Manjefiek

Woensdag t/m Vrijdag
Zaterdag 17:30 - 21:00

Jhenou V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Wij hebben al eens eerder een diner gehad bij Manjefiek, het was super. Vandaar dat we dit jaar besloten hebben om bij Manjefiek te gaan lunchen op eerste kerstdag. Wat hebben wij genoten. Alles was tot in de puntjes verzorgd. Wij komen zeker snel terug en delen onze ervaring bij Manjefiek met iedereen om ons heen.
Bouke V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Op de slotdag van het Preuvenemint een kop mediterrane vissoep met venkel bij de stand van Manjefiek gegeven.
De soep was uitstekend. Je proefde en zag de vis, de venkel gaf de frisse tint aan de soep. De bijgeleverde croutons met aioli waren vers gemaakt en pasten prima bij de soep.
We dronken er een glas franse sauvignon blanc bij; ook hier de perfecte match.
We zaten buiten onder de parasol bij een temperatuur van rond de 30 graden. Het leek wel of we in de Provence waren!
Volgend jaar weer!
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
We namen een driegangenmenu in het goed bezette restaurant. De amuse was lekker, vooral de eendeleverpate. Ruim anderhalf uur na de bestelling kwam het voorgerecht. Soep en lokale worst, niet echt ingewikkelld toch? Zoiets staat klaar. Tussentijds geen verontschuldiging, die kwam pas nadat we de bediening aanspraken. Overigens lukte ook dat pas na een tijd, men keek aandachtig de verkeerde kant op. Tafels waren door elkaar gehaald. Hoe ingewikkeld kan het zijn als je als ober voortdurend met (te) hoge snelheid langs een wachtende tafel vliegt. Het was daardoor en vanwege onze plek naast de ingang overigens nogal winderig.

Vervolgens kwam men ons vertellen dat het hoofdgerecht mislukt was en duurde het weer een hele tijd. Het eten dat we toen geserveerd kregen was wel OK, maar niet super en met een minuscule hoeveelheid groente. Het nagerecht hebben we laten zitten. Na twee uur en drie kwartier vonden we het welletjes. Een menu werd gecrediteerd, maar voor een menu, een fles wijn en water betaalden we nog steeds 78 euro. Wij zeuren niet snel, maar dit was een teleurstellende voorstelling.
1987houdtvaneten .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Prima gegeten, maar niet heel bijzonder. We hebben hier gegeten met een groep van 11p. Als voorgerecht had ik een terrine van fazant en parelhoen, deze was op zich lekker, maar miste wat smaak. Als hoofdgerecht had ik gekozen voor de hertenbiefstuk. Deze was supermals en goed bereid. De saus was zeer krachtig, maar dat paste goed. Ik herkende er alleen geen basilicumsaus in zoals van te voren was vermeld. Het dessert was een parfait van peer. Als ik niet had geweten dat het dat was had ik er geen peer uitgehaald helaas. Ik had frisse smaken verwacht, maar het lekker meer op romig vanille-ijs. Ook hierbij gold weer dat het wel lekker was, vandaar toch een 7. Verder vond ik de bediening goed en attent en viel mij het decor een beetje tegen gezien de mogelijkheden die er zijn op deze locatie. Al met al zou ik iets meer verfijning verwachten, maar hebben we een geslaagde avond gehad met lekker eten.
Mariëtte V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
Bij Manjefiek een 3-gangen gegeten tijdens de IENS diner dagen. Het eten was heerlijk, vooraf boullabaise, hoofgerecht kabeljauw (had aangegeven dat ik geen vlees eet), nagerecht perenijs. En we kregen alle aandacht want we waren de enige twee bezoekers die avond (was gezelliger geweest als er meer mensen waren geweest, maar het was toch prima vertoeven bij Manjefiek). Ook nog koffie en thee achteraf gedronken, las in wat vorige recensies dat zij geschrokken waren over de prijs daarvan. De prijs was het zeker waard (met de heerlijke chocolaatjes en refills), maar kleine tip voor het restaurant: het zou goed zijn om die prijs voor de duidelijkheid op de drankjeskaart te vermelden. Een goede avond, en we gaan zeker terug (misschien in de zomer om op het mooie terras te zitten).
F. B.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2013
Omdat dit restaurant een bib gourmand heeft heb ik hier - ondanks meerdere slechte recensies - toch voor 2 gereserveerd en daar geen spijt van gekregen. Meteen nadat we waren gaan zitten werd gevraagd wat we voor aperatief wensten en meteen na het bestellen kwamen er tomaatjes, olijven en radijsjes met heerlijk warm brood op tafel en konden we rustig de kaart bekijken. We bestelden een bib gourmand menu en in afwachting daarvan kregen we een heerlijke amuse, bestaande uit eendenlever paté met compôte van pruimen uit eigen boomgaard en een schijfje eendeborstfilet met stukjes gedroogde chorizo worst. Als menu hadden we een galantine van boerderijhoender, kloostervarkenslende en aardbeien met rabarber compote. Daarbij dronken we een prima rode huiswijn. Toen ons brood op was werd meteen nieuw gebracht.
Dit restaurant vind ik al met al een aanrader!
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
2 Koffie met chocolaatjes € 13,50 ! (Shame)
Uit een breed scala restaurants in Maastricht kozen wij voor Majefiek. 3 gangen Menu. Getomatiseerde vissoep, koud bord en lafjes, hard bruin bolletje geen combinatie, la-la. Kloostervarken met fijne saus en te veel vet, 2 Parisienne wortel, 2 rode biet, 2 te gare en vale peultjes en een halve eetlepel puree., hè-hè. Notenparfait in flensje, droog en kristalvormend met 3 stukjes peer uit de grote eigen boomgaard, na-na. En dan de koffie 6,75 p.p. ! met wat chocolaatjes.
Zou een pilsje ook 6,75 geprijsd zijn met niet bestelde kaasblokjes en zoutjes? Advies; een lossere bediening van de dame past beter dan de dedain van de ober.
Baertchina .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2013
De koele afstandelijke ontvangst gaf bij het binnen komen al een signaal af dat niet erg uitnodigend was.
Het menu Bib Gourmand, Galantine van parelhoen, de naam heeft het al in zich gelatine rijkelijk aanwezig en de smaak van de parelhoen erg vlak, eigenlijk geen smaak aan te wijzen of te proeven.
Dan de gebraiseerde schouder, worstje en de kotelet van het zuiglam, met gepofte paprika. Ook hier is de smaak erg vlak zeker tussen de schouder en de kotelet, erg flauw. Het worstje daaraan tegen, nou ja heb dit op veel andere plaatsen veel lekkerder gegeten, bah wat een smaak.
Dan filet puur prepare à la minute met een gefrituurd eitje, erg flauw heb zelf met zout en peper wat smaak aan proberen te geven, is ok. Dan de gesauteerde kalfshaas en krokante zwezerik met een ravioli van spinazie gevuld met kalfswang, de smaak is ook hier niet raak, wel de kalfshaas hoewel die gezien de grote warm had moeten blijven tot je het op had, nee dus, halverwege was hij al koud. Als nagerecht warm cakeje van Valrhona chocolade met vanille ijs en vanille saus, de vanille saus bestond uit een aantal vla gekleurde druppels en had verre van de smaak van vanille.
Dan de bediening, bij het inschenken van de wijn, voor mijn vrouw langs knoeide de chef over het glas op het tafel linnen en langst het glas, het glas werd met een tissue schoon geveegd. Het wachten tussen de gangen door liep op tot wel een half uur, en dat terwijl het lang niet druk was. Als klap op de vuurpijl mocht de jonge ober, niet bedienen omdat hij leerling is, terwijl wij juist vonden dat de jonge ober veel meer capaciteiten had dan zijn stijven chef. Het gevolg was dan ook dat bij het bestellen van het nagerecht ik twintig minuten met de menukaart in mijn handen heb zitten zwaaien, dan wordt er nog niet gereageerd, uiteindelijk dan maar even hard roepen, ohjee, shocking, daar komt de chef, dan een kwartier later het nagerecht. Dan vragen naar de rekening, na twaalf minuten nog een keer vragen om de rekening, dan wordt mijn vrouw een beetje boos inmiddels zijn er weer acht minuten voorbij. Zij staa op gaat naa de chef en vraagt haar jas, zij heeft er genoeg van. Dan komt de rekening aan het tafeltje, dan loop de chef weg. Ik zit daar zeven minuten te wachten, ik sta op en loop met het geld naar de kassa die er niet is. De chef moet geld teruggeven en doet daar vervolgens weer vier minuten over, mijn vrouw komt van buiten naar binnen en vraagt waar ik blijf.
Nou ja, leuk maar hier gaan wij nooit meer naartoe. Niet voor het eten en zeker niet voor de bediening.
InesD .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2013
We komen graag in Maastricht eten en dit restaurant was uitgekozen door vrienden omdat het een Bib Gourmand is. Nu zegt dat ons redelijk weinig (ik heb op veel plekken beter gegeten dan bij menig Bib Gourmamd) maar manjefiek spant de kroon; bediening is onplezierig stijf en absoluut niet spontaan, wel (te) vriendelijk. Eten was op zich in orde maar niet wat je voor een dergelijke prijs verwacht; zelden zo'n flauwe ravioli gegeten. Al met al wel voldoende maar zelf zouden we hier niet meer snel teruggaan.
Silvanio .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2012
Afgelopen vrijdag voor het eerst bij Manjefiek gedineerd. Gezien de wat wisselende recensies, waren de verwachten wat aan de voorzichtige kant. Achteraf gezien nergens voor nodig, want zowel het eten als de service waren uitstekend te noemen.

Gekozen voor het nieuwe vijfgangen jubileummenu bestaande uit overwegend wildgerechten. Van de amuse tot aan het dessert was het gewoonweg genieten. Alleen het tussengerecht van patrijs met in verhouding te veel linzen viel ietswat tegen, maar goed dat mocht de pret zeker niet drukken. Ook de aanbevolen rode huiswijn was erg lekker en paste goed bij de gerechten.
De bediening was eveneens erg prettig. Vriendelijk, attent en aanwezig op de moment wanneer nodig.

Wel jammer was op zich dat de hele avond slechts zes mensen aanwezig waren. Al was dit gezien de goede en gezellige inrichting van het restaurant niet echt storend.

Het bezoek aan Majnefiek was al met al dan ook erg goed bevallen.
Apenkop .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2012
weekendje maastricht geboekt en hier gereserveerd vanwege goede pers. locatie achter ruimte waar bruiloft was vond ik niet top maar wining & dining maakte dit meer dan goed. blij dat we met taxi waren want wijnarrangement is aardig royaal. super kwaliteit, enige minpunt is dat het wat stijfjes kan overkomen, geen muziek en formele bediening. zeker aanrader!
Hobbychef .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2012
Zaterdag 29 september met 2 personen in restaurant Manjefiek te Maastricht gegeten. Wij hadden specifiek voor een Bib restaurant gekozen en gezien de recensies hadden we goede verwachtingen. Mijn bevindingen wil ik graag met U allen delen en daarom speciaal een account bij Iens aangemaakt.

Mooie entourage, omgeving en inrichting van het restaurant.

Wij kozen voor het jubileum 5 gangen menu met bijpassend wijnarrangement.

Smaakvolle amuses, dat belooft veel!

De eerste gang was een “stapelaartje” van gepekelde ossehaas en eendenlever met mango. Dit was een terrine met daarin de ossehaas en de eendenlever. Het was enorm veel gelatine (denk tenminste 6 blaadjes p.p.).
De chef had zich moeten bedenken dat de mooie smaak van de eendenlever en ossehaas door een overvloed aan gelatine kompleet weg valt. Daarbij kreeg ik het hoekstukje, deze bevatte nog eens veel meer gelatine, dit stukje hadden ze naar mijn idee moeten wegsnijden. De plakjes eendenlever en ossehaas er maar tussen uit gezocht en de berg gelatine gelaten voor wat het was. Dit gerecht was een teleurstelling.
Wel een zalige rose erbij geserveerd.

De tweede gang. Getomateerde kreeftenbouillon met rivierkreeftjes en lavas. De soep werd heel sjiek vanuit een kan opgediend aan tafel. De soep miste kracht en was naar mijn idee niet door de chef geproefd, hij was vlak en miste een zilte hint (zout). De lavas was vervangen door salie. Deze combinatie klopte totaal niet. Een hele sterke saliesmaak (a la rozemarijn, zoals een “sauna” kan ruiken) in de kreeftenbouillon.
Dit heb ik de bediening gemeld en hij melde terug dat de chef per ongeluk salie in de bouillon had gedaan, dat dit niet de bedoeling was. Maar een half uur later hoorde ik aan een andere tafel met dezelfde kreeftenbouillon “wat een sterke ‘sauna’ smaak”. Ik baalde op dat moment dat er niets met mijn goed bedoelde kritiek is gedaan.
Dezelfde zalige rose werd erbij geserveerd.

De derde gang. Gegrilde tarbotfilet met pompoen en limoensaus. Dit was het eerste gerecht dat klopte en goed smaakte en de Chardonnay vulde de smaken mooi aan.

De vierde gang. Gesauteerde kalfshaas met een ravioli gevuld met kalfswang.
Dit was het lekkerste gerecht van de avond. Zalige saus en een fantastische mooie rode wijn erbij.

Het dessert. Terrine van Gronsvelder Klumpkes en Charneux Legiponts, Blues de Belgique en kaneel roomijs. Hierbij herkenden wij maar weinig van de ingrediënten, wij waren vol spanning. Maar het was ronduit een teleurstelling. De terrine bestond uit appel en peer.
Het was weer een overdosis gelatine, het kaneelijs bestond uit allemaal harde ijskristallen en het krokante stokje dat erbij werd geserveerd smaakte muf, oud en zacht. Wederom een berg gelatine op het bord laten liggen. Bij afruimen vroeg de vrouwelijke bediende nog niet eens of het had gesmaakt.

Bij het afrekenen (pin-apparaat net om de hoek in de keuken) viel ons op dat de chef onderuit gezakt naar de TV zat te kijken die in de keuken stond. Straal je zo liefde uit voor je vak?? De desinteresse o.a. naar aanleiding van onze opmerkingen was dermate sterk dat wij totaal geen behoefte hebben in een herkansing!

Al met al waren wij qua eten / culinaire kunsten van de chef erg teleurgesteld. Dit was geen Bib waardig jubileum menu.

De bediening en de wijnen waren verder prima.
P23571301 .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2012
Nadat we goede berichten hadden gehoord zijn we onlangs met z'n zevenen uit eten gegaan bij Manjefiek.
Wat eerst een gezellige avond leek te zijn, mondde uit in een forse tegenvaller. Het jubileum menu dat we besteldden, kende net teveel gerechten die gecombineerd werden met gelei/gelatine, en het vlees had meer vet dan ons lief was. Nu kunnen smaken verschillen; wij hadden een andere smaak dan de kok. Maar de echte tegenvaller kwam toen bleek dat de prosecco die ons vooraf namens het huis was aangeboden, per abuis verkeerd benoemd was: Het was prosecco van het huis, dat gewoon met 52,- euro op de rekening terug kwam. Hoewel de kelner zijn fout mondeling toegaf, weigerde hij (en later ook zijn chef) om de gemaakte fout te 'verrekenen'. We hebben nog aangeboden de 52,- euro te delen, of op een andere manier de toegegeven fout te verrekenen, maar uiteindelijk werden we met verbale kracht de deur uit gezet. Hier komen we, ondanks de entourage met mooie schilderijen aan de muur, niet meer terug.
Ienepien46 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2012

Op donderdagavond 9 augustus zijn wij met zijn tweetjes, na een gezellig dagje in Maastricht te zijn geweest, gaan dineren bij Manjefiek. Dit restaurant is de gemiddelde beoordelingscijfers meer dan waard. Een geweldige ambiance met een prachtig uitzicht en heerlijke gerechten met veel ingrediënten uit de streek hebben ons een onvergetelijke avond bezorgd. De service was uitstekend! Een echte aanrader voor iedereen die op steenworp afstand van het centrum van Maastricht wil genieten van een heerlijk, rustig diner met uitstekende wijnen en dat allemaal voor een betaalbare prijs!

Ineke & Babs
Mike S.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2012
Nog niet eerder zo goed gegeten in een restaurant zonder ster. Kwaliteit van het eten is buitengewoon verfijnd: van de amuse tot aan de petit fours. Smaken zijn intens, complex en puur. Vriendelijke bediening in een restaurant waar je je op je gemak voelt, hoewel de inrichting en bediening wel wat losser mag.
Mamamu .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2012
Heerlijk gegeten, lekkere wijn. Het was lekker rustig. Leuke bediening. Goede prijs/kwaliteit. Een heerlijke avond op een fijne locatie
Eline I.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2012
Dit is ongelofelijk. Voor mijn afstuderen van mijn familie een avondje uit bij magnifiek gekregen. Dit is meer dan eten. Dit is een hele ervaring. Wij hadden het wijnarrangement met allemaal heerlijke wijnen. Ook het eten is voortreffelijk en heel verrassend. Met ingredienten vers uit de tuin (waar je ook uitzicht op hebt), prachtige opmaak en heerlijke bereidingen. De man in de bediening nam ontzettend de tijd, wist alles van de producten af en was altijd aanwezig als wij hem nodig hadden. Dit is uit eten zoals wij het nog nooit meegemaakt hadden... Neem een volle avond en laat je verrassen door dit prachtige restaurant.
Magritha80 .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2012
vanavond heerlijk gegeten bij Manjefiek. Het restaurant ligt buiten het centrum van Maastricht en zou daarom snel worden vergeten, het restaurant is zeker een bezoek waard!! Vanavond heerlijk gegeten en genoten van het Jubileum menu met een bijpassend wijarrangement, heerlijk! restaurant gebruikt eerlijke ingrediënten, mooie combinaties en de wijnen van het arrangement zijn mooi afgestemd op de heerlijke gerechten. Dit restaurant is zeker een bezoek waard!!
Steven V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Niet in het centrum gelegen en derhalve snel over het hoofd gezien door de meesten. Jammer; mooi pand met deels ook oude stenen vloeren en moderne inrichting met regelmatig wisselende kunst aan de muur. Zeer prettige stoelen met zijleuningen. Prachtige glaswand die over het fietspad direct zicht bied op boomgaarden en het hellingbos. In de zomer ook mooi terras deels onder de bomen in de tuin. Prettige en attente bediening, goede uitleg, kennis van hetgeen geserveerd wordt. Het bib-gourmand menu biedt doorgaans een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding met veel gebruik van lokale streekproducten (varierend van fruit uit eigen boomgaard tot livarvarken). A la carte zijn de prijzen wel wat hoger. Mooie en frisse combinaties op het bord. Wel nog vaker traditioneel gebruik van orgaanvlees hetgeen niet ieders smaak is. Goed gedifferentieerde wijnkaart. Door de ligging vaker wat rustiger hetgeen wij nooit begrijpen, wij komen er graag.