Martinot

• Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras
7,2
Woba .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
vooraf bestelden we een olijventapenade, dat ik kwam in een behoorlijk bakje. Daarbij echter twee minibroodjes waarop je nog niet een zesde deel van de tapenade op kwijt kon.
Keuse uit 1 hoofdgerecht vis, 1 vlees en 1 vegetarisch. Wel een mooie en goed klaargemaakte zeebaars met een gebakken aardappeltje en erg slappe gegrillde courgette en een enkel stukje paprika. geen salade.
Volgend keer zoeken we een ander restaurantje voor we naar een concert gaan.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Martinot is nou niet een zaak waar ik zou gaan dineren maar op de lunchkaart stonden enkele aantrekkelijke gerechten. Ik had de paprikasoep met geitenkaas en de panino nuts & banana met zelfgemaakte pindakaas, banaan en kaneel. En ik kan kort zijn: beide waren heerlijk. De soep was lekker op smaak en de stukjes geitenkaas zorgden enigszins voor een bite. De combinatie van pindakaas en banaan kende ik niet maar viel zeer in de smaak. De service was goed maar de inrichting binnen, afgezien van de serre, deed me denken aan een ziekenhuisgang uit de vorige eeuw. Alleen de zusters met hun witte kapjes op ontbraken nog.
Jet B.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Hoewel wij iedere zomer met plezier naar Martinot gaan viel ons het bezoek dit keer bijzonder tegen. Het piepkuiken was niet gaar en de salade was matig.
De bediening was niet erg klantgericht. Drankjes vergeten en niet weten wat er op het bord ligt. Jammer!
Guido H.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Leuk tafeltje in de glazen serre, aardige crostini als voorgerecht (jammer dat dit van hetzelfde brood is gemaakt als het aangeboden brood daarvoor) met lekkere rode huiswijn. Daarna piepkuiken voor mijn vriend met bleekselderij en vis voor mij met asperges (super!) en linzen. Allemaal goed in orde. Niet bijzonder, prima kwaliteit. Aardige jongen met snor in de bediening. De appeltaart die we als toetje delen is heerlijk. Fijne plek.
Jos N.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Entrecote was goed. Van de bijgerechten had men wat meer kunnen maken. Een bistro om snel wat te eten voor een concert of ander bezoek om 20 uur. Bediening was zeer goed. Wij zaten bij het raam, was erg tochtig.
Nand .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Deze keer viel het eten erg tegen. Soep van de dag was redelijk, Ham rolletjes wel lekker, kippendijtjes matig. Over de hoofdgerechten waren we het eens, onder de maat. Niet warm opgediend, Eendeborst met linzen weinig smaak, frites niet doorbakken, slap en geel, hamburger droog en smakeloos. Wat we al eerder hebben gelezen; in de winter kan het behoorlijk koud zijn, ook nu ,met je rug naar het raam, heb je extra isolatie nodig. Verder een leuke entourage. De bediening was heel vriendelijk en vlot. Goede wijn overigens.
Camilla S.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Een van mijn favoriete lunchplekjes in Amsterdam! Vooraleer terras is een aanrader,hier kan je heerlijk genieten van het zonnetje.Personeel is super vriendelijk en attent! De tosti's zijn een aanrader en de huisgemaakte soepen zijn altijd een succes!
Natalie S.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2014
Vanmiddag hier geluncht op het terras ivm bezoekje aan het van Gogh. Prima. Er komt van alles voorbij om te bekijken. Meisje in de bediening was vlot en kundig. De lunch was prima, club sandwich en bruine bol met gerookte kip en tapenade. Als ik het zo opschrijf klinkt het allemaal niet zo bijzonder, maar ik heb echt heerlijk relaxed in de zo'n gezeten. Goede sfeer gewoon!
Herna D.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Warm aankleden als in de serre wil zitten. Groene olijventapenade bij binnenkomst lekker. Schoon glas bij andere wijn vindt serveerster raar, maar kreeg het wel. Voorgerechten gemarineerde eendenborst en coquilles lekker, hoofdgerechten tournedos en hamburger met friet ook. Lekkere zure mayo. Alleen had de extra optie kaas op de hamburger niet gehoeven, want was dun plakje dat je verder niet proefde. Italiaanse Pinot Grigio, Zenato (alleen per fles) te verkiezen boven losse glas sauvignon blanc of chardonnay. Geen fijne wijnglazen -dik glas.
Kortom lekker gegeten, al denk ik dat het 's zomers gezelliger is als het terras openlucht is.
Ellen S.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2014
Tweede kerstdag heerlijk gegeten bij martinot. Als voorgerecht had ik gemarineerde zalm en mijn partner kafszwezerik,beide waren erg lekker als hoofdgerecht hadden 2pers tournedos met bospaddestoelenrisotto en schorseneren,spinazie en een monegaskische uiensaus.
Ik had heilbotfilet met een kruidendakje, truffelmousseline gebakken bospaddestoelen en rivierkreeftstaartjessaus oom de spoon was erg lekker.
Als dessert hadden we sinasappelparfait deze was lekker fris.
Dus alles bij elkaar een geslaagd diner
Olivier K.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Warme kleding meenemen!

Martinot, aan de Amsterdamse Van Baerlestraat, stond al jaren op mijn verlanglijstje, naar aanleiding van een goede recensie door culinair recensent Johannes van Dam. Het eten was door De Meester goedgekeurd en in de serre leek het ons aangenaam zitten, met uitzicht op de drukke Van Baerlestraat. We hadden gereserveerd, en kregen het begeerde tafeltje in de serre aan het raam. Echter, echt comfortabel was het niet, het was er namelijk ijskoud, net zo koud als buiten, zo'n 5 graden. Op onze vraag of de verwarming aan mocht, werd doodleuk geantwoord dat de verwarming stuk was. Maar misschien was er een tafeltje achter te regelen. Dat bleek het geval. Daar nuttigden wij ons diner, dat goed te eten was. Er was enig gestuntel met de wijn en ik kreeg na het diner koude espresso, maar de geboden gerechten waren van ruim voldoende eetcaféniveau. Helaas, in de ongezellige achterzaal was het ook koud, wat de aandacht voor de gerechten niet ten goede kwam en het plezier in het diner nogal bedierf. Het personeel vertelde ons dat de verwarming "het niet goed deed" en dat zij zelf, als het niet druk was, ook twee truien aantrokken. Ik vind dat tamelijk onbegrijpelijk: gasten ontvangen als het buiten 5 graden is en niet voor een behoorlijke verwarming zorgen.
MartinD .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2013
Met een groepje vanuit het werk hier gegeten op een gezellig drukke vrijdagavond. De tournedos was absoluut klasse! Heerlijk sappig en vol van smaak. De bediening is lekker vlot, men is hier gewend dat gasten op tijd naar het Concertgebouw moeten. Een plek om vaker naar toe te gaan
Marcuz .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2013
Afgelopen maandag weer eens bij Martinot gegeten. Wat een feest ! Ik had de Runder Sucade en met de Gerookte Ganzenborst als vooraf. Mijn tafelgenoot had de Gegrilde Kalfsentrecote en de Pruimentaart na. In een woord heerlijk. Goed klaargemaakt. Deze kok heeft smaak. Het tentje zelfs is een soort Franse bistro zoals je in Zuid-Frankrijk treft. Bediening zeer vriendelijk. Ik kom terug !
ReinieR1234 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2013
18 juli heerlijke dorade gegeten. Verrassende maar succesvolle combinatie met asperges voor een prima prijs. De bediening is ontspannen en attent. 20 juli gewoon met een krantje en een kopje koffie bij Martinot gezeten en uiteindelijk heerlijk gelunched. Een restauant met de ambiance van een gezellige huiskamer. Ik blijf komen.
Linda S.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2013
Service is netjes en snel! Het eten daarentegen vond ik niet lekker. Overal (zelfs het brood) hadden ze extra zout op gedaan. Grote korrels, dus een beetje kon ik er nog afhalen, maar toch waren de gerechten er al mee verpest. Zonde van de verse ingredienten en het malse vlees. Vooraf kregen we brood met tapenade geserveerd. Het voorgerecht bestond uit aspergesoep, het hoofdgerecht uit kalkoensbiefstuk met aardappeltjes en verse spinazie. Als nagerecht hadden we een kaasplankje besteld.
Toen we ons nagerecht bestelden hebben we gevraagd of ze geen zoutop het brood wilden doen. Bij het zien van het geserveerde brood konden we duidelijk zien en proeven dat ze het geprobeerd hebben eraf te halen. Al met al, jammer, want het is een best leuke zaak om eens te eten.
Quatrefils .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2012
Heerlijk gegeten 2e kerstdag in een kerstachtige ambiance Speciaal kerstmenu,prima.Met de nieuwe bediening was het helemaal top.
Ellen S.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2012
het kerstdiner was voortreffelijk.
en een vlotte bediening.
van voorgerecht tot nagerecht erg goed verzorgd en je gaat zeker goed gevuld naar huis.
EllenM .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2012
Echt lekker en puur eten! De service is uitstekend en de ambiance knus. In de zomer heeft Martinot 1 van de fijnste terrassen van Amsterdam om te lunchen. Veel zon en er is van alles te zien:-) Ook een leuke plek om een borrel te drinken. Na het diner is de bar the place to be.
Kasper V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2012
Na een bezoek aan het Stedelijk, gewoon prima gegeten. Publiek is zakelijk in hippe pakken en glad gekamd haar en nette dames die een glaasje wijn drinken. Wij haden lekkere salade met kip & avocado en Croque Madame, JR had een prima Dobben lunch.
Nette, snelle bediening en dus zeker de moeite waard
J. F.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2012
Via de buren van het tafeltje naast ons konden we de kaart bekijken, bleek alleen in het Engels te zijn. Het duurde telkens vrij lang voordat de bediening kwam en op het terras was telkens niemand te zien. Wel heel vriendelijk, en het eten maakte alles goed: een heerlijke huisgemaakte hamburger met friet en heerlijke (huisgemaakte?) mayo. Boven verwachting lekker geluncht op het terras. Hier komen we zeker nog een keer terug (na een museumbezoekje).