Marina Club Amsterdam

31-203701200

Meer informatie over restaurant Marina Club Amsterdam

Tram 26
  • Kom je met de auto?
    Dan neem je afslag S114 Zeeburg (Ring A10). Kom je via de A1? Dan neem je eveneens afslag S114, hier wordt Amsterdam-IJburg aangegeven.
  • : Voor het Restaurant

Vrijdag & Zaterdag:
17:00 - 23:30

Serkan U.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Afgelopen weekend hebben we bij Marina Club mijn verjaardag gevierd. Normaal schrijf ik geen recensies, echter zijn wij hier op basis van de recensies terechtgekomen, zodoende vond ik het de moeite waard om er wat over te schrijven. Ik kan heel kort en specifiek zeggen dat het op het moment de beste mediterrane Steakshouse in Nederland is. Vooral de ossenhaas kan ik aanraden! Daarnaast vind ik dat het interieur ook erg mooi en chique is. Als je binnen loopt denk je wel even dat het een duur dinner zal zijn, maar de prijs kwaliteit verhouding is zeer goed. Tot slot wil ik het personeel bedanken voor de goede service.
Sherida R.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Heerlijk gegeten op donderdagavond. Het duurde even voordat mijn tafelgenoot erbij zou zijn en tijdens het wachten waren ze heel vriendelijk, maar niet opdringerig. We hebben via de AH restaurantactie een drie-gangenmenu besteld. De ober vertelt met enthousiasme over de menukaart. We kregen uitgebreid uitleg over de gerechten die we hadden besteld. Zowel de verschillende voorgerechten als het hoofdgerecht (lamsvlees) waren heerlijk. Je proeft dat het puur is en met liefde is klaargemaakt. Als toetje hadden we ijs en baklava. Persoonlijk ben ik niet zo gek op baklava omdat het zo zoet en plakkerig is. Deze is overheerlijk! Baklava met luchtig bladerdeeg en pistachenootjes. Conclusie: Het turks eten is ontzettend goed klaar gemaakt en met enthousiasme geserveerd. Hier gaan we vaker eten!
Francine W.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Hadden gereserveerd met Ah bon. Bij binnenkomst werden wij naar een tafeltje naast de ingang geplaatst omdat er bij het mooie gedeelte een Turkse gezelschap werd verwacht. Erg jammer want voelde als een soort reserve hokje.
Eten was zeer smaakvol maar bediening onder alle maat. Zij waren vooral bezig met het gezelschap en leken ons vergeten te zijn. Niemand die ons vroeg of wij nog wat wilden drinken, zaten 30 minuten met vieze boorden van het hoofdgerecht. Moesten uiteindelijk zelf om vragen om die af te ruimen. Sausje bij het hoofdgerecht kwam toen wij alles al hadden op gegeten. Karaf water werd spa blauw fles voor 4 euro 50. Thee bij het toetje kwam toen het toetje al op was. En vanaf het hoofdgerecht was de muziek zo hard dat ieder gesprek onmogelijk was. Als wij geen Ah bon hadden gehad was prijs kwaliteit verhouding ver te zoeken geweest. Toen wij aan het einde aangaven dat wij zeer teleurgesteld zijn in de service werd daar nauwelijks op gereageerd.
Ontzettend jammer want het eten is erg lekker en de lokatie schitterend maar de bediening ronduit slecht en voelde me niet welkom. Gelukkig weten de andere restaurants bij de haven wel wat goede service is!
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Uitstekend gegeten in een prettige ambiance, voor ons een van de toppers van al onze restaurantbezoeken, wel was het royaal aan de prijs maar de AH bon gaf de prijsverhouding in totaliteit prima weer.
BAlieve .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Antep verwijst naar de Antepse keuken die pittig, gekruid en houtskoolgrillen combineren. Bekende gerechten als Turkse Pizza (Lahmacun), Sis kebap (lamsspies), Cacik (tzatziki), Baklava en Dolma komen uit deze Zuid-Turkse streek. Sofrasi ? van een restaurant in Oost ? wellicht iets met authentiek Turks tafelen ? Op IJburg zijn ze neergestreken in de Marina Club, voorheen The Lighthouse. Nieuwe inrichting, Osmaanse stijl ? met sfeervolle wereldmuziek. Leuk om mee te maken. Een dag tevoren gebeld of we terecht konden met de ah-actie, 2e menu gratis. Dat kon, hoewel we ter plekke niet een klein menu kregen met proeverijen, zo van alle smaken een klein hapje proeven. Vooraf kregen we voor 2 personen, 5 Cesit Soguk Meze (22,95) houten bord met 5 flinke schaaltjes met (2 manieren) yoghurt (3 manieren) groentemix met heel dun warm brood in een mandje. Het hoofdgerecht mochten we van de kaart kiezen: Vejeteryan (16.00) vegetarische ovenschotel, met rijst en huissalade en Adana Kusbasi (18.00) lamsvlees op 2 manieren op halve dunne pannenkoek, met dezelfde salade, friet met frietsaus in schaaltjes en sambal in zakjes. Na heerlijk Grolsch tapbier Kornuit (2.70) Yakut (4.00) Turkse rode wijn, mooie volle smaak en geserveerd in enorme bokaalglazen. De vegetarische maaltijd was lekker en door veel kaas zwaar. De lamsgehaktspies en stukjes vlees overheerlijk, echt top. De salade met veel rauwe ui paste hier wel heel goed bij. De toet ook van de kaart: Havuc Dilimi (6.95) en Ev Yapimi Kunefe (7.95), huisgemaakte Baklava met gehakte pistache nootjes, was OK en gebakken kaas met engelenhaar overheerlijk, genoeg voor 4 personen. Bij grote porties altijd dilemma: opeten of niet, gooien ze het anders weg ? wij dan te vol raken. Digestief 4cl Yeni Raki (5.00) en Turkse Koffie (3.00), heel charmant uitgebreid in oriëntaalse set met leuke blokjes Turkish Delight hielpen een beetje met verteren. Onze tip: ga zonder de ah-actie met zijn vieren, kies dan uit de vele, een klein aantal mezze à la Carte en geniet van het eten en lekkere drinken, bij voorkeur buiten met mooi weer en uitzicht. Of ze hebben ondertussen een samengesteld op elkaar afgestemd klein menu ingevoerd. Dan gewoon dat uitproberen. Elke dag open vanaf 11.00 uur.
Joris K.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
We hadden een fles raki besteld. Samen met mezze een feta kaas. Ze horen te wachten met het bedienen van de hoofdgerecht totdat we onze raki hebben gedronken. Maar nee, na een paar slokjes was het al bediend.
Ik heb lamskotolet besteld en aangegeven hoe ik het wil gebakken hebben. Mijn vriend ook. Beide waren tegelijkertijd bediend zonder te kijken wie welke zou moeten krijgen. Ze waren allebei doorgebakken. Vlees was te taai. Het was ook geen lamsvlees maar schapen vlees. Zo rook het in ieder geval.

Onderbezetting personeel. Ook onbeleefd en niet geschoold.

Op de rekening stond een frisdrank dat we niet hadden besteld.

Nooit meer!

Ps. Heeft niets te maken een echte Antep Sofrasi. Het is een ordinair Turkse eethuis.
Mrbando .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Wij werden goed ontvangen het eten was heerlijk alle gerechten werden uitgebreid uitgelegd. Het personeel was super vriendelijk. Mooie interieur. Zeker een aanrader!
Oppasmoeder .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Gisteravond lekker gegeten bij nieuw restaurant, Marina Club Amsterdam. Mooi gelegen bij de haven van IJburg. We hebben buiten gezeten. Vriendelijke bediening. Goede uitleg bij de verschillende Turkse gerechten die we voorgeschoteld kregen als voorgerecht. Het hoofdgerecht konden we zelf kiezen. Superlekker en pittig, daar houden we van. Als nagerecht een warm kaastaartje, heel bijzonder en erg lekker. Alles bij elkaar een positieve ervaring en zeker aan te bevelen. We komen hier beslist terug.
Nicroz30 .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Via de AH actie bij het restaurant terecht gekomen. Heerlijk verrassingsmenu waarbij wij het hoofdgerecht zelf mochten kiezen. Vriendelijke bediening. Sfeervol restaurant aan het haventje. Wij komen hier zeker weer eens terug om eten.
Barbara D.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
We werden zeer vriendelijk ontvangen. Er werd ons van alles uitgelegd over de Turkse keuken en daarna hebben we heerlijk gegeten. De ambience is heerlijk sjiek. Een aanrader.
Henkjan M.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Via de AH actie kwamen we hier terecht. Wat een prachtig, industrieel-achtig restaurant gelegen aan de haven in IJburg. We werden allerhartelijkst ontvangen en kregen een grote selectie aan Turkse vegetarische hapjes met warm brood vooraf. Echt heerlijk! Alles vers en goed op smaak met kruiden en knoflook. Het hoofdgerecht mochten we van de kaart kiezen. Heerlijk lamsvlees en ijs toe. Het meisje dat hielp bedienen sprak nog niet zo goed Nederlands en zei bij het afruimen van de borden steeds 'eet smakelijk'. Dat vonden we wel vermakelijk. Maar naar dit restaurant gaan we zeker terug!
Daan256 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Heerlijk gegeten in een super mooi modern restaurant. Mooie inrichting en fijne sfeer. Personeel is erg vriendelijk. Locatie is alleen niet optimaal, maar het is zeker de moeite om erheen te gaan!
Miano .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Afgelopen donderdag via de AH actie gegeten bij Marina Club. Bij binnenkomst kregen we een hartelijk ontvangst en werden we meteen aan een tafeltje geplaatst, dicht bij de heerlijk geurende keuken. We konden merken dat het nog de proefperiode was, want het personeel was nog een beetje zoekende. Zo duurde t even voor onze drankjes werden opgenomen en werd ons tot 2 keer toe het concept voor de actie uitgelegd. Kan uiteraard gebeuren. Het eten was heerlijk! De voorgerechten waren gevarieerd; een plateau met meerdere, kleine gerechten en brood. Allemaal overduidelijk vers! Een fijne eerste kennismaking met een nieuwe keuken. Hoofdgerecht was de Lamshaas van de grill. Dit is de beste lamsspies die ik ooit heb gegeten en dat zijn er redelijk wat. Heerlijk gekruid en met liefde bereid/gegaard, waardoor t vlees heerlijk mals was. Dikke pluim! Ons toetje was een soort baklava met kaas van binnen. De kaas maakte dit gerecht echter iets te heftig als dessert. Al met al heerlijk gegeten. De kracht van deze keuken is echt de versheid van de gerechten. Vasthouden! Paar punten van kritiek: 1) Toen we onze wijn kregen zaten er 3 vliegjes in ons glas. Dit mag uiteraard niet, altijd schone glazen! 2) Op de wc is er weinig privacy, doordat de wanden van matglas zijn en dus doorzichtig. Je bent je de hele tijd bewust van de mensen die voorbij komen. Ook is de spleet van de deur open, waardoor je je voorganger letterlijk kan zien zitten. Geeft een onprettige toilet-ervaring. *TIP: Wij hadden om 18.30 gereserveerd. Het restaurant komt echter pas rond 20u op gang. Reserveer dus niet te vroeg. Na t eten lekker uitwaaien op Blijburg.
Marc996 .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Wat een aanwinst! De zaak is pas een paar weken open en de ober noemde het zelf nog proefdraaitijd. Nou, wat mij betreft geslaagd. Interessante kaart met veel lamsvlees. Op advies van het personeel een selectie van een paar koude en warme voorgerechten op tafel laten zetten. Allemaal heerlijk. Ook hun advies gevolgd voor de streekgerechten. Zelfde mooie kwaliteit. Botermals vlees, lekker gekruid zonder dat de kruiden overheersen. Witte huiswijn is een frisse Turkse wijn; bijzonder lekker. Papieren servetten en ongestreken tafellakens misstaan; past niet bij de rest. Ruimte nog een beetje leeg en levenloos, maar misschien is dat tegen de tijd van de echte opening (september 2016) opgelost. In elk geval hebben ze er een vaste klant bij.
Dje-Ren .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Begin juli bij Marina Club gegeten. Zij waren net een paar dagen open. De starters van de zaak waren één voor één verse, overheerlijke tapenades. We deelden als voorafje verrassend krokant gebakken lever met uiensalade en citroen. Deze overtrof alle verwachtingen. Onze hoofdgerechten waren twee verschillende kebabs die ons naar meer lieten verlangen ware het niet dat we naar een voorstelling wilden gaan. Enige opmerking valt te doen op de geserveerde bestelling van water. Het water zou bij een restaurant van dit niveau niet met plastic flesjes op tafel gezet moeten worden. Verder zeer goede, vriendelijke en snelle service. Wij komen terug.
Derck V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
De eigenaren van dit restaurant geven je echt een gevoel van welkom, heerlijke voorgerechten Anatolische keuken, Anatolische wijnen (culinaire en houtskool keuken), heerlijk gegeten, gezellige ambiance. Zij zijn net geopend maar binnenkort full service aanwezig. Aanrader