Marits Eetkamer

Andreas Bonnstraat 1091 Amsterdam Nederland Kaart
31-207763864

Over het restaurant Marits Eetkamer

Vegetarische hemel

Voorheen huiskamerrestaurant nu een eetkamer in Amsterdam Oost met dezelfde huiselijke sfeer en ongedwongen, intieme setting. De gerechten zijn zonder vlees en vis, maar met liefde en zorg bereid. Naast een 3-, 4-, of een 5-gangen vegetarisch menu bieden ze ook de mogelijkheid geheel plantaardig te eten (graag bij het reserveren aangeven als je veganistisch wilt eten). Geopend van donderdag t/m zaterdag. Daarnaast is private dining mogelijk (va 18 personen).

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Marits Eetkamer

tram 3-6-7-10

Maandag t/m Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zaterdag 18:00 - 00:00
Zondag Gesloten

Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Mooie gerechten geserveerd in de serre door betrokken en vriendelijk personeel. Heerlijke avond uit met bijzondere en smaakvolle vegetarische gerechten en mooie bijpassende wijnen.
Berendina K.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
We hebben hier zaterdag gegeten. Het was heerlijk. Een grote variatie in goed klaargemaakte gerechten, die ook goed op temperatuur waren. We hadden het drie gangen menu en dat was voor ons voldoende.
De volgende keer geven we van tevoren aan dat we wel wat tempo willen, het was voor ons aan de trage kant.
Ellis H.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Ik heb heerlijk gegeten in een prettige sfeer en met goede bediening. Het enige minpuntje was dat ik het erg lawaaiig vond
Caroline R.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Super genoten van mijn vegan 4-gangen menu!
Caroline R.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Heerlijk eten, heel vriendelijke bediening, sfeervol ingericht, inclusief de wc. En trendsetters volgens mij, want het is tijd voor meer vega!
Michiel G.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Fantastisch vegetarisch eten op topniveau. Sympathiek en vriendelijk personeel. Enig minpunt is de akoestiek Tip: vraag bij reserveren of je in de serre kunt zitten.
Frank O.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Uitstekend gegeten van heerlijke gerechten. Fijne bediening. We zaten lekker in de serre. Top!
Aartjan C.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Gezellig, erg vriendelijk bediend en lekker eten. Originele combinaties en heerlijke groentes.
Wietske V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Buiten dat de bediening vlot was en er een gezellige sfeer hangt bij Marits eetkamer, vonden wij het eten best wel tegenvallen. De porties zijn echt minimaal. We begonnen met een salade. Je krijgt helaas echt maar een paar blaadjes op je bord, daarna aten we linzen met een pasteitje. Toe was er cheesecake en panacotta. Deze laatste was geen aanrader (plasticachtige structuur). Jammer had er meer van verwacht.
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Fijn restaurant. Aangename ambiance, vriendelijk personeel en erg lekker eten: mooi smakenpalet en balans. Iedere gang. Voor een vegetarisch restaurant aan de duurdere kant. We komen graag terug.
Thijs V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Met een vegetarische collega op zoek gegaan naar een vega restaurant. Marits is echt een huiselijke sfeer, vriendelijke en hartelijke bediening. Lekker gegeten.
Rowan R.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Ontvangst was zeer matig. Volgens het personeel hadden wij niet gereserveerd, terwijl dat wel het geval was. In eerste instantie wilden zij ons bij andere mensen aan een tafel plaatsen, terwijl de tafel ernaast gewoon vrij was. Uiteindelijk hebben wij zelf moeten vragen of we daar plaats mochten nemen. De rest van de avond was het personeel ok, maar het kwam niet in de buurt van de reacties die ik hierboven lees. De sfeer is redelijk kil. Er wordt bijvoorbeeld geen muziek gedraaid. Ik eet vegetarisch, maar mijn hart gaat hier niet sneller van kloppen. Het zag er allemaal prachtig uit, maar alles was koud. Prijs- en kwaliteitsvertoning is bij dit restaurant niet in balans. Het dessert heeft de avond nog een beetje goed gemaakt. Wil je met een lege maag en lege portemonnee de deur uit, moet je bij Marits Eetkamer zijn.
nolly V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Ik had al tijden geleden gelezen over het Restaurant, en nu eindelijk ging ik er met een vriendin eten.
Het is een echt mooie plek, met persoonlijke ontvangst.
We hadden helaas alleen tijd voor een 3-gangen menu.
Het voorgerecht was echt verrukkelijk. Het hoofdgerecht was ook lekker, misschien wat eenzijdiger.
En de taart toe was ook smullen. Ik ga er zeker nog eens eten, dan de volle 5 gangen.
Tim B.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Zeer lekker en gevarieerd menu. De smaken waren perfect. Een toffe culinaire ontdekking.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Zeer prettig huiskamerrestaurant met lichte en verrassend lekkere gerechten voor mensen die openstaan voor de vegetarische keuken. Het potentieel voor "wine food pairing" wordt nog weinig aangesproken (nog geen menu met aangepaste wijnen bijv), maar niettemin is Marits Eetkamer een echte aanrader. Bij een volgend verblijf in Amsterdam gaan we zeker terug.
Barbara D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Fijne plek met verrassende gerechten, die ik zeker aan zal raden aan vegetarische vrienden!
Lisette K.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Goed gegeten in een gezellige ambiance, met hoffelijke bediening.
Een aanrader!
Karl Ernst L.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Wij hebben hier een vijfgangen kerstdiner genoten. Eén tussengerechtje (een salade) was iets minder, de overige gerechten waren van superbe kwaliteit. Marit logenstraft in ieder opzicht het cliché dat vegetarische gerechten flauw en smakeloos zouden zijn. Voor de goede orde: Mijn partner is vegetariër, ikzelf ben dat niet. Welnu: ik heb de afwezigheid van vlees of vis geen moment gemist. Alle gerechten hadden smaak, veel smaak zelfs en waren buitengewoon smakelijk. Wat wil je nog meer? De ontvangst vond ik - zeker voor een kerstdiner - wat onpersoonlijk, maar ik heb mij daar niet aan gestoord. Kortom: warm aanbevolen, ook of misschien wel juist voor niet-vegetariërs.
N. V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Heel lekker gegeten, vriendelijke bediening en sfeervolle inrichting. Alle gerechten hadden hele volle en gebalanceerde smaken. Zou dit restaurant aan iedereen aanraden!
viezeric .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Ik snap de hoge waarderingen hier niet echt. Bediening en decor zijn top maar eten is echt geen 8 waard. Alle gerechten lijken op elkaar (op voor en hoofdgerecht dezelfde plukjes witte roomkaas) en groenten waren niet au point. (Linzen en worteltjes te hard.) Voor dit geld kun je zeker beter eten. Zeker geen slecht restaurant maar hoog niveau haalt het niet. :(