MarrakeZ

Gedempte Oude Gracht 11 2011 GK Haarlem Nederland Kaart

Over restaurant MarrakeZ

Mediterrane producten op een Nederlands bord

Aan de Gedempte Oude Gracht in Haarlem vind je restaurant MarrakeZ. Als jij een avondje wilt ontsnappen aan de Nederlandse (eet)cultuur, dan ben je hier aan het juiste adres. Je komt binnen als Hollander, maar je stapt naar buiten alsof je herboren bent onder de mediterrane zon. Nergens proef je zoveel zon in de gerechten als hier! Geniet van gerechten die allemaal met biologische producten worden bereid en bestel er een goed glas wijn bij om het plaatje compleet te maken!

Meer informatie over restaurant MarrakeZ

- Ontbijt 10:00 - 11:30
- Lunch 1

André En Gerry S.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Een zeer vriendelijke ontvangst met een drankje. Het eten in drie gangen is een mooie mix van wat het restaurant te bieden heeft,. De klant kan op onderdelen veranderingen in de gangen aanbrengen: daar wordt heel flexibel mee omgegaan.
We hebben genoten en kunnen dit restaurant bij vrienden van harte aanbevelen!
Tessa V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Heel mooi ingericht, sfeervol restaurant. Met de AH actie hier geweest en een menu van het huis gegeten. Hierin vooraf een linzensoep met brood en tapenade en hummus, als hoofdgerecht gevulde paprika, kipspiesjes en visballetjes met couscous. Zeker genoeg te eten, alleen we vonden het eten wat flauw. Later kregen we een pittige harissa saus die alles een stuk lekkerder deed smaken. Als toetje een grand dessert wat bestond uit een pannenkoekje gevuld met ijs, fruit, een mango coulisse en een koekje. De mango coulisse was echt heel erg zoet, het koekje mwah en het pannenkoekje had echt een minibolletje ijs. Fruit niet eens aangeraakt. Wellicht een idee om toch een toetje te laten kiezen naar eigen smaak, op deze manier werd er bij ons helaas veel weggegooid. Al met al een leuke deal en een mooie tent. Voor een high tea of koffie met taart zou ik sowieso nog eens binnenwandelen.
Lies52 .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
We hebben van een heerlijke, gevarieerde lunch genoten, met soep, salade en kleine belegde bolletjes. Het was zeer verzorgd en erg lekker.
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Niet echt spreken over dit restaurant. Betalen voor water, á 5 euro de fles. Eten prima maar niet bijzonder, erg droog; weinig smaakvol. Mannen mogen kennelijk enkel plassen in dit restaurant. Het mannetoilet is namelijk alleen voorzien van een urinoir. Al met al een flinke tegenvaller.
Nagtzaam58 .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
goede vriendelijke ontvangst, prettige ruime zitplaatsen, ruime duidelijke uitleg gerechten. mooie rustgevende on\mgeving.
Adwoah C.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten en de ambiance was top! Vriendelijke personeel. We kregen een verrassingsmenu ( AH bon) en het echt lekker en veel! De vis balletje, wijn was mmmmmm en de rest ook!!!
Bedankt voor de heerlijke avond.
Adwoah Chikido
Ipeeters .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Met de AH-actie hebben we hier genoten van de 1001 nacht proeverij met allerlei lekkere hapjes, verdeeld over 3 rondes. Op de 1e ronde moesten we lang wachten, maar tussen de andere rondes was het wel fijn dat er wat tijd tussen zat, want de porties waren zeker groot genoeg. Vriendelijke bediening, lekker wijn, heel sfeervol ingericht, centraal gelegen in Haarlem.
Cita K.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Sinclairfan .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Mooi ingericht restaurant, modern met oosterse accenten. Als er veel mensen zitten te eten en te praten is het soms wel wat moeilijk om elkaar goed te verstaan, maar dit is uiteraard al snel het geval. Vlotte bediening, erg lekker eten. Toen we eenmaal klaar waren met eten was het wel wat moeilijker om de aandacht van het personeel te trekken, maar ze hadden het ook erg druk. We komen hier zeker nog eens terug om andere gerechten van de bijzondere menukaart te proberen.
Anoniem16 .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Een heerlijke plek om te zitten. Lunch weer mooi geserveerd op een etagaire, het oog wil ook wat. Genoeg kleine, zeer smakelijke hapjes!
Edith.wigny .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Heerlijk gegeten, leuk gepresenteerd, gezellige bediening en entourage. Zeker voor herhaling vatbaar.
Een minpuntje: Er was weinig keuze wat betreft het bier en er was geen tap. De wijn daar en tegen was
prima.
Josephine R.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Vaste menu van allerlei verschillende gerechten was erg lekker, ook leuk om te proberen.Het diner werd leuk geserveerd door vriendelijke personeel. Alleen wel jammer dat de lekkere gerechten niet wat warmer werden geserveerd.
Ik zou het zeker aanbevelen en dan de a la carte menu proberen.
Karin F.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Met de diner AH-actie restaurant MarrakeZ bezocht. Alleraardigste bediening. Een verrassende opbouw van het driegangendiner, waarbij het Marokkaanse karakter van de gerechten op milde toon aanwezig was. Het hoofdgerecht bestond uit drie elementen, gevulde paprika, spiesjes met kip en groente, en visballetjes in tomatensaus, origineel op een etagère gepresenteerd. De linzensoep als starter, met Marokkaans brood, humus en gedroogde tomaatjes, bleken een goede binnenkomer. Het nagerecht viel vanwege het goede voor- en hoofdgerecht wat tegen. Het griesmeelpannenkoekje was niet krokant (of kan dat alleen bij de Nederlandse pannenkoek), het koekje droog, en de pudding flauw van smaak. Toen wij vriendelijk uitgeleide werden gedaan, waren we die afsluiting alweer vergeten.
Roger.sijben .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
We hebben 2 keer drank besteld (water en wijn), wat we nog een keer moesten bestellen. zo druk was het niet, en toch werden we vergeten. Verder was het eten/steef/bediening goed. het eten was niet speciaal, ik had het kruidiger verwacht.
Tosca P.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Vriendelijke bediening, heerlijk verrassend 3 gangen menu (AH aktie).
We komen zeker terug maar dan om uit de kaart te kiezen.
Compliment voor de linzensoep en de heerlijke stokbrood met de tapas.
Saskia G.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Een nieuwe belevenis. Prachtig interieur en er is veel aandacht besteed aan het opdienen van de gerechten. De gerechten zijn een ware smaaksensatie. Het personeel heeft aandacht en is vakkundig.
Anja A.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
De ontvangst was zeer vriendelijk, entourage prachtig. Ik miste wel Arabische bediening dan voelde ik mij helemaal in de sfeer van Marokko. Eten was heerlijk en ik kom zeker een keer terug.
Guido V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Bespaar jezelf een teleurstelling, ga hier niet eten. Ziet er superleuk uit, gezellig ingericht, maar zowel kwaliteit van het eten als de bediening is enorm slecht. Wij kwamen hier met 2 personen om snel en lekker te eten voor we naar de film zouden gaan. Wij kwamen als eerste gasten binnen om 17:30. Duidelijk aangegeven dat we om 18:45 weg moesten, was geen probleem werd gezegd. Na veel gezeur en herinneren uiteindelijk om 18:35 (!!!) het hoofdgerecht gekregen. Tien minuten om alles naar binnen te proppen terwijl je een uur zit te wachten. Was niet bijzonder qua smaak ook. Bij afrekenen om korting/compensatie gevraagd, hebben immers niet kunnen eten. Werd verteld dat als we gewoon betaalden dat de eigenaar achteraf contact op zou nemen om een oplossing te zoeken. Nu 3 weken later nog niets gehoord. Zaten ook andere mensen die na ruim een uur nog niets hadden gekregen. Bespaar jezelf een deceptie, ga ergens anders eten.
Ingrid D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Dit was voor ons eerste keer bij Marrakez. Zeker een aanrader en wij komen nog eens terug. Heerlijke verse gerechten, vol van smaak en ook gezellig concept:shared dining. Met ah actie hier drie gangen gegeten.
Kortom helemaal goed.
Extra pluspunt is de mooie en smaakvolle inrichting!
Hanneke J.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Met lieve familie een weekendje Haarlem geboekt en een restaurantje gezocht bij de AH spaarpunten. Uitgekomen bij Marakkez en genoten van de mooie ambiance, super leuke bediening en heerlijk sharing diner!! Aanrader!