Marits Eetkamer

Andreas Bonnstraat 1091 Amsterdam Nederland Kaart
31-207763864

Over het restaurant Marits Eetkamer

Vegetarische hemel

Voorheen huiskamerrestaurant nu een eetkamer in Amsterdam Oost met dezelfde huiselijke sfeer en ongedwongen, intieme setting. De gerechten zijn zonder vlees en vis, maar met liefde en zorg bereid. Naast een 3-, 4-, of een 5-gangen vegetarisch menu bieden ze ook de mogelijkheid geheel plantaardig te eten (graag bij het reserveren aangeven als je veganistisch wilt eten). Geopend van donderdag t/m zaterdag. Daarnaast is private dining mogelijk (va 18 personen).

Glas champagne

Wietske V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Fijn restaurant. Aangename ambiance, vriendelijk personeel en erg lekker eten: mooi smakenpalet en balans. Iedere gang. Voor een vegetarisch restaurant aan de duurdere kant. We komen graag terug.
Thijs V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Met een vegetarische collega op zoek gegaan naar een vega restaurant. Marits is echt een huiselijke sfeer, vriendelijke en hartelijke bediening. Lekker gegeten.
Rowan R.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Ontvangst was zeer matig. Volgens het personeel hadden wij niet gereserveerd, terwijl dat wel het geval was. In eerste instantie wilden zij ons bij andere mensen aan een tafel plaatsen, terwijl de tafel ernaast gewoon vrij was. Uiteindelijk hebben wij zelf moeten vragen of we daar plaats mochten nemen. De rest van de avond was het personeel ok, maar het kwam niet in de buurt van de reacties die ik hierboven lees. De sfeer is redelijk kil. Er wordt bijvoorbeeld geen muziek gedraaid. Ik eet vegetarisch, maar mijn hart gaat hier niet sneller van kloppen. Het zag er allemaal prachtig uit, maar alles was koud. Prijs- en kwaliteitsvertoning is bij dit restaurant niet in balans. Het dessert heeft de avond nog een beetje goed gemaakt. Wil je met een lege maag en lege portemonnee de deur uit, moet je bij Marits Eetkamer zijn.
nolly V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Ik had al tijden geleden gelezen over het Restaurant, en nu eindelijk ging ik er met een vriendin eten.
Het is een echt mooie plek, met persoonlijke ontvangst.
We hadden helaas alleen tijd voor een 3-gangen menu.
Het voorgerecht was echt verrukkelijk. Het hoofdgerecht was ook lekker, misschien wat eenzijdiger.
En de taart toe was ook smullen. Ik ga er zeker nog eens eten, dan de volle 5 gangen.
Tim B.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Zeer lekker en gevarieerd menu. De smaken waren perfect. Een toffe culinaire ontdekking.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Zeer prettig huiskamerrestaurant met lichte en verrassend lekkere gerechten voor mensen die openstaan voor de vegetarische keuken. Het potentieel voor "wine food pairing" wordt nog weinig aangesproken (nog geen menu met aangepaste wijnen bijv), maar niettemin is Marits Eetkamer een echte aanrader. Bij een volgend verblijf in Amsterdam gaan we zeker terug.
Barbara D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Fijne plek met verrassende gerechten, die ik zeker aan zal raden aan vegetarische vrienden!
Lisette K.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Goed gegeten in een gezellige ambiance, met hoffelijke bediening.
Een aanrader!
Karl Ernst L.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Wij hebben hier een vijfgangen kerstdiner genoten. Eén tussengerechtje (een salade) was iets minder, de overige gerechten waren van superbe kwaliteit. Marit logenstraft in ieder opzicht het cliché dat vegetarische gerechten flauw en smakeloos zouden zijn. Voor de goede orde: Mijn partner is vegetariër, ikzelf ben dat niet. Welnu: ik heb de afwezigheid van vlees of vis geen moment gemist. Alle gerechten hadden smaak, veel smaak zelfs en waren buitengewoon smakelijk. Wat wil je nog meer? De ontvangst vond ik - zeker voor een kerstdiner - wat onpersoonlijk, maar ik heb mij daar niet aan gestoord. Kortom: warm aanbevolen, ook of misschien wel juist voor niet-vegetariërs.
N. V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Heel lekker gegeten, vriendelijke bediening en sfeervolle inrichting. Alle gerechten hadden hele volle en gebalanceerde smaken. Zou dit restaurant aan iedereen aanraden!
viezeric .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Ik snap de hoge waarderingen hier niet echt. Bediening en decor zijn top maar eten is echt geen 8 waard. Alle gerechten lijken op elkaar (op voor en hoofdgerecht dezelfde plukjes witte roomkaas) en groenten waren niet au point. (Linzen en worteltjes te hard.) Voor dit geld kun je zeker beter eten. Zeker geen slecht restaurant maar hoog niveau haalt het niet. :(
Lilian S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Eindelijk eens in Marits huiskamer gegeten, na vele goede verhalen. Ook wij hebben heerlijk gegeten en waren erg blij met de last minute souplesse van de kok, waardoor er niets gegeten hoefde te worden wat we niet lekker vinden.
Joran V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Heerlijk gegeten! Originele gerechten en lekkere wijn! Vlees niet gemist ;-) Gezellig gekletst met Marit en vriend.
77Iens .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Heerlijk gegeten in dit mooie huiskamer restaurant. Nog niet eerder in een huiskamer restaurant gegeten, maar beviel me, zelfde professionele sfeer als in een restaurant maar leuk om de eigenaar en tevens kok te ontmoeten erg intiem. De 5 gangen die geserveerd werden waren heerlijk en zo creatief, wat een genot om zo vegetarisch te kunnen eten met een heerlijke biologische wijn. Een absolute aanrader!
Annadoornb .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Marits is een heel bijzonder restaurant met een zeer creatief vegetarisch menu. Zij maakt gebruik van verse biologische producten en geen standaard vleesvervangers. Het menu is ook vegan te verkrijgen dus dat was erg fijn voor ons. De wijnen zijn ook erg goed en allemaal biologisch en duurzaam. De bediening is vriendelijk en weet veel te vertellen over de gerechten. We hebben er heerlijk gegeten en komen zeker terug.
engarde .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Wat is het goed toeven bij Marits. De huiskamer is bijzonder stijlvol ingericht. Huiselijk, maar niet op een kneuterige manier. De bedienende meiden waren persoonlijk, grappig, maar niet de aller snelste. Het zijn inmiddels dan ook bijna 30 zitplaatsen en dat is voor zo een klein huis (en keuken!) best veel. Even wachten geeft niet, want je zit er heerlijk. De venkelsoep vooraf was zalig. Het hoofdgerecht een beetje een samenraapsel van allerlei lekkere gerechtjes, deels om zelf op te scheppen en dat past perfect in het concept. De cheesecake met chocolade toe was zo goed dat ik het bord heb schoon geschraapt. En dat alles voor een heel schappelijke prijs.
Ik ga terug, zeker weten!
Martijn S.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Heerlijk gegeten, leuke mensen, leuke entourage. Ben geen vegetariër maar heb op geen enkel moment vlees gemist. Prima prijs - kwaliteit. Kan het iedereen aanraden en kom er zeker weer.
martijn2000 .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Marits is een heel bijzonder restaurant; Doordeweeks bedenkt en verzamelt Marit heerlijke gerechten en op vrijdag en zaterdag stelt ze haar woonhuis open als restaurant. Overigens lijkt het meer op een 'echt' restaurant dan op en woonhuis met eetmogelijkheid. Marit heeft smaak; het interieur is eigentijds en elegant en dat geldt ook voor de gerechten. Marit kookt en attente dames doen de bediening. Ze heeft een goede wijnkaart met veel biologische wijnen en zelfs natuur wijnen. O ja en alles is vegetarisch, maar daar merk je niets van ;-)