Markanti

Brinkstraat 7B 7551 CB Hengelo Nederland Kaart
31-742432078

Over het restaurant Markanti

Wat opvalt aan het vernieuwde Markanti in Hengelo is allereerst het interieur: warm, hip, gezellig en bijzonder uitnodigend. Ook de kaart is vernieuwd en focust nu echt op traditionele Italiaanse keuken, met veel pizza's met een lekker krokante bodem en goed bereide pasta's. Conclusie: heel Hengelo mag blij zijn dat Markanti zijn deuren weer geopend heeft.

Meer informatie over restaurant Markanti

Dagelijks 17.00 - 23.00 uur

• Terras
Marion R.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Ik vond het er erg rumoerig. Veel schreeuwende en hollende kinderen. Ik was er voor de 2e keer en was minder enthousiast als voorheen. De pizza van mijn partner "smaakte wel". Niet meer dan dat. Mijn scampies waren wel "okee". Ook niet meer dan dat. Garnituur weinig verrassend. Met een uur waren we weer weg.
Ingeborg H.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Was er nog nooit geweest. Had er veel over gehoord, allemaal positieve reacties dus dan zelf ook maar even proberen. Personeel was vriendelijk had ook tijd voor een praatje, dus je word niet gezien als een nummer wat ik erg belangrijk vind. Het eten was top. Zeker een aanrader voor iedereen en ik kom zeker nog een keer terug.
Barbara J.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Helaas hadden ze onze reservering via Iens niet doorgekregen, terwijl wij dit ruim 2 weken van te voren is geregeld. Uiteindelijk toch een tafel voor 6 personen kunnen bemachtigen, wat erg fijn was! Eten viel tegen, prijs/kwaliteit verhouding ligt een beetje scheef en het Italiaanse is eraf, het is meer een grand café! Ambiance en personeel zijn fantastisch dus dat maakt een hoop goed!
Henk N.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Met familie uit eten geweest bij het vernieuwde resto Markanti in Hengelo. Een zeer leuk en goed verzorgd etentje geweest. De kwaliteit was zeer goed. Alles perfect bereid. ( Beef, Zalm, pizza) Uitstekend en lekker. Voor iedereen een aanrader.
Gert Jan K.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Prachtig ingericht restaurant. Bij een pizzeria hoort natuurlijk de calzone op de kaart. Helaas, hier dus niet. Maar op navraag werd hij toch gemaakt!
Thijs G.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Ondanks de leuke inrichting een tegenvaller. Aan zowel de pizza's als de pasta's is weinig italiaans. Weinig smaak aan de pizza (voornamelijk zout), bij de pasta een overdaad aan saus en olie. De bediening keek meer in de telefoon naar het bestelschermpje dan dat ze aandacht had voor ons. Dit resulteerde er in dat ze tot twee keer toe de verkeerde drankjes meenam. Heeft qua smaak echt niets met een échte Italiaan te maken, dus voor mij een eenmalig bezoek. Jammer!
GJ L.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Het eten was heerlijk bereid. De kleinere kaart heeft positieve effecten op de kwaliteit. Kanttekening voor het meubilair en de toiletten. Deze maken dat het lijkt alsof het nieuwe restaurant nog niet af is.
Marie-José T.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Wat een mooie verandering na de verhuizing. Een aanwinst in Hengelo. Mooi interieur en heerlijk geluncht. Voor herhaling vatbaar.
Lisa B.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het eten duurde erg lang hebben anderhalf uur gewacht.
Eten was verder wel goed
Adrie B.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Lekker gegeten. Vriendelijk en gastvrij personeel.
Lena15 .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Vandaag gegeten in het vernieuwde Markanti. De zaak is naar een paar deuren verder op verhuisd. Wat een metamorfose: waar je vroeger in een enorm grote ruimte tussen nepplanten at, zit je nu in een prachtig en vooral hip en warm interieur. Wij vonden de foto's in het pand wat rommelig (en standaard) en houden zelf niet van de hele donkere (en standaard schoolstijl) inrichting, maar het ziet er wel ontzettend gezellig uit! Koste noch moeite lijkt gespaard...
Vandaag was het restaurant, na een lange verbouwing, voor de derde avond open. Wij zijn vaste gasten van Markanti en waren zeer benieuwd wat er, naast het interieur, veranderd was. De kaart was voorheen enorm uitgebreid met rare beschrijvingen bij de gerechten: nu staan er op de tijdelijke kaart een selectie van een aantal traditionele pizza's, pasta's en enkele gewone gerechten. Markanti lijkt zich daarmee te profileren als 'echte' Italiaan, die keuzes maakt. Dat juichen wij toe! Jammer is wel dat het 'gratis' brood mandje is verdwenen en dat er ook niets anders als huisamuse wordt aangeboden. Gemiste kans! Een bordje olijfjes, of een plankje brood kost bijna niets, maar brengt mensen wel meteen in Italiaanse sferen. Ook jammer dat Markanti niet viert dat ze eindelijk open zijn: wij hadden een feestelijke ontvangst zeker gewaardeerd! Temeer nu volgens mij elke Hengeloër heeft meegeleefd met de juridische strijd die Markanti moest voeren om de verhuizing en verbouwing tot stand te krijgen...Nu het eindelijk allemaal af is, mag dat toch gevierd worden? (Het lijkt nu net alsof we uit zijn op gratis eten, maar dat is niet het geval. Wij vinden het altijd een leuke geste als je op een klein voorafje wordt getrakteerd).
Dan het eten: de pasta carbonara was, zoals altijd, voortreffelijk (mijn vader gaf een 10!). De pizza met geitenkaas en vijgen was ok. Niet zo groot en ook niet rijkelijk belegd, maar de bodem was heerlijk krokant. Een vooruitgang wat ons betreft. De pasta vegetarina was een grote teleurstelling. Een hele hoop penne met een paar stukken groenten en wat paddenstoelen en vooral een hele kom vol (basilicum) olie. We hadden dit in het begin niet zo door, maar naarmate de bodem dichterbij kwam, droop de pasta van de olie(en uiteindelijk ook van ons gezicht). Dit hebben we, toen het bord wel al voor de helft leeg was, aangegeven bij de serveerster, zij gaf ons aan dat dit echt niet de bedoeling was. Omdat we de pasta al voor de helft op hadden hebben we er verder niet echt een probleem van gemaakt. Er werd overigens ook door de serveerster zelfs niets ter compensatie aangeboden. Ik zou dit gerecht niet nog een keer bestellen. De salade geitenkaas was prima.
De prijzen zijn wat omhoog gegaan, maar nog steeds redelijk.
Kortom: de zaak is er, qua uiterlijk, echt op vooruit gegaan. Nu de typische Italiaanse service en gastvrijheid nog....
R. S.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Zaterdag gegeten met familie.
Tafel was tevoren telefonisch gereserveerd. Bij aankomst is alles wat men kon doen wijzen naar de tafel waar inderdaad een bordje op stond...hoe moeilijk is het om even de gasten naar hun tafel te begeleiden...en vervolgens meteen een menukaart te geven.
Nadat we zelf onze tafel hadden gevonden duurde het be-hoor-lijk lang voordat we een menukaart hadden gekregen. Het opnemen van de bestelling duurde ook ellenlang. Eén van onze tafelgenoten bestelde een soep vooraf. Wij vroegen specifiek om de overige hoofdgerechten gelijk met de soep aan tafel te zetten, maar dit ging niet goed. Dientengevolge was ik een uur binnen voordat ik mijn eerste hap kon nemen.
De sardines die ik bestelde waren lekker. De portie was gigantisch. En de bijgerechten getuigden van weinig fantasie. Ik heb ook de tonijn overwogen, maar de beschrijving op het menu gaven met onvoldoende vertrouwen. Met een beetje meer fantasie kan, met een saus en de juiste bijgerechten daar, met het grootste gemak, iets interessanters van worden gemaakt...
De pizza en andere gerechten voldeden.
Over het interieur zal ik het niet hebben aangezien het restaurant binnenkort naar de begane grond gaat verhuizen.
De bediening is alleraardigst, maar stijgt niet uit boven het niveau van aardige werkstudenten. Ze zien er leuk uit, maar hebben duidelijk niet meer dan een basisinwerkperiode gekregen. Jammer. Met een beetje meer inzet, makkelijke ingrepen, valt hier zo veel meer van te maken...
Luuk V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2014
Een grote tegenvaller gezien de goede recensies hier. Bij binnenkomst kon de gastvrouw (meisje) ons niet even naar de tafel brengen, een eigen zoektocht volgde. Het voorgerecht wat ik had (Parmaham met mozzarella) was geniaal!! De mosselen van m'n vriendin smaakloos. Mijn hoofdgerecht (3 soorten pasta) verschrikkelijk flauw, saai, soppig , zonder textuur en smakeloos. Een pasta verpesten als Italiaans restaurant, auch! Teruggestuurd, mocht iets anders, maar had ik geen zin meer in. De pizza van m'n vriendin prima, maargoed, hoe moeilijk is dat.. Huiswijn magertjes. Hier kom ik niet meer terug.
carooskitchen .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
Wij zijn net in de buurt komen wonen en Markanti behoord nu al tot een van onze favorieten! Leuke vlotte bediening, vriendelijk en meedenkend. Als vegetariër lijken de pasta's allemaal vlees/ vis te bevatten. Maar als je vraagt of er ook een vegetarische variant mogelijk is is dat geen enkel probleem en wordt eigen initiatief getoond door mogelijkheden van toevoegingen (spinazie, rucola etc) te geven, super! En het resultaat is dan ook nog eens goed, lekker bord pasta! Pizza's zijn ook heerlijk, idd geen houtoven maar wel lekker dun, goed en smakelijk belegd! Dit blijft ons favoriete plekje om de week af te sluiten na een drukke werkweek!
Christophe V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Eten: De pasta met zalm was lekker van smaak. Het gerecht bevatte voldoende zalm, en de pasta was goed gekookt.
De portie was voldoende. De pizza werd dan misschien niet in een houtoven gebakken, maar was wel erg lekker, hij had een dunne bodem, was belegd met voldoende ingredienten, en voorzien van een juiste hoeveelheid kaas.

Service: De bediening was in 1 woord voortreffelijk. De drie fijne jongedames die de bediening voor hun rekening namen waren vriendelijk, proactief, behulpzaam en ervaren.

Decor: De inrichting is een kwestie van smaak, en dus voor iedereen verschillend. Aangezien het restaurant er netjes uitziet, er voldoende ruimte is tussen de tafels, en het interieur niet schreeuwerig is, geef ik een 10.
Pe-Pe .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2013
Uitgebreide kaart met behalve pizza's ook andere typische gerechten. Het personeel is vriendelijk maar soms lijkt het wat on ervaren. Prima prijs- kwaliteitsverhouding.