Over het restaurant Marque Restaurant

Marque restaurant ligt aan de oude Bierkade vlakbij de binnenhaven in het centrum van Hoorn.

Het prachtige pand betreft een oud kaas pakhuis uit het jaar 1618. Aan deze gracht kwamen vroeger de biervloten binnen om de stad Hoorn van bier te voorzien, endat is nog te zien aan de gevelstenen op de muur met de originele bierdragers.

Met ontembare passie voor het koken wordt er in dit historische pand een eigenzinnige keuken gevoerd. De culinaire beleving die chef Mark de Korte de gasten wil meegeven is gebaseerd op eerlijkheid, verbonden zijn met alles wat de seizoenen te bieden hebben. Zij denken in 12 seizoenen met 12 verschillende degustatie menu’s per jaar. Hierdoor zijn zij in staat om alleen de beste producten te gebruiken die er op het moment zijn en van de beperkingen de grootste uitdagingen te maken.
De verbondenheid met het seizoen komt tot uiting op ieder bord en in de keuken, waar de lokale ingredienten uit Nederland of Zuid-Europa op charmante manieren in elkaar versmelten.

“ Dit is mijn keuken, dit is mijn merk, dat is Marque “

• Datum van je bezoek: 21 jun. 2018
Heerlijk gegeten top bediening
Lydia T.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Heerlijke gerechten. Italiaans thema.: twintig gerechtjes, soms hapjes, die in een fijn tempo op tafel belandden. Veel afwisseling met duidelijke thema’s. Regelmatig frisse citroentonen. Hartelijke bediening, die gasten enthousiast meevoerde op reis kriskras door Italië met culinaire verhalen over het goede leven aldaar en daarmee ook aan tafel in Hoorn.
Lilian V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Bijzondere, smaakvolle en fraai gepresenteerde gerechten. Deskundige en gastvrije bediening! Kortom, aanrader voor een culinaire avond uit!
Bea De J.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2018
Per toeval kwamen we terecht bij het restaurant
Na een beetje zoeken voor een parkeerplekje
We waren blij verrast met het warme onthaal en ze bleven ons verrassen met super lekkere kleine gerechtjes die ondanks soms een vreemde combinatie ontzettend smaakvol waren onze tafeldame heeft ons in de watten gelegd
We betreurden het dat we te weinig tijd hadden want anders was het een avond vullend uitje geweest
We hebben beloofd om terug te komen en dat gaan we zeker doen
Echt een aanrader voor mensen die genieten van lekker eten met een bijzondere twist
Groetjes Bea en Erwin
Trudie K.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Gezellige ambiance , heerlijke gerechten , met aandacht en finesse
Lotte V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Heerlijk gegeten! Explosie van smaken! Helemaal geweldig!!
Danny S.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Wat een heerlijk restaurant heerlijk eten mooie locatie vriendelijk personeel met goed uitleg over het eten kom daar zeker vaker
Jos en Regita V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Super goede uitleg over de wijnen en gerechten. Rustige gezellige sfeer, mooi tempo in opvolging van de gerechten. Houden prima rekening met wensen wat iemand niet zo graag eet of mag eten. Een feest om hier te zijn. Het is prijzig maar dubbel en dwars waard.
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Veel uitleg bij het eten. Mooi opgemaakte borden. De smaken vond ik persoonlijk tegenvallen.
Karel V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
uitstekende, zeer attente bediening. Gerechten allemaal erg goed van smaak en heel mooi geserveerd. Alleen aan de achtergrondmuziek zou wat verbeterd kunnen worden
Tessa B.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
In dit restaurant begrijpen ze het! Goede persoonlijke en kundige service, een creatieve kok die verrassende smaken en combinaties creeert, altijd alles goed vers, super wijnen en je zit er fijn ( goede stoelen!). Het enige nadeel vind ik als je boven zit, maar verder echt top! Voor ons het beste restaurant boven het noordzee kanaal. Tot de volgende keer!
remy G.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2018
Uitstekend geluncht, met zeer goed passende wijnen. Vriendelijke en attente service.
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Uit eten is hier dineren. Prachtig opgemaakte gerechten met zeer verfijnde smaaksensaties. Goede bediening en een kok die even aan je tafel komt....top!
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Voortreffelijke gerechten, heerlijk gegeten! Tafels iets te dicht op elkaar.
Wil D.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2018
Fantastisch lekker gegeten, de opgemaakte borden als een sprookje.
De bediening heel vriendelijk en vakkundig.
Zeker een herhaling waard!
Annelein W.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2018
Fantastisch gegeten bij Marque in januari. We zijn veel gewend in Amsterdam, maar dit was toch echt subliem.
Keukenbrigade en bediening zijn ontzettend vriendelijk, kundig en persoonlijk. Prijs/kwaliteitverhouding erg goed. Menu vonden we origineel; Frans met soms een knipoog naar Azië. Spannende smaken: Ik vind het lekker als alle smaken aan bod komen; ook het 'zuurtje'.

Bijpassend wijnarrangement werd gul geschonken [zelfs als half of kwart te krijgen voor de chauffeur] en goed gekozen. Spannende keuze van Riesling bij voorgerecht bijvoorbeeld. Sommelier is een gedreven jongeman, erg enthousiast en koos bij ons menu prachtige wijnen. Mijn man heeft zelf wijnopleiding gedaan en koopt veel moois in, zelfs hij was zeer positief verrast.
Alles, maar dan ook alles maken ze zelf. Leuke amuses, zoals bijv. een zoete macaron van wild.

Wij moesten 45 minuten rijden naar Marque [op aanraden van ouders] maar het was de rit dubbel-en-dwars waard! Gaat dat proeven!!!
Freya E.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2018
Mooie inrichting, goede atmosfeer en prettige stoelen. Ik vond het jammer dat er geen menu op papier was, de uitleg was vaak niet te verstaan. Sommige gerechten waren te zout, andere waren echt super lekker. Wij hadden het drie gangenmenu met het wijnarrangement, eenmaal vis en eenmaal vlees. De hoofdgerechten waren uitstekend. Er had iets meer groenvoer in het menu gemogen. Al met al wel tevreden, maar ik had net iets beter verwacht voor deze prijs.
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2018
Zeer gastvrij ontvangen met tongstrelende amuses, dit is echt genieten. Fantastische gerechten met mooie bijpassende wijnen. Het gerecht met de coquille en ammedei chocolade was mijn favoriet. Wij komen graag weer terug. Ontzettend bedankt voor de heerlijke lunch.
jan W.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
We waren zeer verrast , hele goede kwaliteit met mooie ingrediënten
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
Heerlijk gegeten. Een weelde van smaken. Met een zeer goed bijpassend wijn arrangement.