Mangiare

Dinsdag t/m Zaterdag 10:00 - 22:00

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Wi-Fi
7,2

Jouw recensie over het restaurant Mangiare

Bastian L.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Met 6 volwassenen + kind van 7 jaar bij de locatie aan de Pannekoekstraat gegeten. Ik ben er niet van onder de indruk.
De antipasti was deels vers en lekker, maar veel komt uit een potje. De salami (erg scherp en zag eruit als chorizo) was niet lekker en de mortadella was prima, maar kan ik ook zo bij de slager kopen. De groenten waren oke, maar erg veel sla op de antipasti-plank. Ingelegde groenten waren niet bijzonder en de gegrilde wortel, courgette en aubergine waren prima. Niets bijzonders.
Het hoofdgerecht: we hadden allemaal iets anders gekozen. De pasta met stoofvlees werd met heel veel olie opgediend en dat vond ik niet lekker. De simpele pasta van mijn dochter was in orde, maar ook niet heel bijzonder. Dat was voor de andere gerechten net zo.
Als dessert een tiramisu gedeeld. Niet heel lekker, gewoon een 7.
De bediening was vlot en vriendelijk. Het is een kleine zaak en dus rumoerig. Je zit dicht bij elkaar.
Het is geen zaak die ik zou aanbevelen; een keertje eten is prima, maar niet voor herhaling vatbaar.
En omdat het toilet onder straatniveau is ruikt het hier erg naar riolering; ik blijf dat bijzonder vinden aan een restaurant...
Ilse P.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2017
Heerlijk gegeten, maar wat een chaos!
Ondanks dat we gereserveerd hadden kwamen we boven midden in een groep met een workshop terecht. Omdat we elkaar wat moeilijk konden verstaan tussen de staafmixers gevraagd of we ook beneden mochten zitten, dit kon niet. Slechts een kwartier later wordt een klagende nieuwe groep naast ons vriendelijk verzocht te blijven met een lekker flesje Prosecco en een tafel beneden! Vervolgens moest de bovenverdieping tussen workshop door ook nog even verbouwd worden zodat de tafels beter stonden. Meerdere malen aangegeven dat we het vervelend vonden, het mocht helaas niet baten. Ondanks het heerlijke eten, ga ik denk ik niet snel terug..we hadden het gevoel dat we in de weg zaten
Cos V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Gezellige zaak met vriendelijk personeel. Eten heeft helaas een hoog "allerhande" hobby kok gehalte. Prijs hiervoor aan de hoge kant.
Linnie P.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Leuk restaurant met heerlijk Italiaanse eten en dagelijks wisselende kaart! De gerechten komen ze aan tafel vertellen. Als voorgerecht hadden we antipasti, daarna één vis, één vlees en de rest pasta, als toetje limoncello cheesecake en chocolademoussetaart om te delen. Alles even lekker en vers.
Wijn zou prettig zijn als deze op temperatuur wordt geserveerd, rode wijn was lauw door het warme weer.
Vriendelijke bediening.
iea W.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
In zijn algemeenheid lekker en prima service, maar niet heel bijzonder. Sfeer wel erg leuk! Prijs-kwaliteitverhouding echt uitstekend, goed eten voor weinig.
Kirsten V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Vorige week gegeten met een vriendin aan de Ornebarneveltstraat. Gekozen voor de antipasti vooraf, beiden pasta als hoofdgerecht met vijgen en prosciutto. Erg smakelijk! Het pasta-gerecht werd geserveerd met pesto wat doorgaans vrij overheersend is. Deze deed het qua smaak precies goed. Bediening was vlot en gezellig. Wel vond ik de rekening aan de hoge kant. En, jammer dat er geen échte wijnglazen op tafel staan. Drinkt voor mij persoonlijk lekkerder. Maar al met al een gezellig avondje uit gehad.
Chaos .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Op de locatie in de pannenkoekstraat geweest. Bediening is erg wisselend, jonger personeel bijzonder vriendelijk en gastvrij, oudere dame ronduit onvriendelijk. Geen kaart maar personeel noemt op wat er die dag is. Dat gaat snel. Leuk concept natuurlijk maar even op een bord schrijven wat er allemaal is is wel zo praktisch.
Eten valt nogal tegen. Alle ingrediënten zijn van prima kwaliteit maar de gerechten ontstijgen niet wat de gemiddelde thuiskok ook maakt. Lamrack, wat roseval aardappels uit de oven en twee groene asperges op een bord zonder saus. Melanzane alla parmigiana klinkt altijd schitterend maar is in principe niet meer dan aubergines uit de oven met kaas en wat tomaat. Het is veel te eenvoudig allemaal, als je er geld voor wilt vragen moet je toch echt meer kunnen.
Duur is het niet dus prijs-kwaliteit is acceptabel maar als je ergens gaat eten verwacht je toch meer.
Sandra K.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Onlangs geluncht bij Mangiare aan de Pannekoekstraat . Vriendelijke bediening en lekkere gerechten. Wij hadden paddenstoelen lasagne met truffel (heel hartig) & ravioli met groene asperges besteld. Volgende keer de pasta parmigiano uitproberen, want dat gerecht was deze keer helaas niet mogelijk i.v.m. missend ingrediënt.
Oioioi .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Onlangs bezochten we de vestiging in de Pannekoekstraat, dichtbij Blaak. Het personeel was goedlachs en vriendelijk. Zoals velen al opmerken hanteren ze geen kaart maar een dagmenu dat opgenoemd wordt door de bediening. Hierdoor moet men vrij snel een keuze maken. Echter, het droeg ook bij aan de open, huiselijke sfeer, waardoor ik me er niet aan kon storen.

Vooraf bestelden we een plank met verschillende kazen, vis, vlees en groenten. Verrukkelijk! Als hoofdgerecht nam ik de lasagne welke mij ook goed beviel.

Door de kleinere ruimte hangt er een heel gezellige sfeer. Zoals gezegd was het personeel vriendelijk en behulpzaam. De gerechten waren lekker en werden vrij vlot geserveerd. Alleen de prijs viel mij ietwat tegen, maar het zal wel aan de verschillende flessen wijn gelegen hebben...
John S.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Gezellig met vriendinnen een hapje eten. We worden vriendelijk ontvangen. Een menukaart is afwezig, want de enthousiaste dame geeft een snelle en heldere uitleg over al het lekkers waaruit we kunnen kiezen. Dat is nog lastig, zoveel lekkers. We kiezen voor twee voorgerechten voor drie. Gegrilde groenten, een groot bord vol en zachte kaas met vijgen. We wanen ons in Italië! Daarna gegrilde lam met aardappeltjes en asperges. Heerlijk mals en niet van die dunne droge lamsracks, maar mooi sappig vlees. Koffie toe. De bediening blijft zeer hartelijk en professioneel. Blij dat ik weer een keertje ben gaan eten, na een teleurstellende lunch een tijdje geleden in hun andere restaurantje bij de Pannekoekstraat. Misschien was dat een starters foutje. Kom zeker weer terug.
Kim D.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2017
Vandaag bij Mangiare's tweede locatie gegeten. Bij de Pannekoekstraat. Ben tevreden over Mangiare bij de Oldenbarneveltstraat maar helaas viel dit bezoek tegen. De mevrouw die ons hielp zit, terwijl ze ons het menu uitlegt, aan haar neus en mond en gaat vervolgens verder met het bereiden van het eten, inclusief onze broodjes. Dit neemt heel veel van de smaak van het broodje weg. Niet echt een reden om hier terug te gaan. Wat me ook opviel is de geur die er hangt, naast dat er gekookt wordt wat prima ruikt, komt er een riool lucht naar voren. Misschien iets om even te controleren?
Alex S.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Leuke sfeer in het restaurant. De pasta's zijn heel erg lekker, originele smaken. De anti-pasti ook goed maar die zijn wel wat meer aan de prijs.
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Voor het eerst gegeten, het eten is vrij simplistisch, maar wel gemaakt met goede ingrediënten. Ik had een antipasti vooraf en daarna een cannelloni met gorgonzola, beiden lekker maar niet heel erg speciaal. Ik vind hetgeen ik kreeg niet helemaal in verhouding met de prijs.
Bediening was erg vriendelijk, maar wel erg traag. Wel lekker lang tafelen dus. Ook vond ik de bediening er niet allemaal even verzorgd uitzien, vuile schoenen, overduidelijke zweetplekken etcetera.
Op zich leuke plek, maar denk toch dat ik niet zo abel terugkom gezien het zich niet heel erg goed onderscheid.
Paulis .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Vandaag 8 september voor de twwede keer gegeten bij Mangiare in de Pannekoekstraat. Net als de vorige keer bestelde ik weer de citroenpasta met witvis en salsa verde. Dit hoofdgerecht beviel de vorige keer zeer goed. Mijn tafelgenote die de vorige keer pasta a la parmezano bestelde , ging nu ook voor de citroenpasta. De door ons bestelde wijn werd snel gebracht, maar de gevraagde karaf water werd vergeten. Binnen 10 minuten werden de 2 bordjes pasta gebracht. De hoeveelheid pasta was aan de karige kant voor een hoofdgrecht en was de helft minder dan de vorige keer. Ons was citroenpasta beloofd, maar de citroensmaak was niet aanwezig. De vis was goed van smaak en de portie vis was voldoende. Vind het een minpunt dat je van de porties niett op aan kunt: de ene keer zijn ze voldoende, de andere keer erg karig. Ook het feit dat je niet weet wat de prijzen zijn van de gerechten kan voor onaangename verrassingen zorgen.
Brigitte O.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Met een kleine groep vrienden weer eens bij Mangiare gereserveerd. Interieur doet gezellig aan, genoeg ruimte. Het concept spreekt me erg aan; aan tafel hoor je welke gerechten er die dag beschikbaar zijn, je bent dus verzekerd van speciaal en vers. Wel jammer dat om half acht dan al de helft van de voorgerechten uitverkocht is. Ik koos vooraf voor mozzarella met vijgen en gedroogde ham. Heerlijke combinatie, goed in balans. Een aantal tafelgenoten kozen voor de antipasta die als in een kookboek wordt opgediend, prachtig en erg smaakvol geroosterde groenten. Als hoofdgerecht de citroenpasta met zeewolf besteld. Lekker, de pasta ook net goed gaar (al dente), maar de citroenpasta was wel erg zuur, misschien meer dan de bedoeling was. Jammer dat er dan bij het weghalen van de borden door de verder uiterst vriendelijke bediening niet even gevraagd wordt of het gesmaakt heeft. Wijnen (wij dronken de pinot grigio) zijn prima en redelijk geprijsd, koffie is goed.
Kasia S.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Inmiddels is het enige tijd geleden dat wij hier met 6 personen hebben gegeten (zondag 19 juni). Gezien wij met een groep kwamen, is er enkele dagen van te vore een reservering gemaakt.
Dramatische service, en eten viel tegen.

Bij binnenkomst werd onze reservering niet gecontroleerd, en we mochten plaats nemen waar we wilden.
Aanvankelijk ruim een kwartier moeten wachten voordat we werden bediend. Daarna duurde het ongeveer 1 uur (!) voordat we ons voorgerecht kregen. Dit waren diverse hapjes van vlees, kaas en vis (reeds bereid dus wachttijd onnodig!; wel lekker).
Vanwege het lange wachten hebben we gratis drankjes aangeboden gekregen. Hier is een van ons later op in gegaan, echter bleek het drankje later toch gewoon op de rekening te staan.
Nadien nog ruim een half uur moeten wachten op onze broodjes, salade en een lasagne. Toen bleek dat ze een van de broodjes zijn vergeten, welke binnen 1 minuut ineens in elkaar werd geflanst (droog, matige belegd, prijs-kwaliteit zeer slecht).

Bij het betalen situatie geadresseerd. Excuus was dat er een festival gaande was waar zij stonden en een deel van het personeel daarom afwezig was. Hierdoor waren ze onderbezet.
Erg jammer en kwalijk dat dit bij het reserveren niet is gemeld!
Veertiee .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
In middels een paar weken later dat ik hier heb gegeten(01-06-2016). Ik had veel lovende verhalen gehoord over dit restaurant dus besloot ik zelf eens de proef op de som te nemen. Bij binnenkomst zag het er net zoals op de foto's erg knus uit met een warme en gezellige uitstraling.

We hadden gereserveerd(18:30), maar de reservering bleek even zoek te zijn bij binnenkomst... een beetje vreemd, aangezien dezelfde dag telefonisch nog een reservering is gemaakt! Er was nog genoeg plek en we mochten zelf een tafel uitzoeken. We besloten om boven aan op de vide tegen de railing aan plaats te nemen. Het duurde even(15minuten)(18:45) voor iemand naar ons toe kwam. We waren dan wel de enige mensen die boven zaten, maar in het zicht zaten we wel. Na het bestellen van de drankjes werd de prosecco op de tafel naast ons ingeschonken en vervolgens bij ons op de tafel gezet... wat de logica hier van was ontging me even. Tevens was er een witte wijn besteld en werd deze lauw geserveerd. Achja kan gebeuren en we hielden de moet erin.

Nadat het personeel iets wat traag en langzaam het menu van de dag opdreunde, zijn we gegaan voor de antipasta als voorgerecht. We bestelde een houtenplank voor 1 persoon die we samen wilde delen met daarop groenten en als extra supplement kaas en vlees. Aangezien ik geen liefhebber ben van broccoli, courgette en aubergine had ik gevraagd of ze hiervoor in de plaats een schaaltje olijven konden neerzetten. Na het bestellen duurde het zeker 40 minuten(19:25) voordat de antipasta aan tafel kwam. Op zich is het rond uit irritant als je lang op het eten moet wachten(zeker bij een niet al te moeilijke bestelling), maar als je dan ook nog keer de verkeerde houtenplank met antipasta aan tafel krijgt is het bijzonder frustrerend. De tafel achter ons die nota bene 15 minuten later binnen kwam dan ons(dit waren overigens bekende van het personeel) kregen eigenlijk onze bestelde houtenplank, dit kon ik opmaken aan het schaaltje olijven dat er op stond. Ook was deze houtenplank veel rijker gevuld dan de onze. Maar het is niet aan mij als gast zijnde om aan te geven dat er verkeerde gerechten naar andere tafels gaan. Tenslotte waren er maar twee tafels die boven op de vide zaten. Dat het dan nog het nog steeds verkeerd kan gaan is zeer bijzonder, maar we wachten geduldig af op onze houtenplank. De houtenplank die wij kort na dit incident geserveerd kregen was dus niet de goede, maar eigenlijk van onze buren. Ik heb aangeven bij het personeel dat dit niet de houtenplank is de we besteld hadden.

De antipasta heb ik terug laten sturen en hierdoor ontstond er wat verwarring, nogmaals hoe moeilijk kan het zijn? Vijf minuten(19:30) later kwam dan de houtenplank op tafel met olijven. Ik vroeg nog wel aan het bedienend personeel waar de kaas gebleven was. Dit waren letterlijk twee sneetjes kaas en een bolletje mozzarella ter grootte van een ijsbolletje(hier werd wel 5,75 extra voor gerekend). Ondertussen vielen we om van de honger dus besloten we het maar op te eten. Ter compensatie kregen we een half glaasje prosecco en een lauw glas witte wijn van het huis. Dat de witte wijn lauw was hadden we ook al aangeven bij het eerste glas en hier is bij het tweede glas nog steeds niks mee gebeurt.

De sfeer was ondertussen goed verpest en wat een leuk uitje moest zijn, werd een opeenstapeling van irritaties. Een half uur later(20:00) was er nog steeds niemand bij ons wezen kijken en waren we al door het eten en de drank heen(en dat terwijl de tafel achter ons, ondertussen al bezig was aan het hoofdgerecht). Weer andere tafels gingen zelfs zelf uit de kraan water tappen, omdat niemand van het personeel zich dan ook maar één moment omkeek naar de gasten op voornamelijk de vide. Toen er eindelijk iemand boven kwam hebben we maar om de rekening gevraagd, want hier wilde we gewoon moment langer onze avond door laten verpesten. Nadat we de rekening gevraagd hadden en dus de bestelde hoofdgerechten geannuleerd hadden kregen we ineens wel de volle aandacht.

Een van de personeelsleden kwam naar ons toe met de vraag of we wel tevreden waren. Het antwoord was me duidelijk ‘nee’. We kregen excuses aangeboden met als argument dat er zojuist een tweede zaak is geopend en het overschot van het personeel nieuw is. Ja prima, maar een gast heeft daar in principe niks mee te maken. Een gast komt voor een leuk avondje uit en of het nou met nieuw of ingewerkt personeel is, het draait tenslotte om de bezoeker. Dan moet je er als zaak zijnde voor kiezen om of minder reserveringen aan te nemen en alle gasten op de begane grond plaats te laten nemen zodat je het overzicht kan behouden, of je personeel beter in werken zodat ze zich kunnen focussen op wat echt van belang is in plaats van socializen met bekenden in het restaurant.

De rekening kwam aan tafel (20:05), terwijl we bovenstaand gesprek nog geen vijf minuten geleden gevoerd hadden, stonden beide hoofdgerechten nog op de rekening. Een slordige fout! Tevens vind ik 27,50 euro voor een antipasta voor één persoon om te delen zeker fors aan de prijs. Dit omdat in verhouding een hoofdgerecht ongeveer 15 euro is. Anyway we betaalde netjes de rekening en zijn vertrokken. Het personeelslid betreurde onze ervaring met Mangaire en boot nogmaals zijn excuses aan en hoopte ons nog een keer te mogen ontvangen in de toekomst. Allemaal leuk en aardig maar daar kopen we niks voor. De slechte ervaring was nu al een feit.

Ik schrijf deze recensie omdat jullie met een slechte ervaring hopelijk iets kunnen veranderen aan bovenstaande problemen en dit niet meer voor hoeft te komen in de toekomst. De kans dat ik me nog een keer bedenk om bij Mangaire te komen eten is nu nihil. Ik hoop dan ook oprecht dat deze knusse zaak bovenstaande punten gaat verbeteren. Totdat het tegendeel bewezen is, sluiten ik een bezoek aan Mangaire uit.
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Gisteren gegeten bij Mangiare op de Pannekoekstraat, die op Iens vreemd genoeg geen eigen pagina heeft. Wij streken neer op het rustige pleintje en waanden ons even in het buitenland. Mangiare doet niet aan reserveren, dus "als er een tafeltje vrij is, ga lekker zitten".
Zeer vriendelijke jonge mensen in de bediening, die zich in het Engels ook goed konden redden. Als eerste gang had ik een gerookte rode biet carpaccio met geitenkaas. Deze was erg smakelijk, de flinterdunne biet was erg fris van smaak en de zurige vinaigrette precies goed. Biet kan ook een gronderige smaak hebben, maar dat was hier niet aan de orde. Als hoofdgerecht had ik de porcini lasagne, serieus de lekkerste die ik ooit proefde. De lasagne was romig, de paddenstoelen waren goed op smaak en nog enigszins beetgaar. De bovenkant was krokant, maar niet in de vorm van een verbrande kaaskorst, nee gewoon iets krokant deeg. De pasta arrabiata van mijn tafelgenote was ook heerlijk. Toe een luchtige chocolademousse taart, ook al om te smullen. Chocoladedesserts kunnen zwaar zijn, deze was precies goed. Toen het plots begon te regenen, sjouwden we samen met de bediening de tafeltjes onder de luifel, maar op onze borden bleef de zon schijnen. Ik heb ervan genoten, ook toen de rekening kwam, want het is iedere Euro waard.
Georg K.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Kort maar krachtig: de door de zaak zelf samengestelde antipasta mix was zeer smakelijk. Echter teveel groente en te weinig worst. De beide pasta's niet teveel en zeer smakelijk. Aleen waarom wordt er nooit aan tafel truffel over het gerecht gestrooid, dan heb je zo je twijfels.
Uitstekende wijnen. Mooie Trebbiano en voortreffelijke Valpolicella. € 75,00 was een zeer goede kwaliteit/prijsverhouding.
Nanet O.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Gisteravond hier binnengelopen. Reserveren kan niet. Super leuk en puur klein restaurantje. Ca 8 tweepersoonstafeltjes binnen en buiten op het 'plein' ook een rijtje. Heerlijk eten: antipasti mix, risotto met gamba's, lamsrack, Italiaans wijntje erbij, prima snelle en vriendelijke bediening! Prima prijs-kwaliteit verhouding. Een absolute aanrader!