Marimba

Achter Het Oude Stadhuis 3 3811 CH Amersfoort Nederland Kaart

Over restaurant Marimba

Dit gaat je verbeelding te boven

Mexico spreekt tot ieders verbeelding. Zon, sombrero’s, cactussen, waarschijnlijk zie je nog veel meer voor je. Ben je ook bekend met de Mexicaanse keuken? Voor zowel de culinaire kenner als de ontdekker is restaurant Marimba echt een aanrader. De Mexicaanse keuken is kleurrijk en heel gevarieerd. Probeer de populaire cactussoep eens, gevolgd door de specialiteit van het huis: fajitas. Dit zijn ‘bloemtortillas’ gevuld met gebraden vlees en/of kip. Blus het geheel af met een Corona of Desperados! Hasta la restaurante!

Meer informatie over restaurant Marimba

Maandag t/m Zondag vanaf 17:00

Sluitingstijd

maandag t/m zondag: 17u00-23u00

• Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Voordelig
Henriette S.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Lekker eten. Voor ieder wat wils. Voor de kinderen werden speciaal de pepertjes uit het gerecht gelaten.
Bediening was vriendelijk.
Arna O.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Lekker gegeten.
Charlottie J.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Heel lekker gegeten. Je kan goed proeven dat de producten vers zijn en de bediening is pront en alert. Hier zullen wij zeker nog eens terugkomen
Elllenn .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Nette ontvangst en we kregen een tafel aan het raam toegewezen waar we om hadden gevraagd. Het houten interieur is erg mooi en past goed bij de sfeer in het restaurant. Het voorgerecht van de pasteitjes was heerlijk en de maiskolf gewoon prima, maar niet heel bijzonder. Het hoofdgerecht was heerlijk, de kip wordt lekker gekruid en het rundvlees is ook echt stoofvlees, zoals de bediening ons al had toegelicht. Het toetje was ook lekker, alleen duurde wel 15 minuten voordat het klaar was, maar goed het was ook vrij druk. Al met al een goed restaurant, met een aardige bediening en een fijne sfeer. Wij komen terug!
Kevin V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Heerlijk gegeten! restaurant heeft een leuke uitstraling en de bediening is goed. we hebben een gezellige avond gehad ,
Remco V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Eten was een ruime voldoende, kwaliteit en versheid van de gebruikten producten maakten het eten heerlijk! Min punt is dat de zaak ontzettend vol gestouwd wordt , waardoor je elleboog aan elleboog eet en je etentje samen ineens niet meer zo privé is. Al met al een leuk restaurant met goede kwaliteit en voor ieder wat wils.
Christel A.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Zonder te hebben gereserveerd stappen we met een groep van 7 rond half 17.30 uur bij Marimba binnen. Er is nog wel plek maar de tafel is vanaf 19.00 uur weer bezet. Wat ons betreft prima, ze zullen de keuken doorgeven dat we maar kort de tijd hebben.

De inrichting doet Mexicaans aan, informeel, ietwat rumoerig en kleurrijk. Ik kies voor de champignons vooraf en als hoofdgerecht de quesadillas met groenten. De champignons smaken goed. De quesadillas worden op een vrolijk kleurrijk bordje gepresenteerd met tal van kleine bijgerechtjes, de pannenkoekjes lijken zelfgemaakt en zijn lekker zacht, de guacamole smaakt goed, de zure room is er lekker bij, de salade met komkommer en tomaat smakelijk en de bonen erbij maken het geheel af. Enig kritiekpunt is wellicht dat ik de smaken niet echt uitgesproken vond, het miste voor mij wat limoen en pittigheid. Positief is dat het een portie is die je ook daadwerkelijk op krijgt. Bij menig Mexicaans restaurant is de portie mij vaak te groot.

De gerechtjes van mijn tafelgenoten zien er ook erg lekker uit en de meesten lijken dan ook tevreden. Helaas stelt de biefstuk van 1 tafelgenoot teleur, deze lijkt op het eerste gezicht best nog roze maar is taai en droog. Uit nieuwsgierigheid snijd ik ook een stukje af en ik ben het met hem eens. Het mes gaat er maar moeilijk door, je moet erg lang kauwen en het wordt daardoor inderdaad vrij droog. Wellicht komt Marimba het beste uit de verf wanneer je alleen de Mexicaanse gerechten bestelt.

Bij het afhalen van de borden wordt ons gevraagd of het allemaal heeft gesmaakt. Mijn tafelgenoot geeft aan dat het hem helaas niet heeft gesmaakt en geeft aan dat zijn biefstuk te taai was. Ze ziet het stuk vlees nog grotendeels op het bord liggen en lijkt hier van te schrikken. Ohja, ik zie het.... en toen....niks... er is hem niet gevraagd of hij wat anders wilde, er is hem geen drankje van het huis aangeboden en ook de prijs op de bon is intact gebleven. Er is helemaal niks met zijn klacht gedaan, best jammer. Over het geheel genomen prima restaurant maar het laat voor mij denk ik geen onuitwisbare indruk achter.
Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Heerlijk gegeten, alleen de bediening was erg slecht en ik had wel erg veel geduld moeten hebben, want snel ging t niet.
Tony H.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Aan de hand van de beoordelingen van Iens zijn wij hier terechtgekomen. Nette ontvangst en we namen als voorgerecht guacemole. Wij vonden de hoeveelheid chips erg klein, en de guacemole zelf was erg mat van smaak. Was aangelengd met mayonaise waardoor je avocado zelf minder proeft. Prijs is ook erg duur voor voorgerecht. Daarna hadden wij nachos besteld. Deze was erg lekker. Verder als hoofdgerecht de enchilada met
kip. Deze was erg goed. De rekening was erg hoog in verhouding tot de dingen die we besteld hadden. Mede hierdoor zal dit het enige en laatste bezoek zijn geweest.
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Eten is goed, binnen was leeg vandaar besloten buiten de zitten. Aan een doorgaande straat dus sfeer was niet geweldig. Bediening had er niet veel zin in..... Maar eten smaakt prima. Goed voor een snelle hap maar niet geschikt voor een uitgebreide avond
Henk2941 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Een gezellig en kleurrijk restaurant in een zijstraat van de hof.
De bediening was geduldig en zeer vriendelijk en gaf een goede uitleg over de gerechten.
Omdat ik niet goed tegen pittig eten kan heeft ze ook uitgelegd wat ik beter niet kon eten.
Het eten was zeer smakelijk en zag er prachtig uit op de kleurrijke borden.
Dit is zeker een restaurant waar ik vaker ga eten.
Margreet V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Gisteren heel lekker gegeten bij Marimba. De borden zien er feestelijk uit met heerlijke guacamole, sla, wat bonen, mais etc als bijgerechten is het een kleurrijk geheel. De vulling van de taco's en enchillada's zijn heerlijk (heb zowel de kip als rund geproefd). Vlees is echt rundvlees ipv gehakt en ook de kip is lekker gestoofd en dus 'draadjesvlees'. Absoluut geen snelle hap dus en de prijs/kwaliteitsvertoning klopt uitstekend! Er werd bediend door een meisje en een jongen die met zijn 2en het hele restaurant bijhielden. Nergens hoefde je lang te wachten op je eten of een drankje. Dit gebeurde allemaal heel vriendelijk en toch efficiënt,
Rene .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Het begon zeer goed met een geweldige Margarita. Het vlees (steak) daarna was ipv medium compleet gekookt... Teruggestuurd. Daarna weer hetzelfde probleem met het vlees. De arme jongen van de bediening moest toen wel toegeven dat er een tijdelijke kracht in de keuken stond ivm afwezigheid van de normale chefkok. We hadden echt super pech helaas. We hadden beter zelf thuis een steak op de BBQ kunnen leggen. Ik hoop voor hun dat dit echt een éénmalige misser was.
Jammer inderdaad dat het bij jullie zo verliep allemaal. Zoals ik al zei was de chefkok inderdaad afwezig ivm vervelende familieomstandigheden en had de jongen in de keuken nog te weinig ervaring met de grill-gerechten, we hadden een paar reserveringen, waardoor ik het besluit had genomen om open te blijven in plaats van dicht te gaan (een fout besluit in jullie geval). Ik heb de chefkok vanochtend gesproken en nu blijkt dat jullie de verkeerde ribeye-steak geserveerd hebben gekregen. Ik ben het volledig eens met jullie klacht en daarom bied ik jullie bij deze aan om de volgende keer met 50% korting te komen eten, blijkt het weer niet naar wens te zijn dan hoeven jullie helemaal niet te betalen. Normaal gesproken krijgen wij zelden tot geen klachten over ons eten en daarom vat ik ik deze klacht hoog op, al helemaal omdat jullie volledig gelijk hebben hierin. Ik vond jullie gezellige gasten die gewoon een leuk avondje uit wouden met lekkeren goed verzorgd eten van hoge kwaliteit, dus bij deze mijn excuses.
Besluiten jullie op mijn aanbod in te gaan dan graag bellen op: 06-22485057.

Mvg, Dennis van restaurant Marimba.

Reactie van proever:

Hoi Dennis, je keurige respons geeft aan dat je hart hebt voor je zaak,dat strekt je tot eer. Je begrijpt dat we terug willen komen wanneer de echte man van de keuken er is zodat jullie echt kunnen laten zien wat jullie kunnen bieden. Dit zal niet gelijk deze week zijn. Tot dan, Rene en Constanza.

anf 2e reactie van restaurant:

Prima, neem maar contact met me op, op het gegeven mobiele telefoonnummer in de reactie hierboven. Ik beloof jullie bij deze dat het de volgende keer gewoon goed zal zijn!

Mvg, Dennis van restaurant Marimba
Samih Z.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Van buiten ziet het er niet zo mooi uit, maar de sfeer binnen is heel knus en gezellig. Eten was goed en personeel vriendelijk. Mijn vriendin en ik hebben een leuke avond gehad!
Robin O.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Ik vond het een leuk met lekker eten, goede service. De prijs was redelijk, de bediening goed. En ik zou er zeker nog een keer heen gaan.
Epictetus I.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Met mijn vrouw en neefje voor het eerst bij Marimba geweest, vlakbij de Hof in Amersfoort. Het was erg warm, later ging de deur open en airco aan. De sfeer is gemoedelijk en de service OK. De enchilada's waren gewoon goed. Met een paar Corona's erbij lekker gegeten. Zoek je een eenvoudig maar smaakvol authentiek Mexicaans restaurantje, dan is Marimba zeker een aanrader.
Jordywiel .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Uitermate lekker gegeten! Werd goed rekening gehouden met het jongere gezelschap en gerechten konden aangepast worden op grootte. Wij hebben een leuke avond gehad!
Daanje3 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Heerlijk gegeten! Had vooraf de cactussoep die erg lekker was en als hoofdgerecht de burrito con poljo die was echt goed. Hangt een gezellige sfeer en de bediening is fijn. Zeker voor herhaling vatbaar.
Ernesto.lesuiss .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Het eten om te beginnen was erg lekker. Ik had de nacho's met kaas en kip besteld besteld. Dit was erg lekker! De service was ook prima, ik werd snel geholpen ook al was het erg druk.
Tammy B.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Vanaf dag 1 al klant bij Marimba! De empanada's met rundvlees als voorgerecht een echte aanrader, de steak a la casa als hoofdgerecht blijft mijn favoriet. De dessert kaart mag wat mij betreft wel vernieuwd worden, en waar ik heel erg van baal is dat de gepofte aardappel van de kaart is gehaald, ik hou er namelijk zo van! Maar het blijft mijn favoriete restaurant in Amersfoort! Ik kom er graag met mijn man, de kids gaan regelmatig mee, of ik ben er te vinden met vriendinnen. Eind juni én begin juli nog met verschillende vriendinnen gegeten.