Over het restaurant Marque Restaurant

Marque restaurant ligt aan de oude Bierkade vlakbij de binnenhaven in het centrum van Hoorn.

Het prachtige pand betreft een oud kaas pakhuis uit het jaar 1618. Aan deze gracht kwamen vroeger de biervloten binnen om de stad Hoorn van bier te voorzien, endat is nog te zien aan de gevelstenen op de muur met de originele bierdragers.

Met ontembare passie voor het koken wordt er in dit historische pand een eigenzinnige keuken gevoerd. De culinaire beleving die chef Mark de Korte de gasten wil meegeven is gebaseerd op eerlijkheid, verbonden zijn met alles wat de seizoenen te bieden hebben. Zij denken in 12 seizoenen met 12 verschillende degustatie menu’s per jaar. Hierdoor zijn zij in staat om alleen de beste producten te gebruiken die er op het moment zijn en van de beperkingen de grootste uitdagingen te maken.
De verbondenheid met het seizoen komt tot uiting op ieder bord en in de keuken, waar de lokale ingredienten uit Nederland of Zuid-Europa op charmante manieren in elkaar versmelten.

“ Dit is mijn keuken, dit is mijn merk, dat is Marque “

9,5

Jouw recensie over het restaurant Marque Restaurant

Tina B.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Her is altijd weer een feestje om bij Marque te eten. Mooi menu met heerlijke wijnen en vriendelijk personeel. Die ster mag er zeker wel komen.
Liesbeth G.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Heerlijk gegeten, verrassende gerechten, goede wijn en een prettige ambiance. Zeker voor herhaling vatbaar.
Tess P.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Mooie locatie.
Heerlijk buiten gezeten.
Week van te voren gereserveerd en ben twee dagen voor de lunch opgebeld met de vraag of er rekening gehouden kon worden met eventuele allergieën. Keurig.
Het eten word prachtig opgediend, is seizoens gebonden en heerlijk van smaak. De bediening weet wat ze uit serveren en weten dit prima te omschrijven.

Wat mij betreft een aanrader voor iedereen die van heerlijk tafelen houdt en een mooi opgemaakt bord kan waarderen.
Miep J.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Super fijne avond gehad! Echt een aanrader!
Ernst K.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
Leuke tussen-gerechten mooie smaken. Aanrader
Ernst K.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Leuke voorgerechten.. bijzondere smaken en lekkere wijnen.
Parel...
Erwin S.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Eten was uitmuntend. Alleen de hygiëne buiten het eten om minder. Veel spinnen en dode vliegjes op de vensterbank. Inclusief een grote zilvervis in mijn servet. Jammer dat nadat wij dit aankaarten de medewerker in de verdediging schoot.
Lieke B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
uitzonderlijke goede combinatie van gerechten en bijbehorende wijnen, met daarbij een mooie presentatie van de gerechten en uitgebreide toelichting; een waar smaakfeest.
W S.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2018
Echt sensationeel proeven, maar daar staat ook een stevig prijskaartje tegenover.
Cees Z.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2018
Zeker de moeite van het proberen waard. Veel liefde voor het product en oog voor het detail. Prettige en bevredigende avond gehad.
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2018
Heerlijke en zeer creatieve gangen, een waar genot maar wel rustig de tijd nemen, echt avond vullend.
Margaret J.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
Geweldig, echt een ervaring, alles top, eten, bediening, hier moet je gegeten hebben!
P. P.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2018
Wat was de lunch fantastisch. We hebben echt genoten. Van de perfecte service, van de keuken, smaken, wijnen. Alles. Het klopte helemaal. We komen terug!! We hadden een voor- en hoofdgerecht en onze zoon van 12 had een hoofd- en nagerecht. Ook hij zat te smullen. Hier hebben ze verstand van koken en alle smaken en de combinaties van smaak en wijn. Het was een grote verrassing en we komen beslist terug voor een keer diner. TOP!
Lydia K.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Heerlijk gegeten met zeer goede bediening. Topavond gehad!
Theo D.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2018
Heerlijk gegeten top bediening
Lydia T.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Heerlijke gerechten. Italiaans thema.: twintig gerechtjes, soms hapjes, die in een fijn tempo op tafel belandden. Veel afwisseling met duidelijke thema’s. Regelmatig frisse citroentonen. Hartelijke bediening, die gasten enthousiast meevoerde op reis kriskras door Italië met culinaire verhalen over het goede leven aldaar en daarmee ook aan tafel in Hoorn.
Lilian V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Bijzondere, smaakvolle en fraai gepresenteerde gerechten. Deskundige en gastvrije bediening! Kortom, aanrader voor een culinaire avond uit!
Bea De J.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2018
Per toeval kwamen we terecht bij het restaurant
Na een beetje zoeken voor een parkeerplekje
We waren blij verrast met het warme onthaal en ze bleven ons verrassen met super lekkere kleine gerechtjes die ondanks soms een vreemde combinatie ontzettend smaakvol waren onze tafeldame heeft ons in de watten gelegd
We betreurden het dat we te weinig tijd hadden want anders was het een avond vullend uitje geweest
We hebben beloofd om terug te komen en dat gaan we zeker doen
Echt een aanrader voor mensen die genieten van lekker eten met een bijzondere twist
Groetjes Bea en Erwin
Trudie K.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Gezellige ambiance , heerlijke gerechten , met aandacht en finesse
Lotte V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Heerlijk gegeten! Explosie van smaken! Helemaal geweldig!!