Over restaurant Mantoe

Ontdek de rijke Afghaanse kooktradities

Kom heerlijk smullen bij Mantoe, het eerste Afghaanse restaurant in Nederland. Hier komen alle traditioneel Afghaanse gerechten aan bod. Heerlijke kruidige aroma's komen je tegemoet wanneer je hier de drempel overstapt. Vergeet ook niet naar dough te vragen, een Afghaanse yoghurtdrank met munt.

Meer informatie over restaurant Mantoe

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:30

7,1
Sigrid .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Arie D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
We zijn zaterdagavond met een AH-bon in dit restaurant geweest. Eten was eenvoudig en goed. Bediening zeer vriendelijk en vlot. Voor ons de eerste kennismaking met de Afghaanse keuken. Het was bij de start 3 jaar geleden kennelijk het eerste Afghaanse restaurant in Nederland, inmiddels elders enkele navolgers, die we na deze avond ook eens gaan opzoeken.
MarleenLM .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Pluspunten zijn de vriendelijke service, en het lekkere eten. En we kregen gratis water bij de wijn. Daarentegen was de ambiance niet prettig (rumoerig, tochtig). De Mantoe specialiteit van gevulde deegwaren zat niet in het driegangenmenu van de ah restaurantactie. Die hebben we als tussengerecht toegevoegd en was een aparte aanvulling. Zonder korting waren we ruim 100,00 kwijtgeweest. Met de restaurantactie 72,50. Nu dus goed te doen, maar anders was de prijs mijns inziens niet in verhouding geweest. Dan verwacht je meer verfijning in zowel eten, wijn als ambiance.
Willeke K.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Het eten was echt heerlijk! Er staan ook prima wijnen op de kaart. De service vriendelijk en adequaat. De ambiance niet helemaal mijn ding, niet iets voor romantic diner vind ik.
Jamnugteren .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Heerlijk eten, goede bediening. Alleen het restaurant had meer weg van een cafetaria, weinig sfeer. Jammer , want het personeel was erg aardig en eten was heerlijk.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Lekker eten, iets wat we nog nooit eerder hadden gehad. Lekkere wijn en aardige bediening. Uit eindelijk niet heel goedkoop ook niet met de deal en ook niet superveel eten.
AdrianaMaria .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Gisteren bij Mantoe gegeten met 2 personen met een voucher van Social Deal.

Volgens de beschrijving op internet "een Authentiek Afghaans 3 gangen diner met vrije keuze van de kaart".

Dat bleek niet zo te zijn. Het was een standaard 3 gangen menu van de dag. De beloofde "verrukkelijke amuse" bleek stukjes brood met wat gepureerde kikkererwten te zijn. Het standaard 3 gangen menu bestond uit pompoensoep, rijst met vlees en seizoensgroenten en een soort vla toe. Het viel ons qua smaak tegen. Een beetje flauw; we konden er niet iets typisch Afghaans aan ontdekken. De bediening was heel vriendelijk. Het was druk en in je eentje moeilijk bij te benen. Daardoor hebben we lang moeten wachten.
Wilmy B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Gegeten met ah-bonnen, net als iedereen in dit kleine, gezellige restaurant gerund door een Afghaanse familie.
Vooraf een knolselderiesoep, toch anders van smaak.Daarna een schotel met rundvlees en kip en een overheerlijk spinaziegerecht. leuke avond gehad ook door de gastvrije bediening.
Miranda M.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Prachtige locatie tussen de Amsterdamse grachten, hele leuke bediening, een tipje van de sluier van een nieuwe keuken geprobeerd. De gerechten vielen zeer bij ons in de smaak! De mantoes moet je zeker proberen. Enige nadeel dat de wijnen per glas ren beetje prijzig zijn en er wat sfeer in het restaurantje mist
Fardiyah.kahn .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Te duur voor de eenvoudige 3-gangen maaltijd. Alle gerechten waren mild scherp, maar geen variatie met andere kruiden die je zou verwachten van de afghaanse keuken (zoals mint, koriander, kerry e.d.). Lokatie klein en dasrdoor veel lawasi van andere gasten, zodat we moesten schreeuwen.
Flesje huiswijn 19,50 te duur voor deze eenvoudige maaltijd. De Merlot wijn is wel lekker. De bediening heel vriendelijk en de cardamonvla toe eenvoudig maar lekker.
Bea V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Mantoe is een klein, gezellig restaurant met een heel goede bediening. De gerechten zijn simpel en smakelijk. Hun 'signature' getecht, mantoe, mag je niet missen. Heel smakelijk.
Kristel J.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Met de AH restaurantactie hier gegeten. Erg lange wachttijd. Na bijna drie kwartier kwam ons voorgerecht op tafel. Het hoofdgerecht kwam een half uur later. Het dessert kwam vrij snel na het hoofdgerecht. Het restaurant was druk en op het moment dat wij weggingen zaten zij vol (rond 8 uur). Het is er erg rumoerig en de tafels staan erg dicht op elkaar. Het stel naast ons maakte gebruik van dezelfde actie en zij kwamen iets later dan ons aan. Toch kregen zij hun hoofdgerecht een kwartier eerder dan wij de onze, dit vond ik erg vreemd. De gerechten waren verassend lekker gelukkig en dat maakte de avond weer goed.
Mirjam K.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Leuk restaurantje waar we heerlijk hebben gegeten. Raad het yoghurt drankje aan tijdens het eten, lekker fris! We komen zeker nog eens terug!
Mirjam K.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Erg leuk restaurantje met zeer vriendelijk personeel. Heerlijk gegeten! Raad ook het lekkere yoghurt drankje aan, heerlijk fris! Gaan we zeker nog een keer eten
Tony G.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
We hebben afgelopen zaterdag voor het eerst hier gegeten, maar het zal zeker niet de laatste keer zijn! Zeer vriendelijk en vlotte bediening, uitstekend eten, goed ingericht en een knusse sfeer. Alles was subtiel gekruid, niet scherp, goede verhoudingen. Aanbevelen!
Kevin D.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Johannes van Dam had gelijk! Zeer smaakvolle en verfijnde cuisine in een huiselijke sfeer met zeer vriendelijke en hartelijke bediening. Ik ben een groot liefhebber van de vleesgerechten en de befaamde mantoe, maar ik moet zeggen dat de subtiel gekruide groentegerechten (aubergine, bloemkool, okra) op geen enkele wijze onderdoen. Héérlijk! Elke keer een succes, soms eten we er iedere week.
Bregje11 .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
gezellig, en erg vriendelijke en persoonlijke bediening. top eten voor een hele schappelijke prijs, en ook de wijn was prima
Kamberovic79 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Ik heb hier gegeten met de AH actie. Ik vond hetgeen wat we kregen helemaal niet bijzonder. Ik vond het eten niet echt heel vers smaken en iets vooraf, een beetje brood, was niet mogelijk. Dat is niet heel fijn als je behoorlijk trek heb als je aanschuift. Wat dat betreft hebben ze me niet gewonnen met deze mogelijkheid. Heel jammer.
Sasha7 .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Wat een vriendelijke bediening! Heel fijn hoe de tijd werd genomen om ons dingen aan te raden, te kijken welke wijn geschikt was enz. Tegelijk was de volgende gang er steeds heel vlot dus ik vind het knap hoe ze aandacht en snelheid weten te combineren. Het eten was erg lekker, veel afwisselende smaken die elkaar goed aanvulden. Sommige dingen smaken een beetje zoetig. Het was niet erg pittig, vergeleken bv met indiaas eten, en ook wat lichter gekruid. De inrichting van het restaurant is prettig, de acoustiek iets minder. Alles bij elkaar waren we erg tevreden en gaan zeker nog eens terug!
Bamber .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
De bediening in Mantoe was prettig en voorkomend. Bij alle gerechten werd een duidelijke uitleg gegeven. Wij hebben het AH-driegangenmenu uitgebreid met een hartige yoghurtdrank (een soort drinkbare raita), die met het warme weer heel goed viel. Daarnaast hebben wij natuurlijk ook gekozen voor het gerecht waar het restaurant zijn naam aan ontleent: mantoe, een soort pastagerecht, naar keuze met vlees of vegetarisch. Ook dat viel bijzonder in de smaak.
In de Afghaanse keuken wordt veel gewerkt met zuivel, en als smaakmaker wordt veel kardemom gebruikt. De gerechten waren zeer smaakvol (ook wat betreft presentatie) en goed gekruid. De hoeveelheden waren niet overdadig, zodat we van alle gangen volledig konden genieten. De after-dinnerkoffie kregen we 'met een Afghaans tintje': ook op smaak gebracht met kardemom! Bijzonder, en erg lekker.
We komen zeker een keer terug!