Mappa

Donderdag t/m Zaterdag 18:00 - 23:00
Zondag Gesloten

Angela F.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Als starter de Vongole met brood en de Toscaanse broodsalade met sardien. Als hoofdgerecht de Vongole met pasta en de ravioli geitenkaas. Dit onder begeleiding van de rode zeer goede huiswijn. Zowel de voor- als het hoofdgerechten waren subliem. Als toetje het kaasplankje met een rode port genomen. Ook hierover niets dan complimenten. De bediening hier is een ander hoogtepunt. We komen hier zeker terug want de kaart biedt nog genoeg uitdaging.
Robert1102 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Italiaan zoals een Italiaan hoort. We hebben hier avondgegeten met z'n 2en en was volledig naar wens. We zijn begonnen met een pizza die we gedeeld hebben, heerlijk dun en krokant! Daarna zijn we op de pasta overgestapt. De pasta met eekhoorntjesbrood (funghi porcini) en kalfsgehakt was lekker, maar voornamelijk de pasta carbonara was prefect! Waar dit gerecht soms de plank kan mis slaan door liters room en spekblokjes, was deze pasta een stukje Italië in Amsterdam. De pancetta kwam heerlijk naar voren en het was een perfect gebalanceerd gerecht. Wel machtig genoeg natuurlijk. Helaas zijn we hierdoor niet meer toegekomen aan de geplande Tiramisu.. Huiswijn was lekker en de bediening attent! Aanrader als je een lekkere Italiaan in de binnenstad zoekt!
Moppie50 D.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Heerlijk gegeten bij Mappa: verrukkelijke antipasti en ravioli met geitenkaas. De bediening is aardig en attent en we hebben een fijne avond gehad. Alleen..... wat een beroerde akoestiek. We zaten aan een -relatief rustig- tafeltje achterin het restaurant, maar hadden moeite elkaar te verstaan.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Goed eten voor een mooie prijs. Vooraf vongole, die was geweldig op smaak. De volgende keer bestel ik die als hoofdgerecht met spaghetti. De black Angus was zeer smakelijk en mals. Helaas ging er een klein dingetje mis. Ik lus geen kaas, dus voor mij geen gorgonzola risotto, die werd toch uit geserveerd en nadat ik gezegd had werd de risotto binnen 2 minuten (?) vervangen door ... risotto met Parmezaanse kaas... Ik was misschien niet helemaal duidelijk geweest. De bediening is super vriendelijk en houdt alles goed in de gaten. Het afrekenen is ook geen straf. Mooie gerechten, mooie prijzen, leuke bediening.
Karin R.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2015
Fijn restaurant waar je heerlijk en eerlijk kunt eten. Vooraf bruscetta met gorgonzola en peer. Klassieke combinatie van hartig en zoet, maar daarom niet minder lekker. Als hoofdgerecht de dagvis: zwaardvisstaart, cocquilles, krieltjes, pastinaak en wortel. Vis was Prima bereid, niet te droog en goed op smaak. De groentes waren niet alleen bijzaak, maar maakten het gerecht echt compleet. Toe een heerlijk frisse scropino. Een zeer verleidelijk toetje. Bediening was aardig en attent. Zijn er minpunten? Ja, de akoestiek was niet prettig. Erg veel lawaai en we moesten hard praten om elkaar te kunnen verstaan. Ik was de er de volgende dag schor van. En ook de houten bank langs de muur werd op een gegeven moment toch wat oncomfortabel.
Mharda .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
Gisteren met acht man/vrouw (collega's) bij Mappa gegeten. Midden in centrum Amsterdam, 1 minuut lopen vanaf de Dam. Dus goed bereikbaar met openbaar vervoer en parkeren kan onder andere in de garage van De Bijenkorf.

Restaurant was goed gevuld en daardoor wat rumoerig, maar dat draagt meteen bij aan de sfeer. Bediening is vriendelijk en op vragen over gerechten op de kaart komt vlot en professioneel antwoord.

Bij de drankjes werd meteen huisgemaakt brood, olijven en olie geserveerd.

Ik ben begonnen met een bruschetta met in grappa gemarineerde geitenkaas en verse vijgen, een prima maar wel wat machtig voorgerecht.

Het hoofdgerecht was pasta met pesto en ossenhaas. Heerlijke pasta, prima pesto en verrassend veel ossenhaas. Ik dacht dat het zelfgemaakte pasta was, maar (in het gesprek tijdens het afrekenen) werd aangegeven dat ze een heel goede leverancier hebben.

Als nagerecht met een collega de 'verschillende dolci' gedeeld. Vrij vertaald een 'petit grand dessert', bijna te veel voor twee personen. Tiramisu, fruit, chocolademousse, pistache ijs, scoppino en limoen hangop met zuur fruit.

Daarbij twee dronken wij twee prima wijnen.

De prijs, inclusief de koffie na afloop, was in verhouding met het gebodene. Ook mijn collega's gaven aan hier eens terug te zullen keren.

Conclusie: aanrader in Amsterdam!
Mharda, bedankt voor deze leuke recensie! en tot snel. Liefs het Mappa team
Stefan H.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2015
Goede aanwinst voor off-Rokin Nes. Wat een lekker eten! En de beste bediening sinds maanden, alles persoonlijk en precies op tijd zonder plichtplegingen en beschrijven-wat-er-op-je-bord-ligt. De laatste twee keer was het eten veel beter dan de eerste keer, een half jaar geleden, iets veranderd? In het interieur kan iets Feng-Sui-ish verbeteren, maar wat?
Hriemersma .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Tijd niet geweest maar dacht weer eens te gaan eten. Zoals altijd neem ik een ravioli.
Ze hebben meerdere raviolis. Dit maal gekozen voor de ravioli gevuld met geitenkaas en groene asperge. Hele goede ravioli. Dat kunnen ze daar wel. Eten van de rest van de tafel was ook in orde. Bediening kon wat vlotter, maar wel heel vriendelijk. Al met al gewoon een goede Italiaan. Kom zeker weer terug.
Tonnie60 .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Laat ik beginnen met het belangrijkste: het eten was verrukkelijk. Heerlijke antipasti, niet het geijkte bordje tomaat/basilicum/mozzarella en een bruschetta met olijfolie, maar gevulde paddenstoelen, heerlijke vleeswaren, lekkere combinatie van geitenkaas en bruschetta en nog veel meer, top! Ook de hoofdgerechten waren heerlijk. Ik heb zelden zulke lekkere ribbetjes gegeten, mede dankzij het kruidensausje dat de kok er op verzoek bij maakt. Mijn tafelgenoot koos de bavette, die geserveerd werd met een lekker romige risotto. Aan te bevelen. Décor is prima, ik vind de tent er leuk utizien, de akoestiek is inderdaad wat niet prettig. Maar over het bedienend personeel ben ik minder enthousiast. Weinig aandacht, slordig (verkeerd hoofdgerecht uitgeserveerd, verkeerde wijn, en op de bon bleek achteraf de verkeerde wijn alsnog in rekening gebracht). Gevalletje pech? Zou natuurlijk zomaar kunnen.
Ton M.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2015
Afgelopen weken tweemaal gegeten bij Mappa. Het eten is gewoon heerlijk. Nu goed afgestemd op de winterperiode voor wat betreft de hoofdgerechten en de pasta's blijven ook geweldig. Wijnen zijn ook bovengemiddeld van kwaliteit en de prijzen zijn meer dan redelijk.
Ook de service is prima. Ze zijn attent, vriendelijk en leggen alles prima uit.
De ruimte is wel altijd wat koud, dat is jammer. Ook het ontbreken van een fatsoenlijke kapstok is een minpuntje.
Ga er vast in het voorjaar weer naar toe; ze hebben er een vaste client bij!
Deborah K.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
Ongedwongen sfeer, niet te romantisch, prima plek voor een vriendschappelijk diner. Bruschetta was een beetje zompig, maar de ravioli gevuld met asperges & geitenkaas in een walnoot/pistache pesto was heerlijk.
Jorian P.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Normaal laat ik geen recencies achter, maar na hier inmiddels zo'n 6 a 7 keer gegeten te hebben was ik het aan mezelf, Mappa en potentiële gasten verplicht.

- Het eten
Diverse gerechten gegeten, de pasta met geitenkaas en pesto en de pasta met ossenhaas bijvoorbeeld zijn echt fantastisch, overheerlijk en perfect. Juiste portiegrootte, smaken in balans, goede temperatuur. Ik ga er langzamer van eten om er echt van te genieten. Ook de diverse andere gerechten en het brood vooraf zijn erg aan te raden.

- Service
Hier ben ik zo mogelijk nog meer over te spreken. Ik kan best kritisch zijn en naar kleine dingen zoeken maar hier ben ik echt nog nooit iets negatiefs tegengekomen. De medewerkers zijn supervriendelijk, altijd correct, weten goed aan te voelen wat ze wel en niet kunnen doen/zeggen en zijn zeer behulpzaam. Altijd een vriendelijke begroeting voor- en achteraf en ik voel me er altijd erg op m'n gemak met deze mensen om me heen. Zeker in Amsterdam heb ik soms het idee dat het echt moeilijk kan zijn om goede en gemotiveerde horecamedewerkers te vinden, zij hebben dit zeker voor elkaar!

- Decor
Het decor en de inrichting vind ik niet bijzonder of inspirerend maar gewoon prima en gezellig. Het is verzorgd, netjes, schoon en heel. Er staan altijd sfeervol kaarsjes op tafel en er hangt een gezellige sfeer.

Tot slot
- Zeer redelijk gesprijsd
- Fijne omgeving (Nes)
- Niks is te moeilijk of vervelend voor ze
Maarten R.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Hier gisteren gegeten met mijn partner met een Social Deal. We kregen de antipasti vooraf, lekkere gerechtjes, met uitzondering van de artichock, die was taai en hebben we grotendeels laten liggen. Als hoofgerecht bestelde ik bavette van Black Angus en mijn partner ravioli al caprino. Ik had de bavette rood besteld maar deze werd op zijn best medium geserveerd. Gelukkig was het erg vol van smaak. Ook de (ietswat dunne) saus was goed op smaak. De ravioli was erg rijk, maar de geitenkaas maakte het een tikkeltje machtig. De rode huiswijn was goed (shiraz), maar in de scroppino die we na hadden zat iets te veel wodka, die is wat mij betreft toch het beste met alleen prosecco. Al met al een prima maaltijd, maar de prijzen zonder Social Deal zijn helaas aan de hoge kant.
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Op zoek naar een goede Italiaan onverwacht bij Mappa terecht gekomen. En dit is de beste Italiaan die wij tot nu toe gevonden hebben. Heerlijke gerechten, pure smaken en vers. We hadden het idee dat er een Italiaanse kok in de keuken stond, maar dat bleek bij navraag niet het geval. Compliment voor de kok.
We hadden de antipasti voor 2 vooraf. Heerlijke sardines, salade, verse groenten en vleessoorten. De Chiraz rode huiswijn was een mooie wijn met ook goede smaak erbij.
Als hoofdgerecht beide een pizza. Met gorgonzola en ansjovis en zelf een pizza salami. Heerlijk dunne bodem en goed belegd. Zoals je hem in Italië ook eet.

De bediening is vriendelijk, attent en oplettend. Tussen de gangen door zat precies genoeg tijd. De inrichting is zoals je een restaurant in Italië ook kan treffen. De banken en stoelen zaten goed, maar het kan best rumoerig zijn. Ook al zat het restaurant vol, we hebben er geen last van gehad. En keren zeker nog een keer terug!
Mette R.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
Wat een leuk restaurant. We hadden niet gereserveerd maar werden toch gastvrij ontvangen. Heerlijke menukaart met uitgebreide keuze in anti pasti en heerlijke vers gemaakte pasta's.
We hebben heerlijk gegeten.
Aize D.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2014
Kort gezegd heerlijk gegeten met erg fijne bediening, in een re-de-lijk gezellig restaurant.

Zowel de wijn, bruschetta's als de hoofdgerechten (pasta met kippendijtjes in mijn geval) waren echt heerlijk! De bediening erg vriendelijk, meedenkend en attent, en de ambiance moeilijk in te schatten; wij waren er op een rustige maandagavond en hadden het gezellig met z'n tweeën. Terwijl we er zaten vroeg ik me af hoe de sfeer zou zijn als het restaurant vol zou zitten, ik kon het moeilijk inschatten.

Al met al een erg fijne avond met vooral héérlijk eten voor een goede prijs-kwaliteit verhouding!
J J.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Voor de tweede keer bij Mappa. Het geeft vertrouwen als er bij de reservering wordt gemeld dat er ook een grote groep dineert. Daar hadden we amper last van aan onze tafel van drie. Het was rumoerig, inderdaad, maar onze bediening bleef rap en vriendelijk. On-Amsterdams zou ik bijna zeggen. Goed eten. Eenvoudig, maar erg smakelijk. De ravioli met geitenkans en knapperige groene asperge lag in een heerlijke saus. Bij de gevarieerde antipasti proef je de eigen keuken. Geen smaakjes van de groothandel. Èn: wijn aan het glas die een beetje bijzonder is. Een volle Verdicchio en een soepele, krachtige rode Brindisi. Redelijke prijzen (On-Amsterdams!).
ANNIKA B.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2013
Het eten is goed, daar kan niet op afgedongen worden. Maar de akoestiek is zo ontzettend slecht dat wij na het voorgerecht hebben besloten ons heil elders te zoeken.
Het is onmogelijk om met de tafelgezelschap te praten, en een zware hoofdpijn loert direct om de hoek, heel erg jammer.
Lia V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
Vriendelijke bediening en, zoals ik in meer recencies lees, hier is niets te moeilijk. Pasta met ravioli en asperges met walnoot/pistachepesto wordt zonder probleem omgetoverd tot een pasta met papperdelle. Oke, wel (erg) veel geitenkaas erdoorheen, maar het verzoek was wel opgevolgd. mijn tafelgenoten hadden pizza (die er in een andere setting als smakeloos uit zou zien, maar hier zeer tot zijn recht kwam) en vlees van de dag (iberico rack?) en hebben lekker gegeten! Wijntjes waren prima, aandacht van de bediening ook. al met al wel een aanrader om naartoe te gaan, hoewel amsterdam veel alternatieven heeft.
Caroline R.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2013
Mappa pretendeert Italiaans te zijn. Het begon al merkwaardig, toen de aardige en attente dame in de bediening vertelde dat de antipasto om te delen bestond uit coppa, salami en Iberico. Iberico??Wat doet een Spaans varken in een Italiaans restaurant? We besloten iets anders te kiezen. Een mijnheer kwam de bestelling opnemen. Ik vroeg of het mogelijk was om een bordje gemengde salade bij het hoofdgerecht te bestellen. Mijnheer spiekte op de kaart en suggereerde dat we de panzanella zouden bestellen. Op mijn vraag waarin het brood van de panzanella geweekt was, keek de man mij vragend aan. Ik legde hem uit dat Panzanella een Toscaanse salade is, die uitgevonden is om oud brood te recyclen. In Toscane eten ze een zoutloos zuurdesembrood dat zeer snel uitdroogt. Het oude brood wordt geweekt in azijn met water en vervolgens gemengd met uien, tomaten en basilicum. De mijnheer vertelde op neerbuigende toon dat zij vers brood gebruikten, dat niet geweekt was. Geen echte panzanella dus en al helemaal geen kennis van zaken. Jammer. Wat er op tafel gezet werd, was in geen enkel geval onsmakelijk, maar we hebben alle gerechten ergens anders wel beter gekregen. Het enige wat er positief uitsprong was de Verdicchio. Nee, wij waren niet zo onder de indruk dat we nog een keer terug zouden keren. We zouden Mappa aan niemand aanbevelen. Als we daarentegen wat aanbevelingen zouden mogen doen aan Bob Geerlings, dan zouden we adviseren om het personeel een uniform aan te trekken, ipv alleen een klein zwart schortje, dat de dames en heren over hun eigen kleding aantrekken. Kwestie van hygiëne en herkenbaarheid. Een fris toilet zou ook helpen om mij terug te laten keren. En een kat? Hoe lief het grijs witte dier ook is, een kat hoort niet in een restaurant.