Marhaba

Zuidkade 72 9203 CP Drachten Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Marhaba

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats, Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 16:00 - 23:00

• Mastercard , Pin
  • Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking , Wi-Fi
Jessica W.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Heerlijk en super fijn eten. Gastheer en familie heel erg vriendelijk en aardig. Dit is echt ons favoriete restaurant! We waren hier voor de 3e keer. Onze vrienden voor het eerst en waren ook zeer tevreden over alles. Ze hebben genoten! We komen gauw weer eens!
Eric T.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Gisteren eens in Marhaba gegeten. Dit restaurant heeft een fusion keuken van het Midden-Oosten en het mediterrane gebied.

Bij binnenkomst werden wij hartelijk ontvangen door de eigenaar (tevens chef) Mahmoud. Er waren een tiental gasten, ondanks dat de eigenaar zowel de bediening deed als in de keuken stond, hebben wij niet lang moeten wachten, en was er zelfs voldoende tijd om aan tafel uitleg te geven over de gerechten.

Zoals gebruikelijk bestelden wij drie gangen. Alle gerechten waren zeer smaakvol. Hier worden duidelijk geen pakjes gebruikt: álles wordt vers gemaakt. Dat blijkt al uit de Mezze, het signature voorgerecht bestaande uit verschillende dips met onder andere tapenade, dukkah, pesto, baba ganoush en tzatziki met arabisch brood. De hoofdgerechten zijn gevarieerd en goed van portiegrootte. De desserts waren prima van portiegrootte en rondde het diner mooi af.

Laat u niet weerhouden door de aftandse straat waar het restaurant aan gelegen is, of het interieur wat misschien niet het meest moderne is. Het eten is super en de warmte waarmee Mahmoud zijn zaak runt is nagenoeg ongeëvenaard. Gewoon proberen dus!
Marion110811 .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016

Super vriendelijke en nette bediening. Heerlijke tajines gegeten. Zeker een aanrader. Veel keuzes uit verschillende landen. Chapeau aan de kok.
Hannie V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Waar kan je beter een etentje beginnen dan op het sfeervolle terras achter het restaurant!
Dit terras is nieuw en voegt enorm veel toe aan de vele lovende woorden omtrent het eten die vorige recensenten al schreven en die wij volledig onderschrijven.
Wij genoten van de Mezze, gebruikten het hoofdgerecht binnen en werden vlot en bijzonder vriendelijk door de enthousiaste zoon bediend.
Wie eens iets anders wil eten moet beslist naar Marhaba. Ga deze zomer daar maar eens breeduit genieten!
WH J.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Heerlijk eten. Bomvol met smaak en perfect bereid. De bediening was erg goed. Het decor in een hele lange ruimte is niet helemaal onze smaak en zorgt ook voor de nodige kilometertjes bij de bediening, maar de zitjes bieden wel veel privacy en daar houden we wel van. Het is zoals voorgaande recensies al aangaven niet echt in een sneltreinvaart eten, maar persoonlijk vind ik dat in aangenaam gezelschap verkerend geen probleem, zeker als de gerechten zo goed zijn als hier.
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Met een groep van 12 dames hier gegeten. Hoewel we wel de kaart hebben bekeken werd unaniem gekozen voor het verrassingsmenu. Er werd rekening gehouden met de dame die glutenvrij at en 2 vegetarische eters.
Het voorgerecht bestond uit diverse hapjes en hierbij was ook gedacht aan glutenvrij brood. Het was een zeer goede start
De 3 hoofdgerechten waren: Perzische kipschotel, moussaka en een stoofschotel met rund-, kalfs- en lamsvlees, ook waren er 2 vegetarische gerechten, bij dit alles werden gebakken aardappelen en rijst geserveerd. De kok kreeg allereerst complimenten voor de smaak van de gerechten maar ook voor de manier van opdienen in tajines.
De chef maakte helemaal de blits bij het opdienen van de nagerechten. Op een enorme spiegel, kwamen baklava, witte chocolademousse en glaasjes met een vruchtencoulis, ijs en slagroom.
Dat de service bij een 8 blijft steken heeft te maken met de tijd die de chef, die alleen in de keuken staat, nodig heeft om de gerechten op tafel te krijgen, van binnenkomst tot vertrek 4 uur. Maar voor de bediening: niets dan lof.
Nir63 .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Heerlijk eten, werkelijk uitmuntend! Vooraf de mezze ( allerlei verschillende voorgerechtjes) voor 2 personen gekozen een goede keus. Daarna feestelijke mix ook voor 2 personen, wederom niets dan lof voor deze variatie aan gerechten. Hoeveelheden ook ruim voldoende. Toch is het niet alleen maar juich stemming. Om zeven uur aan tafel en binnen 15 min hadden we het voorgerecht, fijn want we hadden best trek. Vervolgens anderhalf uur moeten wachten op het hoofdgerecht, eerlijk is eerlijk het wachten werd beloond zoals ik hierboven schreef maar jongens dit duurt echt veel te lang. Daar kwam nog bij dat er niet iemand langs kwam in die anderhalf uur om te vragen of we nog iets wilden drinken, uiteindelijk maar zelf de aandacht getrokken. De bestelde ijsthee niet gezien, laat staan gedronken. De chef legde uit dat het extreem druk was vanavond en er een groep was gekomen van 9 personen waar de reservering niet van was gelukt. Zal allemaal hoor, geloof het meteen maar ik denk ondanks het heerlijke eten de volgende keer 3x na eer ik weer ga reserveren. Wat een feestelijk verjaardagsetentje zou worden veranderd in smakelijk eten met veel ergernis.
Gonda L.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Een pareltje verstopt tussen de minder mooie plekjes van Drachten, daarom pas nu ontdekt.
Je waant je in een andere wereld, kruiden, oosters, mediterane, arabisch.
De gastheer ( zoon van de kok) is zeer gastvrij, bescheiden, en ontzettend aardig. Zo ook de kok. Een mooi familie restaurant.
Het eten, de stoofpotten, de voorgerechten en alles wat ik nog ga ontdekken zijn stuk voor stuk heerlijk van smaak. Bijzondere sensaties. Wil je een avond genieten, niet snel eten, maar echt rustig de tijd nemen, ben je hier aan het goede adres. Dit is een avondje uit!
Het hele restaurant is brandschoon, en de nisjes zijn erg gezellig om in te zittten. Tevens is het een aanrader om in een grote groep te gaan. Soms moet je iets geduld hebben maar bij een relaxt avondje eten moet dat kunnen!
Psyburn .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2015
Heerlijk gegeten samen met mijn vriendin! Het voorgerecht bestond uit een mediterrane tapenade en huisgemaakte kruidenboter. Als hoofdgerecht de vrolijke vlees schotel waarbij we verschillende gerechten te proeven kregen die elkaar goed aanvulden.

Als klap op de vuurpijl kregen we een ongeëvenaard dessert, een Crème brûlée en een heerlijke witte chocolade mouse.
Trixxy .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Nu al twee keer in dit restaurant gegeten. En wederom heerlijk!
We hebben ons de tweede keer laten verrassen door de kok en niet van de kaart besteld. We kregen een tafel vol met verschillende hapjes. O.a. met heerlijke perzische kip. Eén van ons 4-en wilde liever geen lamsvlees, dus daar werd rekening mee gehouden. Bij het proeven van de amuse alleen al waan je je direct in Egypte.
De bediening is heel vriendelijk en ook erg leuk dat de chef-kok (Mahmoud) persoonlijk even aan je tafel komt om te vragen of het smaakt. Je kan aan alles proeven en merken dat hij echt eer wil hebben van zijn werk. Top!
Butenposter .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
In dit restaurant neemt de kok alle tijd voor z'n klanten. Houdt er dan ook rekening mee dat uitgaan bij Marhaba een avondvullend programma is. Wij kozen in in dit restaurant de 'Feestelijke mix voor twee personen', met vermelding 'Fantasie van de kok'. Het gerecht werd smakelijk, op eigen wijze, opgediend met gele rijs en gebakken aardappeltjes. Helaas waren waren wij gebonden aan tijd en na enig navragen bij de bediening is de kok zo vriendelijk geweest ons tussen de bedrijven door te helpen en ons gerecht klaar te maken. Helaas was er geen tijd meer om een nagerecht te nuttigen. Algemeen is het een prima en net restaurant waar je met enig geduld goed kunt eten.
WielR01 .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2014
Het was rustig in het restaurant. De erg vriendelijke bediening en de kok die zelf even uitleg kwam geven bij het hoofdgerecht pasten helemaal in het beeld dat wij ons hadden gevormd op basis van de reviews. Het vegetarische hoofdgerecht was uitstekend. De kok vertelde dat hij per opdracht bepaalde welke ingrediënten hij gebruikt. Met liefde bereid zou je kunnen zeggen. Marhaba is een aanrader.
Kitty M.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Laat je niet ontmoedigen door de troosteloze straat waarin Marhaba gevestigd is. Dit is echt een aanrader, ook als je niet van grote stukken vlees houdt. Gastvrij, echt erg lekker, niet te gekruid of overheersende smaken.

Klein puntje van kritiek is de zenuwachtige iets te harde muziek maar de vriendelijke bediening en het heerlijke eten doet je dit snel vergeten.
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
Heerlijk gegeten. Voorgerecht: mezze voor 2 personen bestaande uit kommetje olijfolie met 2 bakjes gevulde met dukkeh en za'atar, pesto met parmezaanse kaas, tapende, kruidenboter, fetamengseltje , heerlijk bruin en wit stokbrood .
Mijn man koos de visstoofschotel op Egyptische wijze en ikzelf een oosterse lamsvlees tajine, beide heel erg lekker, de hoofdgerechten werden opgediend met schaaltjes gebakken aardappelen, saffraanrijst en een salade.
Het dessert was voor 1 persoon baklava en 2 koffie. De baklava was niet slecht maar niet zo krokant als ze hoort te zijn.
De bediening was attent en de chef kwam ons begroeten bij binnenkomst.
Wil je eens iets anders dan Chinees of Italiaan, dan is dit restaurant aan te bevelen.
De amuse van een blokje feta met za'atar en honingcaramel ga ik zelf ook eens presenteren als hapje.
LisetteD .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
Heerlijk gegeten met twee vriendinnen. De amuse van feta kaas met kruiden was heerlijk! Meteen waren we enthousiast..
Toen mijn hoofdgerecht te ketjapachtig smaakte werd mijn bord meteen meegenomen. Even later een ander bord terug met het heerlijke roerbakgerecht. Zeker een aanrader om hier te gaan eten . Alles wordt vers klaargemaakt en dat betekent dat men misschien iets langer moet wachten dan gemiddeld maar dat heb ik er graag voor over.
i
Sazuu .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Al wel een jaar geleden met een vriendin/collega gegeten en later met een groepje collega's. Mohamed, de eigenaar, had een aantal nieuwe gerechten bedacht die hij ons wel wilde laten proeven. Prima! Dus werden er diverse tagines geserveerd met mediterraanse, voornamelijk Marokkaanse, gerechten. Veel zoete, met kaneel en komijn gekruide gerechten. De meningen waren daarover verdeeld, maar mijn vriendin en ik vonden het heerlijk. De persoonlijke aandacht van de kleine Mohamed met zijn aanstekelijke lach doet je echt welkom voelen. Een aanrader!
MarcelTine .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Via Iens Marhaba gevonden. Een ontdekking! De feestelijke mix van vleesgerechten van de chef laten je genieten van vier heel verschillende en verrassende smaken. De volgende keer willen wij ons laten verrassen door een visgerecht. Hier zijn wij heel nieuwsgierig naar geworden. En inderdaad de baklava smelt op je tong... Je voelt je hier op en top gast met de persoonlijke aandacht. Mooi ook hoe de kok je graag vertelt over de herkomst van de gerechten en de kruiden die je proeft in de Arabische koffie.
1en .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2013
We werden vriendelijk ontvangen door de bediening en ook de chefkok kwam even later ons begroeten. Even later kregen we een kleine amuse van het huis: gemarineerde fetakaas. Lekker! Als voorafje hadden we de auberginesalade en Egyptische nootjes, die vergezeld gingen van twee soorten stokbrood. We vonden dit beiden erg lekker. Als hoofdgerecht hadden we de Egyptische stoofschotel met rundvlees en een stoofschotel met gehakt en groenten. Beide gerechten waren lekker gekruid met verschillende Mediterraanse kruiden. Vooral de Egyptische stoofschotel (opgediend in een tajine) oogstte bijzonder veel lof van mijn man! Hij hoefde geen nagerecht meer. Zelf heb ik de baklava met ijs besteld. Echt superlekker! De baklava was nog wat warm en dit combineerde goed met het ijs. Kortom, wij hebben echt heerlijk gegeten. De eigenaar (kok) kwam regelmatig vragen of het smaakte en je merkt dat hij plezier heeft in zijn vak! Marhaba heeft er twee vaste klanten bij!
Lekkerbekje74 .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Geweldig restaurant als je eens af wilt van het geijkte. Gerechten uit allerlei landen rondom de Middellandse zee. Kozen deze keer weer voor de mezzes als voorgerecht. 6 overheerlijke hapjes met een heerlijk broodje er bij. Voor het hoofdgerecht hebben we de kok de vrije hand gegeven. Fantasie van de kok voor twee personen. Een mooie schaal met 4 gerechten uit 4 verschillende landen. O.a Perzische kip en heerlijke mousaka. Dochter van 5 aan de spaghetti. De kok kwam persoonlijk vragen of ze er ook kaas er over wilde en of dat gewone kaas of parmezaanse kaas moest zijn. Top! Bediening aardig en komt regelmatig vragen of alles naar wens is. Ook de kok, telkens in smetteloos wit, komt even langs de tafels. Prijs/ kwaliteit verhouding uitstekend. Een goede plek om eens 'anders' te eten.
Leo D.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2013
Wat een leuke zaak! Vriendelijke ontvangst in een knus restaurant. Alles netjes en schoon. Mahmoud zorgt ervoor dat je meteen thuis voelt. Het eten is zoals de mediterraanse keuken hoort te zijn. Verse ingrediënten, niet te kruidig en leuk opgediend. In mijn geval in tajine's en warme borden. Omdat we naat theater gingen konden we helaas de dessertkaart niet proberen.