Marrakech

Van Woustraat 119 1074 Amsterdam Nederland Kaart
31-206644557

Over het restaurant Marrakech

(Halal) couscous met dadels, kalfsvlees in honing uit de tajine, pastilla; het zijn de zoete smaken van Marokko. Marrakesh is niet de hoofdstad van het land, maar wel één van de vier koningssteden. En nu een stukje Marokko op je Amsterdamse bord! Binnen word je verblind door de glinsterende versiering, kleurrijke mozaïek en plof je neer op een van de vele kussens.

Meer informatie over restaurant Marrakech

Tram 4 - Halte Ceintuurbaan / Van Woustraat

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 17.00 - 22.30 uur

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Engels gesproken , Terras , Wi-Fi
Menne V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Vanavond hadden we wat te vieren en dachten dat met een Marokkaans diner te beklinken. Deze keuken wordt op Iens de hemel in geprezen. dat schept hoge verwachtingen. In Belgie vorig jaar ook een Marokkaans restaurant bezocht dat voor een 9 in aanmerking kwam. Dus...

De gastvrouw weet van haar taak. Geeft ons een keuze in lage of gewone zitplaatsen. De ruimte is sprookjesachtig ingericht.
We moeten het doen zonder borrels vooraf en wijn bij de maaltijd. Dat is helemaal niet erg. Een 'grote' pot muntthee niet te zoet is vandaag 'de drank'.
Het voorgerecht - we delen het omdat het meestal 'te veel' wordt is een met kip gevuld pasteitje.
Het hoofdgerecht, een stoofgerecht van lamsvlees wordt voor 2 personen aanbevolen. Als bijgerechten worden een stukje tomaat, aubergine, zoete aardappelblokjes en iets wat op risotto lijkt geserveerd.
Na het uitbenen blijven er wel heel bescheiden stukjes lamsvlees over.
Een gemiste kans om deze schotel bij derden aan te bevelen.
Het dessert van de chef ziet er ook bijzonder uit. raadpleeg de foto zou ik zeggen. De echte Marokkaanse kruidenkoffie heeft de kleur van een zwarte koffie maar smaakt echt naar een kruidendrank. Al met al een smaakbeleving.
Waarbij de prijs van een glas thee tegen die van een slobberwijntje hangt.
Op mijn opmerking dat de hoofdschotel voor 2 wel erg karig in omvang was zei de gastvrouw: Soms vallen porties wat kleiner uit (...).
menne V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Het is maar net wat je kiest was min of meer de reactie van de gastvrouw op mijn opmerking dat de schotel voor 2 wel erg "magertjes" was. Een klein lamsschenkeltje met beperkte garnituur voor 39,25.
Raoul B.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Iftar menu was ruim voldoende en lekker!
Na ramadan maar weer eens terug voor een hoofdgerecht :)
ROBBOR P.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Alles van groentes vers en oorspronkelijk gemaakt, kortom de betere Marocaine kitchen een aanrader ! P.s proberen HISKE !!
sandra B.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
ik heb hier met mijn man en twee zonen gegeten voor Moederdag. Ik had vis en de mannen spareribs en kalfsvlees. Eigenaar is superaardig en gastvrij en lekker eten. Na het eten lekker gelounged op de banken in andere ruimte en kruidige koffie gedronken en koekjes van het huis. Fijn, lekker en relaxed.
Ymke V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Prachtig ingericht restaurant. Het eten is er prima. Vooraf kregen we een lekker kikkererwtensoepje van het huis. Op de kaart ontbreekt couscous als bijgerecht, maar dat kon wel gewoon, wat wij lekker vonden bij de Tajines die wij als hoofdgerecht kozen. En vooral het dessert van de chef is een aanrader.
Inmiddels serveert het restaurant twee Marokkaanse huiswijnen, een witte en een rode die prima wegdronk.
Bediening is vriendelijk, maar vrij onoplettend. Ze hadden vaker langs kunnen komen voor nieuwe drankjes, eerder voor een dessert langs kunnen komen bv, had gescheeld in hun omzet. Aan de andere kant kun je alle tijd nemen om lekker bij te kletsen en heb je niet het gevoel dat je plaats moet maken voor nieuwe gasten.
Marie S.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Eten is echt fantastisch! Echt super lekker voor een betaalbare prijs! Mega gastvrij restaurant! Een aanrander voor iedereen die lekker wilt eten
Sarah S.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Het restaurant is prachtig en sfeervol ingericht. Je waant je echt even in Marokko. Het eten is erg lekker. Zou hier zeker nog wel een keer naartoe willen.
Monique D.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Het restaurant is mooi ingericht, je zit er aan gezellige tafeltjes of op banken. Eten was erg lekker, zorgvuldig bereid en mooi opgediend. Als je wijn wilt drinken bij het eten, kan je de fles(sen) zelf meenemen. De eigenaar juicht dit toe. Vanwege zijn geloofsovertuiging zet hij zelf echter geen alcohol op de kaart. De sfeer is gezellig bij Marrakech.
Malika M.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Het eten was echt top! Kwaliteit en prijsverhouding zijn goed. Mooie inrichting. Wij hebben er van genoten! Dit is zeker voor herhaling vatbaar!
Irving Z.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Verrassende smaken, geweldige bediening en gezellige inrichting.
Niets aan toe te voegen.
Robert A.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Personeelsuitje met 8 man uit Almere. Niemand van ons had ooit Marokkaans gegeten, na een klein onderzoekje op internet kwamen we op restaurant Marrakech uit. Ons doel was om dan zo authentiek mogelijk de Marokkaanse sfeer te proeven. En dat is meer dan goed gelukt. We hadden zo veel mogelijk verschillende gerechten besteld en hebben dat met elkaar gedeeld. Na het eten nog even chillen onder het genot van hun traditionele Marokkaanse thee. Bediening persoonlijk en vriendelijk.
Henri V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Heerlijk gegeten, mooie grote zaak: top service. Enige minpunt is het niet schenken van alcohol. Als ze dat zouden doen dan zit deze zaak stampvol
Rik-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Zojuist heerlijk gegeten, met name de kalfsvlees specialiteit voor 2 personen was heel erg lekker. Leuke Marrakech sfeer en vriendelijke bediening. Bij ons op de hoek, dus dat gaan we vaker doen!
Sarah F.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Sfeer is goed! Eten goed! Bediening was goed! Kortom zeker de moeite waard voor een volgende keer en een aanrader voor iedereen die de Marokkaanse keuken wil uitproberen.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heerlijk eten, echte Marokkaanse smaken, je waant je weer even in Marrakech, Fez, Meknes.....Aubergine vooraf was verfijnd, niet die bekende aangebrande smaak maar spannend gekruid. Tajine Lam was smullen (had wel iets warmer gemogen!)...de pastella was wel goed warm en uitstekend op smaak
Goede prijs-kwaliteit.