Marnemoende

Noord IJsseldijk 107D 3402 PG IJsselstein Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Marnemoende

• : Parkeerplaats

• Af te huren , Airconditioning , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
6,9
Duur
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
We hebben er geluncht op een koude, zonnige dag. Het uitzicht is erg mooi, de bediening heel goed en de sfeer was er ok.

Maar dan het eten. Als vooraf hadden we soep, een pompoensoep en een wildbouillon. De widbouillon was erg zout, veel meer kan ik er niet over zeggen.
Als hoofdgerecht allebei dorade met parel couscous en venkel..
De dorade smaakte erg vlak, de parel cous cous erg zout en de venkel was geschaafd zodat het de vorm had van tagliatelle. De venkel smaakte naar rauwe venkel en dat was het ook. Verder was er een overheersende citroensmaak in het gerecht.

Het nagerecht, een crême brulee, was de meest vreemde crême brulee die ik ooit heb gegeten. Een grijs onbestemd prutje met daar bovenop een soort dekseltje van harde en knapperige gebrande suiker.
Kortom, de prijskwaliteitsverhouding is volkomen zoek in dit restaurant.
Jammer, maar hier ga ik niet meer eten.
AngieB .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Voor de tweede keer zijn wij bij Rivers Marnemoende wezen eten met mijn verjaardag. De eerste keer was ik zo positief, dat ik thuis had aangegeven dat ik voor mijn verjaardag graag hier zou willen eten. Had ik dat nou maar niet gedaan!

Wij waren met 6 personen en hadden een 5-gangendiner. Bij de eerste drankronde viel mij al iets op - in negatieve zin-: Een van onze tafelgenoten drinkt weleens droge witte wijn, maar vind zoete witte wijn ook lekker. Nu had zij de droge witte wijn geproefd en vroeg of zij de zoete ook kon proeven. Dat kon, maar werd vervolgens bij geschonken in het zelfde glas: dat is natuurlijk not done!

Het eten was wisselvallig. Zo hadden wij zalm met iets van bieten, dat was lekker. Vervolgens kregen wij een kokossoep met een stuk vis er in, deze was heerlijk. En de rest van de gangen vielen erg tegen! Zo kregen wij een stuk gans, dat smaakte ontzettend vies. En werd opgemaakt met een bruin prutje wat kaneel bevatte (zag er onsmakelijk uit) en dat verbeterde de smaak totaal niet. Vervolgens kreeg ik vis (ik wilde absoluut geen gevogelte), deze was prima, maar zat ook al in eerdere de soep dus niet echt verrassend. Mijn tafelgenoten kregen eend. De stukjes eend bevatte ontzettend veel vet, de stukken vlees waren aan de rauwe kant en wat ik begreep was het moeilijk kauwbaar. Je kunt je het voorstellen alsof je op kauwgom aan het kauwen bent. Er gingen vrijwel 3 borden met ontzettend veel vlees terug, maar onze gastvrouw viel dat niet op. Zij vroeg totaal niet of het wel lekker was en deed alsof het de normaalste zaak van de wereld was dat ze volle borden terug kreeg. Het toetje was normaal, niet bijzonder: stuk boterbrood met een bolletje hazelnootijs.

Nu kan het eten negatief zijn, maar het restaurant alsnog ontzettend leuk. Dat was dit keer helaas niet het geval. Wij hebben (zonder overdrijven) 4x aangegeven dat het ontzettend koud was in het restaurant. Alle keren is ons aangegeven dat ze zouden gaan kijken wat ze er aan konden doen, maar 0x is er iemand teruggekomen met een reactie.

Daar zit je dan op je verjaardag in een (bijna) leeg restaurant, waar het koud is, het eten slecht is en het personeel niet echt naar je omkijkt.

Een onvergetelijke verjaardag, helaas in negatieve zin
Richard W.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Na de laatste keer bij Rivers Marnemoende positief verrast geweest te zijn, nu weer negatief verrast. We besloten alebei 2 voorgerechten te bestellen, deze waren redelijk, wel duurde het 2 en een half uur om deze gereserveerd te krijgen. Eigenlijk wilden we ook nog een dessert nemen, echter op de vraag waaruit de internationale kazen bestonden kregen we na vijf minuten wachten als antwoord dat men dat ook in de keuken niet kon zeggen en dat als ik het bestelde ik wel wat zou krijgen. uiteindelijk dus het dessert en de koffie maar overgeslagebn en besloten hier voorlopig maar weer niet te komen. Van de drie keer dat wij afgelopen jaar geweest zijn was 2 keer slecht en 1 keer goed
PdeMik .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Na een lange tijd voor de vierde keer gegeten bij Marnemoende; de laatste keer geweest met ouders en schoonouders, maar het geluidsoverlast vanwege een feest beneden was toen een afknapper. Erg jammer als je je ouders en schoonouders mee uit eten neemt en een hoop geld uitgeeft.

Toch weer een keer geweest, mede door het mooie weer waar je op het terras heerlijk van kunt genieten. Het eten was over het algemeen lekker en zag er goed uit. Helaas alleen wederom last gehad van een bruiloft beneden met uitbundige gasten en harde disco-muziek. Dit kunnen ze minstens aangeven bij het reserveren van een tafeltje. Erg jammer; dit was voor ons voorlopig de laatste keer.
Tellingen .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Gisteravond er gegeten en het was slecht. De patat was gewoon weer warm gemaakt en erg vet.
De gerechten werden verkeerd neergezet. Ze zei dat het lamsvlees kalfshaas was en omgekeerd.
De bijbehorende wijn werd vergeten. De dame was er duidelijk niet met haar hoofd bij. Het uitzicht en de entourage waren magnifiek. Maar we gaan daar niet meer eten.
Dennis P.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Het eten was oke, maar zeker minder goed dan het prijsniveau deed vermoeden. Het uitzicht vanaf het boventerras is fenomenaal bij mooi weer das dat maakt veel goed. Helaas werden er door bediening veel fouten gemaakt. Frieten vergeten, aangegeven allergie vergeten (toch noten en gluten bij kaasplank....). En ook bij de tafel naast ons ging het niet ok.
Samengevat, uitzicht zeker de moeite waard inrichting binnen ook mooi, maar de kwaliteit van het menu haalt het prijsniveau niet

Jeroenspaa .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Moeilijk te vinden, maar het uitzicht maakt dat ruimschoots goed.
Prima gerechten tegen een redelijke prijs. Goede bediening.
Helaas binnen moeten zitten, maar volgende keer op het terras!
Bosbende .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Vandaag na een geocache-tocht de lunch gebruikt in Marnemoende. We kwamen op het 'bovendek' aan en zijn daar gaan zitten. Gekozen voor de kip sandwich en de haring-variant. Beide erg lekker klaargemaakt, een goede portie. De zelf gemaakte chips (zelfs van bieten) kennen niet de krakerigheid die we kennen uit 'een consumentenzak'. Vraag is dan of krokantheid hetzelfde is als kwaliteit/versheid. Het duurde wel voordat het eten op tafel stond.
Achteraf bleek dat een verdieping lager de kaart er iets anders (meer basic) uit had gezien. Daar had je ook bv. een tosti kunnen krijgen. Formeel heet het boven 'rivers marnemoende' met een wat andere insteek. Moet je maar net weten.. Bediening was verder vriendelijk, toiletten op orde.
Rob ..
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Van de week gegeten bij Marnemoende. Een prachtige locatie aan de jachthaven met uitzicht op het water en de weilanden. Binnen vonden wij het aan de warme kant qua temperatuur. Personeel is correct en vriendelijk maar mag wel iets meer contact maken door persoonlijkheid in het contact te leggen. Weinig reactie bij een grapje of een opmerking en dat is jammer. Eten is prima. Bouillabaisse was uitstekend als voorgericht. De haring was goed, maar qua hoeveelheid niet in verhouding tot de prijs. Hoofdgerecht prima klaargemaakt. Ik begrijp alleen niet waarom er dan een puntzakje friet op vier mensen wordt neergezet. Natuurlijk kun je bijvragen, maar voordat dan weer op tafel staat is de hoofdmaaltijd al opgegeten. Kortom prima plek en kwalitatief prima eten, maar echt aan de dure kant.
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Gisteravond samen met mijn dochter gegeten bij Marnemoende. Voorgerecht bestond uit kreeft en coquille. Zag er prachtig uit ook en smaakte fantastisch. Hierna het hoofdgerecht, zeeduivel. Ook prachtig gegarneerd en wederom smaakte dit voortreffelijk. De tussentijd was prima. Hoefden niet lang te wachten. Het bedienend personeel was zeer correct en uiterst vriendelijk. Het uitkijken over de landerijen en de haven in de schemering is geweldig en geeft je een vakantiegevoel. Gaan we beslist vaker heen!
Mendel V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Vanmiddag lekker gegeten, vriendelijke bediening, lekker op het terras, wel een beetje winderig maar toch prima gezeten. Bediening was over het algemeen terzake kundig en het eten smaakte goed. Ben zelf een kritische proever en kan me ondanks dat toch niet vinden in onderstaande recensie. Het was namelijk prima
Ik zal niet zeggen dat het allemaal heel bijzonder is wat er op het menu staat maar wat we voorgeschoteld kregen was mooi verzorgd en prima van smaak, niets overdreven en gewoon goed.
Er werd een leuk wijnarrangement gesuggereerd bij elk gerecht. (overigens geen gebruik van gemaakt)
Leuk dat je zo over het water en de landerijen kunt uitkijken.
redelijk geprijsd (verrassingsmenu van de chef voor 34 euro 3 gangen)
Heidi V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Gister bij Marnemoende wezen eten. Ik ben zeer te spreken over de locatie en het eten. Locatie is echt perfect en het eten is heerlijk: niet te grote porties, genoeg keuze (niet teveel) en vooral bijzonder ogende gerechten (echt moeite voor gedaan). Bediening vonden we ook wel goed. Toch maar een schrale 7 omdat we te maken hadden met 2 bediende, waarvan 1 echt heel goed en vriendelijk was en de ander wat nalatig en niet al te vriendelijk, vandaar. Wij komen zeker nog eens terug bij Marnemoende en ik raad dan ook iedereen aan hier naartoe te gaan.
Arthurgirmscheid .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Met mijn man en ouders hier afgelopen zaterdag 9 april gegeten. Het was echt geweldig. Heerlijk gegeten en geweldige bediening. Mijn vader is slecht ter been en daarvoor was het geen probleem dat wij toen aan de ingang mochten met de auto en hij met de goederen/personen lift kon. Ze kwamen ons netjes halen beneden en werd keurig begeleid. Ook toen we vertrokken was het geen probleem om even te helpen. Het vijf gangen diner was heerlijk en goed in evenwicht. Evenals de wijn. Al met al een aanrader als je lekker wilt eten en een gezellige avond wilt hebben. Eén puntje van kritiek is het geluid. Door geen gebruik te maken van gordijnen etc. galmt het geluid van de gasten en is het erg gehorig.
Marlous V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Mooie locatie. Het eten was erg goed! Via groupon 5 gangen diner, heerlijke smaken in prachtige kleuren. Maar.. de bediening is zeer matig. Het was erg druk en de drankjes worden dan echt vergeten, je moet zelf gaan vragen of je nog wat te drinken mag, bediening is amicaal
Monique J.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Al eerder bij dit restaurant gegeten en toen was het echt top. Afgelopen weekend voor het 3 gangen menu gekozen. Vooraf de kalfspastrami. Wat vlak van smaak, maar verder mals vlees. De tomaatjes waren heerlijk, gerookte smaak was een goede combinatie. Het hoofdgerecht was lamsrack . Die was bijna bleu . Gevraagd deze nog even verder te garen. Ik hou van rood, maar dit lammetje liep bijna van mijn bord. De kaasplank als nagerecht. Heel, heel veel roggebrood en een krentensnee... maar maar 3 hele kleine stukje kaas. Druiven die al bruin aan het worden waren. .. erg jammer.
Los hiervan is de lokatie erg mooi, maar bij de entree verkleurde posters op het glas geplakt waar dode vliegjes tussen zitten. Vieze vlekken op de voordeur aan beide kanten. Het toilet verdient ook een schoonmaakbeurt. Ik had er meer van verwacht, zeker na het zien van het menu op de site.
TvW .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
5 gangen verrassingsmenu. Wat hebben we genoten. Veel vis op allerlei manieren bereid.
Klein maar fijn. Een kleur aan smaken. Top!
Ildi N.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Via Groupon hier terecht gekomen.
Eten op sjiek! Maar we waren wel blij met commentaren van andere gasten die hier geweest zijn.
We wilden op tijd weer weg, rond 19.30 uur, vanwege concertbezoek.
Daar werd goed rekening mee gehouden, maar....in eerste instantie reageerde een dame in de bediening een beetje kattig. Daarna hadden we veel prettigere bediening. Ook persoonlijk en netjes.
Het aperitiefje namen we maar niet....vanwege de kosten en de waarschuwingen op deze site.
De koffie met bonbons is een leuke beleving maar goed van te voren kijken naar de prijs. Bij ons is het raar gerekend. We namen ieder maar één bonbon, maar achteraf hadden we er voor onze prijs veel meer van gemogen. Jammer!
De gerechten werden prachtig opgediend en het smaakte goed!
Mooie locatie.
Alexander E.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Het restaurant is fantastisch gelegen in de polder en aan de haven. Het heeft een geweldig uitzicht. Ook de inrichting is erg mooi. Wij hadden een 5 gangen verrassingsmenu. Erg lekkere gerechten. Al met al een geslaagde avond.
Wat mij heel erg tegenviel was dat ik reserveerde met een Groupon bon, waarop degene aan de telefoon teleurgesteld was dat we die avond kwamen want dan hadden ze al zoveel gasten via Groupon. Ik begrijp niet dat je zo reageert als je je restaurant voor zo'n actie hebt opgegeven. In het verlengde daarvan vond ik bij binnenkomst de vraag over het in te schenken aperitiefje erg opdringerig. De Prosecco (overduidelijk stond deze al een tijdje open, want totaal geen bubbels) werd al bijna ingeschonken terwijl je nog geen ja had gezegd. Dus de klantvriendelijkheid kan nog wel wat worden verbeterd.
sarsina .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Via de Intratuin couverts bon bij dit restaurant terecht gekomen. De ligging is fantastisch. Ik noem t "culinaire trip in de polder". Vooraf wat culinaire voorgerechtjes waarbij een speciaal bereid stukje komkommer er uit sprong. Daarvoor kregen we zelfgemaakte chips die echt fantastisch lekker waren. Het hoofdgerecht eendenborstfilet. Wij zijn daar n liefhebbers van, maar zo lekker en mals als deze hebben wij niet eerder gegeten. Kortom geweldige locatie, echt culinair eten (volgens mij komen ze in aanmerking voor n Michelin ster, maar wie ben ik). Minpuntje ; men komt en raad een aperatiefje aan. Iets van prosecco met n likeur. Echt wel lekker fris en in t volste vertrouwen zeiden wij : laat ons maar proberen. Maar op de rekening bleek zo'n dranke maar liefst 7.50 euro te kosten. Op, als je uit eten gast moet je niet teveel Nederlander zijn en naar de prijs kijken, maar hierdoor voelden we ons wrl wat bekocht. Zeg dan even dat zo'n drankje niet goedkoop is of vertel van tevoren de prijs. Maar goed, ondanks dat, wij adviseren iedereen die in de buurt van IJsselstein komt te genieten van n heerlijk culinair avontuur in Marnemoende.
Nappie26 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Mooie setting, niet te dicht op elkaar. Heerlijk eten, afwisselende en zelf de kok kwam even uitleggen wat het was. De tartaar en de gamba's waren heerlijk en het wangetje viel uit elkaar zo gaar. Patat was voldoende, het is tenslotte voor erbij en broodjes werden aangevuld indien daar behoefte naar was.