Mantoe

Tweede Leliedwarsstraat 13 1015 TB Amsterdam Nederland Kaart
31-204216374

Evenementen

AH Restaurantactie à la carte

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Over het restaurant Mantoe

Ontdek de rijke Afghaanse kooktradities

Kom heerlijk smullen bij Mantoe, het eerste Afghaanse restaurant in Nederland. Hier komen alle traditioneel Afghaanse gerechten aan bod. Heerlijke kruidige aroma's komen je tegemoet wanneer je hier de drempel overstapt. Vergeet ook niet naar dough te vragen, een Afghaanse yoghurtdrank met munt.

Meer informatie over restaurant Mantoe

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:30

Uitmuntend
9,2
9,3
Fred-Leonie .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2013
Gisteravond met z'n vieren bij Mantoe gegeten. We hadden een amigo bon met een verrassingsmenu. Vooraf kregen we een kikkererwten amuse, daarna gestoomde pasta bolletjes met gehakt en als hoofdgerecht rijst met sperziebonen, geroosterde bloemkool en een schaaltje met gegrilde aubergine en courgette. Het nagerecht moesten we bijbestellen. Een soort rijstpudding. Het was wel smakelijk, maar geen culinair hoogstandje. Het eten was net voldoende. De bediening is erg vriendelijk, het restaurant erg eenvoudig. De prijzen voor de wijn en nagerecht zijn voor zo een soort restaurant aan de hoge kant. Leuk om een keer te proberen.
Daniel L.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2013
Via Nudeal een drankje en hoofdgerecht gekocht. Kregen ook twee voorgerechten, super service! Heerlijke proeverij, smaken, pittig afgewisseld met zoet. Heerlijk gegeten! Zeker voor herhaling vatbaar.
Djoeke V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2013
Onverwachts bij dit kleine restaurant uitgekomen en we waren blij verrast, wat een heerlijk eten wordt hier geserveerd! We waren totaal niet bekend met de Afghaanse keuken, het eten bleek zeer verfijnd. Er was geen menu; dat was een verrassing, gelukkig kon je wel aangeven of je het vegetarisch wilde.
Je kreeg meerdere kleine hapjes, waaronder een heerlijk gerechtje met rabarber en spinazie. Helaas waren niet alle tafelgenoten voldaan na de kleine hapjes, dit hebben we bij de betaling aangegeven, waarop werd verteld dat we meer hadden gekregen als we het eerder hadden vermeld.
De bediening kwam niet super vriendelijk over, maar daar is prima overheen te kijken met zulk lekker eten!
Sigrid M.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2013
Ik ben hier op een vrijdagavond rond 18:00 komen eten.
Na binnenkomst werden wat brood met olijfolie, olijven en een verrassende soort fris-zoetige tapenade gegeven. Daarna volgde een voorgerecht van kleine porties van verschillende gerechtjes, wat erg lekker was en een perfect voorproefje van wat volgde. Het volgende gerecht was de mantoe, waar het restaurant zijn naam ook aan ontleent. Deze gestoomde grote ravioli's gevuld met vlees en geserveerd met yoghurtsaus en tomatensaus is de pièce de résistance van Mantoe. Er zijn niet veel dingen die zo ontzettend lekker zijn. Het hoofdgerecht dat volgde, bestond uit smaakvol gekruide rijst en verschillende vlees- en groentegerechtjes, die allemaal erg smaakvol waren. Het geheel hebben we afgesloten met Afghaanse thee (met kardemom, een smaak die veel terugkomt in het eten). Op het eten was werkelijk niets aan te merken. Het vlees is zacht, de smaken puur en verfijnd.
De bediening is beleefd, erg vriendelijk en geeft graag uitleg over het eten. De inrichting in strak en modern, met wat Afghaanse (?) accenten.
Ondertussen ben ik hier al heel wat keren geweest en ik vind de kwaliteit van zowel het eten als de service constant. Het is aan te raden om van tevoren te reserveren.
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
Wij hebben hier nu 2 keer gegeten en beide keren was het eten erg goed. Mantoe heeft geen menukaart, dus je kan aangeven waar je allergisch voor bent of wat je niet lust en dan houden ze hier rekening mee. We kregen 5 gangen en alle waren even heerlijk en erg verrassend. Bij elk gerecht wordt uitvoerig verteld wat het was. Alleen de 'Mantoe' wordt altijd geserveerd, verder wisselt het menu. Het meisje in de bediening is erg vriendelijk, evenals het personeel in de keuken.
Tessa L.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2013
In maart of februari hier gegeten met een Groupon. Het was erg lekker eten. De mantoe zelf kende ik al van een Koninginnedag een paar jaar geleden. Dat was de reden om vooral toch eens bij Mantoe te gaan eten. Afghaans eten is gewoon erg lekker! Lekkere kruiden worden toegepast. Bediening was ons even uit het oog verloren, maar maakte dat ruimschoots goed. Zeker een aanrader om verrast te worden met lekker eten.
Kelly K.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2013
Groupon voucher kado gegeven aan vriendin. Geneer me dood! Menu bestaande uit voorgerecht 4 stukjes aardappel, soepje, rijst met 2 stukjes vlees en bloemkool, aubergine enz. En toe een soort yoghurt. Weinig Afghaans aan en zeer karige porties. Ondanks vriendelijke bediening niet aan te bevelen
Rozemarijn D.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2013
Afgelopen weekend hier gegeten via een Groupondeal. Mede ook voor de deal gekozen, daar J. van Dam het restaurant een 9 had gegeven. Zelf waren wij al bekend met de Afghaanse keuken. Wij vonden het verassingsmenu erg smakelijk, echter de hoeveelheden waren weer wat minder. De bediening was ietwat verwarrend, 1 meisje werd ingezet voor de tafels en waarschijnlijk ook omdat het een rustige avond was. Doordat ze alleen stond hadden wij het idee dat ze niet echt meer het overzicht had, hierdoor ontbrak het aan informatie over de gerechten en duurde het misschien langer dan normaal daar wij op elke gang lang moesten wachten. Wellicht zag de keukenbrigade dat wij ietwat hongerig keken of er al wat werd uitgeserveerd want achteraf kregen wij een drankje met wat lekkers van het huis. Vriendelijk gebaar... Een 9 had ik het niet snel gegeven, eerder een 7,5 a 8.
Rene K.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
Voor het eerst van dit eten kennis mogen maken.
Maar het is mijn vrouw en mij erg mee gevallen.
Alles het 4 gangen verrassing menu zag er allemaal erg goed, en verzorgd uit.Ook de uitleg over de gerechten werd duidelijk uitgelegd..
Frego S.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2013
Geheel onbekend met de Afghaanse keuken togen we nieuwsgierig met z'n 4en naar Mantoe. Wat konden we verwachten? Een keuken vergelijkbaar met die van het Midden-Oosten of met die van India/Pakistan of misschien een conbinatie van beide? De verrassing was groot en bijzonder aangenaam. De Afghaanse keuken heeft een geheel eigen smaak en karakter, meer dan de moeite waard!
We begonnen met een Afghaans pannekoekje gevuld met een kerrie aardappel/groente vulling en yogurt dressing. Verrassende licht gekruide smaak en een veelbelovende opmaat naar het verrassingsmenu. Het verrasingsmenu ving aan met een licht gekruide gladde linzensoep. Daarna gestoomde gevulde pasta, een Afghaanse specialiteit waaraan -naar wij begrepen - het restaurant haar naam ontleend. Het had iets weg van de Chinese dumplings, was zeer verrassend en smaakvol. Het hoofdgerecht vervolgens bestond uit verschillend gerechten: heerlijke Afghaanse rijst (soort Basmati, maar dan langer en dunner, gemengd met komijnzaadjes), spinazie met rundvlees, soort linzen met heerlijk lamsgehakt en boontjes. Ook hier alles weer lichtgekruid en mooie uitgebalanceerde smaakcombinaties. Het dessert bestond uit de Cardemon pudding. Het gecarameliseerde peertje had weggelaten mogen worden. Stond weliswaar leuk, maar ging wat ons betreft wat ten koste van de aparte frisse smaak van de cardemon.
De bediening was erg prettig. Rustig, vriendelijk en attent. Elk gerecht werd geserveerd met een duidelijke en gerichte uitleg. De zaak zelf is wat klein en met de open keuken wat benauwd.
Al met al een kennismaking met de Afghaanse keuken, die ons bijzonder goed bevallen is. Wij komen zeker terug!
Patricia D.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Hier vorige maand met zijn vieren wezen eten met een voucheraanbieding.
Restaurant bevind zich in een kleine pijpela in de Jordaan, dus het is lekker knus zitten. Verder werkten ze met een wisselend verrassingsmenu, wat op zich prima is en heel verrassend kan zijn. Echter wel moeilijk qua wijnkeuze, deze is echt totaal aan de eter, want de dame die adviseerd kiest geloof ik meer op persoonlijke voorkeur. Uiteindelijk gekozen voor de "Prima", een kruidige spanjaard. En dit bleek inderdaad een Prima keuze. Wijnkaart is overigens klein, maar met genoeg keuze en uitstekend geprijsd.
Daarna achtereenvolgens getrakteerd op starters, waaronder ogenschijnlijk simpele stukjes komkommer. Echter met een hele fijne dip op basis van yoghurt met kruiden. Hierna een vooraf van hun specialiteit. Huisgemaakte tortellini met een supersmakelijke gekruide malse vleesvulling.
Hierna het hoofdgerecht dat bestond uit een aantal verschillende schotels; rijst, aubergine (deze smaakte naar meer), vlees en kip. De groenteschotel beviel ons goed, en nadat we meer vroegen hiervan (en v.d. rijst) kregen we deze bleek later on the house. Netjes. Vlees was goed, echter helaas niet bijzonder. En de kip was ronduit droog, jammer.
Daarna kon er nog een dessert genomen worden. Twee v.d. groep kozen voor het speciale ijs. Echter deze was zo speciaal dat er duidelijk kristallen te proeven waren. Na de bediening hierop aangesproken te hebben, werd er helaas vrij laconiek gereageerd. Na "overleg" met de keuken kwam ze nog even terug om te zeggen dat het echt aan de smaak van onze eters moest liggen. En dat ze misschien de smaak niet gewend waren. Geen sorry o.i.d. en mensen zeggen dat het echt aan hun ligt vind ik persoonlijk beetje fout.
Hoe later de avond ook vorderde hoe moeilijker het ook werd om de aandacht te trekken van de bediening. Maar toen we de rekening uiteindelijk kregen hadden ze wel 1 van de ijsjes van de rekening gehaald. Soort van netjes zullen we maar zeggen.
Al met al heeft dit restaurant dus de nodige plus- en minpunten. Maar als ik kijk naar prijs-kwaliteit vonden wij de prijs die we hadden betaald met de voucher prima en in in verhouding tot het gebodene. Echter voor de normale prijs komen wij hier niet zo snel terug. Daar ligt in onze ogen de prijs-kwaliteit verhouding niet goed genoeg voor.