Marits Eetkamer

Andreas Bonnstraat 1091 Amsterdam Nederland Kaart
31-207763864

Over het restaurant Marits Eetkamer

Veganistische hemel

Voorheen huiskamerrestaurant nu een eetkamer in Amsterdam Oost met dezelfde huiselijke sfeer en ongedwongen, intieme setting. De gerechten zijn zonder vlees en vis, maar met liefde en zorg bereid. Wij bieden een 3-, 4-, of een 5-gangen geheel plantaardig menu. Geopend van donderdag t/m zaterdag.

Glas champagne

9,1

Jouw recensie over het restaurant Marits Eetkamer

Gerbert V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2018
Graag bediening in het Nederlands. Verder een fantastisch goed restaurant.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2018
Voor de 2 de keer hier gegeten en ik vond het weer een enorm succes. Een echte aanrader ????
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Hoe geweldig lekker vegan food kan zijn! En ook de inrichting en de bediening zijn geweldig.
Tzaziki B.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Helaas moesten we ruim een uur wachten op de hoofdmaaltijd, die ook nog eens tegenviel qua smaak en portie. De andere gerechtjes en het dessert waren wel heerlijk. Achterin het restaurant is er fijne zachte sfeerverlichting. Maar in het middenstuk felle lampen en voorin het restaurant helemaal geen licht. Dit maakt dat het restaurant niet als één geheel aanvoelt en je aan één kant tegen fel licht zit te kijken of in het halfduister zit. Jammer! Vanwege het lange wachten kregen we wel een kopje thee van het huis aangeboden. Met wat kleine aanpassingen zou de beleving van dit restaurant optimaal kunnen worden.
Erwin G.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2018
Mooi restaurant, mooi goed verzorgd en vitaal voedsel. Leuke locatie en tof dat het volledig vegan is en laat zien dat dat ook heel mooi en smaakvol kan zijn.
Marijke H.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2018
Marit begon in haar woonkamer, maar bij haar eten werd zo populair dat Marit wel wat meer privacy nodig had. Ze verhuisde en doopte haar oude woonkamer om van Marit's Huiskamer naar Marit's Eetkamer. Maar zonder in te boeten op het huiselijke sfeertje. Marit's Eetkamer is een restaurant waar met liefde gekookt wordt. En dat voel en proef je! De gerechten zijn niet alleen prachtig opgemaakt, ze smaken ook heerlijk. Pure verwennerij! Voor mij als vegan een feest, maar ook mijn niet-vega tafelgenoot heeft genoten. Net wat je gewend bent, maar voor ons was het wel ietsje aan de prijzige kant, maar wij vonden het toch meer dan waard en weerhoudt ons er niet van om nog eens bij Marit te komen eten. Tip!: ben je lid van de Vegetariërs Bond, dan krijg je 10% korting met je ledenpas.
Irene M.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Ontzettend genoten van een veganistisch 5 gangen diner ! Zalig. Wat een creatief vakmanschap. TOP
Gerrit B.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2018
Hartelijke ontvangst door de, naar gelang de avond vorderde bleek, zeer competente medewerkers bediening. Gezellig "huiskamer huis". Interessante, in Nederland gemaakte, vermouth als aperitief. Compacte wijnkaart met een goed op het eten afgestemde selectie. Het in aangenaam tempo geserveerde eten was van hoge kwaliteit en geeft de omnivoor een lesje groentegenot. Met toeweiding bereid smaakvuurwerk in de eigenzinnige opbouw, die bij een restaurant met dit signatuur hoort. Erg knap gedaan allemaal. Op naar Marit's!
Sander F.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Heerlijk eten en drinken zonder vlees of vis, prachtig en liefdevol ingerichte zaak, fijne bediening.
Cindy S.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Als niet-veganist hier prima en heerlijk gegeten! We gingen voor het 4-gangen diner. Voorgerecht een overheerlijke aardappelsalade met asperges, tussen een ravioli, deze vonden wij het minst bijzonder. Als hoofdgerecht een heerlijk gerecht met Venkel en het dessert een sinaasappelcake-je met kruidig ijs... heerlijk! Prijs-kwaliteit is goed te noemen en de sfeer erg knus en gezellig. De bediening doet haar best om je een leuke avond te bezorgen en zij hebben overduidelijk passie voor hun vak!
ingrid R.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Verrassend, inspirerend en een warm welkom! Zalig gegeten.
Herlinde G.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Heerlijk gegeten, fijne bediening en prachtige plek. Wel klein beeitje kou uit kasdeur en niet heel goedkoop, maar erg het geld waard!
Hendra N.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Open keuken kan best zijn bij de achter / terasse ruimte .
Onno K.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Mooi en origineel huiskamer/restaurant, bijzondere groentes geproefd!
Christel P.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Echt super gezellig en rustig en puur eten heerlijk zo om de hoek in oost... heel knus en internationaal publiek mooie serre
Eveline K.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Heerlijk gegeten. Verrassend lekker en veelzijdig. Zelfs de carnivoren onder ons waren erg positief. Komen zeker terug.
Afra D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Ik verwachte een huiskamer sfeer maar het is een gezellig en knus restaurant dat met veel aandacht gezellig is ingericht. De voorgerechten waren erg lekker - smaken goed op elkaar afgestemd. Alleen het hoofdgerecht was een beetje teleurstellend: een bord vol van verschillende producten die niets met elkaar te maken hadden. Ook was het een beetje flauw. Maar goed genoeg om nog een keer een tweede kans te verdienen. Heel erg vriendelijk bediening.
Kevin Z.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Veganist of niet, hier moet je een keer gegeten hebben! Twee maanden geleden voor het eerst geweest, nu weer een heel nieuw menu en het was echt heerlijk! Daarnaast ook nog eens heel sfeervol en fijne mensen die daar werken! Een absolute aanrader!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Erg lekker gegeten bij Marits Eetkamer, bijzondere vegetarische gerechten met heel eigen smaakpalet, in dit geval veel aardse smaken. Nagerecht van cheesecake was misschien iets aan de zoete kant voor mij en mijn partner.
Ook een prima wijn-selectie.
Marits eetkamer is een leuke spot in Amsterdam oost met veel karakter. Bediening is vriendelijk en snel, soms een fractie te veel aanwezig voor mijn persoonlijke gevoel.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Marit maakt haar reputatie helemaal waar. Heerlijk vier gangen menu genomen. Porties waren aan de grote kant. Lekkere wijn. In een lokatie die het midden houdt tussen restaurant en eetkamer, met een kundige, warme en persoonlijke bediening. Dank je wel voor de fijne avond.