MarrakeZ

Gedempte Oude Gracht 11 2011 GK Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant MarrakeZ

Mediterrane producten op een Nederlands bord

Aan de Gedempte Oude Gracht in Haarlem vind je restaurant MarrakeZ. Als jij een avondje wilt ontsnappen aan de Nederlandse (eet)cultuur, dan ben je hier aan het juiste adres. Je komt binnen als Hollander, maar je stapt naar buiten alsof je herboren bent onder de mediterrane zon. Nergens proef je zoveel zon in de gerechten als hier! Geniet van gerechten die allemaal met biologische producten worden bereid en bestel er een goed glas wijn bij om het plaatje compleet te maken!

Meer informatie over restaurant MarrakeZ

Gijs M.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Iskandar S.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Shared dinner gehad met twee vrienden. Er werd soepel voorzien in onze wens om wat meer vegetarisch te serveren. Ruime hoeveelheden (doggy bag mee naar huis, en afgezien van dessert.....), aardige bediening. Hoogstens vervelend dat je voortdurend om gewoon water moet vragen. Waarom niet even gewoon een karaf kraanwater op tafel gezet?
Ard K.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Erg mooi interieur en leuk om zo eens iets van de Marokkaanse keuken te ontdekken. Vriendelijke bediening die behulpzaam was ondanks dat we pas om 21.00 kwamen eten. Ook halverwege naar een andere tafel onder de prachtige koepel was geen punt. Aantal gerechten erg lekker; aantal gerechten lagen ons wat minder. Sommige ingrediënten leken wat minder vers of droog. Dit kan een tip zijn voor de keuken. Al met al erg genoten!
Jolieke H.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
hoewel ik altijd zeer te spreken was over marrakez en ik dus ook dacht laat ik eens een beetje meer betalen en bij marrakez bestellen via deliveroo. Helaas viel het heel erg tegen. Ik had de cous cous besteld met gegrilde groenten gemarineerde tomaten en rozijnen met geitenkaas kroketjes. 3 kleine geitenkaas kroketjes, die overigens wel het lekkerst waren van het gerecht maar niet bijzonder. Waar waren de rozijnen? en de gemarineerde tomaten kon ik ook niet vinden. Wel gegrilde groenten, maar niet lekker!!! Ik ben heel erg teleurgesteld! Ik schrijf nooit een recensie maar dit was gewoon echt heel slecht!
andyrex .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Fijn restaurant met voldoende keuze uit verschillende marokkaanse gerechten. De gerechten worden redelijk snel na bestelling gebracht. Hoeveelheid is voldoende. Heel klein minpuntje is dat je geen kraanwater kan krijgen, tenminste zo begrepen wij het; dat is niet van deze tijd en moet het restaurant echt aanpassen.
MC K.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Met een groep shared dinner gegeten. Presentatie van het eten heel sfeervol en hoeveelheid ruim voldoende. Kwaliteit/smaak was afwisselend; sommige gerechten heeeel erg lekker, andere vielen tegen. Shared dinner wel een aanrader om kennis te maken met de kaart.
We moesten wel erg lang wachten op het eten, ook tussendoor drankjes bestellen was een uitdaging. Ga zeker nog een tweede kans geven
Mariel M.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Met een vriendinnengroep gezellig en lekker gegeten met vriendelijke bediening!
Wil M.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Met 11 mensen een shared-lunch gebruikt. wij hebben verrassend lekker gegeten. Omdat wij niet heel lang de tijd hadden hebben we de keuken om enige spoed gevraagd. zeker een aanrader.
Oscar B.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Hier nu voor de tweede keer gegeten en weer verrast! De shared lunch die we beide keren bestelden, werd gisteren heel anders en verrassend geserveerd. Erg lekke mini pitch broodjes met heerlijk Marokkaanse smaken, lekker feta kroketje een zeer lekker linzensoepje en een heerlijke salade. Terwijl we vorige keer kuskus met een auberginesgerecht kregen en viskoekjes. Dus allemaal erg afwisselende, onderscheidend van smaak en wederom een herhaling waard. Ga zo door!
Jillian B.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Het personeel was erg aardig en behulpzaam. De inrichting is heel mooi, waardoor je je even niet in Haarlem waant. De thee wordt leuk geserveerd.
Marjolein J.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Bij binnenkomst zeer vriendelijke ontvangst, bijzonder lekker gegeten, duidelijke uitleg bij alle gerechten. En ook de prijs is in verhouding
jaent E.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Ik was gisteren met een goede vriend en we werden heel vriendelijk ontvangen. Ik eet gluten- en lactosevrij en dat was mogelijk wat mij zeer verraste Alles werd aangepast. Wij hebben met de bonnen van AH gegeten en hadden dus een vast menu. Het was echt lekker, maar had iets meer groenten en vlees verwacht. Er was veel rijst en die was heerlijk. Een paprika gevuld met couscous en omdat ik geen zuivel mocht zat er verder niet veel in. Er was wel rauwkost (gesneden tomaat en komkommer en geraspte wortelen). Ik had graag wat meer warme groente gehad en iets meer vis of vlees, maar verder was het goed. Het toetje was verrukkelijk en de linzensoep en humus en ander smeerseltje waren ook heerlijk. Ik heb verder heerlijk gegeten, zeer vriendelijke mensen, gezellige entourage en er wordt speciaal gevraagd naar dieetwensen, dat vind ik wel heel fijn. Ik ga er zeker nog een keer eten en ben benieuwd welke heerlijkheden ze allemaal op het menu hebben staan.
Anoniem16 .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Leuk restaurantje, maar wij hadden de indruk dat er te weinig personeel was om de hoeveelheid gasten te bedienen van diner. Wij hebben te lang moeten wachten op de gerechten. Een gemiddelde wachttijd van een uur.
Zijn ook al diverse keren wezen lunchen en niets dan lof daarover.
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Lekker gegeten met zeer bijzondere en goede smaken aan sommige gerechten. We maakten gebruik van de actie 2e menu gratis. Wat je dan wel vaker ziet is dat de menuprijs wel erg hoog is voor de gerechten, die je krijgt. Het echte voordeel is dan minder. Verder 1 uur gewacht tussen voorgerecht en hoofdgerecht. Hiervoor werden netjes verontschuldigingen aangeboden. Al met al voor € 70,- incl. fooi prima gegeten.
Jenny D.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Helaas waren wij onze AH bonnen vergeten mee te nemen. Hoe dom ! Maar zelfs met de bonnen 2 plus 2 gratis waren wij zeker niet content geweest...: Couscous was pap, je vlees of vis bij mekaar geschraapt was nog geen 2 gram, 2 zuidvruchten in mijn geval en mn vriend 0? Zeer karig dus!!! 165 eurie afgerekend voor 5 gerechten twv hooguit 25 euro
Flesje bier 25 cl 3,20 mini salade voor 5 pers (wortel komkommer) kregen we bijna ruzie om. Mango toetje moest nog rijpen! Nooit meer!
Anne S.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Heerlijk gegeten in een sfeervolle entourage. Vriendelijke bediening die goede uitleg gaven over de gerechten.
We komen zeker nog eens terug
harry D.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Vanavond, 19 januari 2017 lekker gegeten in dit restaurant, Marrakez. Heel vriendelijke bediening en het eten werd snel gebracht. Een leuke kennismaking met de Marokkaanse keuken die voor ons nog onbekend was. Wij hadden een kaart van de AH en kregen ook het speciale drie gangen menu dat daarbij hoorde. Voldoende voor twee personen met een heerlijk nagerecht. De twee biertjes die wij voor het eten bestelden en het glas wijn waren wel aan de hoge kant geprijsd. Verder dik tevreden.
mbriede .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
We hebben gister bij Marrakez gegeten. Deze gelegeheid is erg mooi tot in de details in Marokkaanse style ingericht. Het voorgerecht bestaande uit een linzen soep en brood met twee verschillende tappenades waren erg smakelijk. De soep lekker pittig (maar goed te eten dus niet te pittig!) en gekruid. Het hoofdgerecht was een proeverij van verschillende gerechtjes. Couscous met visballetjes, kipspies welke goed gekruid waren, gevulde paprika, safraan rijst en twee kleine salades. Combinaties waren smakelijk en prima hoeveelheid. Het dessert was wederom een proeverij met oa vers fruit salade, pannenkoekje met ijs en nog iets lekkers wat ik niet meer weet! Al met al erg lekker, goede aardige en snelle bediening met een fijne sfeer! Top avond gehad.
Manja V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Het restaurant is mooi en sfeervol ingericht, het personeel is erg vriendelijk. Wat het hoogtepunt van de avond moest worden, het eten, viel echter tegen. Wij kozen voor de proeverij, die hetzelfde bleek te zijn als de AH-actie. Voor een AH-actie prima, maar voor 30 euro is de prijs-kwaliteitverhouding naar onze mening scheef. Een simpel soepje met brood en tapenade voor; als hoofd een gevulde paprika met rijst en wat stukjes paprika, een klein kipspiesje, couscous met 2 visballetjes, rijst en 2 schaaltjes met rauwkost; vers fruit met slagroom, een flensje met ijs, een koekje en een mangocoulis met saus als dessert. Met name het hoofdgericht viel tegen. Het is op ons overgekomen alsof het restaurant de goedkoopste producten heeft willen gebruiken. We hadden gehoopt op authentieke Marokkaanse gerechten, niet op gerechten die we zelf ook kunnen maken. In de bediening is er geen Arabier te bekennen en in de keuken ook niet ben ik bang... Met goedkopere prijzen of echt goed Marokkaans eten, zouden we terugkomen.
danawilms .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Marrakez is een prachtzaak, vooral de glazen koepel is een aandachtstrekker. Je waant je meteen in een andere wereld. De bediening is jong, maar erg vriendelijk en vlot. Echter vond ik het eten zeer teleurstellend. Ik kom hier vaker en normaliter ben ik altijd erg tevreden. Deze "shared lunch" was nogal karig. Een erg klein kopje soep (verder prima van smaak), couscous "salade" (couscous gemend met een paar blaadjes sla) en drie mini pitabroodjes p.p. Zeker geen 14,95 waard als je het mij vraagt.