Marres Kitchen

Capucijnenstraat 98 6211 RT Maastricht Nederland Kaart

Over het restaurant Marres Kitchen

Welkom bij Marres Kitchen in hartje Maastricht. Bij ons kunt u in informele huiskamer sfeer genieten van geweldige gerechten uit het midden en verre oosten als ook enkele siciliaanse gerechten. In de zomer kunt u ook heerlijk zitten in onze tuin.

Reserveringen voor grote groepen is ook mogenlijk. Wij zijn 's middags tussen 5 en 6 gesloten.

Meer informatie over restaurant Marres Kitchen

Lekker en gezellig

Mooie sfeer
Cornelis L.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2018
Ik vond het restaurant een oase van rust en toewijding. Zeer bedankt voor het voor mij zeer verrassende en smakelijke eten en de prima sfeer. Ook fijn dat de tafels niet te dicht op elkaar staan en met mooie en vrolijke en bloemen zijn getooid. De grote wandspiegels dragen wezenlijk bij aan de goede ruimtelijke sfeer in het restaurant. Julllie restaurant komt zeker voor een herhaald bezoek in aanmerking en dus graag tot ziens. cees Lith
Wil R.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2018
Vorige week donderdag heerlijk geluncht bij Marres Kitchen. Tijdens onze rondwandeling door Maastricht per toeval in deze oase die achter het museum ligt terechtgekomen, de mooie tuin die hoort bij het museum, een heerlijk najaars-zonnetje erbij. Een prima antipasti misti en nog een bordje mutabel, een beetje brood en een glaasje witte wijn: wat wil je nog meer !? Bediening was zeer gastvrij, zonder poespas. Een aanrader.
Tiny V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2018
Gisteren heerlijk gegeten bij Marres. De bedieningen goed en zo ook de locatie.
Er is een ding dat ik jammer vind. Een half jaar geleden heb ik ook bij Marres gegeten en de menukaart was exact hetzelfde. Destijds was het midden winter en nu hartje zomer. Ik zou het fijn vonden als de toch al niet zo uitgebreide kaart af en toe gewisseld zou worden. Op deze manier wordt het zo voorspelbaar.
Leonie C.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Gisteren bij Marres gegeten met vrienden. Geen aanrader. De porties waren zeer klein: bij het hoofdgerecht eend met krieltjes was 1 krieltje doormidden gesneden zodat het meervoud krieltjes uit twee helften bestond. Ik heb kledingmaat 34 maar na het eten had ik nog flinke trek. Veel te duur voor wat je krijgt. Daarnaast stonden er twee muziekzenders op: 1 in het eetgedeelte en 1 in de keuken. Dat maakte rustig praten onmogelijk. Heel jammer.
Daniella G.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Goed concept, mooie plek en lekker diverse kaart. Mediterraan in de combinatie van Arabische en Italiaanse gerechten. Wat niet zo gek is als je ziet waar de kok zijn ervaring heeft opgedaan. Het eten is prima, de absolute uitschieter qua "bijzonder" zijn de antipasti, die ondanks hun Italiaanse naam voornamelijk bestaan uit de overheerlijke gerechtjes uit het Midden-Oosten. Reserveren is een must, want zeker zit het in een paar toonaangevende bladen en kranten heeft gestaan zit het er iedere avond bomvol. Je kunt er overigens ook heerlijk lunchen.
Eva K.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Vandaag geluncht bij Marres Kitchen. Ik bestelde een glas Merlot met de tonijn. Mijn moeder bestelde de sardines met een groene thee maar kreeg een verse muntthee. Het eten was goed maar niet bijzonder. Ik kreeg twee dunne plakjes tonijn met een nogal veel citroenerige balsamicoazijn eroverheen waardoor de tonijn verdween qua smaak. Verder waren de porties erg klein voor de prijs. Als dessert bestelden we de vijgen in saus en de limoentaart. Deze waren prima maar niet meer dan dat.
De bediening was vriendelijk maar niet erg vakbekwaam of oplettend. Ze liepen rond de tafel wanneer het niet nodig was maar wanneer je iets wilde bestellen waren ze niet erg oplettend.
De locatie is rustig en geschikt om een persoonlijk gesprek te voeren. Prima.
Al met al geen aanrader wat mij betreft.
Desiree D.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2015
Afgelopen zaterdagavond hier heerlijk gegeten met vrienden. Fijne frisse witte Verdicchio wijn bij een gul bord met lekkere antipasti vooraf en voor mij een royale gegrilde tonijnsteak en lamsstoof voor mijn tafelgenoten. De tonijn was perfect en t schaaltje met groente erbij paste er erg goed bij. Lamb stew Moroccan style beviel ook uitstekend. Service is er heel vriendelijk en de ambiance heel leuk (verse bloemetjes op tafel, geinige lampjes, zicht op prachtige tuin). Van de desserts was de helft helaas niet meer te krijgen. Ik hoop dat dat de volgende keer wel gaat lukken. Want hier terugkomen dat staat wel vast, prima restaurant.
Josée V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Heerlijke oase in Maastricht met uitermate smaakvolle gerechten die met zorg bereid zijn en opgediend worden. Heerlijk brood, mooie exotische theetjes.

Het geheel ademt een romantische sfeer en bij mooi weer is het voortreffelijk toeven en proeven in de prachtige tuin.
Iris J.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Wat een heerlijke relaxte lunch bij Marres Kitchen afgelopen zaterdag. Het was de start van een culinair weekend Maastricht, en het was een hele fijne start. Op aanraden van een bekende kwamen we hier terecht. Een prachtige binnentuin, met een duidelijk kunst-inslag (o.a. stellage van twee auto's).
De bediening was erg laidback en informeel, maar ontzettend vriendelijk en netjes.
We waren met 3 en besloten samen een Antipasti te delen en vervolgens gingen we voor de tonijn en de gefrituurde sardines. Hierbij dronken we een fijne fles Verdecchio, van slechts 12 euro. Het kan liggen aan het feit dat wij uit Amsterdam komen, maar dit was wel een hele schappelijke prijs.
De antipasti waren werkelijk voortreffelijk, relatief eenvoudige groenten (bv: Erwten, tuinbonen en courgette) maar ieder met een zeer mooie en duidelijk smaak klaargemaakt. De tonijn was lekkerfris, en de sardines goed krokant gefrituurd. Dit werd geserveerd met een goede focaccia.

Ik kan Marres Kitchen van harte aanbevelen, echter niet voor een echt formele gelegenheid. Ik zou het bijbehorende Museum ook zeker niet overslaan, het is echt een keertje " wat anders" in het fantastische Maastricht.
Diederick V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Een aanwinst voor Maastricht. Niet zo'n 'zien en gezien worden' tent, maar gewoon puur en minimalistisch. Top! En dat op 5 minuten lopen van het Vrijthof.

Toevallig had ik 2 vegetarische gerechten, Baba Ghanoush en Gnocchi al Gorgonzola. Zo kan het dus ook. Meegesnoept van o.a. Tonno alla griglia en acciughe fritte. Ook al zo lekker.

Echt goed gegeten en gedronken, voor nog geen € 40,00 pp, dat is een hele goede prijs kwaliteit verhouding.
caspar0 .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
Afgelopen week, op een heerlijke (bijna) zomerse avond, genoten in de fantastische tuin van Marres kitchen.
Leuk en inspirerend eten. Gekozen voor de vegatarische anti pasti, geserveerd met lekker zelf gemaakte focaccia. Daarna nog de Baba Ganoush en geëindigd met de vijgen een in rode wijn.
Lekkere wijn en gewoon een mooi aangeklede karaf water (in plaats van al die flessen van tegenwoordig...)
Simpele, maar zeer smaakvolle gerechten.
Een aanrader!
Mady V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2015
Op aanraden van anderen bij Marres gaan eten. Op de bonnefooi binnen gestapt. Warm welkom door bediening. Handige allergenenkaart voor de
gerechten ivm mijn soja- en koemelk allergie. Kon uit meer gerechten kiezen dan ik oorspronkelijk gedacht had. De keuze viel op Baba Ganoush en als hoofdgerecht Kharoef. De Baba Ganoush was heerlijk van smaak, goede smaakcombinatie.
De lamsstoofschotel was zalig kruidig en geurend. Beide gerechten
waren voortreffelijk bereid. De bediening was bijzonder vriendelijk en attent. Met mijn vraag of er Ras el Hanout kruiden waren zonder soja hebben ze mij geholpen. Na een sterke espresso met een prima gevoel
huiswaarts. Hier komen we zeker terug, want we zijn heel benieuwd
andere gerechten te proeven.
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Verrassende locatie, maar meubileur is wel erg eenvoudig. De locatie is minder geschikt voor groepen, aangezien de keuken onvoldoende (kan) inspeelt op groepen qua snelheid en quantiteit. Het eten was okay, maar onvoldoende helaas.
Wilna K.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2014
Ik ben helemaal verbaasd over de vorige (negatieve) recensie, want onze ervaring was helemaal het tegenovergestelde: we zijn zeer vriendelijk en gastvrij ontvangen, in een vrolijke en warme sfeer. De muziek was rustig, de bediening uitstekend en het eten gewoonweg heerlijk! Ik was er met twee nichtjes (18 en 19 jaar), die helemaal content waren met deze bijzondere plek en het verrukkelijke, geurige, kruidige eten. Een warm, kleinschalig restaurant met een leuke tuin/moestuin erbij. Wij hadden het gevoel stille genieters te zijn van een restaurant dat nog naam gaat maken. We zeggen het voort!
Patricia J.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2014
Met een grotere groep gaan lunchen, 12 personen, 9 juli. Ter plekke met de bediening afgestemd dat we graag mezzes (van alles wat) wilden. Werd helemaal niet moeilijk over gedaan. Het eten was voortreffelijk, bediening vriendelijk en meedenkend, zelfs met regenweer is dit een mooie plek om te lunchen! Kom ik zeker nog eens vaker terug, geen standaard gerechten en voor vegetariërs onder ons veel keuze.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Een pareltje in Maastricht. Een vriendelijke restaurant met een fantastische tuin waar het goed toeven is. Geen opsmuk, maar een eerlijk bedrijf met eerlijke producten en dito medewerkers. Een mooie mix van Italiaanse en mediterrane/Arabische keuken, We zijn begonnen met een mooi bord antipasti, wat falafel en een zoute yoghurt. Alles mooi vers en met veel passie bereid. De voorgerechten werden gevolgd door een mooi stukje eend en een fantastische lams curry. Ook hier weer veel zorg en smaak. De koffie waarmee we onze lunch besloten hebben was prima.
Het is geen adres waar hamburgers, friet en cola verkrijgbaar zijn. Het dranken assortiment bestaat voornamelijk uit huisgemaakte limonade, verse vruchtensap, mooie wijnen, water en koffie.
Jenspost H.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Aangetrokken door positieve recensies met 4 personen wezen eten bij Marres. Een heerlijke avond gehad. Gereserveerd, en er was een tafel in de tuin voor ons beschikbaar. Een prachtige tuin, en een heerlijke ambiance. Dat was de eerste verrassing. De bediening was ongedwongen, informeel en zeer behulpzaam. Een karaf water met cintroen en munt werd standaard op tafel gezet, en aangevuld. Het eten was zonder meer verrassend: de vegetarische antipasti, maar ook voorgerechten van de kaart besteld. Dat was de volgende verrassing. Zeer mooie smaken, mediterraan/Arabisch waarbij de smaak van de verse ingrediënten zeer goed tot zijn recht kwam. De hoofdgerechten (Lam, Eend, Vegetarisch) waren ook prima op smaak, vooral het lamsvlees was top. Ook de desserts waren verrassend lekker (gebak, gemarineerde vijgen). De rekening was alleszins acceptabel, zeker voor de bijzondere ervaring. Wij komen zeker terug. Enige puntje van kritiek: de porties waren aan de krappe kant, dat mag best wat ruimer.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
Gereserveerd voor 2 personen tussen 19.00 uur en 19.30 uur.
Minpuntje was dat ze het niet genoteerd hadden.
Ook een minpunt was dat de voorraad erg beperkt, krap was.
Het voorgerecht van verschillende vegetarische hapjes was al om 19.30 uur uitverkocht. En dat voor een zondag.
Verder was het eten uitstekend. Vooral het lamsvlees was zondermeer de moeite waard. Bij de koffie had op zijn minst een chocolaatje of koekje er wel bij gekund.
Ook bij de rekening geen pepermuntje of iets anders. Verder kan ik dit restaurant aanbevelen.

PMartens M.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2014
Erg goed, een heerlijk bord met allerlei vegetarische hapjes als voorgerecht, verassend van smaak. Als hoofdgerecht heerlijke lamsvlees, een beetje in de stijl van de tajine. Verfijnd van smaak en niet te zout (Eindelijk een restaurant die met kruiden de verschillende ingrediënten versterkt).
Lekkere wijn en een plek waar gekookt wordt met het hart !
Aanrader !