Over het restaurant Marque Restaurant

Seizoensgerichte kwaliteit

Marque Restaurant staat voor stylish en chique, een goede mix van een klassiek moderne inrichting en verrassende lunch- en dinergerechten. De seizoenen vormen de basis voor de menukeuze, dus je kunt hier gerust een paar keer per jaar terug komen.

Glas champagne

9,3
9,3
Willem Hendrik V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
prima restaurant. voldeed aan de verwachtingen
René B.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Als van ouds weer heerlijk genoten bij Marque. Verrassende amuses en daarna een heerlijk uitgebalanceerd 7 gangen diner met voortreffelijk bijpassende wijnen. Kundige en vriendelijke bediening. Ook als de chef eens met vakantie is weet de keukenbrigade de hoge standaard moeiteloos waar te maken. Top avond gehad.
marja K.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Een prachtige ambiance, mooi gedekte tafels, ijverig bedienend personeel. De amuses voorspellen een interessante smaakervaring. Op een aantal punten echter wordt die belofte niet ingelost. De gerechten worden uitgebreid toegelicht, waarbij hoge verwachtingen worden gewekt. Helaas, het truffelgerecht had weinig met truffel te maken en het coquillegerecht smaakte meer naar rijstepap met chocola, van de subtiele smaak van deze parel onder de schelpdieren was niets terug te vinden. Het commentaar van de gastvrouw was: "Pas na vier keer snap je wat Mark bedoelt"' . Sorry hoor maar wij willen het de eerste keer al snappen en niet te vergeten: proeven!!!!!!! De porties waren extreem minimaal. Niet: less is more, maar less is less. De prijs kwaliteit staat in geen enkele verhouding tot dat wat Marque biedt. Kortom een teleurstellende avond.
Marja S.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Zeer vriendelijke ontvangst ,kwaliteit van het eten was zeer goed en er werdt echt rekening mee gehouden dat mijn zoon in een rolstoel zit
Voor ons dan ook een reden om terug te komen

Marja Stuurman
Julienne D.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Magisch!
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
De standaard blijft zeer hoog. De risotto smelt op je tong. De amuses hebben een wonderbaarlijke combinatie van smaken. De wijn is zalig....Het is een feest hier te zijn.
Alien A.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
we hebben heerlijk ontspannen gegeten, verrassende gerechten. De aanbevolen wijnen waren zeer goed uitgezocht.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Wij hebben hier afgelopen weekend gegeten. De vele verhalen over het heerlijke eten en de prachtige opmaak viel ons wat tegen helaas. Laat ik voor opstellen dat de smaken over het algemeen goed waren, maar niet spectaculair waar je dat zou verwachten.
De risotto coquille was goed op smaak, maar ik miste de kick van de waai wortel.
Ons tussen gerecht bestond uit een gort droge (niet door midden te krijgen) tortellini met wintertruffel. Zo jammer was dit!
Het hoofdgerecht van ree; vlees was aan droge kant met weinig smaak. Opmaak bord was mooi en verder lekkere smaken op het bord. De gevulde aardappel was smaakloos en aan de harde kant. Bleek een aantal processen te hebben misgelopen.
Het kaasplankje was verrukkelijk; Blue stilton met 80% chocola met gestoofde peer en appel. Veel, maar heerlijk.
Het toetje was ook mooi van presentatie en smakelijk volgens Frans recept.
Roos, de gastvrouw weet wat ze doet en laat de gerechten al smaken voor dat ze in je mond zijn.
marleen R.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
Ook met kerstavond hier gegeten. De gerechtjes zijn idd vaak pareltjes qua smaak en presentatie. Het kerstdiner was dan ook zeer bijzonder, zo ook de duur van het geheel. 6.1/2 uur duurde het. Half 7 gereserveerd en pas om kwart voor 1 naar huis. Na bijna 2 uur amuses, kwam de eerste gang. Hoe bijzonder alle amuses en gerechtjes ook waren , dit was een veeel te lange zit. Dit had wel 3 uur korter gemogen en dat is ook mogelijk. Organisatorisch ging wel het een en ander mis. Misschien de gasten op een vaste tijd laten komen en op een vaste tijd beginnen met uit serveren? Bij uw buurman verderop ging dit namelijk perfect de dag erna. Moet hier ook kunnen vinden wij.
mkrijger .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
30 Dec heb ik gedineerd met mijn kinderen bij Restaurant Marqué om mijn verjaardag te vieren, ,,Bij de binnenkomst werden wij hartelijk ontvangen door Mark de chef !!! Het kerstdiner was verlengd een 7 gangen menu dus dat werd genieten ,,,, Wij kregen eerst een glas champagne,,dus we kwamen al een beetje in de feest stemming, ,,, De amuses die wij kregen waren tongstrelend, ,,,, en de gerechtjes daarna waren heel mooi opgemaakt! !! Wat een smaakbeleving bij elk gerechtje weer!!! De bijpassende wijnen maakten het af, ,,Wij kregen 2 nagerechten heel byzonder van smaak, ,,, De bediening was professioneel !!! Gastvrij en vriendelijk ,, in een mooi gezellig restaurant.. wat zijn wij verwend! ! Wij hebben een geweldige avond gehad Mark bedankt! !! Wij komen zeker terug
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Ook met kerst viel er weer niets aan te merken.....Zaaalig gegeten en de wijn was weer met zoveel zorg en smaak uitgezocht. Pareltjes zaten erbij!
We hebben weer genoten als altijd! Dank.
Willem H.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Uitstekend eten;goede vakkundige service.Muziekkeuze was niet de onze maar zeer acceptabel.Prima plaats om met familie/vrienden heen te gaan.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Afgelopen zomer gegeten bij Marque. wat een ervaring en wat lekker! Begonnen op het terrasje met een prachtige amuse. Daarna naar binnen gegaan voor 5 gangen verrassing met wijnarrangement. Alle gangen waren een feestje met heerlijke bijpassende wijnen. De prijs was wat aan de hoge kant maar gezien wat je er voor krijgt zeker in balans!
Ariesmaak V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Fijn eerlijk restaurant aanwinst in Hoorn
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Als ik naar Hoorn ga, dan ga ik bij Marque eten. Hiervoor zat hij in Enkhuizen en de kwaliteit is alleen nog maar beter geworden. Ik raad iedereen aan om hier snel te gaan eten, het zou me niet verbazen als hij snel een ster krijgt voor deze enorm goede tent!
Leuke bediening en Mark zelf staat altijd met een glimlach in de keuken! Geweldig!
Marleen En Theo V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij Marque. De gerechters leken wel schilderijtjes en de ingrediënten vormden verrassende combinaties die super bij elkaar pasten. Zeer ervaren, vriendelijk en spontaan personeel! Voor ons absoluut een ster waardig! Klein puntje, de muziek mag iets zachter. Verder perfect!! Jammer dat het voor ons twee uur rijden is om hier te gaan eten.
Willem Jan B.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Wat een geweldige ervaring om hier te dineren! Kan ik iedereen aanbevelen. Een chef-kok en medewerkers met passie. Dat proef je :-)!
Andre B.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Uitstekend gegeten. Verrassende gerechten met smaakvolle afwisseling. Goede amuses. Uitstekende wijnen die zeer goed bij de gerechten passen. Het enige dat stoorde was de iets te luide muziek, dat nu onze vraag minder hard werd gezet, en niet helemaal goed klinkende akoestiek.Maar dat alles viel in het niet bij de geweldige keuken.
Edith V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Toprestaurant in Hoorn! Dat moet bandenfabrikant Michelin toch ook inmiddels opgevallen zijn. Mark staat als een admiraal achter of voor zijn kachel in de open keuken en creëert fantastische composities met ingrediënten van het seizoen. Smaaksensaties gepresenteerd als kunstzinnige schilderijen. Niet iedereen zal het "gefriemel" op het bord waarderen. Wij in ieder geval wel. Je bezoekt een restaurant vooral ook voor de beleving en "de ogen eten ook graag mee". De entourage is een mix van comfort, monumentale geschiedenis en moderne elementen waarbij opvalt dat de muziekkeuze tijdens ons bezoek voornamelijk uit het lounge genre bestaat.
Het gastheer/vrouwschap is zeer prettig en vakbekwaam. Leuke mensen met oprechte aandacht voor de gast.
kortom, "op naar de sterren en daar voorbij". Punt van kritiek: wees duidelijk over de prijsstelling. Aan tafel vertellen dat "we hier een 7 -gangen menu serveren en de gast op ieder moment kan stoppen wanneer deze voldaan is" heeft z'n pittige prijs. Niet iedereen kan het zich veroorloven om met bijpassende wijnen € 100 ( per persoon) uit te geven.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Ik word echt gelukkig van eten, iedere keer als ik bij Mark eet weet ik het zeker!
De smaaksensaties zijn altijd wonderlijk en bijzonder. In veel restaurants denk je dat je het zelf ook nog wel kan, bij Marque is dat gevoel meteen weg. En dat is pas uit eten gaan.