Markerwaard

Meer informatie over restaurant Markerwaard

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Fred-Leonie .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Restaurant de Markerwaard ligt aan de Dijk in Enkhuizen. Een gezellige kade met meer restaurants en cafés. Vanwege het mooie weer konden we op het buitenterras aan het water eten. Je zit er gezellig en je kijkt schuin uit op de Drommedaris. We waren met z’n vijven en hadden spareribs, runderbiefstuk, gebakken kabeljauw met mosselen, sliptong en saté besteld. De bediening is erg vriendelijk en het eten werd tegelijkertijd gebracht. Bij het eten werd frites en een kleine salade geserveerd. Het eten smaakte goed. Voor kinderen die van mosselen houden wordt een halve portie in een klein pannetje geserveerd. Grappig om te zien. Buiten de kaart om kan je een driegangen menu bestellen voor EUR 24,50. Het restaurant binnen is erg ruim en bestaat uit drie delen: een voorrestaurant, een achterrestaurant (met eigen bar) en op de bovenverdieping een restaurant. Het ziet er erg gezellig uit. Wij hebben een genoeglijke avond buiten doorgebracht.
Dbruining .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Vandaag maar eens het toeristenmenu. Keuze uit 2 soorten soep, geen hoogstandje maar gewoon. Hoofdgerecht flinke snitzel en lekker vispannetje, prima. Dame blanche lekker maar geen chocolade ernaast, maar er overheen. Wel kraanwater voor eurie, voor t goede doel. Prima eten voor het weinige geld
Fons M.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Helaas niet best gegeten. Chefs menu was karig, heilbot moest voor schol doorgaan. Deze was droog en erg zout de bijgeleverde salade knarste van het zand en zwom in de dressing. Frieten waren redelijk. De bediening erg onervaren, drinken was snel geleverd evenals bestek, maar kaart bleef uit. Als dit een leerbedrijf is, zou met aansturing heel wat te winnen zijn.
Wouter-EHL .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
We hebben heel gezellig gegeten met zeven personen in dit restaurant. Ondanks de drukte vlotte en bijzonder attente bediening. Eten was gewoon goed zonder poespas en wel heel smaakvol. Ook de toetjes - bij veel restaurants een zwak punt - waren uitstekend. Een aanrader!
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Onlangs met een hongerige maag aangelegd in Enkhuizen en gegeten op een mooi gelegen en mooi gelegen en uitnodigend terras met uitzicht op de Oude Haven.
Sfeer en entourage zijn goed, maar,,onbeperkt scholeten,, beviel een van mijn tafelgenoten steeds minder de 1e schol was voortreffelijk gebakken en geserveerd de 2e wat minder maar dat kan gebeuren dus fluks een 3e besteld dat had hij beter niet kunnen doen wat een ,,bagger,,
Bagger waren ook de geserveerde mosselen.
Deze waren van een zeer bedenkelijke kwaliteit en op mijn vraag of dat dit de kwaliteit was die doorgaans geleverd werd was het antwoord dat ze nog nooit commentaar gehad hadden.
Na deze ,,mosselen,, terug gestuurd te hebben werd er wel serieus gereageerd en beaamd dat de kwaliteit bedroevend was, maar dit kwam omdat het een leerbedrijf was.....tsja?
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Prima lunch Markerwaard, leuke etagère met heel veel lekkers. Gelijk bak water en koekjes voor de hond. Sfeervol ingericht bij een knapperende open haard. Top
CEM .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Hier onverwacht lekker gegeten afgelopen weekend. Het zag er sfeervol uit met overal vuurtjes. Bediening zeer attent, niets was teveel gevraagd. Ondanks dat de tent behoorlijk vol zat, werd er vlot uitgeserveerd. Lekker gegeten. Vis was voor mij iets te doorbakken, maar verder wel lekker. Ribeye was helemaal geweldig. Sausjes erbij, patatjes, netjes mayonaise erbij, iedereen een eigen bakje sla en een meer dan redelijk huiswijn. Dessert prima in orde en de rekening vile best mee. Gaan we nog een keer doen, die Markerwaard.
Marc M.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2014
Eerder in de zomer hier gegeten en toen was het prima.

Nu in december geweest en we hebben nog nooit zo slecht in een restaurant gegeten. De bediening probeerde dit goed te maken, maar uit eindelijk kom je voor het eten en dat was zeer slecht.

Dit restaurant kent helaas een groot verschil in kwaliteit tussen hoog- en laag seizoen.
Heel jammer, want de locatie en de bediening zijn in potentie basis voor een prime restaurant.
S131709 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Niet best gegeten hier. Ik had noodles met oosterse groenten. Het smaakte niet vers en was lauw. Het leek alsof het was opgewarmd. Side salade bestond uit een paar blaadjes sla met een verdwaalde tomaat en olijf.
Bediening en sfeer waren wel prima.
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
De Markerwaard ligt aan een geweldige locatie in de binnenstad van Enkhuizen. Het terras is mooi en netjes maar bij binnenkomst zie je pas echt waarom het decor een 10 krijgt. Het interieur van de Markerwaard is haast een museum zoveel bijzonders en is leuk voor jong en oud. Eten is gewoon goed en voldoende, ik ben geen viseter maar hoorde van mijn disgenoten erg lovende woorden. Genoeg lekkere bijgerechten (patat, salade, gebakken aardappels) en een hartelijke bediening. Ook kan je nog terecht voor een lekker specialbiertje om de avond af te maken.
Ghost1966 .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2014
Met collega's na een dag varen lekker gegeten bij dit restaurant. Bijna iedereen nam onderdelen van het menu, waarbij de mosterdsoep en de sliptongetjes de voorkeur hadden. Helaas was er voor degenen die het smikkelpotje van procureur hadden gekozen een teleurstelling. Zonder overleg werd dat ingewisseld voor een varkenshaas, ook lekker, maar ze hadden het liever even geweten. Zelf had ik een tartaar van gerookte zalm en daarna een stoverij van de Noordzee met saffraansaus. Het smaakte geweldig, en de porties waren niet te groot (ook niet te klein), waardoor het lekker eten was. De vis was goed gaar, maar niet taai of rubberig, de saus was heerlijk en gerookte zalm, tja, wanneer smaakt dat niet?
Daarna tijd voor het dessert. Bij het menu kon gekozen worden tussen Dame Blanche en een sorbet en zelf nam ik de dronken sultan. Dat ging er wel in. Leuk detail was dat tegen de bediening gezegd was dat 1 collega jarig was en zowaar, voor haar kwam de Dame Blanche compleet met sterretjes. Was echt een leuke verrassing!
Bijzonder: de opbrengst van de karaffen kraanwater op tafel gaat naar een goed doel in Afrika (Kenia). Echt sympathiek.
De inrichting is erg leuk met allerlei scheepsmodellen en -benodigdheden.
Een aanrader voor als je in Enkhuizen bent en lekker wilt eten tegen niet al te hoge kosten.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Lekker gegeten. Was ivm pinksterweekend wel druk waardoor het afruimen te lang duurde. Maar wel tevreden! Lekkere gerechten voor een goede prijs.
Roel V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Lekker gegeten na een dagje zeilen op het IJsselmeer. We hebben lekker buiten gezeten op het terras. Hierdoor wel pas bij het vertrek het leuke interieur opgemerkt met alle scheep-modellen.
De kaart is vrij eenvoudig maar er wordt wel goed gekookt, lekkere scholfilet met frietjes en panna-cotta toe, daarna konden we tevreden onze kooi in.
Annejon O.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Zeer vriendelijk ontvangen. Nieuw menu. Vooraf mosseltjes. Heel erg lekker, alleen had er wel een beetje brood bij gemogen.
Het vispannetje in saffraan saus was heerlijk. Voldoende verschillende vis en schaaldieren, lekkere smaak. Heerlijke friet erbij met mayonaise. Geen extra kosten voor de mayo. De bediening was bijzonder vriendelijk en gastvrij.
De prijs- kwaliteit verhouding was ok. Wij komen zeker terug.
Jaap K.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2013
Lekker gegeten bij een no-nonsens restaurant. Het is een mooie lokatie en we konden buiten op het terras zitten met uitzicht op de haven. Onbeperkt schol, nou bij twee was het voor mij wel genoeg, ze waren goed klaar gemaakt en smaakte lekker. Niet teveel opsmuk, gewoon lekker. Gamba's waren ook heerlijk alleen het blijft een gedoe dat pellen maar dat is voor iedereen een andere ervaring, wij hebben ze liever gepeld. De bediening was vriendelijk en behulpzaam met het uitleggen hoe je een gamba moet pellen. Gewoon een restaurant waar je goed en lekker kan eten.
Dirk342 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2013
Afgelopen twee weken 2x gegeten hier. De eerste keer hadden wij het rokerijtje (aanrader) en de gamba's (erg lekker), mijn zoon een voor- en hoofdgerecht met zalm en de hond een bak water en een paar kluifjes. Erg leuk dat laatste gebaar !
Geweldige avond buiten op het terras gehad en echt genoten.

Vandaag terug geweest, voor ons beide de vissoep (erg lekker), mijn zoon een hamburger en ik een schnitzel en de hond wederom meteen een bak water en 2 kluifjes. De hamburger was goed en smaakvol en zag er verzorgd uit. De schnitzel was ronduit slecht (ik vermoed frietvet gebakken, niet zeker)/ Erg jammer dit want het is een erg leuke plek om te zijn.

Vandaar de 7 voor het eten. Als de schnitzel niet zo slecht was geweest, was dit een dikke 9 geweest.

Geweldig attente bediening die ook meteen aan de hond denken. Erg fijn.
Queedy .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2013
Hier heerlijk buiten op het terras gegeten. We hadden een Enkhuizer kwartiertje. Op een etagère lag vis, vlees en kaas het smaakte heerlijk. Het personeel is vriendelijk. We bestelde dit eigenlijk iets te laat voor de lunch, maar de kok maakte een uitzondering. Het restaurant binnen is in de steil van de zeevaart en daar moet je van houden.
Anne-Gre E.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2012
Restaurant op een prima plek. Prijs/kwaliteit is goed. Bediening snel en efficiënt. Alleen vinden wij het eten zelf wat saai, vooral als je er wat vaker bent geweest. De kok lijkt nauwelijks nieuwe gerechten uit te proberen. Inderdaad: een prima adresje voor als je niet zo avontuurlijk bent.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2012
Ik heb hier op een mooie dag redelijk gegeten op het terras.
Jammer dat de borden koud waren en het eten dus ook na een korte tijd.
De bediening is zeer goed.Alles ging soepel en snel.
Leuke inrichting met al de scheepsmodellen