten met allemaal een eigen bordje. Dit was geen enkel probleem voor de bediening. De ceviche was een uitstekende start. Ook de diverse vis gerechten en de lomo saltado waren erg lekker. Het miste net wat details, zoals bijvoorbeeld de aji amarillo smaak (Peruaanse pepersoort) om het echt authentiek te maken; maar wel prima smaken (vandaar een 8 en geen 10). Bereiding en opmaak waren verder erg goed. Service was prima, sfeer ook. Aanrader voor degene die de smaak van de ' trending keuken' wil proeven zonder dat er cavias etc worden geserveerd.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2014
Op een rustige dinsdagavond hier gegeten en voor het eerst kennisgemaakt met de Peruaanse keuken. En de proeverij vooraf is daartoe een uitstekende manier. Vijf of zes gerechtjes, allemaal heerlijk en divers qua smaak. De verrukkelijke ceviche is natuurlijk een must maar ook de andere voorgerechten hadden een eigen Peruaans tintje en waren erg lekker. We hadden de ossenhaas, de kip en de heek als hoofdgerecht en ook deze gerechten vielen zeer in de smaak. De zaak is erg fraai en stijlvol ingericht. De bediening was oké al was het jammer dat de door ons uitgezochte wijn en een hoofdgerecht niet voorradig waren. Desalniettemin was de Peruaanse keuken voor mij een echte ontdekking waaraan ik me wel vaker wil laven
Msillevis .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2014
Goed: Ceviche echt top, lijkt erg op wat ik in Lima gegeten heb. Ook de vis als hoofdgerecht heerlijk.

Min punt: de warme Ceviche, maar smaak is een persoonlijke

Conclusie: ik kom hier zeker terug
Georg P.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2014
Met en group hier gegetent en alles was super lekker¡de vles was vol van smaak en de conbinaties alles in balans.Top restaurant¡¡
Hmoelee .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
Gegeten tijdens de speciale "eetweek" en verrast door creativiteit in combinatie met prima kwaliteit. Prettige bediening en leuke ambience.
Onno V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2013
Mooie zaak! Bediening wel vlot aan tafel, maar wat onvriendelijk. Eten en drinken echt onvoldoende. Cappuccino was wel goed, maar de verse muntthee was gewoon slecht. De bladeren munt hadden bruine randen. Kan niet. De noga bij de drankjes was gesmolten in de verpakking. Het eten: de kroketten op brood onvoldoende. Kroketten maar net gaat en het brood behelst 4 plakjes stokbrood. En dat voor 7,50. Boter en mosterd voldoende.