Over het restaurant Marque Restaurant

Marque restaurant ligt aan de oude Bierkade vlakbij de binnenhaven in het centrum van Hoorn.

Het prachtige pand betreft een oud kaas pakhuis uit het jaar 1618. Aan deze gracht kwamen vroeger de biervloten binnen om de stad Hoorn van bier te voorzien, endat is nog te zien aan de gevelstenen op de muur met de originele bierdragers.

Met ontembare passie voor het koken wordt er in dit historische pand een eigenzinnige keuken gevoerd. De culinaire beleving die chef Mark de Korte de gasten wil meegeven is gebaseerd op eerlijkheid, verbonden zijn met alles wat de seizoenen te bieden hebben. Zij denken in 12 seizoenen met 12 verschillende degustatie menu’s per jaar. Hierdoor zijn zij in staat om alleen de beste producten te gebruiken die er op het moment zijn en van de beperkingen de grootste uitdagingen te maken.
De verbondenheid met het seizoen komt tot uiting op ieder bord en in de keuken, waar de lokale ingredienten uit Nederland of Zuid-Europa op charmante manieren in elkaar versmelten.

“ Dit is mijn keuken, dit is mijn merk, dat is Marque “

9,5
9,5
Monique A.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Het was in 1woord geweldig, super lekker. Met wijn arrangement de uitleg erbij was ontzettend leerzaam en gezellig
Andries S.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
We hebben een geweldige avond gehad bij Marque. Mark de Korte kan geweldig koken. Mooi om te zien hoe hij in alle rust (de keuken ligt deels in het zitgedeelte van het restaurant) het voor elkaar krijgt samen met zijn team de meest geweldige gerechten te serveren. Ook de bediening is super. Nathan van Maurik introducert op een zeer aanstekelijke manier de wijnen en legt uit hoe ze combineren bij de gerechten is. Dit ondanks (of misschien wel dankzij) zijn leeftijd (ik schat hem begin 20). Al met al een top avond. Het enige nadeel : de prijsstelling is, hoewel gezien het eten en de wijnen gerechtvaardigd, niet van dien aard dat ik althans iedere maand zal reserveren.
Angela D.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Heerlijk gegeten, verrassende combinaties, schitterend in kleur- en smaakcomposities. Een feestje voor alle zintuigen en bijzonder vriendelijke en gezellige service. Zeer voor herhaling vatbaar!
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Fantastisch gegeten, een waanzinnige smaak explosie, zowel de gerechten als het bij behorende wijnen. Klasse.
Marlou M.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Wederom voortreffelijk gegeten bij Marque, zowel in de bediening als in de keuken merk je de passie voor lekker eten. Creativiteit in de gerechten, genoten van de bijzondere smaakcombibaties. We gaan graag gauw weer naar Marque.
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Wederom voor de zevende keer dit jaar een topavond. Vrienden van ons uit Zuid-Holland die gewend zijn in sterrenrestaurants te eten vonden dit zeker een ster waardig. We waren plaatsvervangend trots op onze chef Mark en zijn fantastische team. De chef komt ook zelf aan tafel om zijn gerechten te presenteren. De sommelier Roos weet veel en maakte een zeer goede indruk. De ambiance en sfeer zijn gezellig en voegt nog iets extra's toe aan deze culinaire beleving. Van de amuses, langoustines, foie gras en de risotto negro raakten wij met zijn vieren in vervoering. Het was weer een topavond en al moesten onze klanten er ver voor rijden, ze vonden het de moeite waard en willen zeker met ons hier terugkomen.
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Fantastisch restaurant met geweldige mensen!
Nicoline V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
schitterend oud gebouw, mis de warmte van kandelaars, mis mooie rustgevende achtergrond muziek, dus te rumoerig. Wat de gerechten betreft, bestaat uit 7 liflafjes met bijpassende wijnen, als je wilt kan je minder nemen, maar worden de porties groter. We gingen voor wat gewoon was, dus 7. Kaasplankje hebben we overgeslagen en helaas van de overgebleven 6 gerechten, kon mij niets bekoren. Op de site staat, gemiddelde klant besteed €40. Wij waren met zijn tweeen, en hadden 1.5 wijnarrangement en hebben € 169 afgerekend. Personeel is heel aardig en kundig, daar is niets op aan te merken. Al met al, voor mij persoonlijk echt een teleurstelling.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Wat een fijn restaurant en wat een fijne bediening / service ! Het beste wat je Hoorn kunt vinden
Rene K.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Een hele goede ervaring. Zowel qua service, de ontvangst etc. tot en met het heerlijke menu, oog- en tongstrelende gerechten en de verrassende wijnen. Het was de eerste maar zeker niet de laatste keer dat we hier gegeten hebben. Absoluut een aanrader.
Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Ja, we waren in dit restaurant en ik moet zeggen, het was best aardig. Alle lovende berichten beloofden zo ongeveer het walhalla en dat was het nou niet echt, maar eerlijk is eerlijk, als je er onbevangen aan tafel gaat, zonder dat je allerlei halleluja verhalen hebt gehoord zal je ervaring zijn dat het gewoon heel goed is. Ze serveren zo ongeveer een honderd-en-vier gangen diner met allerlei bijzonderheden en die worden ook allemaal toegelicht, maar ondanks het gaap-gaap gevoel zijn de gerechten best goed. Let wel even op de wijn. Er is een aparte wijnkaart en vraag daarnaar. Er staan ook dure wijnen op (prijs- kwaliteit gezien eigenlijk helemaal niet duur) maar het geeft voldoende gelegenheid om de juiste wijn te "pairen" zoals dat heet.
Daarmee kan het imponerende, maar bijna intimiderende gangencircus enigszins in balans worden gekneed.
De volgende keer (en die komt er zeker) gaan wij niet voor dit circusnummer, maar hebben wij alle vertrouwen in het a la carte menu.
Wij zijn er absoluut van overtuigd dat hier een brigade in de keuken staat die zonder meer een ster zou moeten kunnen leveren.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Gezellig, prima eten , uitstekende wijnen
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Lekker gegeten. We hebben genoten van de Italiaanse avond. De rekening aan de hoge kant. Diner 90,--
Wijn gemiddeld per glas 12;--
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Gisteravond aten wij weer bij Marque! Dit keer niet zijn vaste menu van maximaal 7 gangen, maar 23 fantastische Italiaanse ervaringen. Ongelooflijk genoten. Zijn Gorgonzola Carciofi, of de tagliatelle van inktvis, nee dan zijn tiramisu, of de Bellini, de spaghetti van aardappel, de foie gras ravioli…. GE WEL DIG!
Frank G.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Absolute aanrader! Verwennerij
Elien S.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Passie van het team wais te merken en te proeven. Bijv Attent je servet vouwen als je naar toilet was, etc. Sommige gerechten waren top! De kabeljauw groene curry, de coquilles risotto en de het gerecht met reblouchon. Andere gerechten waren gedurfd maar niet helemaal een hit. En de uitleg rond sommige ingrediënten gaat iets te ver , laat de klant zelf bepalen en proeven, en meer gebruik van streek producten is een suggestie. Voorbeeld van ingrediënt dat iets te ver gaat: rozijn gedroogd in schaduw in Kreta. Misschien minder uitleggen en klant meer zelf laten beleven ontdekken, minder verhaal en ingrediënten voor zichzelf laten spreken.
Carlien V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Voortreffelijk. Persoonlijk benadering een een prachtig wijnarrangement bij heerlijke gangen. Lust voor oog en buik. We hebben echt een heerlijke avond gehad. Het klopte!
Willem H. V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
prima restaurant. voldeed aan de verwachtingen
René B.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Als van ouds weer heerlijk genoten bij Marque. Verrassende amuses en daarna een heerlijk uitgebalanceerd 7 gangen diner met voortreffelijk bijpassende wijnen. Kundige en vriendelijke bediening. Ook als de chef eens met vakantie is weet de keukenbrigade de hoge standaard moeiteloos waar te maken. Top avond gehad.
marja K.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Een prachtige ambiance, mooi gedekte tafels, ijverig bedienend personeel. De amuses voorspellen een interessante smaakervaring. Op een aantal punten echter wordt die belofte niet ingelost. De gerechten worden uitgebreid toegelicht, waarbij hoge verwachtingen worden gewekt. Helaas, het truffelgerecht had weinig met truffel te maken en het coquillegerecht smaakte meer naar rijstepap met chocola, van de subtiele smaak van deze parel onder de schelpdieren was niets terug te vinden. Het commentaar van de gastvrouw was: "Pas na vier keer snap je wat Mark bedoelt"' . Sorry hoor maar wij willen het de eerste keer al snappen en niet te vergeten: proeven!!!!!!! De porties waren extreem minimaal. Niet: less is more, maar less is less. De prijs kwaliteit staat in geen enkele verhouding tot dat wat Marque biedt. Kortom een teleurstellende avond.