Marktzicht

Dinsdag t/m Zondag
- Bar 12:30 - 23:30

Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Een vriendelijke, vaderlijke eigenaar, die de benen uit zijn lijf loopt in de bediening. Naar mijn idee meer dan de (jonge) personeelsleden zelf. Hartelijk welkom geheten, ook al hadden we 'spontaan' geboekt via SD. Dat is positief.
Mooi buitenterras en uitzicht op de 't Broekerveilingmuseum en ruime tafelindeling.

Als nu ook de gerechten naar een iets hoger niveau getild worden, dan is het plaatje af. Ook een eetcafe mag deze ambitie hebben.
Het sleutelwoord is hier saus/dressing; hiermee wordt naar onze smaak scheutig mee gezwaaid (met de fles dan).

De (chili dacht ik) saus heeft niets te zoeken in de gegratineerde champignons. De smaak van de champignons wordt overstemd en je proeft dan alleen maar de kaas (en de saus).
Tip: peterselie, knoflook en zwarte peper.
De carpaccio ook 'overdressed' met iets te zurige dressing en was niet rood (volgens mij is carpaccio rood).
Hoofdgerechten: vegetarische Mexicaanse tortilla, smaakte OK, maar -heb je 'm weer- dezelfde (chili?!)saus al erin verwerkt.
We zijn in Nederland van de sauzen, maar niet iedereen vindt dat lekker. Be on the safe side en geef de saus er apart bij in een schaaltje.
Geldt ook voor de salade, royale hoeveelheid maar ook overdressed (naar mijn smaak met kant-en-klare saladedressing). Geef het er desnoods bij; ik heb er 't liefst alleen olijfolie (supermarktkwaliteit meer dan genoeg) en balsamico bij, maar desnoods helemaal zonder.
Voor 't andere hoofdgerecht (kipsate) werd pas laat aangegeven dat 't op was (het was ook heel druk deze avond door 't mooie weer) en biefstuk werd gesuggereerd. Was niet bijzonder , maar OK. Eigenaar maakte erg beleefd zijn excuses.
Positief was de ruime hoeveelheid bijgerechten (gratis !), keus uit frietjes en krielaardappeltjes + sperzieboontjes.

Prima plek om te vertoeven, maar wat ons betreft aan de kok/zaak om bepaalde gerechten (o.a. de genoemde gegratineerde champignons) dringend aan te passen.
Voor het merendeel waarschijnlijk goed genoeg, maar voor ons wel een must.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
heerlijk gegeten bij Marktzicht Bediening is erg vriendelijk We hadden gegeten van Sociaal Deal je kreeg een kaart waar je uit kon kiezen 3 voorgerechten 3 hoofd gerechten en 3 dessert
We zaten aan het water Binnen zag het erg goed uit je kon zo in de keuken kijken We komen zeker een keer terug
Ger V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Wij kwamen vanavond af op een dag te vroeg gepresenteerde kaart, waardoor de geselecteerde gerechten van onze voorkeur er nog niet bleken te zijn. Ons was eerder deze dag hetzelfde overkomen bij de Gouden Karper in Rustenburg. Het grote verschil nu echter was de voortreffelijke wijze waarop men bij Marktzicht in Broek op Langendijk de zaak oppakte. Excuses en een gewoon goede uitleg, plus een aardige geste. Kortom kwaliteit en gastvrijheid. Prima gegeten en volgende week proberen we de nieuwe kaart. Voor de geïnteresseerde. Hoe verliep het bij de Gouden Karper. Nu daar zei men geen jammer en wij hebben gewoon altijd gelijk. En geen enkel excuses. Kortom een 9 voor Marktzicht en een 3 voor de Gouden Karper.