Over het restaurant Marque Restaurant

Marque restaurant ligt aan de oude Bierkade vlakbij de binnenhaven in het centrum van Hoorn.

Het prachtige pand betreft een oud kaas pakhuis uit het jaar 1618. Aan deze gracht kwamen vroeger de biervloten binnen om de stad Hoorn van bier te voorzien, endat is nog te zien aan de gevelstenen op de muur met de originele bierdragers.

Met ontembare passie voor het koken wordt er in dit historische pand een eigenzinnige keuken gevoerd. De culinaire beleving die chef Mark de Korte de gasten wil meegeven is gebaseerd op eerlijkheid, verbonden zijn met alles wat de seizoenen te bieden hebben. Zij denken in 12 seizoenen met 12 verschillende degustatie menu’s per jaar. Hierdoor zijn zij in staat om alleen de beste producten te gebruiken die er op het moment zijn en van de beperkingen de grootste uitdagingen te maken.
De verbondenheid met het seizoen komt tot uiting op ieder bord en in de keuken, waar de lokale ingredienten uit Nederland of Zuid-Europa op charmante manieren in elkaar versmelten.

“ Dit is mijn keuken, dit is mijn merk, dat is Marque “

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Marque Restaurant

trein bus taxi
  • : Betaald parkeren in de buurt of de parkeer garage " 't jeudje ', visserseiland,

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag

Uitmuntend
9,6
9,5

Jouw recensie over het restaurant Marque Restaurant

Pim B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2018
Topavond gehad bij Marque. Voor ons de eerste keer bij dit restaurant naar aanleiding van de prima recensies hier. We hebben erg genoten van de mooie en verrassende smaken. Het bijpassende wijnarrangement past perfect en vult de gerechten prachtig aan. Het was deze zondagavond rustig en dit maakte dat de bediening extra tijd voor ons had. We kregen topservice en veel gepassioneerde uitleg bij de gerechten en de wijnen. Hier staan van keuken tot bediening mensen met liefde voor het vak en dat merk je als gast!
Wel een klein puntje van kritiek: de gerechten zijn heerlijk en onze tong heeft genoten maar de gerechten bevatten geen of nauwelijks groenten. Wat ons betreft mag dat anno 2018 niet meer ontbreken. Het maakt de maaltijd ook wat zwaarder te verteren.
Guido A.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2018
Wederom verrassend. Blue cheese en popcorn ondermeer het zegt genoeg
Martijn K.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Verrassende gerechten en uitstekende service. Erg goed!
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
Het Spaanse menu gedaan. 34 kleine hapjes en bijna allemaal erg lekker. Hoog niveau tapas eten met een goede fles wijn erbij. Wel wat pittig in prijs vergeleken met wat je normaal betaalt bij Marque
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Spaanse week; veel verschillende hapjes; genot om alles te mogen proeven; leuker dan een 4/5 gangen gerecht!
Bediening (zeker door Roos) weer uitmuntend
Karin B.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
We hebben een heerlijke avond gehad!
Tina B.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Her is altijd weer een feestje om bij Marque te eten. Mooi menu met heerlijke wijnen en vriendelijk personeel. Die ster mag er zeker wel komen.
Liesbeth G.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Heerlijk gegeten, verrassende gerechten, goede wijn en een prettige ambiance. Zeker voor herhaling vatbaar.
Tess P.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Mooie locatie.
Heerlijk buiten gezeten.
Week van te voren gereserveerd en ben twee dagen voor de lunch opgebeld met de vraag of er rekening gehouden kon worden met eventuele allergieën. Keurig.
Het eten word prachtig opgediend, is seizoens gebonden en heerlijk van smaak. De bediening weet wat ze uit serveren en weten dit prima te omschrijven.

Wat mij betreft een aanrader voor iedereen die van heerlijk tafelen houdt en een mooi opgemaakt bord kan waarderen.
Miep J.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Super fijne avond gehad! Echt een aanrader!
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
Leuke tussen-gerechten mooie smaken. Aanrader
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Leuke voorgerechten.. bijzondere smaken en lekkere wijnen.
Parel...
Erwin S.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Eten was uitmuntend. Alleen de hygiëne buiten het eten om minder. Veel spinnen en dode vliegjes op de vensterbank. Inclusief een grote zilvervis in mijn servet. Jammer dat nadat wij dit aankaarten de medewerker in de verdediging schoot.
Lieke B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
uitzonderlijke goede combinatie van gerechten en bijbehorende wijnen, met daarbij een mooie presentatie van de gerechten en uitgebreide toelichting; een waar smaakfeest.
W S.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2018
Echt sensationeel proeven, maar daar staat ook een stevig prijskaartje tegenover.
Cees Z.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2018
Zeker de moeite van het proberen waard. Veel liefde voor het product en oog voor het detail. Prettige en bevredigende avond gehad.
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2018
Heerlijke en zeer creatieve gangen, een waar genot maar wel rustig de tijd nemen, echt avond vullend.
Margaret J.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
Geweldig, echt een ervaring, alles top, eten, bediening, hier moet je gegeten hebben!
P. P.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2018
Wat was de lunch fantastisch. We hebben echt genoten. Van de perfecte service, van de keuken, smaken, wijnen. Alles. Het klopte helemaal. We komen terug!! We hadden een voor- en hoofdgerecht en onze zoon van 12 had een hoofd- en nagerecht. Ook hij zat te smullen. Hier hebben ze verstand van koken en alle smaken en de combinaties van smaak en wijn. Het was een grote verrassing en we komen beslist terug voor een keer diner. TOP!
Lydia K.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Heerlijk gegeten met zeer goede bediening. Topavond gehad!