Over het restaurant Marque Restaurant

Marque restaurant ligt aan de oude Bierkade vlakbij de binnenhaven in het centrum van Hoorn.

Het prachtige pand betreft een oud kaas pakhuis uit het jaar 1618. Aan deze gracht kwamen vroeger de biervloten binnen om de stad Hoorn van bier te voorzien, endat is nog te zien aan de gevelstenen op de muur met de originele bierdragers.

Met ontembare passie voor het koken wordt er in dit historische pand een eigenzinnige keuken gevoerd. De culinaire beleving die chef Mark de Korte de gasten wil meegeven is gebaseerd op eerlijkheid, verbonden zijn met alles wat de seizoenen te bieden hebben. Zij denken in 12 seizoenen met 12 verschillende degustatie menu’s per jaar. Hierdoor zijn zij in staat om alleen de beste producten te gebruiken die er op het moment zijn en van de beperkingen de grootste uitdagingen te maken.
De verbondenheid met het seizoen komt tot uiting op ieder bord en in de keuken, waar de lokale ingredienten uit Nederland of Zuid-Europa op charmante manieren in elkaar versmelten.

“ Dit is mijn keuken, dit is mijn merk, dat is Marque “

9,4
9,4
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
Zo goed als we Mark kennen uit Enkhuizen en nu op een toplocatie! Het personeel is serieus over het product en het kennisniveau is hoog! De drive is van de kok is aanstekelijk. Je eet hier dongen en combi's die je nog niet kende. Top!
Joyce S.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Restaurant Marque is net geopend in Hoorn.
Ik heb daar in de eerste 2 weken gegeten en was aangenaam verrast. Het ontvangst is zeer persoonlijk en warm, eveneens de inrichting.
Het eten wordt prachtig geserveerd en smaakt goed. € 38 voor een 3-gangen diner is het dan ook zeker waard.
Ik denk dat Marque een aanwinst is voor Hoorn!
el_boelie .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
De chef-kok, Mark (vandaar de naam), is een aardige vent die je na de reservering vooraf belt om je een superavond te beloven. Dat siert hem, maar daar stopt voor mij het positieve. Het duurde allemaal erg lang voor we wat op tafel kregen. Het personeel is veel teveel met zichzelf bezig en werkt onefficient. De gerechten die wij geserveerd kregen waren veelal lekker, maar zeker niet overeenkomstig met de verwachtingen. Speciaal, maar te weinig en kwalitatief ondermaats in vergelijking met de prijzen. De presentatie van het eten was "over the top" en niet overeenkomstig met de kwaliteit, terwijl dat juist het punt is waarop je besluit nog eens terug te komen of anderen aanraadt erheen te gaan.