Marits Eetkamer

Andreas Bonnstraat 34HS 1091 BA Amsterdam Nederland Kaart
31-207763864

Over restaurant Marits Eetkamer

Vegetarische hemel

Voorheen huiskamerrestaurant nu een eetkamer in Amsterdam Oost met dezelfde huiselijke sfeer en ongedwongen, intieme setting. De gerechten zijn zonder vlees en vis, maar met liefde en zorg bereid. Naast een 3- of 4-gangen vegetarisch menu bieden wij ook de mogelijkheid geheel plantaardig te eten (graag bij het reserveren aangeven als je veganistisch wilt eten). Alleen geopend op vrijdag en zaterdag, en daarbuiten is er private dining mogelijk.

Meer informatie over restaurant Marits Eetkamer

Service8,6/10
Decor8,7/10
77Iens . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Heerlijk gegeten in dit mooie huiskamer restaurant. Nog niet eerder in een huiskamer restaurant gegeten, maar beviel me, zelfde professionele sfeer als in een restaurant maar leuk om de eigenaar en tevens kok te ontmoeten erg intiem. De 5 gangen die geserveerd werden waren heerlijk en zo creatief, wat een genot om zo vegetarisch te kunnen eten met een heerlijke biologische wijn. Een absolute aanrader!
Annadoornb . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Marits is een heel bijzonder restaurant met een zeer creatief vegetarisch menu. Zij maakt gebruik van verse biologische producten en geen standaard vleesvervangers. Het menu is ook vegan te verkrijgen dus dat was erg fijn voor ons. De wijnen zijn ook erg goed en allemaal biologisch en duurzaam. De bediening is vriendelijk en weet veel te vertellen over de gerechten. We hebben er heerlijk gegeten en komen zeker terug.
Engarde . Fijnproever (5 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Wat is het goed toeven bij Marits. De huiskamer is bijzonder stijlvol ingericht. Huiselijk, maar niet op een kneuterige manier. De bedienende meiden waren persoonlijk, grappig, maar niet de aller snelste. Het zijn inmiddels dan ook bijna 30 zitplaatsen en dat is voor zo een klein huis (en keuken!) best veel. Even wachten geeft niet, want je zit er heerlijk. De venkelsoep vooraf was zalig. Het hoofdgerecht een beetje een samenraapsel van allerlei lekkere gerechtjes, deels om zelf op te scheppen en dat past perfect in het concept. De cheesecake met chocolade toe was zo goed dat ik het bord heb schoon geschraapt. En dat alles voor een heel schappelijke prijs.
Ik ga terug, zeker weten!
Martijn S. Bourgondiër (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Heerlijk gegeten, leuke mensen, leuke entourage. Ben geen vegetariër maar heb op geen enkel moment vlees gemist. Prima prijs - kwaliteit. Kan het iedereen aanraden en kom er zeker weer.
Martijn2000 . Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Marits is een heel bijzonder restaurant; Doordeweeks bedenkt en verzamelt Marit heerlijke gerechten en op vrijdag en zaterdag stelt ze haar woonhuis open als restaurant. Overigens lijkt het meer op een 'echt' restaurant dan op en woonhuis met eetmogelijkheid. Marit heeft smaak; het interieur is eigentijds en elegant en dat geldt ook voor de gerechten. Marit kookt en attente dames doen de bediening. Ze heeft een goede wijnkaart met veel biologische wijnen en zelfs natuur wijnen. O ja en alles is vegetarisch, maar daar merk je niets van ;-)
P V. Gastronoom (39 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Heerlijk : geen vlees of vis, maar ook geen vleesvervangers ! Alles mooi geserveerd, heerlijk eten, karafje water , relaxte bediening, je bent echt een avondje uit. Niet twijfelen ! Gewoon een keer gaan eten hier !
Niels H. Gastronoom (35 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
In een straat die ik nog niet kende, in een prachtig huis zit Marits restaurant. Wat een fijne plek! Mooi ingericht, boeketten prachtige bloemen op tafel, zeer sfeervol. Geen muziek, alleen het enthousiaste geroezemoes van de gasten, die verrast worden met een heleboel heerlijke gerechten. Alles zonder vlees of vis.

We kregen een amuse van watermeloen met schapenkaas en een zwart olijfje. Het zoet, zout en bitter deden wat een amuse moet doen: we kregen zin in meer! We kiezen uit drie of vier gangen, en kozen voor vier. Vooraf de keuze tussen zoete-aardappelsoep met kokosroom, of salade van waterkers en venkel met sinaasappeldressing en zwarte olijven. Beide zeer geslaagd. Daarna het tussengerecht: ravioli met tuinboontjes en dragon. Heerlijk!

Het hoofdgerecht bestond uit meerdere gerechtjes: een taartje van bladerdeeg met snijbiet en manchego, carpaccio van zomerbietjes met rabarber, couscous met kikkererwtjes en geroosterde groenten. Het klinkt een beetje als een allegaartje, maar het combineerde uitstekend, we genoten er erg van. Toe kregen we semifreddo en clafoutis van wilde perziken. De huiswijn was lekker, de bediening professioneel en vriendelijk. Wat een lekkere avond!
Marjorie W. Gastronoom (57 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Hier uit nieuwsgierigheid wezen eten met de eet club, laat ik vooropstellen dat ik al ras echte vlees eter hier ontzettend heb genoten, en vlees geen minuut heb gemist! Ik zou het iedereen willen aanraden dit eens te proberen.
Malu W. Bourgondiër (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Zeer toegankelijk en erg lekker gegeten. Een vegetarisch restaurant zonder vleesvervangers. Pure en verse smaken! Genoten van entourage en prettige en persoonlijke service.
Een aanrader voor iedereen, of je nou wel of geen vega bent!
Gino M. 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Marits Huiskamerrestaurant, mijn derde keer alweer ?
Wederom werden wij verrast met de meest heerlijke en (voor mijzelf) onverwachte smaakcombinaties. Vooral de ravioli gevuld met kastanjes en bospaddestoelen geserveerd met een pesto van spruitjes, hazelnoot en parmezaan vond ik errug lekker!! Wat aan het menu erg opvalt is de puurheid en herkenbaarheid van smaken. Dus alles wat je op je bord ziet liggen smaakt er ook echt naar!

De bediening was ongedwongen, gezellig en toegankelijk. Precies zoals ik het wil.

De inrichting van het restaurant straalde in elk detail de persoonlijke smaak van Marit uit ( die zelf ook aan tafel komt). Alles was met zoveel liefde en zorg gestyled dat wij ons de gehele avond erg op ons gemak voelde. Top!
RachelFranke . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Wederom een fantastische avond bij Marit's gehad. Ik ben er een tijd geleden geweest en het is altijd spannend of het niveau van toen je die geweldige ervaring had nu weer gehaald gaat worden. Het antwoord is volmondig "ja". De ambiance is mooi, warm en stijlvol. Leuke en zeer vriendelijke dames in de bediening. Ik heb deze keer weer voor het 3 gangen menu gekozen, maar de ravioli als tussengerecht zag er zalig uit op het bord van mijn man. Marit verrast met haar heerlijke gerechten. Vegetarisch kan muf en stoffig zijn, maar daar is hier helemaal geen sprake van. Boerenkool fritata, salade van parel couscous met frisse groenten en een yoghurtsaus, hartig taartje met tallegio kaas en geroosterde peentjes, bijgerecht van geroosterde spruitjes met kastanjes en een groene salade met een zalige dressing en dille. De verhoudingen, de smaak, de variatie en hoeveelheid; allemaal goed. En dan het toetje: wow. De semifreddo is inmiddels favoriet, maar deze keer nam ik tiramisu met stukjes chocola en geraspte sinaasappel er doorheen: heerlijk! Ik kan echt iedereen aanraden hier te gaan eten. Wat een warme plek met heerlijk en puur (en lokaal/biologisch) eten.
Anissa . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2014
Onlangs bij Marits gegeten met een vriendin, wat een fijne ervaring. Vooraf had ik de raapstelensoep met bieslook hangop, een delicaat soepje; heerlijk. Het hoofdgerecht bestond uit allemaal kleine gerechtjes waarvan ik de wortels met specerijen en amandelen het lekkerste vond. Wist niet dat wortels zo lekker konden zijn! De inrichting van het restaurant is heel prettig, allemaal mooie oude spulletjes, voelt warm en gezellig. De bediening heeft ons die avond heerlijk in de watten gelegd, ze wist veel te vertellen over de achtergrond van de gerechten. Al met al zeker voor herhaling vatbaar.
Moonvs . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Weer heerlijk gegeten bij Marits. Super hoe iedere keer de groenten met elkaar gecombineerd worden. Bijzonder en verassend. Vooral de venkel- waterkers salade vond ik heerlijk! De bediening waren net als vorige keer ook weer leuke enthousiaste meisjes en ook weer prachtige bloemen in het restaurant. Echt een feestje om daar te eten!
Samflores . Bourgondiër (2 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2014
Leuke sfeer en intiem. Met muziek kan de sfeer en gehorigheid wel verbeteren. Eten is erg gevarieerd, hoofdgerecht zou meer aandacht kunnen krijgen. Ik had er culinair iets meer van verwacht.
Pleun33 . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
Wat zijn we blij dat we Marits ontdekt hebben; hier wordt gevarieerd en inspirerend vegetarisch gekookt. Vooraf een frisse winterpostelein salade met bloedsinaasappel en schapenkaas. Het prei-taartje wat onderdeel uitmaakte van het hoofdgerecht was heeeeeerlijk. Als nagerecht koos ik de lemoncurd appel taart en daar heb ik echt iedere kruimel van opgegeten. De setting is heel intiem en gezellig. De bediening losjes maar attent. Wij komen zeker terug!
Andre B. Gastronoom (28 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
Heerlijk vegetarisch gegeten met verrassende en prettig gekruide gerechten. Zelfs het brood had een lekker smaakje. Mooie ambiance.
Anna V. Gastronoom (55 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2013
Lastig dat je je cijfers moet afronden vooral mbt decor. Je zit in iemands huis, wel mooi maar het voelt voor mij een beetje ongemakkelijk. Het is wel sfeervol maar blijft bij iemand in huis vandaar de 7.

Mbt het eten.... 4 gangen heerlijk (je mist geen vlees) amuse : zuurkool met appel en een dressing..... dan witlof met blauwschimmel, gedroogde stukjes pruim en niet te vergeten heerlijke granaatappelpitten, voor de rest van de tafel aardpeersoep, lekker maar zwaar. Daarna heerlijke ravioli, gevolgd door een groot portie in rode biet gekookte Alkmaarse gort met groene salade, spruitjes, gebakken groente....... vullend.... Op naar het toetje, drie verschillende en alledrie heerlijk maar het buikje was vol. Lekkere betaalbare wijnen.
Een plek om terug te komen..
Karin K. Bourgondiër (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Een prettige ontvangst in een sfeervolle intieme en stijlvolle setting. Prachtige herfstboeketten op tafel. Een overheerlijke witlofsoep. Vervolgens een hartig taartje met pompoen, ricotta en salie, vergezeld door een mooie salade van quinoa met paddestoeltjes, groenten, hazelnoten en kruidenpesto en tot slot groene thee-ijs met meringue en een stoofpeertje. Een fijne avond in een professioneel huiskamerrestaurant waar met liefde en aandacht vegetarisch wordt gekookt.
Inge W. Bourgondiër (3 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2013
Met vriendinnen hier gegeten. Eten was lekker maar niet heel bijzonder.
Wat erg tegenviel waren de prijzen van de drankjes: die vond ik echt veel te duur, zeker voor een huiskamerrestaurant. Ik vond de prijzen sowieso aan de hoge kant.
En dan de hond: vorige recensies spraken er al over. De hond was gisteren niet in vorm: blafte veel en ging alle tafeltjes langs. Ik houd van honden, maar dit was gewoon niet prettig en ook niet zo hygiënisch.
Marjolein V. Gastronoom (35 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2013
We hebben een verrukkelijke avond gehad bij Marit in de huiskamer. We werden vriendelijk ontvangen in een prachtig decor. De ruimte is echt stijlvol ingericht, een mooie combinatie van tweedehands en chique.
Het restaurant heeft een uitgebreide wijnkaart, maar ook leue apperatieven en digestieven. Bestudeer de kaart dus even voor te bestellen. Het diner bestaat uit 3 of 4 gangen. Voor aanvang rijg je te horen wat het vierde gerecht is, dat maakt het makkelijker te kiezen.
Het eten is duidelijk met veel zorg en liefde klaargemaakt. Heerlijke combinaties van smaken en mooi opgediend. Nog een speciale pluim voor het nagerecht. Ik houd niet zo van zoet en neem eigenlijk nooit een taart als nagerecht. Maar deze amandel vijgentaart was neit zo zoet en daardoor heel erg lekker.
Ik kan iedereen dit restaurant van harte aanbevelen. Ook vleeseters (met een fijne smaak) zullen ervan genieten.