Over restaurant Marque Restaurant

Seizoensgerichte kwaliteit

Marque Restaurant staat voor stylish en chique, een goede mix van een klassiek moderne inrichting en verrassende lunch- en dinergerechten. De seizoenen vormen de basis voor de menukeuze, dus je kunt hier gerust een paar keer per jaar terug komen.

Glas champagne

9,2
9,2
Ariesmaak V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Fijn eerlijk restaurant aanwinst in Hoorn
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Als ik naar Hoorn ga, dan ga ik bij Marque eten. Hiervoor zat hij in Enkhuizen en de kwaliteit is alleen nog maar beter geworden. Ik raad iedereen aan om hier snel te gaan eten, het zou me niet verbazen als hij snel een ster krijgt voor deze enorm goede tent!
Leuke bediening en Mark zelf staat altijd met een glimlach in de keuken! Geweldig!
Marleen En Theo V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij Marque. De gerechters leken wel schilderijtjes en de ingrediënten vormden verrassende combinaties die super bij elkaar pasten. Zeer ervaren, vriendelijk en spontaan personeel! Voor ons absoluut een ster waardig! Klein puntje, de muziek mag iets zachter. Verder perfect!! Jammer dat het voor ons twee uur rijden is om hier te gaan eten.
Willem Jan B.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Wat een geweldige ervaring om hier te dineren! Kan ik iedereen aanbevelen. Een chef-kok en medewerkers met passie. Dat proef je :-)!
Andre B.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Uitstekend gegeten. Verrassende gerechten met smaakvolle afwisseling. Goede amuses. Uitstekende wijnen die zeer goed bij de gerechten passen. Het enige dat stoorde was de iets te luide muziek, dat nu onze vraag minder hard werd gezet, en niet helemaal goed klinkende akoestiek.Maar dat alles viel in het niet bij de geweldige keuken.
Edith V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Toprestaurant in Hoorn! Dat moet bandenfabrikant Michelin toch ook inmiddels opgevallen zijn. Mark staat als een admiraal achter of voor zijn kachel in de open keuken en creëert fantastische composities met ingrediënten van het seizoen. Smaaksensaties gepresenteerd als kunstzinnige schilderijen. Niet iedereen zal het "gefriemel" op het bord waarderen. Wij in ieder geval wel. Je bezoekt een restaurant vooral ook voor de beleving en "de ogen eten ook graag mee". De entourage is een mix van comfort, monumentale geschiedenis en moderne elementen waarbij opvalt dat de muziekkeuze tijdens ons bezoek voornamelijk uit het lounge genre bestaat.
Het gastheer/vrouwschap is zeer prettig en vakbekwaam. Leuke mensen met oprechte aandacht voor de gast.
kortom, "op naar de sterren en daar voorbij". Punt van kritiek: wees duidelijk over de prijsstelling. Aan tafel vertellen dat "we hier een 7 -gangen menu serveren en de gast op ieder moment kan stoppen wanneer deze voldaan is" heeft z'n pittige prijs. Niet iedereen kan het zich veroorloven om met bijpassende wijnen € 100 ( per persoon) uit te geven.
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Ik word echt gelukkig van eten, iedere keer als ik bij Mark eet weet ik het zeker!
De smaaksensaties zijn altijd wonderlijk en bijzonder. In veel restaurants denk je dat je het zelf ook nog wel kan, bij Marque is dat gevoel meteen weg. En dat is pas uit eten gaan.
G.j.hoogeboom .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Zeer de moeite waard. Genoten van 5 gangen. De huiswijn is goed te drinken. Vriendelijke bediening. Een goede prijs/kwaliteitverhouding
Eetlakei .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
4 gangenmenu met wijnarrangement: Smaakbeleving is een Marque-speerpunt terug te vinden in mooie gerechten soms tot in het kleinste detail doorgedacht en uitgevoerd ( moet je zò ver gaan?); deskundige verhalen over de wijnen; verrassende kleine amuses. Goede ervaring.
Arijan B.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Opnieuw gegeten bij Marque. Met hooggespannen verwachtingen naar aanleiding van de vorige keren konden we constateren dat Marque het culinaire niveau steeds verder omhoog weet te stuwen. Maar ook de kwaliteit van het bijpassende wijnarrangement imponeerde. Wat een combinaties van smaken in de gerechten en de wijnen die daarbij kwamen. De opmaak van de gerechten is een kunstzinnige prestatie van Mark en en de keukenbrigade.
De bediening was top: goede toelichting, attente aandacht voor de gasten en uiterst vriendelijk en relaxed. De vakantie van de sommelier op onze avond werd volledig afgedekt door de bediening op hogere hotelschoolniveau!
De diverse amuses deden waarvoor ze bedoeld zijn, nl. om de spijsvertering te bevorderen en de smaakpapillen op gang te brengen.
Het 5-gangendiner waarvoor wij gingen was fantastisch: het begon met Bretonse sardine op de graat gebrand met een toastje met tzatziki in combinatie met de griekse salade: onvoorstelbaar lekker.
Daarna o.a. paella van gort met kokkels, mossel en tamme konijn waarbij een snijbonensaus op een manier die Spanjaarden jaloers maakt. De black angus was om te zuigen.
Het was alles van hoog niveau. Wij komen gauw terug en scoren triple-10 omdat iens niet toestaat om hoger te scoren....
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Op 23/7 met zes personen genoten bij Marque restaurant. Prettige ontvangst en leuke attente bediening tijdens de gehele avond. Hebben gekozen voor een 4-gangenmenu met bijpassend wijnarangement. Bij iedere gang met fabuleuze smaakcombinaties en presentatie kregen wij een leuke uitleg over de smakelijke amuses en gerechten. Geweldige avond gehad. Als ik minpuntjes mag noemen zijn dat de akoestiek, waardoor de enthousiaste uitleg soms verloren ging en de portiegrootte van sommige gangen om van de smaakcombinaties te genieten.
Topavond, waardoor wij zeker terugkomen in Hoorn.
Jean-Paul V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Marque stond hoog op onze ToDo lijst na alle goede berichten en recensies hebben we vorige week vrijdag 22 juli een reservering geboekt. Dankzij het fantastisch weer zijn we buiten op het terras gaan zitten en zijn we gestart met oesters en champagne. Hier begon ons feestje!

Na een uitgebreide uitleg hoe Marque te werk gaat, hebben we zonder twijfel gekozen voor een 7 gangen diner met wijnarrangement.

Wat een geweldige smaken en gastvrije bediening! Complimenten aan chef Mark en zijn team, die ons een onvergetelijke avond hebben bezorgd en waar we zeker weer terug zullen komen! Echt
Ingetu .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
We zijn hier met 4 personen allerhartelijkst ontvangen. Superlatieven schieten te kort. Wat een smaak beleving. Heerlijk genoten van het 7-gangen menu, waarbij het wijn arrangement perfect aansloot op alle gerechten. Een culinaire parel in hoorn, wat ons betreft zéker sterwaardig.We komen hier zeker weer!
Angelique K.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Wij hebben zondag 3 juli met 5 personen bij jullie gegeten, een bijzonder mooie culinaire reis de hele avond lang, heerlijke wijnen, lieve gastvrije hartelijke bediening, mooie ambiance, de amuses en bubbels konden we heerlijk buiten op het terras in het zonnetje nuttigen, echt sterwaardig !!
Wij komen zeker terug! Fam Kroon uit Volendam
Mildred D.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Alweer enige tijd terug bij Marque gegeten op een rustige zondagavond.
Na een goed advies hebben wij gekozen voor een 5 gangen verassing diner. Na een behoorlijke uitleg over wat wij liever niet aten begon het feest.
Alles was zeer bijzonder opgemaakt en had een eigen bijzondere smaak. Na een aantal pogingen een zeer goede wijn maakte de avond echt af. Iedere gang was van zeer goede kwaliteit en de gastvrouw was zeer prettig aan tafel. Uiteraard was de prijs stevig maar de moeite waard. Wij gaan zeker zeer binnenkort terugkomen.
Petra.hagemeijer .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Tsja waar moet je beginnen als alles werkelijk voortreffelijk was... Buitengewoon goed op smaak bereid voedsel met smaken zoals ze 'horen' te zijn zonder overbodige toevoegingen. De bediening was hartelijk, professioneel, ter zake kundig en hartverwarmend met humor. Kortom laat die sterren van Michellin maar doorkomen.
Marlies W.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Geweldig lekker gegeten, met bij elk gerecht een wijn die daar met de grootste zorg bij is uitgezocht. Topavond. Smaken zo goed op elkaar afgestemd, alles smaakt goed en verrast.
Anneke K.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Fantastisch gegeten bij Marque! Alle gerechten waren prachtig opgemaakt en heerlijk van smaak. Bediening ook erg goed, vriendelijk en gezellig. Ik zou alleen graag iets meer keuze willen m.b.t. de aangeboden bieren, dat zijn er nml. maar 2. Verder niets dan lof, wij komen zeker terug.
Rémon M.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij Marque.
We gingen voor het zeven gangen menu.
Niet alle gerechten hadden de WoW factor , die met de Parmezaanse kaas , was gewoon te ´kazig´ en het toetje met citroen , kon mij ook niet bekoren.
De rest was gewoon echt heerlijk , ook de amuses waren van een zeer hoge kwaliteit.
We komen zeker nog een keer terug.
Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Bij Marque voor het 5 gangendiner gekozen. De amuses waren heerlijk van smaak. Een sensatie van smaakcombinaties en mooi opgemaakte borden. Zeer prettig personeel waarvan je veel persoonlijke aandacht krijgt en die kennis van zaken hebben. Enige kleine minpunt was dat we de gehele avond op de tocht zaten. Dit aangegeven bij het personeel, maar daarop geen passende actie ondernomen.