Over het restaurant Marque Restaurant

Marque restaurant ligt aan de oude Bierkade vlakbij de binnenhaven in het centrum van Hoorn.

Het prachtige pand betreft een oud kaas pakhuis uit het jaar 1618. Aan deze gracht kwamen vroeger de biervloten binnen om de stad Hoorn van bier te voorzien, endat is nog te zien aan de gevelstenen op de muur met de originele bierdragers.

Met ontembare passie voor het koken wordt er in dit historische pand een eigenzinnige keuken gevoerd. De culinaire beleving die chef Mark de Korte de gasten wil meegeven is gebaseerd op eerlijkheid, verbonden zijn met alles wat de seizoenen te bieden hebben. Zij denken in 12 seizoenen met 12 verschillende degustatie menu’s per jaar. Hierdoor zijn zij in staat om alleen de beste producten te gebruiken die er op het moment zijn en van de beperkingen de grootste uitdagingen te maken.
De verbondenheid met het seizoen komt tot uiting op ieder bord en in de keuken, waar de lokale ingredienten uit Nederland of Zuid-Europa op charmante manieren in elkaar versmelten.

“ Dit is mijn keuken, dit is mijn merk, dat is Marque “

9,4

Jouw recensie over het restaurant Marque Restaurant

Trudie P.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Het eten was verfijnd en héérlijk, de bediening professioneel en vriendelijk! Jammer dat niet meer mensen dit adres vinden voor de lunch.
Alrik H.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Wat een passie en enthousiastme van de meester kok Mark. Een grote smaak explosie geserveerd op wonderlijk mooi opgedekte borden. Elke gang was weer een verrassing hoe ze de verschillende ingrediënten tot een waar feestje laten samensmelten. De grote lach en warmte van Mark en zijn personeel maken het plaatje compleet. HJ geniet zichtbaar van ons genieten en neemt alle tijd voor de gasten. Top Top Top
Alrik H.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Marja S.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Mijn complimenten voor de ontvangst want er zeer goed rekening gehouden qua tafelindeling met de rolstoel gebruiker die bij ons was en het eten was weer top
Ga zeker wel weer terug
Meriem K.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Het geluid van muziek intatlatie was onplezierig. Namelijk, je hoorde alleen maar het ritme en geen melodie/muziek. Dat was storend. Locatie boven is wel leuk maar blijkt toch wel erg warm te zijn. Af en toe je klanten vragen naar de temperatuur zou een tip zijn. Nu hebben we zelf het raam open gedaan omdat het te warm werd.
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Echt een geweldige eetervaring, met mooie smaken, fijne wijnen en zeer goede service!
ernst S.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Eten verrassend eigenzinnig en erg goed . Parkeren niet eenvoudig ,
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
We hebben een geweldige avond gehad. We hadden een 6 gangen diner met bijpassend wijn arrangement. Daarbij werden we tussendoor verrast met heerlijke en verrassende amuses. De bediening was zeer proffesioneel en plezierig. Over de smaken en de afstemming met de wijnen kan ik geen woorden voor vinden, dat kan je alleen maar gaan beleven. Onvergetelijk!
Ria O.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Heerlijke gerechten begeleid met geselecteerde wijnen , bediening ontvangst vriendelijk , uitleg van gerecht en wijn boeiend , het was een feest!
Reynder B.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Heerlijk gegeten. Hele afwisselende gerechten met verrassende smaken. Goed wijn arrangement erbij die goed bij het eten past met leuke toelichting erbij. Zeker voor herhaling vatbaar.
Tom R.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Waar blijft die ster?!
P. H.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Taste is king! Heerlijk gegeten alle gerechten waren top. Zonder meer sterwaardig.
Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Heerlijk gegeten! Heel veel
Lekkere smaken. En mooie wijnen!
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Subliem gegeten met mooie combinaties van smaken en voortreffelijk wijnarrangement in een ongedwongen ambiance
Anna W.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Ontvangst, verzorging en sfeer zeer prettig en keuken uitstekend en verrassend. Fijn dat er gelunched kan worden!
Nicoline S.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Zeer verzorgd. Personeel is zeer attent. Prachtige gerechten met zeer goed gekozen bijpassende wijnen.
Monique A.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Het was in 1woord geweldig, super lekker. Met wijn arrangement de uitleg erbij was ontzettend leerzaam en gezellig
Andries S.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
We hebben een geweldige avond gehad bij Marque. Mark de Korte kan geweldig koken. Mooi om te zien hoe hij in alle rust (de keuken ligt deels in het zitgedeelte van het restaurant) het voor elkaar krijgt samen met zijn team de meest geweldige gerechten te serveren. Ook de bediening is super. Nathan van Maurik introducert op een zeer aanstekelijke manier de wijnen en legt uit hoe ze combineren bij de gerechten is. Dit ondanks (of misschien wel dankzij) zijn leeftijd (ik schat hem begin 20). Al met al een top avond. Het enige nadeel : de prijsstelling is, hoewel gezien het eten en de wijnen gerechtvaardigd, niet van dien aard dat ik althans iedere maand zal reserveren.
Angela D.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Heerlijk gegeten, verrassende combinaties, schitterend in kleur- en smaakcomposities. Een feestje voor alle zintuigen en bijzonder vriendelijke en gezellige service. Zeer voor herhaling vatbaar!
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Fantastisch gegeten, een waanzinnige smaak explosie, zowel de gerechten als het bij behorende wijnen. Klasse.