MarrakeZ

Gedempte Oude Gracht 11 2011 GK Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant MarrakeZ

Mediterrane producten op een Nederlands bord

Aan de Gedempte Oude Gracht in Haarlem vind je restaurant MarrakeZ. Als jij een avondje wilt ontsnappen aan de Nederlandse (eet)cultuur, dan ben je hier aan het juiste adres. Je komt binnen als Hollander, maar je stapt naar buiten alsof je herboren bent onder de mediterrane zon. Nergens proef je zoveel zon in de gerechten als hier! Geniet van gerechten die allemaal met biologische producten worden bereid en bestel er een goed glas wijn bij om het plaatje compleet te maken!

Meer informatie over restaurant MarrakeZ

Jenny D.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Anne S.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Heerlijk gegeten in een sfeervolle entourage. Vriendelijke bediening die goede uitleg gaven over de gerechten.
We komen zeker nog eens terug
harry D.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Vanavond, 19 januari 2017 lekker gegeten in dit restaurant, Marrakez. Heel vriendelijke bediening en het eten werd snel gebracht. Een leuke kennismaking met de Marokkaanse keuken die voor ons nog onbekend was. Wij hadden een kaart van de AH en kregen ook het speciale drie gangen menu dat daarbij hoorde. Voldoende voor twee personen met een heerlijk nagerecht. De twee biertjes die wij voor het eten bestelden en het glas wijn waren wel aan de hoge kant geprijsd. Verder dik tevreden.
mbriede .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
We hebben gister bij Marrakez gegeten. Deze gelegeheid is erg mooi tot in de details in Marokkaanse style ingericht. Het voorgerecht bestaande uit een linzen soep en brood met twee verschillende tappenades waren erg smakelijk. De soep lekker pittig (maar goed te eten dus niet te pittig!) en gekruid. Het hoofdgerecht was een proeverij van verschillende gerechtjes. Couscous met visballetjes, kipspies welke goed gekruid waren, gevulde paprika, safraan rijst en twee kleine salades. Combinaties waren smakelijk en prima hoeveelheid. Het dessert was wederom een proeverij met oa vers fruit salade, pannenkoekje met ijs en nog iets lekkers wat ik niet meer weet! Al met al erg lekker, goede aardige en snelle bediening met een fijne sfeer! Top avond gehad.
Manja V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Het restaurant is mooi en sfeervol ingericht, het personeel is erg vriendelijk. Wat het hoogtepunt van de avond moest worden, het eten, viel echter tegen. Wij kozen voor de proeverij, die hetzelfde bleek te zijn als de AH-actie. Voor een AH-actie prima, maar voor 30 euro is de prijs-kwaliteitverhouding naar onze mening scheef. Een simpel soepje met brood en tapenade voor; als hoofd een gevulde paprika met rijst en wat stukjes paprika, een klein kipspiesje, couscous met 2 visballetjes, rijst en 2 schaaltjes met rauwkost; vers fruit met slagroom, een flensje met ijs, een koekje en een mangocoulis met saus als dessert. Met name het hoofdgericht viel tegen. Het is op ons overgekomen alsof het restaurant de goedkoopste producten heeft willen gebruiken. We hadden gehoopt op authentieke Marokkaanse gerechten, niet op gerechten die we zelf ook kunnen maken. In de bediening is er geen Arabier te bekennen en in de keuken ook niet ben ik bang... Met goedkopere prijzen of echt goed Marokkaans eten, zouden we terugkomen.
danawilms .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Marrakez is een prachtzaak, vooral de glazen koepel is een aandachtstrekker. Je waant je meteen in een andere wereld. De bediening is jong, maar erg vriendelijk en vlot. Echter vond ik het eten zeer teleurstellend. Ik kom hier vaker en normaliter ben ik altijd erg tevreden. Deze "shared lunch" was nogal karig. Een erg klein kopje soep (verder prima van smaak), couscous "salade" (couscous gemend met een paar blaadjes sla) en drie mini pitabroodjes p.p. Zeker geen 14,95 waard als je het mij vraagt.
Robert M.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Gebruik gemaakt van de AH actie tweede driegangendiner gratis.
Ik weet niet in hoeverre het deelnemen aan die actie de kwaliteit van het eten en aankleding van de schotels heeft beïnvloed.
Voor de prijs die wij nu betaalden was het eten wel redelijk, maar voor alles was het 'basic', zonder enige positieve uitschieter.
De prijs-kwaliteitsverhouding is aan de actie gerelateerd, voor een a la carte bezoek kan ik die niet beoordelen.
Ook al was de bediening allervriendelijkst en zeer attent, het eten vormt geen reden om nog eens terug te komen.
Jolanda S.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Een lekkere lunch gegeten van de AH bon. Soepje ,slaatje en 3 mini pita's met verschillende vulling. Voor een grote eter niet ruim maar wel heel lekker en afwisselend. Heel leuk opgediend op een etagere.Ik ben hierdoor wel nieuwsgierig geworden naar de dinerkaart. Dit was in ieder geval verrassend. De inrichting van de zaak is ook mooi. Aardig personeel.
Agnes S.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Echt een superaanrader! Wij wilden MarrakeZ al een tijdje proberen en met de AH actie kwam het er dan ook uiteindelijk écht van / konden we het restaurant op deze manier heel fijn uitproberen: heerlijk gegeten, keurige, snelle bediening, frisse gerechten, goed bereid, alles even smaakvol, grote porties. We hebben gesmuld van 'het duizend-gaatjes-pannenkoekje met ijs & de mangoverrassing met lentebloesem". Wij gaan zéker nog eens terug! Min-puntje: er is een práchtige glas in lood koepel in het plafond van de zaak; dit maakt het qua geluid wel érg rumoerig.
chickiechickie .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Wat een leuk en gezellig restaurant! Bediening was zeer vriendelijk. Eten was heerlijk. Dikke 10 en wij komen zeker nog eens terug.
Ook gezellig om een kopje Marokkaanse thee te drinken met een taartje.
Bert H.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Met de AH-bon was er geen keuze, maar het driegangenmenu van de chef was prima, gevarieerd en lekker. Een mooie entourage, vriendelijke bediening, alleen iets te lang moeten wachten op het eerste gerecht
jckruit .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Via AH actie kwamen we voor het eerst hier terecht. Eten was prima en het personeel was vriendelijk en snel.
Kom hier nog wel een keer terug.
Rebecca R.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Ik vond het aanzienlijk minder goed dan de eerste keer dat ik er at. Vlak en gewoontjes en ik miste de Marokkaanse smaken volledig. Bediening was wel vriendelijk, maar ook traag en vergeetachtig.
Daphne K.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Al vaker geweest . Heerlijk gegeten , mooie ambiance ( uniek in Haarlem wat betreft ruimte en inrichting ) het was smakelijk , mooi opgediend .
Voor onze jarige dochter sterretjes op het dessert :)
Kom zeker weer terug !
Barış E.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Was hier met ah restaurant actie. Dus kregen een wat uitgekleed en spaarzaam gerecht voorgeschoteld. Het overige eten zag er wel een stuk beter uit, dus zou het wel aanraden om zonder spaaractie er te gaan eten.
lauravandervoorn .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
heerlijk gegeten met goede uitleg. Alles ziet er goed verzorgd uit en wordt smaakvol opgediend. dessert was met recht een verrassing, met echt vers fruit
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
We hebben heerlijke exotische gerechten gegeten. We vonden het een beetje jammer, dat de Tajine kip met aardappelpuree was. De Tajine met rundvlees was met couscous. Weliswaar was de aardappelpuree lekker, maar we hadden echt op couscous gerekend. De kip was heerlijk mals en smeuïg en de bijgaande groenten waren ook heerlijk. Al met al is ons oordeel toch dat we uitstekend hebben gegeten.
Oscar B.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Leuk nieuw restaurant voor ons, goed eten en aardige bediening. De Arabische gerechten waren heerlijk onderscheidend gekruid, erg origineel. Dat we vegetarisch waren was geen probleem, goed geïmproviseerd! Ik kan iedereen dit restaurant aanbevelen!
Maartje V.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Geweldige leuke en geduldige bediening met een leuke uitleg over de gerechten. Ik had veel verwachtingen omdat het er al zo leuk en gezellig uitzag en al die verwachtingen zijn meer dan overtroffen!
Heerlijk gegeten!