Over het restaurant Marque Restaurant

Marque restaurant ligt aan de oude Bierkade vlakbij de binnenhaven in het centrum van Hoorn.

Het prachtige pand betreft een oud kaas pakhuis uit het jaar 1618. Aan deze gracht kwamen vroeger de biervloten binnen om de stad Hoorn van bier te voorzien, endat is nog te zien aan de gevelstenen op de muur met de originele bierdragers.

Met ontembare passie voor het koken wordt er in dit historische pand een eigenzinnige keuken gevoerd. De culinaire beleving die chef Mark de Korte de gasten wil meegeven is gebaseerd op eerlijkheid, verbonden zijn met alles wat de seizoenen te bieden hebben. Zij denken in 12 seizoenen met 12 verschillende degustatie menu’s per jaar. Hierdoor zijn zij in staat om alleen de beste producten te gebruiken die er op het moment zijn en van de beperkingen de grootste uitdagingen te maken.
De verbondenheid met het seizoen komt tot uiting op ieder bord en in de keuken, waar de lokale ingredienten uit Nederland of Zuid-Europa op charmante manieren in elkaar versmelten.

“ Dit is mijn keuken, dit is mijn merk, dat is Marque “

9,4

Jouw recensie over het restaurant Marque Restaurant

Verona J.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Ik zeg wel goed...we hadden gereserveerd. Echt zin om mee te maken ba het lezen van recensies. Helaas zijn ze vergeten te vermelden dat parkeren in de buurt onmogelijk is. Aangezien het nogal slecht weer was vandaag hadden we geen zin om een stuk te lopen. Dus...afgebeld. Naar een goed restaurant met parkeergelegenheid gegaan.
Fetske H.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Eten is hier een feest. De sfeer is intiem, de gerechten zijn een lust voor het oog. De smaakcombinaties zijn soms gewaagd en smaken heerlijk. Het personeel is vriendelijk, en deskundig. Chef Mark de Korte kookt de sterren van de hemel en daar heeft hij zichtbaar plezier in.. Zeker voor het wijn arrangement kiezen (is er ook voor Bob), de sommelier weet wat ze doet. Absoluut mijn lievelingsrestaurant hier in de regio.
Ph.H. V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
elke gang is een bordje blabla/de schikking van het voedsel is van 15 jaar geleden/er zit geen smaak aan of er zit een smerige smaak aan, zeker niet mediterraan/ het hertenbiefstukje was van goede kwaliteit maar rauw van binnen: in een goed restaurant vraagt men hoe de gast zijn vlees wil/ tenslotte Mark heet op zijn Frans Marc/zelfs de tap van de bar is nep want men kan slechts flessenbier serveren
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Verrassende culinaire kunstwerkjes. Vriendelijk en deskundig personeel. Jammer dat groenten zo weinig geserveerd worden. Op een paar schoonheidsfoutjes na, was het gewoon goed..
Lies T.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Wat een smaken, heerlijk gegeten! Bediening (jongeman) in instantie ietswat uit de hoogte. Kok en eigenaar Mark straalt van plezier in zijn werk en dat proef je in iedere hap. Helemaal top!
Maaike V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
Vanwege de lovende recensies het 7 gangen diner met bijpassend wijnarrangement gereserveerd bij Marque. Wellicht hierdoor te hoge verwachtingen, want deze zijn helaas niet helemaal waargemaakt.
Ontvangst, ambiance en personeel waren top. De producten waren kwalitatief prima in orde, maar de gerechten brachten ons niet de smaaksensatie waar we op hadden gehoopt. Wellicht dat het onlangs vernieuwde menu minder sensationeel was dan de voorgaande, voor ons een beetje een teleurstelling zeker gezien de prijs die je er voor betaalt! Al met al een prima avond maar dat lag voor ons meer aan de ambiance en personeel dan aan de gerechten.
Ruud Q.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
als je leest wat een kranten dame schrijft over dit restaurant dan weet ze niet wat deze man op tafel zet. zeker als je in je verhaal " ik mis groenten " . het is elke keer als ik er ben een verassing // proeven en je zintuigen laten werken
Anita K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Warm welkom, uitstekende front-of-house, spannende en verrassende gerechten, bijzondere wijnen. Het totaalplaatje klopt aan alle kanten. Erg enhousiast en vernieuwend kookspel. Ons favoriete restaurant!
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Waarom heb ik niet minstens een keer per week tijd om bij Marque te eten?
Het is er altijd thuis! Nooit een teleurstelling, steeds weer opnieuw een nog beter en meer vernieuwend menu. De kwaliteit is heel erg hoog, de sfeer is aangenaam, warm, modern en klassiek tegelijk. Mark en Roos zijn betrokken, vak'idioten' en professioneel. De keuzes voor de wijn zijn van ongekend niveau. De herfst proeven we met zijn menu, bijzondere smaken die kloppen bij de regen en wind buiten. Prachtig gegeten!
Wat valt er nog aan toe te voegen? Hoorn staat op de kaart met Marque!
Trudie P.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Het eten was verfijnd en héérlijk, de bediening professioneel en vriendelijk! Jammer dat niet meer mensen dit adres vinden voor de lunch.
Alrik H.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Wat een passie en enthousiastme van de meester kok Mark. Een grote smaak explosie geserveerd op wonderlijk mooi opgedekte borden. Elke gang was weer een verrassing hoe ze de verschillende ingrediënten tot een waar feestje laten samensmelten. De grote lach en warmte van Mark en zijn personeel maken het plaatje compleet. HJ geniet zichtbaar van ons genieten en neemt alle tijd voor de gasten. Top Top Top
Alrik H.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Marja S.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Mijn complimenten voor de ontvangst want er zeer goed rekening gehouden qua tafelindeling met de rolstoel gebruiker die bij ons was en het eten was weer top
Ga zeker wel weer terug
Meriem K.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Het geluid van muziek intatlatie was onplezierig. Namelijk, je hoorde alleen maar het ritme en geen melodie/muziek. Dat was storend. Locatie boven is wel leuk maar blijkt toch wel erg warm te zijn. Af en toe je klanten vragen naar de temperatuur zou een tip zijn. Nu hebben we zelf het raam open gedaan omdat het te warm werd.
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Echt een geweldige eetervaring, met mooie smaken, fijne wijnen en zeer goede service!
ernst S.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Eten verrassend eigenzinnig en erg goed . Parkeren niet eenvoudig ,
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
We hebben een geweldige avond gehad. We hadden een 6 gangen diner met bijpassend wijn arrangement. Daarbij werden we tussendoor verrast met heerlijke en verrassende amuses. De bediening was zeer proffesioneel en plezierig. Over de smaken en de afstemming met de wijnen kan ik geen woorden voor vinden, dat kan je alleen maar gaan beleven. Onvergetelijk!
Ria O.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Heerlijke gerechten begeleid met geselecteerde wijnen , bediening ontvangst vriendelijk , uitleg van gerecht en wijn boeiend , het was een feest!
Reynder B.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Heerlijk gegeten. Hele afwisselende gerechten met verrassende smaken. Goed wijn arrangement erbij die goed bij het eten past met leuke toelichting erbij. Zeker voor herhaling vatbaar.
Tom R.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017