Manzo's Bar Bistro

7,1
Duur
Joke D.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
De High tea is erg simpel, courgette soepje, stukje stokbrood met ham/kaas/tomaat, stukje bruinbrood met filet american / plakje ei, plakje wit brood met dun laagje tonijn salade zo uit een bakje van johma, slagroom die na 10 minuten als water in je kommetje ligt een droog croissantje waar naar vragen een potje jam bij kwam. Plakje chocolade cake en bananen cake een rode vruchten smoothie
Slagroomsoesjes uit de vriezer. Weinig inspiratie. Alles in 1 keer op een etagère gepresenteerd jammer hoor kijk eens om jullie heen hoe het anders kan zeker voor die prijs.
Mastercool10 .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Met wat vrienden last minute een tafel gereserveerd(zo een anderhalf uur van te voren). Manzo's is wat 'hipper' dan de meeste restaurants, dit is te zien aan de menukaart, en het interieur.

Het voorgerecht was goed( capriccio) en het hoofdgerecht (mixed grill) was ook zeer lekker, echter wel aan de kleine kant qua grootte. Het personeel was zeer goed en attent, van ontvangst tot het bijschenken al moet er wel gezegd worden dat er heel veel personeel aanwezig was wat soms voor verwarring zorgde.

Al met al is waren wij zeer tevreden na een avondje manzo's, de prijs kwaliteit verhouding ligt ietwat scheef(duur voor de hoeveelheid) en misschien is het door de 'hippe uitstraling' te donker binnen.
CarmenJ J.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Leuke hippe tent. Lekkere gerechten. Gezellige sfeer. Vriendelijke bediening! Voor een gezellige avond met eten een toptent!
Ro C.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Door de weekse dag gegeten. Niet druk in restaurant. Ik moest wel lang wachten op het eten.
Prijzige gerechten en de hoeveelheid viel tegen. Bediening is plichtmatig.
Dick Dimitri K.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
omringd door verschillende eetgelegenheden . hier naar binnen gegaan. goed ontvangen door een zeer correcte gastheer. eten was zeker niet matig maar wel aan de prijs. wijnen ook . 27,00 voor een maand wijn . chimichurri burger had ik meer van verwacht. was wel druk en gezelig binnen
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Manzo op de Dam in Zaandam. Ik was er niet eerder geweest. Het was een kille zomerdag, maar het terras zat aardig vol. Het ondergaande zonnetje kwam uiteindelijk door, maar onder de heaters is het sowieso goed toeven. Ik nam toch maar een tafeltje binnen aan het raam. Heerlijke lounce-muziek en een lekkere rode huiswijn gaf direct de juiste sfeer. Het personeel reageert alert en is zeer vriendelijk. Gastvrij! Er zitten ook toeristen in de zaak, want boven het restaurant is het Boutique hotel Manzo's Suites.
Voor mij vanavond de uiensoep met crouton van Gruyère en verse tijm. Een grote kom mooie diep bruine soep. Kruidig en rijk. De crouton lekker ernaast en vers geroosterd. Daar houd ik van.
De kaart is overzichtelijk op A3. Ik nam hierna de Ribeye van 300 gram (boysize; je hebt groter en kleiner) met chimichuri (heerlijk fris en pittig), jacket patato en Ceasar Salad. Heel goed alles. Mooi gegrilde Rib en erbij een groot mes van Sabatier. Dat is snijden! Er onder verse groenten met de juiste bite. De aardappel mooi smeuïg en gelukkig niet tè veel crème fraiche erop. Lekkere Salad met huisgemaakte croutons en zalvende ansjovisjes. De wijn werd een mooie Pinot Noir, iets te warm geserveerd (overigens net als de huiswijn). Ik adviseer toch een rode-wijn-koeler.
Kortom, heerlijk en goed eten aan de Dam in Zaandam bij Manzo. Nog wel een tip als afsluiting: de stoelen en banken binnen zitten wel heel erg hard. Het past bij de huisstijl, maar een zachte zitting is toch wel lekkerder.
Leonie K.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
We hebben hier geluncht..jammer genoeg was het terras overvol. Maar lunchen in de volle zon is niet echt prettig, er zijn namelijk geen parasols. Dus je zit of in de volle zon..of je moet binnen zitten. Leuk ingericht restaurant en ruim opgezet. Ik had het landbrood met huisgemaakte tonijnsalade en mijn vriend het landbrood met filet americain martino. Huisgemaakte mayonaise erbij, heerlijk krokant vers brood. Helemaal top en redelijk geprijsd. Goed opgemaakte borden, zeer smaakvol. Ook op de slablaadjes zat een beetje dressing en was daardoor niet alleen geschikt voor decoratie. Minpuntje..beetje weinig bedienend personeel en het duurde best lang voor het broodje kwam. Tussendoor is ook niemand geweest om te vragen of we nog iets wilde drinken. Maar al met al..zeer positief dus komen we zeker nog een keer.
Denise1972 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
vanaf vandaag hadden ze een nieuwe kaart. We hebben heerlijk gegeten de chateaubriand was heerlijk mals met verse groenten niet te ver gebakken. De patatjes waren lekker en knapperig . De huiswijn heerlijk. Als nagerecht hadden we de appeltaart alleen jammer dat deze smaakte alsof hij uit de magnetron was gekomen. De kaneelijs daarentegen was heerlijk en fris net als de slagroom. De bediening was vriendelijk en behulpzaam. Wij zijn fan!
Alex7 .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2015
Vorige week hier gegeten.
Vooraf hadden we een lange plank met allerlei verschillende hapjes besteld. Als hoofdgerecht een runderrib-eye met groenten en frites. Alles lekker op smaak, niet te gek, maar prima. De wijnen (Shiraz en Merlot) vond ik beiden tegenvallen, allebei nogal vlak.
Voor de rest vriendelijke bediening, een open keuken en lekkere muziek. Wel vreemd dat de dame achter de bar van het bord (frites) van de bedrijfsleider zat te eten. Ik heb hier nu in een jaar tijd 4 x gegeten en wat me elke keer opvalt is een penetrante grond/rioollucht die af en toe voorbij komt. Ik zou dat echt eens aanpakken als ik de eigenaar was.
Jicho .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Op het laatste nippertje besloten om voor het bezoek aan het Zaantheater een hapje buiten de deur te eten. Zo ongeveer alle restaurants die ons wat leken zaten vol, Manzo's bar bistro had (gelukkig) nog een tafeltje beschikbaar!

Onze keuze was gevallen op de carpaccio, als hoofdgerecht één keer de saté en één keer de sliptong en als afsluiter de caramel ijs. Alles was tip-top in orde en erg lekker. De carpaccio was een meer dan gemiddelde portie. Het was dus maar goed dat het hoofdgerecht niet meteen kwam. De sliptong was er eentje die met stipt op nummer één staat. Zo'n sliptong (bereidingswijze) was nog niet eerder verschenen op een bord in een restaurant. De vis was zeer schoon, heel erg makkelijk van de graat te halen, wit en prima gebakken. Zeker dus een een aanrader! Leuk detail bij de saté waren de echte pinda's op de saté-saus. De caramel ijs als afsluiter was een prima portie en lekker van smaak.

Alles bij elkaar hebben we heerlijk gegeten bij Manzo's. De sfeer van het restaurant, de kaart en in de minste plaats de zéér vriendelijk bediening maken Manzo's een restaurant om zeker te gaan eten. De sfeer is moeilijk in een recensie te vangen, de foto's op de website (www.manzobarbistro.nl) van dit restaurant brengen deze echter prima over. Ondanks dat Manzo's onze laatste optie was staat het vanaf nu bovenaan de lijst staat om nog een keertje te gaan eten als we in Zaandam zijn.

Oh ja... Mocht je hier willen gaan eten op zaterdagavond, reserveer dan wel vooraf. We hebben heel veel gasten zien komen die geen plaatsje konden krijgen omdat het zo druk was. Ondanks de drukte werden we trouwens snel geholpen.
Seraja V.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
Sinds een lange tijd weer eens gegeten bij Manzo's.
We hebben een super avond gehad met lekker eten en een goede sfeer.
Vooraf een proeverij voor 2, waarbij ik aangaf geen vlees te eten, en daar werd goed op ingespeeld.
Als hoofdgerecht de vegetarische quiche, was heel erg lekker en genoeg om niet te vol te zitten maar wel een voldaan gevoel. Mijn vriend had een biefstuk met een pepersaus, helaas erg weinig groenten bij het gerecht. Dit dien je apart bij te moeten bestellen. Als toetje een zalige tarte tartin, en een cheesecake deze was iets wat aan de kleine kant. De dessertwijn (wit) die we wilde was er niet meer dus aan een rode dessertwijn, het was vrijdag beetje raar dat die er niet meer was. Maar de rode was ook lekker.
De bediening wisselde heel erg over de gehele avond, de ober Roy stelde zich voor als onze gastheer voor de avond en we hebben hem daarna niet meer gezien. Maar de bediening die we allemaal aan tafel hebben gehad waren vriendelijk en behulpzaam.

Een scroppino aan de bar als afsluiting was genieten, met de dj die lekkere muziek draaien.

Al met al een top avond en we komen zeker nog een keer terug.
Maroeska B.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
We hebben soep vooraf genomen. Mijn tomatensoep was lekker, maar wel erg zout. Het brood erbij was prima. Als hoofdgerecht had ik kalfsfilet, welke goed smaakte. De friet was goed gebakken en we kregen grote porties, smullen dus. Al met al goed gegeten, zij het niet erg verfijnd of bijzonder.
De bediening was vriendelijk, we werden snel geholpen. Ik vond alleen de timing van het vragen naar een vervolgdrankje wat minder goed: ze kwamen eerst al heel snel vragen of we nog een drankje wilden, maar daarna kwam er niemand meer.
De inrichting vind ik heel mooi en sfeervol. Verschillende maten tafels, een mooie bar, waar je ook aan kunt eten. Wat mij wel opviel is dat er mensen weggestuurd werden, terwijl er achter in de zaak nog veel vrije tafels waren: misschien vanwege een onderbezetting?
Ik zou er best nog eens gaan eten.
Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
We zijn er vaak. Beetje onze huiskamer. Mooie bar, goed ingerichte zaak. De sfeer en de mensen die er werken maken dat je er weer terug komt. Het eten kan enorm wisselen. Hangt denk ik van de dagelijkse brigade af. De kaart wisselt niet veel maar is wel betrouwbaar. De bistro gerechten zijn goed. Vandaag confit de canard en saltimbocca. Eigenlijk niets mis mee. Goede frieten, groente o.k. Kortom prijs-kwaliteit is in verhouding, gezellige sfeer, muziek soms wat hard, maar als je alleen voor het eten gaat kan het tegenvallen.
Kimberley V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2013
Om lekker te borrelen + fingerfood te eten is het top. De koffie is heerlijk, misschien wel de beste van het plein, de bitterhapjes zijn goed en de sfeer is prettig. Leuke muziek. We gaan hier graag wat drinken.
Ik ben hier gaan eten toen het niet lang open was. Was werkelijk aan aanfluiting. Ik vroeg vooraf of de schnitzel huisgepaneerd was, ik kreeg te horen van wel maar toen hij op mijn bord lag, badend in het vet, was dat absoluut niet zo. Een karig niet lekker smakend kerriesausje erbij, friet was ook te hard gebakken en de mayo paste er totaal niet bij. Mijn zus had de biefstuk en was wel tevreden. Gelukkig werd de schnitzel van de rekening geschrapt. De bediening is te zijner tijd wel beter geworden, misschien ooit nog eens proberen om weer eens een gerechtje te eten.
Hennie D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2013
Onderweg naar Friesland hier geluncht in deze leuke bar-bistro,(H)eerlijke belegde broodjes en lekkere sateh.Fris en fruitige bediening.Komen terug voor het diner.
Martijn H.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2013
Manzos is vooral een mooie en sfeervolle gelegenheid. Maar meer om iets te drinken en wat fingerfood. Diner is te karig en te simpel voor de prijs. De bediening is vaak onkundig en niet erg service gericht. Sommige gerechten zijn goed en bij andere gerechten vraag je je af of het een grapje is. Bijvoorbeeld de biefstuk. Je krijgt een koksmes om hem te snijden maar het formaat vlees past meer bij een desert-mes. Helaas ook taai en dooraderd. Terwijl de kaart een exclusief stukje rundvlees doet beloven. Ga hier voor fingerfood en een lekkere cocktail of borrel. Dan zit je goed!
Tighthead .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2013
Leuke tent waar je lekker zit vrolijke en vriendelijke bediening eten is goed ook goede wijnen,alleen als het er druk is word het er erg warm.
Prijs kwaliteit verhouding zou iets beter kunnen.
Miranda D.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2013
Voor een theateravondje eerst heerlijk gegeten bij Manzo's, met ons vieren. Twee namen de pompoensoep vooraf en één de kaasfondue. De fondue was erg smakelijk, lekker ziltig en weinig gekruid wat de kaas naar voren bracht. De pompoensoep was erg peperig, zelfs zo, dat één werd teruggestuurd voor een scheutje room. Maar de soep kwam veel wateriger terug dan hij was, en nog net zo peperig. Die is dus niet meer opgegeten.
Vervolgens hadden we één geitenkaassalade, één biefstuk en twee maal sliptongetjes. Hiervan was alles heerlijk op smaak, alleen voor sommigen de kwantiteit iets te groot.
Alleen ikzelf nam een toetje: een tiramisu. Die werkelijk wonderbaarlijk smukkelijk was.
De bediening was erg aardig, hielp snel (we hadden immers een theater te halen) en had kennis van verschillende wijnen.
Fijne avond al met al.
Gert H.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2012
Wat een gezellig en goed restaurant! Uitstekend gegeten en zeer vriendelijke bediening! Vooral voorgerecht manzo's wood was erg lekker en zag er erg leuk uit. Een aanrader om hier te gaan eten. Ook de inrichting vonden we erg sfeervol. We gaan hier vaker komen!
Wim1955 .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2012
het is inderdaad een bar /bistro en daarom worden de bistro gasten wat langzaam behandeld. Wij moesten uiteindelijk 2 uur wachten tot wij ons eten kregen. Eten was matig en de borden, bestek en glazen werden elke keer snel van de tafel gehaald, zonder dat iedereen klaar was. Net of er mensen zijn die het mee naar huis willen nemen. Geen aanrander