Marktzicht

Varkenmarkt 17 3311 BR Dordrecht Nederland Kaart

Over restaurant Marktzicht

"Cuisine du marché"

Marktzicht lijkt een onopvallend tentje aan de Grote Markt in Dordrecht, maar zodra je binnenstapt en je verwelkomt wordt door een vriendelijke gastvrouw, weet je dat je eerste indruk niet klopt. Bij Marktzicht kun je voor vis-, kreeft- en oestergerechten aankloppen, gerechten die a la "cuisine du marché" worden ingekocht, vers op de markt. Met een goed glas witte wijn, een echte aanrader!

Meer informatie over restaurant Marktzicht

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras
7,1
Steph0819 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Kwamen binnen hartelijk ontvangen.
Kregen vooraf een gegratineerde oester heerlijk! Al een rede om terug te komen.. Vind oesters zelf niet zo extreem lekker maar gegratineerd overheerlijk. Voorgerecht en hoofdgerecht op waren goed. Dessert paste er zelfs niet meer in :) tevreden!
NSteensma .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Marktzicht is een restaurant waar ik zo'n twee keer per jaar ga eten, deze keer samen met mijn zoon. De gegratineerde oester als amuse, is echt een "must" dit is toch wel iedere keer fijn, lekker en echt behorend bij een avondje Marktzicht! Vandaag (voor mij) een nieuwe kaart, de kreeft in rode wijn en truffelsaus sprong er echt uit! Wij aten het verrassingsmenu, het was een verrassing qua gerechtjes en combinaties, alle goed gekozen en samen een geheel. Opvallend deze avond was het jonge publiek, duidelijk anders dan de voorgaande keren bij Marktzicht. Hopelijk vindt dus een nieuwe generatie de weg naar ons Dordtse visrestaurant!
Heintje G.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Goed restaurant met een prima sfeer. Driegangenmenu is goed uitgebalanceerd.
Bouride is wat afwijkend van het klassieke recept, maar heel lekker. Hoofdgerecht kabeljauw met pastinaken is origineel en smakelijk. Dessert is een goede afsluiter.
Arm .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
De gegratineerde oester beviel ons wel ! De kreeft was goed klaargemaakt . 1 x Phuket met prima wok groenten.
en 1 x amoroise ( of zoiets). Het garnituur van tomaat/aubergine was wat aangebrand. Goede wijn.
Het duurde allemaal wel erg lang en er waren maar drie tafels bezet.
Maar we hebben wel wat aanmerkingen. De inrichting is erg sober. wel stoffen tafelkleden en servetten, maar in combinatie met witte stoelen wel erg steriel. Een klein vaasje met een verse bloem zou al wonderen doen.Boven de kreeften bak was het stucwerk naar beneden gekomen ,dat lag gewoon op de bank ervoor. En dit was waarschijnlijk niet van vandaag. Repareren zou ik zeggen want het geeft de zaak een shabby uiterlijk... Bij twee banken zag je de klittenband zitten, staat slordig.
Bij het herentoilet was de zeepautomaat leeg net als de papieren handdoekjes . Bij het tweede biertje kreeg partner geen schoon glas. Hij had wel aan het stokbrood met olijfolie en boter gezeten dus dat biertje sloeg meteen dood.
De meeste zaken zijn met een beetje aandacht en attent zijn zo op te lossen.
Jepedejong .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Omdat de concurrent vol was, visrestaurant Marktzicht geprobeerd. Dat is ons matig bevallen. Het interieur is weinig trendy en kan wel een remake door Olcay Gülsen gebruiken. De plastic tafels en stoelen buiten gelijk meegeven aan de vuilnisman. Het eten was wisselend. Het stokbrood was prima, de oester als amuse hoeft wat ons betreft niet gegratineerd zoals een van de vorige recensenten ook terecht opmerkte, het voorgerecht was lekker,maar bij het hoofdgerecht vloog de kok uit de bocht. De vis smaakte te weinig puur. Alles was te zout , te vet en teveel opgeleukt met sauzen. De overigens gratis extra asperges waren slap van het te lang gekookt zijn. De eigenares die ons bediende was vriendelijk en had veel plezier in haar werk.
Quichequiche .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Vanavond erg verrast door een bezoek aan Marktzicht. Een restaurant wat niet als eerst opvalt als je over de Grote Markt loopt. Na even wachten werden we verwelkomt door de gastvrouw, kregen we een tafel en werd ons een amuse aangeboden van het huis, een heerlijke gegratineerde oester. Naast dit kregen we een goed gevuld mandje brood met roomboter en olijfolie. We namen een fles huiswijn die erg goed was en kozen vier maal voor het 3-gangen menu. De voorgerechten waren overheerlijk, vis-kreeftsoep, oesters, tonijn. (ik heb overal van geproefd). Onze verwachtingen waren al hoog maar werden overtroffen door het hoofdgerecht. Zelf had ik zwaardvis met truffels en kon ik proeven van mijn vriendins gerecht; Kabeljauw met pastinaakpurree en jus van mosselen.
Het nagerecht was voor mij een Calvados met peren sorbet ijs en kon ik nog proeven van een vijgencrumble, beide waren subliem. Al met al was het heerlijk. Zelf denk ik dat de verwarming aan had gemogen want het was net iets te koud. De bediening was overigen heel vriendelijk en geïnteresseerd. Echt een aanrader!
Chris204 .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Afgelopen week gegeten, erg lekker gegeten. Vooraf een oester heerlijk gegratineerd. Als voorgerecht konden we tonijncarpaccio krijgen naast de kaart. Super lekker, hoofdgerecht een kreeft op van de echte specialist zelf. Ook de bediening zeer vriendelijk en aangenaam en de prijs/kwaliteit is zeer goed. We kwamen hier al weleens en.het is echt een aanrader!
Matthi_js .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Erg leuk en lekker gegeten! Het was niet bepaald druk voor een vrijdag avond maar dat betekende wel dat alle aandacht op ons gericht was. Het 4 gangen keuze menu genomen wat een ontzettend groot succes was! Heerlijke combinaties en erg vlotte bediening. En altijd leuk, die amuse van een gegratineerde oester! Ik kom zeker nog een keer terug!
Bruyn .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Het eten was heel slecht, stokbrood hard. Oesters waren niet om te eten en er zat bijna geen vocht bij. Bediening was redelijk maar gingen gewoon aan de overkant in het zicht van de klanten buiten roken. De zaak zelf mag wel een update krijgen heeft nu meer iets van een kroeg!
Na drie keer te hebben geprobeerd zijn we er nu klaar meer. NOOIT MEER!
Adri V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Marktzicht is een van de oudste restaurants in Dordrecht en dat is ook wel een beetje te zien aan de inrichting en het aanzicht van het pand. Maar de zeer vriendelijke bediening en de uitstekende keuken maken alles goed. Het bestek, het servies en het tafellinnen zijn onberispelijk. Wij hadden als voorgerecht zalm, zo lekker hebben wij het niet eerder gehad en de porties waren zeer ruim. Als hoofdgerecht is kreeft een logische keuze bij Marktzicht, er worden verschillende bereidingen aangeboden. De kreeft was prima en door de goede voorbereiding gemakkelijk te eten. De calvados bij de koffie wordt op een zeer originele manier geserveerd.
ArivanOudheusden .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2013
Een bijzonder en uniek restaurant. Klein, niet trendy, maar wel eerlijk. Vers en origineel, maar niet bang voor goede en bewezen gebaande paden. Een zeer goede prijs- kwaliteit verhouding. Het verrassingsmenu was prima van opbouw en smaak. Goede keus aan wijnen. Huiswijn niet duur en goede kwaliteit. Bediening correct, zeer vriendelijk en gepast.
Het restaurant is een aanrader voor de visliefhebber. Overigens ook goede parkeermogelijkheden.
Shakira V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2012
Ik snap helemaal niets van onderstaande recensies. Voor ons is Marktzicht echt een feest dat we vieren bij bijzondere gelegenheden. De gegratineerde oesters vinden we zo lekker dat we ze soms twee keer bestellen in een menu. Marktzicht is volgens mij juist een geweldig restaurant voor levensgenieters, die niet bang worden van een beetje room en lekker veel wijn. Een welkome afwisseling van alle bio-mini-gerechtjes...
Pienluyt .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2012
De amuse - gegratineerde oester - een oester behoeft niet gegratineerd te worden. Vervolgens waren de coquilles te gaar en de salade veel te scherp. De tong was goed, maar de kreeft had ik beter terug kennen sturen. Overgoten met een saus, die leek op nalsamico, doch ik denk eerder, dat het maggie was, de paddenstoelen risotto was klef. Verder dreef in het bord een Chinese paddestoel, die ikaar heb laten liggen. Voor ons, nooit meer. De bediening was vriendelijk