Marina Plaza

Maandag t/m Zaterdag 12:00 - 21:00
Zondag Gesloten

Connick41 .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Ik haal regelmatig uit bij Marina Plaza maar ik ben het eens met de vorige recensent: de kwaliteit kan (en was tot een jaar geleden) beter! De porties worden steeds kleiner waardoor ik vaak met honger blijf zitten en ik ben echt geen veeleter. Kwaliteit is niet slecht maar de kip vaak te droog en dus weinig sappig.
Prijs/kwaliteit kan dus beter. Ik vraag me ook af waar Marina zelf is? Die heb ik al sinds meer dan een jaar niet meer gezien...
Dorien_josepha .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2015
De medewerkers waren vriendelijk maar het eten was niet voldoende en niet lekker. Surinamers zijn kritischer dan niet Surinamers. Ik weet dat het beter kan.
Asklof .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2014
Ontzettend lieve mensen, met ontzettend lekker eten. De bami lamsvlees was erg lekker en sprekend. Soms kan die nogal flauw uitvallen, maar bij Marina niet.
Het eten hier heeft me nog nooit teleurgesteld en met Marina kan je altijd gezellig praten. Het decor kan misschien beter als het meer een restaurant wilt zijn dan een afhaalplek, maar verder een zeer schone plek!
Ilse Z.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2013
Je kan er ook zitten, maar ik haal meestal af. Hele aardige eigenaars. Ziet er verzorgd en schoon uit. Prima keuken, roti, bami, soato allemaal al geproefd. Goede gele sambal ook! Ook voor lunch, broodjes en snacks aan te raden.
FotoRein .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2013
Ha gelukkig staat Marina Plaza nu eindelijk op Iens. Dat werd tijd want nu kunnen we er tenminste over schrijven.

Marina Plaza is een Surinaams afhaalrestaurant in de Linnaeusstraat. Er zijn meer Surinaamse eetgelegenheden in Amsterdam Oost maar deze relatieve 'nieuwkomer' onderscheid zich wel in zeer positieve zin.

De vriendelijke eigenaren Marina en haar echtgenoot hebben een grote hoeveelheid ziel en zaligheid in hun bedrijf gestopt. Alles ziet er brandschoon uit, werkelijk spic en span. Hoewel de grote wachtruimte er niet echt op ingericht is kun je er een maaltijd gebruiken. Qua uitstraling niet echt super gezellig maar wel praktisch. Dit wordt echter ruimschoots goedgemaakt door de kwaliteit van de specialiteiten en daar gaat het tenslotte om.

Voor elk wat wils kun je zeggen; broodjes, snacks, hoofdgerechten, soepen, extra's zoals pindasaus, sambal en zuur en verschillende gekoelde dranken, Het is niet alleen een afhaalgelegenheid ook catering service wordt aangeboden.

De bami of nasi schotels met verse groenten en kipsaté zijn werkelijk overheerlijk, wat een smaak! Met de bijgeleverde sambal - rood of geel - kan het pittigheidskarakter naar wens worden ingesteld. De prijs/kwaliteitsverhouding is goed voor elkaar, terwijl de hoeveelheid zelfs de volgende dag nog voor een prettig vervolg zorgt.

Kortom een echte aanwinst voor Amsterdam Oost en Watergraafsmeer!