Marathon

Sluiskant 16 2265 Leidschendam Nederland Kaart
31-703205033

Over restaurant Marathon

Waan je voor een avond weer in Griekenland!

Kom genieten van een heerlijke ouzo bij Grieks Restaurant Marathon. Bij dit restaurant waan je je voor een middag of avond even op vakantie in Griekenland. Geniet hier van de authentieke Griekse gastvrijheid, de bediening doet alles om het je naar de zin te maken. De verse en overheerlijke keuken wacht op je!

Meer informatie over restaurant Marathon

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Jan1956 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Vaker hier gegeten, was altijd heerlijk! Ook vaak laten bezorgen was altijd heel goed.
Deze keer was het wat minder, mogelijk omdat de eigenaar aan het koken was en niet de vaste kok. Het was gelukkig niet druk, maar de keuken kon het maar matig bijhouden deze keer.
Wat opvalt bij een minder goede planning dat patatten heet zijn. Daar werd dus opgewacht om te kunnen serveren en daardoor krijgt de rest tijd om af te koelen.
Vanuit het restaurant heb je deels zicht in de keuken, wat leuk kan zijn. Maar een tip: Gebruik de magnetron wat minder of gooi deze gewoon weg. Haal deze in elk geval uit het zicht, een magnetron geeft gelijk een slechte indruk.
Joyzzzz .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Sfeervolle zaak met terras aan de sluis wat in de zomerzon fijn vertoeven is met allerlei hapjes. Voor deze ene keer wilden we eens van het Italiaanse terras overstappen op Grieks dineren. Binnen is het mooi en netjes ingericht.
Iemand van het personeel wist niet wat de gerechten exact inhielden toen we bestelden. Toen ik vroeg of ik een beetje Tzaziki kon krijgen bij mijn visschotel (ik dacht dat erbij hoorde), gaf ze aan dat dat niet bij mijn visschotel hoorde en nam verder geen initiatief of deed geen suggestie. Dat was wel jammer
Later heeft een andere collega het goed opgelost. Bij het opdienen werd het eten neergezet en liep de bediende weg zonder bestek achter te laten wat ze bij het serveren van de drankjes al had kunnen zien dat we geen bestek hadden.
Zij en het overige personeel deden overigens toch ontzettend hun best, waarvoor dan toch een 6 voor de moeite die ze namen om te luisteren en om te verbeteren.
Mijn tafelgenoot had een mixed grill, waar de eenvoud van af spatte. De Gyros was zoals deze gekruid hoorde te zijn. Maar het overige vlees was min of meer hetzelfde gekruid.
Ik had de visschotel. Foute keuze. De calamaris was smakeloos evenals de (wel goed gepaneerde en gebakken) tong. De tijgergarnaal was zeer droog en bijna poederig, wat wijst op dat de ingrediënten van de visschotel duidelijk en veel te lang in de vriezer hebben gelegen.
Ik kon alleen aan de textuur van de 3 'vissen' het verschil proeven. Smaak was echt ver te zoeken. De olie die gebruikt werd was of een hele late olijfolie of nog goedkopere sla olie. Ik had veel knoflook verwacht, maar voor een thuiskok die heel weinig zout gebruikt vond ik mijn hele schotel flauw en smakeloos en soppend in de smakeloze olie.
Ik hoop dat ze hiervan leren, want de serveersters doen hun best, al moet er nog ene hoop geleerd worden en de locatie is top en inrichting sfeervol.
Hermien62 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Wij kwamen hier wel vaker. Het eten was altijd prima. Maar na de laatste keer gaan we niet meer. De tafel was vies en plakte. De porties zijn veel kleiner geworden. We zatten dicht bij de half open keuken en zagen dat wel heel veel gerechten uit de magnetron kwamen. Ook een groot deel van ons menu. Slap en niet erg warm. De eigenaar stond in de keuken. Het personeel is vriendelijk maar luisterde slecht. Want als je iets wilt wisselen in het menu gaat het vrijwel altijd mis. Sommige verstaan en spreken geen Nederlands! De Gyros was lauw en weinig. Voor wat je moet betalen is het in verhouding veel te duur. Drankjes zijn ook prijzig. Jammer wij kwamen er graag maar nu was het slecht. Wel gezegd bij het afrekenen een reactie was er bijna niet.
Marja0000 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Je voelt je bedrogen. Kleine porties voor veel geld. Een klein schaaltje patat en koolsalade voor drie personen. Voorheen was dit echt anders. Het werd steeds minder. De laatste keer had ik niet voldoende en ik ben echt geen grote eter.
Borden met ruim voldoende vlees of vis, is verleden tijd.
Jammer.
We waren vaste klant, maar gisteren was het echt de laatste keer dat we daar gegeten hebben.
Berry V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Mooi lokatie. Zowel binnen en buiten altijd wat te zien zo gezellig aan de brug met sluisjes. Nette ontvangst. Goed tafeltje. Eigenaar echte Griek en dat is leuk. Altijd wat te vertellen. Ondanks drukte toch vrij snel eten op tafel. En zo te proeven traditioneel Grieks. Zoals het hoort. Lekker kruidig. Zelfs buiten roken is bij de sluisjes en de brug geen straf :-). Vaak sta je in een verlaten hoekje, maar hier kijk je zo het water over.
Jowaba .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Vouchers tank en diner gebruikt -- tweede menu gratis. keuzemenu. Er kon uit drie voor/hoofd/nagerechten worden gekozen .
Prijzen lagen iets hoger dan t grwone menu maar nog steeds voordelig.
Het eten was lekker, ontvangst vriendelijk, restaurant leuk ingericht.
Patdufbo .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Wij waren daar door de shell actie, dus we kunnen niet veel over het menu vertellen. Dat was van te voren bepaald. Wát we te eten kregen was lekker. De ober was ook erg vriendelijk. Meubilair deed een beetje oud aan. Prettig is dat je om de hoek gratis in de garage kan parkeren.
Vaelorian .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Disclaimer: we hebben over de gehele ervaring niets gezegd tegen het personeel.
Dat is wellicht niet fair maar om heel eerlijk te zijn had ik geen zin om de verjaardag van mijn moeder te verpesten. Ook voelde ik me niet vrij genoeg om iets te zeggen. Hoewel de hosts vriendelijk waren, had ik een voorgevoel. Wat bevestigd is in eerdere recensies op IENS, zo zie ik nu.

Voorgerecht:
Keftedakia (balletjes met tomatensaus), dat zijn geen balletjes maar worsten blijkbaar. Prima, balletjes of worsten... maakt niet uit. Echter het vlees leek uit de vriezer te komen en met saus en al in de magnetron te zijn gegooid. Resultaat: Droog/grijs vlees en tomatensaus waar het water gescheiden werd van de tomaat. Overigens super weinig saus dat je krijgt op het vlees.

Hoofdgerecht:
We bestellen het verrassingsmenu. Wat zit er in denk je? Juist "de balletjes met tomatensaus". Mensen... wanneer de tafel al balletjes heeft gehad, waarom dan in godsnaam nogmaals hetzelfde gerecht in het hoofdgerecht plaatsen? Het is een verrassingsmenu, dus de kok kan het menu ter plekke aanpassen! Het was natuurlijk wel een verrassing, dat wel. Ook kregen we een "taartstuk" van spinazie. Het was niet krokant en smaakte niet vers. Gyros vond ik niet erg goed gebakken. Hoewel gaar, lijkt het er meer op dat dit vlees ergens in een bak "au bain marie" warm gehouden werd, wat natuurlijk de knapperigheid niet ten goed komt. Het vet had dezelfde kleur als het vlees, erg grijs. Bij de gyros zaten ook kipspiezen. Droog, maar wel smaakvol. Ook kregen we een mousaka. Tenminste dat stond op de kaart. Wat we kregen was een stuk zachte mouse van ei(?) met tomatensaus, klein beetje kaas schaafsel, aardappel en doorgekookte groente (aubergine of courgette... het was groenig), smakeloos.

Nagerecht:
Niemand bestelde een nagerecht.
Koffie:
Volgens mijn tafelgenoten was er echte slagroom gebruikt bij de Irish coffee. Dat heb je niet vaak. Pluspunt dus.

Service:
Over het personeel, niets dan vriendelijkheid. Echt geweldige gastvrouw en gastheer.
Wat ging er niet goed? Werd niet actief gevraagd of we nog wat wilde drinken. Was het druk? Nee het was nagenoeg leeg. Niet vreemd gezien de ervaring met het eten.
Bordjes werden niet weggehaald en dus zaten we maar met de vuile vaat op tafel voor een behoorlijke tijd. Waarom ook die kleine theeschotels als bordjes? Dat het eten ligt op die schoteltjes, prima. Dat ik daarvan moet eten? Nee bedankt. Ik hou van een groot bord. Ben geen kind van 4.
Ergste was dit: we kregen bij het hoofdgerecht zoals beschreven de balletjes/worstjes, mousaka en tegelijk ook de spinazietaart. Maar daar bleef het bij. De rest van het hoofdgerecht (gyros en kipspiezen) kwam veel later. Hierdoor werden de balletjes, mousaka en spinazietaartjes dus koud. Hier hadden 2 oplossingen voor geweest: 1. vertel de gasten dat de rest later komt (mogelijk was het de bedoeling eerst dít te eten voordat de rest zou komen) of 2. serveer het eten gewoon in een keer. Een tussenweg is er niet naar mijn mening. Blijkbaar had ik het fout.

Decor:
Heel leuke muurschilderingen. Erg netjes en vrolijk gedaan. Het plafond daarentegen was net een kantoor. Ik had het gestuct en mogelijk ook daar iets moois op gedaan zoals op de muur. Geweldige locatie verder aan het sluisje. Ik denk persoonlijk dat het in deze Griek voornamelijk druk is wanneer het terras beschikbaar is buiten. Vanwege de locatie dus.

Kom ik nog eens bij deze Griek? Nee, ik kom nooit meer eten. Hoewel het een woensdag was en daarom mogelijk minder druk, zat het bij de buurman helemaal vol zoals gebruikelijk. Daar weten ze wél hoe het moet. Verse producten en goede snelle service. Grieken in Den Haag in de stad weten ook hoe het wél moet. Heb daar eigenlijk geen nare ervaringen.

Ik vind het jammer dat deze Griek met zoveel potentie (goede locatie en een gezellige gastvrouw en heer) zo kan falen op deze m.i. erg eenvoudige dingen.
Waaraan moet je voor mij voldoen om een goed restaurant te zijn?
1. vraag regelmatig (zonder te overdrijven) of iemand nog wat drinken wil
2. sta open voor kritiek en wees hier blij mee, bedank je gast en doe er wat mee - in elk geval voor die gast
3. gebruik verse producten
4. gebruik geen magnetron voor vlees/vis gerechten. Soep vind ik nog tot daar aan toe. Maar ik ken mensen die ook dat niet vinden kunnen.
5. serveer alles in één keer uit bij het diner, zodat de gast alles tot zijn beschikking heeft - tenzij je de gast hier op vooraf attendeert dat dit anders is
6. tenzij het niet anders kan, zorg ervoor dat de bezorger niet te zien is in het restaurant

Als Chef Ramsay beschikbaar zou zijn voor Nederland, had ik hem naar deze Griek gestuurd en dat is enkel omdat ik het jammer vind van de potentie. Ik gun Leidschendam een goede Griek.

Grappig genoeg waren mijn ouders redelijk tevreden met de ervaring. Helaas zijn die niets gewend en gaan bijna nooit uit eten. Die vinden persoonlijke aandacht vaak nog belangrijker dan het eten zelf. Dat was in het voordeel van dit restaurant.

Ik zou het restaurant willen adviseren: Doe wat met mijn kritiek i.p.v. boos te worden op deze recensie. Recensies heb je zelf in de hand.
Aimee R.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Restaurant is fantastisch gedecoreerd, erg mooie muurschilderingen en erg sfeervol ingericht. Bediening wellicht niet altijd even vlot, maar dat wijt ik vooral aan het feit dat het er altijd vol zit. Eten in prima, altijd in overvloed en heerlijk van smaak. Ouzo'tje van de zaak, altijd lekker, en de heer des huizes heeft altijd tijd voor een praatje. Mijn favoriete restaurant in de wijde omgeving
A.donkervoort .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Het vlees was goed maar voor wat je krijgt
prijzig. Wij hadden een hoofdgerecht van
€ 49,50 voor 2 pers.daar zat een bord patat en een schaaltje sla bij met 2 kleine stukjes feta terwijl we in totaal met 3 pers.waren waarbij de 3e persoon een hoofdgerecht had van € 24,50. Geen griekse tzaiziki en geen mayo.In totaal moesten wij inclusief voorgerecht, 2 koffie,2 cola, 4 wijn en een kaal ijsje € 135,= afrekenen. Korting met de voucher van de shell werd niet verrekend omdat wij dat niet gezegd hadden, waarbij de eigenaar (zeer intimiterende man) aangaf dit via de reservering wel te hebben gezien dat wij de vouchers van de shell hadden maar ja u heeft niets gezegd!dus geen korting
Dit was dus de 1e en tevens laatste keer voor Grieks restaurant Marathon sluiskant in Leidschendam.
Irmalangendoen .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Voor de tweede keer hier gegeten, we hebben erg lekker gegeten met de Shell actie, keuze uit 3 voorgerechten, 3 hoofdgerechten en 3 nagerechten, gyros is heel erg lekker, vriendelijk geholpen
Ericapeter .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
oke, je kan niet uit de kaart kiezen, er was een special kaart met aangepaste verhoogde prijzen, dus oplichterij. Bediening was zeer slecht. echt ik kom daar nooit meer
Corinebergmanhuka .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Helaas niet echt tevreden, slechte bediening. We hadden keuze uit 3 voor-hoofd en na-gerechten. Op zich wel lekkere dingen, ik had gyrosschotel als hoofdgerecht maar de gyros was te hardgebakken. Nagerecht dame blanche, waarschijnlijk gewone chocola gesmolten, zodra ik dat over mijn ijs deed werd het hard. Bij andere restaurants bleef het vloeibaar.
We zijn zelf horecamensen, daardoor misschien te kritisch.
Frank U.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Doet z'n naam eer aan. Een marathon loop je ook ongeveer in ruim 2 uur. Zo lang duurde het ook wanneer we het eten kregen. Voor de verjaardag van mijn vader om 19.00 uur geboekt. Om 20.45 kregen we het eten. De restauranthouder er op aangesproken. Deze wilde een discussie aangaan mte m'n vader (80 jaar) Helaas kwam hij bedrogen uit. Ook geen excuus dat het zo lang duurde. Het personeel was snauwerig. Had geen zin. We bestelden glaasje water en kregen een liter fles wat niet de bedoeling was. Er was live muziek, nou als je niet met elkaar wilt praten, kan je rustig gaan je verstaat elkaar niet meer.
Ook werd er nog gedanst op de vierkante milimeter, erg druk en niet te doen.
Het eten was overigens wel lekker. De service was ronduit slecht. Voor mijn ouders een mindere avond. Helaas komen ze hier dan ook niet meer terug.
Slechte service van de zaak dat ze in discussie gaan met de klant.
Helaas is klant hier geen koning.
Timothy D.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Met de AH actie gegeten bij dit restaurant.

Eten:
Het eten voor de AH actie was uiteraard beperkt. Dit is in de meeste restaurant ook zo. Als voorgerecht stokbrood met Tzatziki. Je krijgt er veel Tzatziki bij (toppie). Het stokbrood was alleen niet warm.

Als hoofdgerecht de Rhodos schotel. Lekker veel vlees en een goed gevuld bord. Heerlijk!!!

Als derde gang kon je niet kiezen voor een toetje(AH actie) alleen voor koffie en thee. Voor kinderen is dit misschien een teleurstelling. De koffie smaakte overigens heerlijk.

Service: Het personeel is erg aardig en doet zijn uiterste best om je tevreden te houden.

Decor: Het decor ziet er goed uit. Nadeel is dat je raam naast een stoplicht met wachtende auto`s staat. Ik vind dit zelf wel gezellig maar kan me voorstellen dat andere dit als vervelend kunnen zien.

Resultaat: Een restaurant waar je goedkoop lekker kan eten. Wij gaan zeker terug!
SandraBoot .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Heerlijk gegeten!lekkere tomatensoep en daarna de girosschotel.
Je kreeg meer dan voldoende!
Hele lieve mensen en goeie bediening.
Theo B.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Vandaag, ondank de vele negatieve recensies, met de AH-restaurantactie gaan eten bij de Marathon in Leidschendam. Een gewaarschuwd mens telt voor twee dus we hadden geen hoge verwachtingen.

Tot onze verbazing was de ontvangst allerhartelijkst en we kregen van bijna alle medewerkers een persoonlijk welkom. Er werd ons gevraagd of we bezwaar hadden bij het raam te zitten aan de grote tafel. Uitgelegd werd dat wij vroeg waren en dat de tafel daarna zou worden gebruikt voor een grote groep. Erg netjes dat we hierin gekend werden. We gingen er vanuit dat we binnen een half uur weer op de stoep zouden staan maar niets van dit alles. In alle rust werd het speciale menu uitgelegd en uitgeserveerd en er was in feite keuze genoeg en zeker voor die prijs. Niks gehaast en gedoe ondanks dat het druk was. Nee, zeer voorkomend en persoonlijke aandacht.

We hebben gekozen voor het soepje van de dag. Dat was een helder tomatensoepje met creme en crutons. Daarna hebben de de Rodos-schotel genomen met drie soorten vlees (meer dan genoeg), een goede bak zelfgemaakte patat (heerlijk) en een flinke bak frisse salade. Het nagerecht was een keuze uit koffie, cappuccino of thee. De cappuccino was prima. Het diner was kwalitatief prima en de hoeveelheid eveneens. We kregen ook meer dan genoeg aandacht of we alles wel genoeg hadden en of we tevreden waren.

Welnu, het was gewoon een topbeleving en toen we af gingen rekenen kregen we de grootste verrassing. We hadden met drankjes er bij voor nog geen drie tientjes zitten eten en waren zeker zeer verzadigd. De eigenaar gaf ons de AH-kaart terug en zei dat hij blij was met het feit dat we tevreden waren dat hij ons graag terug wilde zien en de actie nog twee maanden verlengde. Hij wilde ons nog een keer het menu aanbieden maar nu niet via de site boeken maar rechtstreeks.

U begrijpt zeker wel dat we dit beslist gaan doen en we nemen onze vrienden gezellig mee.
De vele negatieve recensies snappen we dus in het geheel niet. Het restaurant was stampvol toen wij weg gingen en dat zegt volgens ons genoeg.
Aad.leite .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Bijzonder lekker gegeten. Keuze is wat beperkt. Goeie en aardige bediening. Voor herhaling zeker nog een keer. Restaurant verlengd zelf de aktie. Ga zo door.
RemcoL .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Fijne ontspannen sfeer. Op zijn Grieks handtastelijk (af en toe even een hand op de schouder) maar heel passend bij het hele plaatje. Het eten was heerlijk, eindelijk weer eens gyros met een knapperig randje. Aangezien we zoveel mogelijk verschillende dingen wilden proeven zaten we wat te puzzelen maar de serveerster gaf ons bij het bestellen gewoon het juiste advies. Top!
Een echte aanrader
56Anna .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
We hebben heerlijk gegeten en de bediening was erg vriendelijk. Het was een tweegangen menu, wel koffie/thee. Maar was voldoende voor ons.