MarrakeZ

Gedempte Oude Gracht 11 2011 GK Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant MarrakeZ

Mediterrane producten op een Nederlands bord

Aan de Gedempte Oude Gracht in Haarlem vind je restaurant MarrakeZ. Als jij een avondje wilt ontsnappen aan de Nederlandse (eet)cultuur, dan ben je hier aan het juiste adres. Je komt binnen als Hollander, maar je stapt naar buiten alsof je herboren bent onder de mediterrane zon. Nergens proef je zoveel zon in de gerechten als hier! Geniet van gerechten die allemaal met biologische producten worden bereid en bestel er een goed glas wijn bij om het plaatje compleet te maken!

Meer informatie over restaurant MarrakeZ

Mireille J.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Laurance D.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Sfeervol restaurant met een vriendelijke bediening, waarvan we allerlei uitleg kregen over het eten en de wijn. Fijn restaurant om op je gemak allerlei gerechtjes uit te proberen.
Anjo W.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
De afternoon tea is echt een aanrader. Zo wel hartig als zoet was erg lekker. En de thee........ Heerlijk!! Wij komen zeker nog een keer terug!
Iefke U.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
De koude mezze zijn heel lekker (en ook in het kleinere menu al best veel), de warme mezze vonden we een beetje tegenvallen. De inrichting is heel leuk en kleurig. Het restaurant zat niet helemaal vol, toch aan het tafeltje naast de wc geplaatst, een andere plek was iets beter geweest. Al met al wel een aanrader!
sandra-amsterdam .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Wij hebben hier vaker gegeten en omdat de menukaart veranderd was toch tegen beter weter in weer voor de combinatie van gerechtjes gegaan die vorige keer tegenviel. De prijs kwaliteit verhouding klopt gewoon niet. Je betaalt per persoon rond de 35 euro en krijgt hiervoor een klein drink kopje soep, 5 koude en 5 warme gerechten en een toetje. Wat er niet bij staat, maar mijn keus wel beinvloed zou hebben, is dat de koude gerechten 5 smeersels/tapenades zijn. Allemaal lekker dus dat is prima, maar je verwacht toch minimaal 1 ander gerechtje zoals een salade of ander hapje. Er zit 1 bakje brood bij voor ieder 2 stukjes dus zo op. Wij gingen er vanuit dat je opnieuw om brood kan vragen. De volgende 2 stukjes per persoon stonden echter op de rekening. Als je voor 2 personen 4 stukjes brood serveert bij 5 bakjes smeersels voor deze prijs verwacht je toch dat je zeker 1x brood bij mag vragen... Het brood zijn de kosten niet dus zeker daarom snap ik niet dat je bij zo'n duur gerecht dit niet als service biedt.
De warme hapjes waren kippen kluifjes, aardappeltjes, ieder 1 kaasstengel, falafel en worstjes. Prima, maar zeker niet bijzonder. Het toetje 2 bolletjes ijs met slagroom was lekker, maar niet in de sfeer van de andere gerechtjes terwijl je juist voor het verrassingseffect kiest en een arabisch gerechtje verwacht. Het is erg jammer want de service en sfeer zijn top en daarom zijn we al vaker hier geweest 1x zelfs de hele grote middentafel bezet met 14 man, maar na een tweede teleurstelling denk ik dat wij zoveel geld toch liever aan een diner uitgeven met wat meer voldoening achteraf.
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Tijdens een weekendje Haarlem liepen we op de eerste avond langs Marrakez en we waren direct om. De uitstraling van het pand (zowel binnen als buiten) lokte ons direct naar binnen. We hadden nog nooit Marokkaans gegeten, daarom besloten we voor de proeverij te kiezen. Daar hebben we absoluut geen spijt van gehad. De soep met brood en tapenade was heerlijk, gevolgd door gerechten met vlees, vis en vegetarisch. De rijst was heerlijk krokant en gekruid, de groenten pasten er perfect bij. Het grand dessert maakte het diner helemaal af. Het decor is erg bijzonder, het voelt alsof je op vakantie bent. Het personeel was erg vriendelijk. Ben je niet bekend met de Marokkaanse keuken (of juist wel)? Breng dan Marrakez zeker een bezoek!
Gijs M.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Lekker gegeten met een goede service. Ze zijn erg klantgericht. Het 1001 nacht driegangenmenu was lekker en zeer divers.
Iskandar S.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Shared dinner gehad met twee vrienden. Er werd soepel voorzien in onze wens om wat meer vegetarisch te serveren. Ruime hoeveelheden (doggy bag mee naar huis, en afgezien van dessert.....), aardige bediening. Hoogstens vervelend dat je voortdurend om gewoon water moet vragen. Waarom niet even gewoon een karaf kraanwater op tafel gezet?
Ard K.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Erg mooi interieur en leuk om zo eens iets van de Marokkaanse keuken te ontdekken. Vriendelijke bediening die behulpzaam was ondanks dat we pas om 21.00 kwamen eten. Ook halverwege naar een andere tafel onder de prachtige koepel was geen punt. Aantal gerechten erg lekker; aantal gerechten lagen ons wat minder. Sommige ingrediënten leken wat minder vers of droog. Dit kan een tip zijn voor de keuken. Al met al erg genoten!
Jolieke H.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
hoewel ik altijd zeer te spreken was over marrakez en ik dus ook dacht laat ik eens een beetje meer betalen en bij marrakez bestellen via deliveroo. Helaas viel het heel erg tegen. Ik had de cous cous besteld met gegrilde groenten gemarineerde tomaten en rozijnen met geitenkaas kroketjes. 3 kleine geitenkaas kroketjes, die overigens wel het lekkerst waren van het gerecht maar niet bijzonder. Waar waren de rozijnen? en de gemarineerde tomaten kon ik ook niet vinden. Wel gegrilde groenten, maar niet lekker!!! Ik ben heel erg teleurgesteld! Ik schrijf nooit een recensie maar dit was gewoon echt heel slecht!
andyrex .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Fijn restaurant met voldoende keuze uit verschillende marokkaanse gerechten. De gerechten worden redelijk snel na bestelling gebracht. Hoeveelheid is voldoende. Heel klein minpuntje is dat je geen kraanwater kan krijgen, tenminste zo begrepen wij het; dat is niet van deze tijd en moet het restaurant echt aanpassen.
MC K.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Met een groep shared dinner gegeten. Presentatie van het eten heel sfeervol en hoeveelheid ruim voldoende. Kwaliteit/smaak was afwisselend; sommige gerechten heeeel erg lekker, andere vielen tegen. Shared dinner wel een aanrader om kennis te maken met de kaart.
We moesten wel erg lang wachten op het eten, ook tussendoor drankjes bestellen was een uitdaging. Ga zeker nog een tweede kans geven
Mariel M.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Met een vriendinnengroep gezellig en lekker gegeten met vriendelijke bediening!
Wil M.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Met 11 mensen een shared-lunch gebruikt. wij hebben verrassend lekker gegeten. Omdat wij niet heel lang de tijd hadden hebben we de keuken om enige spoed gevraagd. zeker een aanrader.
Oscar B.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Hier nu voor de tweede keer gegeten en weer verrast! De shared lunch die we beide keren bestelden, werd gisteren heel anders en verrassend geserveerd. Erg lekke mini pitch broodjes met heerlijk Marokkaanse smaken, lekker feta kroketje een zeer lekker linzensoepje en een heerlijke salade. Terwijl we vorige keer kuskus met een auberginesgerecht kregen en viskoekjes. Dus allemaal erg afwisselende, onderscheidend van smaak en wederom een herhaling waard. Ga zo door!
Jillian B.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Het personeel was erg aardig en behulpzaam. De inrichting is heel mooi, waardoor je je even niet in Haarlem waant. De thee wordt leuk geserveerd.
Marjolein J.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Bij binnenkomst zeer vriendelijke ontvangst, bijzonder lekker gegeten, duidelijke uitleg bij alle gerechten. En ook de prijs is in verhouding
Anoniem16 .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Leuk restaurantje, maar wij hadden de indruk dat er te weinig personeel was om de hoeveelheid gasten te bedienen van diner. Wij hebben te lang moeten wachten op de gerechten. Een gemiddelde wachttijd van een uur.
Zijn ook al diverse keren wezen lunchen en niets dan lof daarover.
jaent E.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Ik was gisteren met een goede vriend en we werden heel vriendelijk ontvangen. Ik eet gluten- en lactosevrij en dat was mogelijk wat mij zeer verraste Alles werd aangepast. Wij hebben met de bonnen van AH gegeten en hadden dus een vast menu. Het was echt lekker, maar had iets meer groenten en vlees verwacht. Er was veel rijst en die was heerlijk. Een paprika gevuld met couscous en omdat ik geen zuivel mocht zat er verder niet veel in. Er was wel rauwkost (gesneden tomaat en komkommer en geraspte wortelen). Ik had graag wat meer warme groente gehad en iets meer vis of vlees, maar verder was het goed. Het toetje was verrukkelijk en de linzensoep en humus en ander smeerseltje waren ook heerlijk. Ik heb verder heerlijk gegeten, zeer vriendelijke mensen, gezellige entourage en er wordt speciaal gevraagd naar dieetwensen, dat vind ik wel heel fijn. Ik ga er zeker nog een keer eten en ben benieuwd welke heerlijkheden ze allemaal op het menu hebben staan.
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Lekker gegeten met zeer bijzondere en goede smaken aan sommige gerechten. We maakten gebruik van de actie 2e menu gratis. Wat je dan wel vaker ziet is dat de menuprijs wel erg hoog is voor de gerechten, die je krijgt. Het echte voordeel is dan minder. Verder 1 uur gewacht tussen voorgerecht en hoofdgerecht. Hiervoor werden netjes verontschuldigingen aangeboden. Al met al voor € 70,- incl. fooi prima gegeten.