Marimba

Achter Het Oude Stadhuis 3 3811 CH Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant Marimba

Dit gaat je verbeelding te boven

Mexico spreekt tot ieders verbeelding. Zon, sombrero’s, cactussen, waarschijnlijk zie je nog veel meer voor je. Ben je ook bekend met de Mexicaanse keuken? Voor zowel de culinaire kenner als de ontdekker is restaurant Marimba echt een aanrader. De Mexicaanse keuken is kleurrijk en heel gevarieerd. Probeer de populaire cactussoep eens, gevolgd door de specialiteit van het huis: fajitas. Dit zijn ‘bloemtortillas’ gevuld met gebraden vlees en/of kip. Blus het geheel af met een Corona of Desperados! Hasta la restaurante!

Meer informatie over restaurant Marimba

Maandag t/m Zondag vanaf 17:00

Sluitingstijd

maandag t/m zondag: 17u00-23u00

• Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Prima Mexicaans restaurant, maar niets bijzonders.
Moniek A.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Eten was erg lekker en niet te veel. bij menig mexicaans restaurant krijg je de porties niet op, maar hier wel. Eten was ook van erg goede kwaliteit en de bediening was vriendelijk.
Gerard K.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Hier al eens eerder gegeten. Altijd goed. Lekkere tortilla's. alerte bediening en er heerst een gemoedelijke sfeer in het restaurant.
Eric T.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Gelokt door de hoge beoordelingen hier gedineerd. Helaas zijn wij minder enthousiast. De kwaliteit van het eten liet behoorlijk te wensen over. De taco en frietjes waren slap, de garnalen overkookt en de bordversiering met die eeuwige inspiratieloze ijsbergsla kon ons ook niet bekoren. Niet een restaurant waar wij terug zullen komen.
Frank R.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Hele goede prijs/kwaliteit verhouding, vooral voor de prijzen in Amersfoort. Eten is erg lekker dus en je betaalt niet gelijk de hoofdprijs. Bediening is alert en vriendelijk en paste zich flexibel aan onze wensen aan. Wij eten vaak in verschillende restaurants en houden van afwisseling, maar ik denk wel dat we hier vaker gaan eten.
Hoi Frank, bedankt voor uw positieve beoordeling! Deze wordt gewaardeerd door ons.

Ik zie alleen wel dat u twee soortgelijke recensies heeft geschreven en tenzij u echt heel enthousiast was neem ik aan dat dit niet expres is gedaan en heb ik Iens gevraagd er een te verwijderen ivm juiste weergave van de recensies op deze pagina.

In ieder geval hartstikke bedankt voor de mooie beoordeling en tot ziens in ons restaurant!

Frank R.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Zo een goede prijs/kwaliteit kom je zelden tegen, al helemaal niet in Amersfoort! Eten was dus erg lekker. Minpunt is dat ze de warme pepers met kaas (naam van het gerecht kwijt) niet hebben, maar dat is tot nu toe bij geen enkele Mexicaan in Nederland zo, waar ik ben geweest dan. Bediening is goed en paste zich flexibel aan aan wat wij wilden.
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Onervaren gastheer en gastvrouwen. Lang wachten tot tafel afgeruimd wordt tussen voor en hoofdgerecht. Aanbieden van drankjes gebeurd weinig. Bij goede bediening zou dit restaurant met top eten nog meer gasten aantrekken.
Hoi Willem, bedankt voor uw beoordeling en fijn dat u ons eten top vond!

Jammer om te horen dat het qua service niet helemaal goed gegaan is bij jullie. Wel moet ik zeggen dat iedereen in onze bediening momenteel minimaal 1 of 2 jaar ervaring heeft bij ons en onze gastheer zelf meer dan 4 jaar. Helaas maken ook zij af en toe fouten. Ik durf u in ieder geval te beloven dat de service voor een eventuele volgende keer zal zijn hoe men dat gewend is van ons.

Met vriendelijke groet en hopelijk tot ziens,

Femke A.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Heerlijk gegeten! Er hangt een fijne sfeer in het restaurant en de bediening is goed. Porties zijn niet te groot waardoor je ze wel op krijgt. Lekkere spareribs!
Danielle M.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Leuke sfeer en leuk ingericht. Het eten kwam mooi op tijd, duurde niet te lang en was heel erg lekker. Wij gaan hier zeker nog een keer eten!
Hoi Danielle,

Bedankt voor de positieve beoordeling en tot ziens in ons restaurant!

rens B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Ik heb niet zoveel tekens nodig om te zeggen dat ik hier heerlijke fajita gegeten heb met heerlijk vers gebakken vlees etc.
Hoi Rens,

Bedankt voor de mooie beoordeling en fijn om te horen dat de fajitas lekker waren!

Johan V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Lekker, gezellig en prijskwaliteit zeer goed
Hoi Johan,

Bedankt voor uw beoordeling!

Tot ziens!

Sammy V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Heerlijk gegeten, huiselijke bediening. Werd alert gereageerd met een glas water toen mijn vrouw aan het hoesten was.
Ruime menukaart met veel vegetarische gerechten.
Hoi Sammy,

Bedankt voor uw positieve beoordeling en tot een eventuele volgende keer!

Jarno D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Vriendelijke bediening. Eten is echt heel lekker. Ga hier zeker vaker naartoe. We hadden zelf de steak en de fajitas, beide zeer lekker
Hoi Jarno,

Ik heb het doorgegeven aan onze chef en die was erg blij!

Bedankt voor uw beoordeling!

Henriette S.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Lekker eten. Voor ieder wat wils. Voor de kinderen werden speciaal de pepertjes uit het gerecht gelaten.
Bediening was vriendelijk.
Arna O.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Lekker gegeten.
Charlottie J.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Heel lekker gegeten. Je kan goed proeven dat de producten vers zijn en de bediening is pront en alert. Hier zullen wij zeker nog eens terugkomen
Elllenn .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Nette ontvangst en we kregen een tafel aan het raam toegewezen waar we om hadden gevraagd. Het houten interieur is erg mooi en past goed bij de sfeer in het restaurant. Het voorgerecht van de pasteitjes was heerlijk en de maiskolf gewoon prima, maar niet heel bijzonder. Het hoofdgerecht was heerlijk, de kip wordt lekker gekruid en het rundvlees is ook echt stoofvlees, zoals de bediening ons al had toegelicht. Het toetje was ook lekker, alleen duurde wel 15 minuten voordat het klaar was, maar goed het was ook vrij druk. Al met al een goed restaurant, met een aardige bediening en een fijne sfeer. Wij komen terug!
Kevin V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Heerlijk gegeten! restaurant heeft een leuke uitstraling en de bediening is goed. we hebben een gezellige avond gehad ,
Remco V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Eten was een ruime voldoende, kwaliteit en versheid van de gebruikten producten maakten het eten heerlijk! Min punt is dat de zaak ontzettend vol gestouwd wordt , waardoor je elleboog aan elleboog eet en je etentje samen ineens niet meer zo privé is. Al met al een leuk restaurant met goede kwaliteit en voor ieder wat wils.
Christel A.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Zonder te hebben gereserveerd stappen we met een groep van 7 rond half 17.30 uur bij Marimba binnen. Er is nog wel plek maar de tafel is vanaf 19.00 uur weer bezet. Wat ons betreft prima, ze zullen de keuken doorgeven dat we maar kort de tijd hebben.

De inrichting doet Mexicaans aan, informeel, ietwat rumoerig en kleurrijk. Ik kies voor de champignons vooraf en als hoofdgerecht de quesadillas met groenten. De champignons smaken goed. De quesadillas worden op een vrolijk kleurrijk bordje gepresenteerd met tal van kleine bijgerechtjes, de pannenkoekjes lijken zelfgemaakt en zijn lekker zacht, de guacamole smaakt goed, de zure room is er lekker bij, de salade met komkommer en tomaat smakelijk en de bonen erbij maken het geheel af. Enig kritiekpunt is wellicht dat ik de smaken niet echt uitgesproken vond, het miste voor mij wat limoen en pittigheid. Positief is dat het een portie is die je ook daadwerkelijk op krijgt. Bij menig Mexicaans restaurant is de portie mij vaak te groot.

De gerechtjes van mijn tafelgenoten zien er ook erg lekker uit en de meesten lijken dan ook tevreden. Helaas stelt de biefstuk van 1 tafelgenoot teleur, deze lijkt op het eerste gezicht best nog roze maar is taai en droog. Uit nieuwsgierigheid snijd ik ook een stukje af en ik ben het met hem eens. Het mes gaat er maar moeilijk door, je moet erg lang kauwen en het wordt daardoor inderdaad vrij droog. Wellicht komt Marimba het beste uit de verf wanneer je alleen de Mexicaanse gerechten bestelt.

Bij het afhalen van de borden wordt ons gevraagd of het allemaal heeft gesmaakt. Mijn tafelgenoot geeft aan dat het hem helaas niet heeft gesmaakt en geeft aan dat zijn biefstuk te taai was. Ze ziet het stuk vlees nog grotendeels op het bord liggen en lijkt hier van te schrikken. Ohja, ik zie het.... en toen....niks... er is hem niet gevraagd of hij wat anders wilde, er is hem geen drankje van het huis aangeboden en ook de prijs op de bon is intact gebleven. Er is helemaal niks met zijn klacht gedaan, best jammer. Over het geheel genomen prima restaurant maar het laat voor mij denk ik geen onuitwisbare indruk achter.