Maroc

31-206173408

Meer informatie over restaurant Maroc

Harry Z.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Als het druk is in een restaurant, dan weet je dat zit wel snor wat de kwaliteit betreft. Zo ook met restaurant Du Maroc. Betaald parkeren tot 19.00 uur en voor een redelijk bedrag per uur € 1,40. En ook voldoende parkeergelegenheid. Allemaal pluspunten. De bediening in het restaurant zelf is vriendelijk en vlot. Helaas wordt er géén alcohol bij het eten geschonken, dus een glaasje wijn helaas. Als voorgerecht hadden we de Harira (traditionele Marokkaanse soep) . Een werkelijk voortreffelijk smakende soep met o.a. kikkererwten, mager lamsvlees en linzen. Tel daarbij op het mandje met heerlijk vers brood en de bodem was gelegd.

Helaas werd het hoofdgerecht al gebracht toen wij het voorgerecht net achter de kiezen hadden. Een klein minpuntje, want het is altijd lekker om het eten even te laten zakken. Maar de Couscous met lamsvlees met groenten of kip met rozijnen, shoarma schotel en kalfsleverschotel mochten er zijn. Grote borden en voortreffelijk bereid. Ons oudste lid nam dan ook een heerlijke doggybag met couscous mee naar huis.

Zelf vond ik de Couscous wat aan de droge kant. Maar ik ben dan ook een mens die liever bami dan nassi eet. Een persoonlijke voorkeur dus. De shoarma- en kalfslever smaakten prima. Op het einde nog een kopje koffie met wat Marokkaanse zoetigheden. En alles bij elkaar waren we € 24,90 per persoon kwijt excl. fooi. Kortom een restaurant, wat het dik voor elkaar heeft.
ghiz95 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
We werden onvriendelijk ontvangen. Er was geen tafel vrij terwijl we gereserveerd hadden. Het eten was flauw. De kip en rijst was droog. Niet alle personeel was vriendelijk.
Yin K.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Grote porties voor een goede prijs. De harira soep en tonijn-rijstsalade zijn aanraders. De vleesschotels zijn zeer riant. Personeel is erg vriendelijk, maar ze halen nogal eens door elkaar of je nu rijst of patat hebt besteld. Vraag naar de Marrokaanse koekjes als toetje; ze doen nog het meest denken aan Turkse baklava. Ze staan niet op de kaart, maar zijn erg lekker!
Sofia_M .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Rond etenstijd (18.15 uur) na een dagje Amsterdam (koopavond) snel een hapje gaan eten omdat de reis terug nog lang was. Bij de ingang vriendelijk welkom geheten door de ober en wegwijs gemaakt. Zelf gekozen om boven te zitten omdat het hier wat rustiger was. Op de achtergrond klonk arabische muziek (niet overdreven/irritant hoorbaar). De inrichting had wat mij betreft wat meer oosters/marokaans gemogen, maar al met al ziet het er verzorgd uit (zo ook het toilet, erg schoon).

Menukaart heeft naar mijn mening weinig variatie. Zo worden de meeste schotels met rijst of patat geserveerd. De echte typisch Marokaanse gerechten daarentegen heb ik niet geprobeerd. Wellicht dat deze mijn smaakpapillen wel hadden kunnen verrassen.

Al snel werd de bestelling opgenomen en mijn bord zag er rijkelijk gevuld uit. Hier wordt ook een broodmand bij geserveerd (heb ik niet voor hoeven betalen). Echter, aan de opmaak had men zeker meer aandacht mogen besteden. Qua smaakt een dikke prima, zeker de salades.

Na afloop een heerlijke muntthee (van het huis) gedronken. Waarschijnlijk het beste kopje munt dat ik ooit heb gehad (mijn complimenten hiervoor). Een beetje aan de zoete kant maar ach, dat zal wel op zijn Marokaans zijn.

Kortom, leuke plek voor een betaalbare maaltijd. Mocht ik ooit weer eens in de buurt van Amsterdam zijn dan kom ik hier graag nog eens een hapje eten.
Tantrum .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2014
Goede sfeer. Vriendelijke mensen. Veel, lekker eten voor weinig geld.
Zeker gedurende de Ramadan is het er supergezellig en afgeladen tijdens de Iftar. Uitstekend verzorgd met allerlei Marokkaanse specialiteiten en aangepast menu.