Marea

Henri Dunantlaan 82 2286 GE Rijswijk Nederland Kaart

Over restaurant Marea

Thuis bij een Italiaanse familie

Hier voel je je onmiddelijk thuis, of thuis bij een Italiaanse familie die je voorziet van onberispelijke service. Ze werken alleen met verse producten om heerlijke pasta's en geurige pizza's te bereiden. De gerechten zijn simpel, maar zeker niet standaard: denk aan een tagliatelle die uit de pan in een grote uitgeholde kaas wordt geschept. Er is een 'geen wifi, spreek met elkaar!' policy.

Meer informatie over restaurant Marea

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 23:00

• Amex , Pin
  • Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Sanny30 S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijk eten. Echt een genot om hier te eten. Ontvangst is altijd zeer vriendelijk en ook met 2 kleine kinderen kun je hier prima eten.
Het is jammer dat ze op zo'n rare locatie zitten (soort klein, troosteloos winkelcentrum). Maar eenmaal binnen, vergeet je dat helemaal.
Mary A.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Zowel bij binnenkomst als vertrek kregen we een handdruk , wat t zeer persoonlijk maakt.
Het eten was erg lekker en de bediening was super !
Ook een karaf kraanwater vond ik erg fijn { zodat je niet verplicht bent om een fles water te bestellen)
Sjoerd O.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
PLUS:
Lekker en goed eten
Vriendelijke bediening

Te verbeteren:
De porties van het hoofdgerecht en de bijgerechten aan de kleine kant.
Peroni moet je niet inschenken in Heineken glazen
ROBIENS D.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Er heerst een positieve betrokkenheid/ sfeer die je in weinig restaurants tegen komt. De bediening was uitstekend. En ondanks de drukte, was er nog tijd om een gezellig met ons mee te lachen.
B.habets .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Zoals als altijd weer heerlijk gegeten en genoten van de gastvrijheid van Antonio!
Wij hadden Antipasto, Ossenhaas met Truffel of Parmezaan, Garnalen en tot slot de heerlijke Tiramisu, alles was even lekker!
Gwendolyn O.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Het eten is fantastisch, elke keer weer. De hele crew is italiaans, de service werkelijk perfect. De inrichting is wat donker en wat ouderwets, maar dan kan je niets schelen met dit eten en deze service !
SlamatMakan .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
De afgelopen 10 jaren hebben we hier regelmatig gegeten. Marea heeft behalve pizza's ook pasta's vlees en beperk visgerechten. De kwaliteit van het eten is in de afgelopen jaren stabiel.Het is er altijd goed. De sfeer is gemoedelijk en familiair. Er komen hier veel vaste gasten die op z'n Italiaans erg vriendelijk en amicaal worden begroet. De locatie is gelegen in een kleine saaie winkelcentrum midden in een woonwijk. Er is volop gratis parkeergelegenheid.
A-Kit W.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Heerlijk gegeten met twee personen op een donderdagavond.

We startten met een anti pasti Marea. Verschillende Italiaanse vleeswaren, wat kaas. Heerlijk!

Als hoofdgerecht allebei tagliatelle met parmezaan en truffel genomen. Ook mooi om te zien hoe het afgewerkt wordt. Tagliatelle uit de pan wordt in de grote uitgeholde kaas gegooid. De kaas smelt dan op de pasta. Vervolgens wat parmezaanse kaas toegevoegd en afgewerkt met geschaafde truffel. Perfect!

Als nagerecht een tartufo gedeeld: Chocolade-ijs met Amaretto en hazelnoten. Mooie afsluiting!
Sentauer .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Met enige regelmaat komen we hier lekker eten en kijken we er naar uit of er
'truffel' gerechten op de kaart staan want als je hier truffel bestelt dan krijg je dat ook.
Deze keer de tagliatelle met parmezaan en truffel. Dat ruik je al als het gerecht de keuken verlaat. Echt genieten. Vervolgens hadden we zeebaars en biefstuk. Wederom heerlijk.
Kwalitatief zeer goed eten in een ongedwongen sfeer. Wat wil je nog meer?
Ruben V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
De recensies over dit restaurant kloppen naar mijn mening niet helemaal. De familie die het restaurant runt zorgt echt dat je je welkom voelt. Het is alsof je bij de familie thuis komt eten.
Er komen heel veel vaste gasten, dus ze doen daar echt we wat goeds ! Het duurt inderdaad wel even voordat je een maaltijd voor je neus hebt, maar je krijgt tussendoor voldoende brood en drinken om jezelf zoet te houden. Als het eten uiteindelijk geserveerd is dan is het genieten geblazen. een echte aanrader om bij deze typische italiaan te gaan eten.
Antoinette85 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Top restaurant! Gezellige Italiaanse (drukke) sfeer, warm ontvangst en heerlijk eten. Ben zelf niet zo'n pasta-fan, maar de tagliatelli met truffel en parmezaanse kaas (tussengerecht) mocht er zeker wezen. Als wij in de buurt zijn gaan we zeker terug.

Een absolute aanrader! Je voelt je in Italië (waar wij veel komen).
RenateS1 .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Afgelopen week het restaurant bezocht met de bedoeling Italiaans te eten. We bestelden een koffie, mijn partner een cappuccino en ik een doppio. De koffie was erg slap en de cappuccino was smakeloos. Bij een Italiaan had ik toch echte koffie verwacht met mooi gebrandde bonen, helaas...

Daarna een oorgerecht besteld, een capresa salade. Ik kreeg een netjes opgemaakt bord met flink wat mozarella en grote dun gesneden plakken tomaat op een bedje van ijsbergsla. De ijsbergsla vind ik een bijzondere keuze van een Italiaan en vind ik zelf niet passen bij een Italiaanse salade. De mozarella was echt heel erg zuur en had een vreemde structuur. Deze heb ik niet opgegeten omdat het echt heel erg sterk van smaak was. De ober die nauwelijks Nederlands sprak was hier erg verontwaardigd over. Maar omdat hij zo veel temperament toonde hoopte ik toch dat het Italiaanse bloed tot leven zou komen als ik een pasta zou bestellen. Ik vroeg dan ook of hij wat meer aankleding aan de bolognese kon geven. Iets meer groenten toevoegen en wat meer een gevulde pasta met een Italiaanse invloed dat hij naar eigen keuze mocht invullen. Ik kan er erg van genieten als iemand met passie en eigen ideeen kookt. Helaas resulteerde dit in een in zoveel zout gekookte pasta dat ik hem niet meer kon eten. De saus was bolognese saus als basis aangevuld met ansjovis, broccoli, olijven en een bosje rucola. Dit heb ik nog nooit meegemaakt! Ansjovis kan door gehakt maar in combinatie met broccoli en olijven? En daaroverheen rucola? Het klinkt avontuurlijk maar het was echt bijzonder, bijzonder onsmakelijk. Dit restaurant is een belediging voor een mooie keuken als de Italiaanse keuken dat bekend staat om zijn fijne smaken. Ik beloof dan ook plechtig aan alle Italianen dat ik nooit meer naar deze cultuurbarbaar zal gaan.
Rachelle V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Al menigmaal hier gekomen om echt heerlijk Italiaans re eten . Je moet even door de locatie heenkomen, is idd beetje naargeestige binnendoor van wijkwinkelcentrumpje. Je wordt ontvangen met wat brood en foccacia in een mengelmoes van Nederlandse, Italiaans en Engels. De eigenaren spreken natuurlijk vloeiend Nederlands, hun medewerkers niet allemaal. De wijn gaat in flinke glazen, niet bijzonder, gewoon goed. Anders fles bestellen. De kaart bevat van alles wat, vlees, vis, patat, en pizza. De huisgemaakte pasta is heerlijk. Alle grote pasta's kun je ook aangepast als voorgerecht bestellen. Pizza zoals je ze ook in Italië krijgt. De nagerechten zijn wat voorspelbaar, maar prima. Onze grote favorieten zij pasta met truffel die ter plekke door de uitgeholde kaas gaat, alleen de geur al, en de pasta met frutti di mare. Wij komen er graag weet terug.
E V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
interieur erg gezellig. kwaliteit eten ook erg goed. prijs is erg hoog. hoeveelheid van het eten is erg weinig. ik heb n maagverkleining dus kan al niet veel eten maar voor mijn gevoel had zelfs ik niet voldoende. hooguit een holle kies mee gevuld. erg jammer.
personeel spreekt geen nederlands. koffie was lauw. dit kon ik niet aangeven want ze verstond mij niet. was er klaar mee.
Fabienne O.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Al zo vaak uit eten geweest in Rijswijk, maar nooit geweten dat Marea bestaat. De locatie is nogal uit het zicht, in de doorgang van een wijk-winkelcentrumpje. Maar deze vermoede "ongezellige" ligging blijkt erg mee te vallen: er is geen uitzicht, maar dus ook geen slecht uitzicht en ook geen auto's die langsrijden; heerlijk rustig en je kunt ook buiten zitten. De inrichting is gezellig, gemoedelijk. Omdat wij een slechtziende onder ons hadden was het geen probleem in een deel vh restaurant de verlichting hoger te zetten. Erg vriendelijke service in het Italiaans (Engels). Het menu is best uitgebreid; net zoveel gerechten als pizza's. Het eten smaakte erg goed, alle gerechten werden mooi geserveerd, hadden iets bijzonders, niet standaard. Zoals Ronald37 al zei worden de glazen wijn ruimhartig volgeschonken; niet voor kwasi-sjieke lui dus, die zouden klagen dat het "niet zo heurt" ;) Ik had helaas geen ruimte meer voor een nagerecht, maar ik kom hier zeker terug.
Jossebos R.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Gisteren gegeten bij Marea hoewel we niet rereserveerd hadden konden we toch een kleine tafel buiten krijgen, wat niet zo,n goede keus was achteraf je zat in de herrie van spelende gillende kinderen die voorbij renden en ook de omgeving was verre van schoon als je passage gebruikt veeg en dweil dan op z,n minst van de boel schoon schoon, de kaart vonden we beperkt overigens wel smakelijk maar zeker niet goedkoop
Mi R.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Gister, met het gezin van 11, heerlijk kunnen genieten van de gastvrijheid en de menu's bij Marea.

Een gezellig, klein restaurant waar je jezelf thuis kunt voelen.

Een gepast welkom met de nodige appetizers al op tafel.
Fijn personeel die de tafels goed bij staan.

Je ziet en proeft dat hier met zorg en liefde wordt gewerkt.

Een heel fijn restaurant voor 2 maar ook zeer fijn voor de grote gezinnen en gezinnen met jonge kinderen

Zeker voor herhaling vatbaar

Ronald B.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Lang getwijfeld om hier een keer te gaan eten, zeker vanwege de wisselende recensies!
Maar het is ons zeer goed bevallen.
Vooraf samen 1 dagschotel genomen, de antipasta Marea. Een schotel met verschillende voorgerechten (gegrillde aubergines en courgettes, carpaccio, vitello tonato etc) erg lekker allemaal.
Als hoofdgerecht namen we een pizza, niet heel bijzonder maar zeker 1 van de betere die ik in tijden gegeten heb.
Daarbij heb ik een rode huiswijn gedronken en daar doen ze ook niet zuinig mee, je krijgt flinke bellen :).
Als dessert nam ik de Tarfufo ijs waar m.i. iets teveel Amaretto bij zat en mijn vrouw had de Dama Bianca die eigenlijk altijd wel lekker is, zeker met dit echte Italiaans ijs!
Service is prima in orde, er wordt regelmatig gevraagd of alles naar wens is.
Het interieur kan wel een opknapbeurt gebruiken en is wat de donker.
Al met al een restaurant waar we zeker nog een keer gaan eten!
Ien Z.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
We vieren de 80e verjaardag van mijn echtgenoot en worden door onze twee dochters getrakteerd op een etentje in uw restaurant, zijn met 10 personen en hebben afgesproken om 18.30 uur.
Bij binnenkomst doet de inrichting heel gezellig aan. Er zijn al wat tafeltjes bezet. Er wordt gevraagd wat we willen drinken en de menukaart wordt overhandigd. Er komen 2 schaaltjes met een paar stukjes brood op tafel te staan. Enkele van ons nemen een voorgerecht, hetgeen al enige tijd op zich laat wachten, doch wel van een uitstekende kwaliteit is. Dan blijft het qua bediening heel erg stil aan onze tafel, dit in tegenstelling tot andere tafels die later zijn gekomen en al een maaltijd voor zich hebben. Bovendien moet er door ons meerdere malen gevraagd worden of er nog iets te drinken geserveerd kan worden. Uiteindelijk wordt voor een paar van ons om 20.00 uur een maaltijd neergezet, we beginnen dus niet allen tegelijk.
Hetgeen uiteindelijk geserveerd wordt is heel lekker. Echter 1 mini koekenpannetje met gebakken aardappeltjes is voor 10 personen echt te weinig evenals het kleine schaaltje met groente.
Conclusie: Voor het gebodene was de rekening pittig en het lijkt voor de koks moeilijk om voor 10 personen tegelijk een maaltijd op tafel te brengen. Positieve noot: Het was wel attent om voor mijn echtgenoot een verrassing te brengen en te zingen voor zijn verjaardag.
Chris M.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
wij zijn er met de hele familie eerste kerstdag gaan eten.
wij kregen 5 gangen en wat was het heerlijk en gezellig
het is daar net of je bij eigen familie komt zo warm wordt je ontvangen.
Zelf met kinderen is het een feest om daar te eten.
we komen zeker terug.
Chris Massa