Mare e Monte

Meer informatie over restaurant Mare e Monte

Duur
Johnvh .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Ik heb hier fantastisch gegeten! Ambiance perfect en bediening zeer vriendelijk.Deze kok weet wat italiaaans koken is,en menigeen restaurant in Italie kan hier jaloers op zijn weet ik uit ervaring.
Mick 7.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Ons laten verleiden door een actie voor een 5-gangen diner. Normaliter doe je hier wel per gang 30 minuten over, maar niet in Bennekom (met 90 minuten klaar).
Werden zeer vriendelijk ontvangen, door een dame die heel passievol gastvrouw is. Een hele mooie locatie waar je binnen kon zitten, maar met deze tropische en zeer zachte temperaturen waan je je rond de Middellandse Zee en ga je op het semi-overdekte terras zitten.
Het was woensdagavond, en met ons slechts 2 tafels bezet.

Als eerste gang antipasti, geroosterde groenten (courgette en paprika), sla en een pittige peperoncino, parmaham en een toast met pesto. Tweede gang mozzarella, tomaat en sla met olijfolie (keurig op smaak gebracht met peper en zout. Derde gang bestond uit penne met pastasaus (groente en basilicum), de vierde gang een ovengerecht, in een ovenschaal een stukje vlees, met daarop aubergine, tomaat en kaas (kalfsvlees?)... En als laatste gang het dessert, huisgemaakte tiramisu met chocomousse en chocolade-ijs.

De smaken zijn prima, authentiek Italiaans, en daar houdt ik van. Maar de prijs van dit alles vindt ik gerechtvaardigd voor de actieprijs, zou ik de volle prijs hiervoor betalen van 45 Euro per persoon, zou ik toch met een ontstemd gevoel naar huis gaan.

Het eten is prima, uitleg aan tafel over wat je uiteindelijk voorgeschoteld krijgt zou een welkome aanvulling zijn.
Als hobbykok en liefhebber van lekker en puur eten/smaak kan ik redelijk goed aanvoelen of het een aardig/prima of goed restaurant is. En dat is het, wellicht troffen we het deze avond niet qua keuze van de samenstelling van het diner.
De ambiance is warm, sfeervol en welkom.
Dus gaan we zeker nog een keer terug om dit restaurant beter op waarde te schatten. Dat lukte deze avond helaas voor ons niet...
Mathilde2 D.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Het is al een weer een tijdje geleden dat wij in Mare e Monte aten. Omdat wij er nu nog een keer gaan eten (met grouponbon) en eigenlijk met tegenzin, wil ik mijn negatieve ervaring van de vorige keer vertellen. Het restaurant is warm en donker, maar er is een gedeeltelijk overdekt buitenterras. Zowel restaurant als terras ( in achteraf straatje) maken een rommelige indruk. De bediening was goed bedoelend maar slecht: we moesten zelf vragen naar de inhoud van het " menu van de chef". Het was soep, met kaas overbakken vlees en een nagerecht. De soep was lekker, maar eigenlijk hadden we voor de prijs een echt warm of koud voorgerecht verwacht. Het hoofdgerecht was middelmatig, Rommelig op het bord. Aan het nagerecht geen herinnering. Ook duurde het allemaal erg lang, hoewel we eigenlijk de eerste gasten waren om 17:30 uur.
Hugo1963 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Authentieke Italiaanse keuken. Alsof je op vakantie bent. Zeewolf lekkerste visje van afgelopen jaren. Super gegeten.
Atmosfeer is puur Italiaans met pure emotie. Bediening cordaat, vakkundig en gepassioneerd. Een aanrader!
Etienne M.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
We zijn liefhebbers van Italië en Italiaans eten dus tijdens de vakanties bezoeken we vaak een Italiaans restaurant. Dit restaurant in onze vakantieplaats Bennekom viel in positieve zin op dus togen we met z'n 4-en daarheen. Even voor zes uur binnenkomend zagen we dat het al aardig vol was. Gelukkig was er nog 1 tafeltje vrij. Vervolgens hadden we alle tijd om het reilen en zeilen alhier waar te nemen. We zagen 1 kok die zich een slag in de rondte werkte om ruim 10 tafeltjes van eten te voorzien plus de afhaal pizza's, 1 kelner die probeerde de tafeltjes van eten en drinken te voorzien met een praatje en 1 dame achter de bar die we alleen hebben kunnen betrappen op het uitpersen van een paar sinaasappels. De charme van de Italiaanse organisatietalenten.
Na enige tijd begonnen we ons toch een beetje te ergeren. We kregen de drankjes en de menukaart na een half uur wachten. 1 uur en 3 kwartier later kregen we brood met tapenade, die overigens erg lekker waren en weer 5 minuten later ons eten. Het was intussen bijna acht uur geworden. Gezien de snelheid van serveren hadden we ons beperkt tot alleen een hoofdgerecht. De kwaliteit was wisselend. De pasta (spaghetti en tagliatelle) smaakten goed en hadden een prettig mondgevoel. De pizza had een knapperige dunne bodem en was één van de lekkerste die we in tijden gehad geproefd hadden. De ossenhaas met gorgonzola viel weer tegen. Twee plakjes vlees die zeker niet mals waren met een plakje gorgonzola erboven gesmolten. Daarbij een paar aardappels met een stevige grondsmaak en een halve stronk witlof met knapperige gedroogde ham. Kwam een beetje ongeïnspireerd over.
De kinderen hadden ijs bij hun kindergerecht en wij namen nog espresso met tiramisu. Beiden smaakten erg lekker. Het kinderijs was knapperig volgens de dames. Grappig, dat wilde ik ook wel eens proeven. Dat bleken dus ijskristallen te zijn in het vanille ijs. Zoiets kan echt niet bij een restaurant. Zeker een Italiaan kan zoiets niet op tafel zetten, ook niet bij kinderen.
We gingen rond half negen weer huiswaarts met gemengde gevoelens. Ondanks de vriendelijke ober was de kwaliteit van het eten te wisselend en de wachttijd extreem lang. Volgende vakantie in Bennekom beperken we ons tot de afhaalpizza.
Lacanche .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Wij zijn groot liefhebber van koken en dus van lekker eten. Soms is een restaurant een pareltje door de wijze waarop wij verrast worden door gerechten waar we blij van worden. Dit is zo'n restaurant!
Allereerst een superaardige en enthousiaste ontvangst door de gastheer die zijn uiterste best deed om het ons naar de zin te maken.
Bij het bespreken van het menu liet hij ons onmiddellijk weten dat er ook gerechten buiten de kaart om aan te bevelen waren.
Wij kozen als primi een heerlijke verse ravioli, waar we in overleg een saus bij kregen van een ander voorgerecht dat ons erg lekker leek. Daarna een zeeduivel met krokante parmahamkorst op een bedje van spinazie met risotto.
Daartussendoor werden we verrast met een Scroppino, die overheerlijk was (recept van de grootvader van onze gastheer).
We vonden het niet echt gemakkelijk om een goede bijpassende wijn te vinden op de wijnkaart (vrij veel eenvoudige witte wijnen uit Veneto en Sicilie, of wat al te uitgesproken -en direkt (natuurlijk) veel duurdere wijn).
De eigenaar kwam ons te hulp met een wijn (wederom buiten de kaart) uit Puglia die fantastisch matchte met het door ons gekozen eten.
Een echt omrijrestaurant, waar je vreselijk lekker kan eten en drinken in een superambience.

Jaap en Jose

Hoe_is_de_dis .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
Gekozen voor de donderdag-proeverij, van €17,50 inclusief glas Prosecco.

De ober kan niet vertellen wat er wordt geserveerd, dat is aan de kok.
Prima, maar ook bij het serveren, moeten we echt vragen naar wat we voorgeschoteld krijgen...en ook dan weet hij het niet precies...ach ja het is een aardige man..en wij zitten er niet zo mee. De ober is wat flegmatiek, maar dat heeft ook zo z'n charme.

Eerst brood met tapenade en olijven en daarna een bord met allerlei antipasti:
parmaham, gegrilde groenten en risotto salade met mosselen: zeer smakelijk.

Daarna 3 warme (kleine) pasta gerechten: ravioli met pompoen, lasagne en penne met paddestoel. Zelf vond ik de ravioli nogal vlak, maar de andere 2 gerechten erg lekker.

Voor de grote eter wellicht wat karig, maar voor ons voldoende en goed.
Zeker voor die prijs.
Volgende keer gaan we van de kaart bestellen, want we komen hier zeker terug!
Bijenmoer .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Ik ga hier regelmatig eten met mijn vriendin en we laten ons altijd verleiden door de ober, die ons over de meest heerlijke gerechten vertelt op een zeer smakelijke manier, daar is de mooie Italiaanse taal dan ook voor geschikt. Meestal nemen wij de gegrilde visschotel voor 2 personen. Heerlijk!!! Allerlei soorten vis en schaaldieren. Een aanrader. 1 x per jaar eten wij met ons team hier en ook mijn collega's zijn razend enthousiast, vooral over het wildzwijn.
De entourage is een beetje donker, maar dat mag de eetpret niet drukken.
Mar-Jon .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2014
Doordat het restaurant waar we eigenlijk hadden gereserveerd onverwachts afbelde weken we uit naar Mare e Monte. Wat een geluk bij een ongeluk! Er kon à la carte gegeten worden, maar iedere donderdag is er" proeverij". Daar voelden we wel voor, we werden door de kok verrast met een aaneenschakeling van smaakvol opgemaakte schotels die heerlijke tot verrukkelijke hapjes bevatten. De gastvrouw legde per keer vriendelijk en enthousiast uit wat we te eten kregen, afgesloten met een dessert, verrukkelijke Tiramisu. Het onweerde in de verte, het regende in Bennekom pijpenstelen, maar ook al zaten we in het "open"deel (onze eigen wens), we hebben in alle opzichten een warme èn culinaire feest-verjaardagsavond gehad.
Met heel veel dank aan de gastvrouw en de kok! We zullen graag bij onze vrienden dit charmante restaurant aanbevelen en er zelf weer met plezier gaan eten!
Kwaliteit-prijsverhouding is prima.
Columnist .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2014
Eigenaar-Chef kok Roberto kookt de sterren van de hemel. Mijn top gerecht is Ossobuco. Niet te evenaren, zoals hij die maakt. Buiten de kaart om worden ook bijzondere, streekgerichte Italiaanse gerechten geboden. Madame, la patronne is een uitnemende gastvrouw en Tonino bedient u altijd even charmant als effectief.
Is er dan helemaal niets mis? Een paar details. De vaste kaart is wel heel erg vast en de tafels zijn iets te hoog zowel naar Nederlandse als Italiaanse begrippen. Onderaan de poten iets afzagen, misschien?

Amunso LeCram.
Jonkercelant .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2012
Zeer attente en prima bediening die voor 4 personen speciaal voor de lunch open gaat. Echt Italiaans eten met niet te veel ingredienten en authentieke smaak en prima bereid. De stoelen mogen iets hoger en steviger zijn, verder goede entourage.
Kortom prima gegeten wij komen zeker terug.
Bulten .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2012
Wel vaker pizza's afgehaald maar nu ook eens in het restaurant zelf gegeten. Vriendelijk italiaanse bediening en het ziet er allemaal gezellig en verzorgd uit. Ook nu weer een heerlijke pizza: een dunne knapperige bodem en verse ingredienten. Een aanrader hoor.