Mangiare

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Wi-Fi
Duur
Paulis .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Vandaag 8 september voor de twwede keer gegeten bij Mangiare in de Pannekoekstraat. Net als de vorige keer bestelde ik weer de citroenpasta met witvis en salsa verde. Dit hoofdgerecht beviel de vorige keer zeer goed. Mijn tafelgenote die de vorige keer pasta a la parmezano bestelde , ging nu ook voor de citroenpasta. De door ons bestelde wijn werd snel gebracht, maar de gevraagde karaf water werd vergeten. Binnen 10 minuten werden de 2 bordjes pasta gebracht. De hoeveelheid pasta was aan de karige kant voor een hoofdgrecht en was de helft minder dan de vorige keer. Ons was citroenpasta beloofd, maar de citroensmaak was niet aanwezig. De vis was goed van smaak en de portie vis was voldoende. Vind het een minpunt dat je van de porties niett op aan kunt: de ene keer zijn ze voldoende, de andere keer erg karig. Ook het feit dat je niet weet wat de prijzen zijn van de gerechten kan voor onaangename verrassingen zorgen.
Brigitte O.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Met een kleine groep vrienden weer eens bij Mangiare gereserveerd. Interieur doet gezellig aan, genoeg ruimte. Het concept spreekt me erg aan; aan tafel hoor je welke gerechten er die dag beschikbaar zijn, je bent dus verzekerd van speciaal en vers. Wel jammer dat om half acht dan al de helft van de voorgerechten uitverkocht is. Ik koos vooraf voor mozzarella met vijgen en gedroogde ham. Heerlijke combinatie, goed in balans. Een aantal tafelgenoten kozen voor de antipasta die als in een kookboek wordt opgediend, prachtig en erg smaakvol geroosterde groenten. Als hoofdgerecht de citroenpasta met zeewolf besteld. Lekker, de pasta ook net goed gaar (al dente), maar de citroenpasta was wel erg zuur, misschien meer dan de bedoeling was. Jammer dat er dan bij het weghalen van de borden door de verder uiterst vriendelijke bediening niet even gevraagd wordt of het gesmaakt heeft. Wijnen (wij dronken de pinot grigio) zijn prima en redelijk geprijsd, koffie is goed.
KasiaS .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Inmiddels is het enige tijd geleden dat wij hier met 6 personen hebben gegeten (zondag 19 juni). Gezien wij met een groep kwamen, is er enkele dagen van te vore een reservering gemaakt.
Dramatische service, en eten viel tegen.

Bij binnenkomst werd onze reservering niet gecontroleerd, en we mochten plaats nemen waar we wilden.
Aanvankelijk ruim een kwartier moeten wachten voordat we werden bediend. Daarna duurde het ongeveer 1 uur (!) voordat we ons voorgerecht kregen. Dit waren diverse hapjes van vlees, kaas en vis (reeds bereid dus wachttijd onnodig!; wel lekker).
Vanwege het lange wachten hebben we gratis drankjes aangeboden gekregen. Hier is een van ons later op in gegaan, echter bleek het drankje later toch gewoon op de rekening te staan.
Nadien nog ruim een half uur moeten wachten op onze broodjes, salade en een lasagne. Toen bleek dat ze een van de broodjes zijn vergeten, welke binnen 1 minuut ineens in elkaar werd geflanst (droog, matige belegd, prijs-kwaliteit zeer slecht).

Bij het betalen situatie geadresseerd. Excuus was dat er een festival gaande was waar zij stonden en een deel van het personeel daarom afwezig was. Hierdoor waren ze onderbezet.
Erg jammer en kwalijk dat dit bij het reserveren niet is gemeld!
Veertiee .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
In middels een paar weken later dat ik hier heb gegeten(01-06-2016). Ik had veel lovende verhalen gehoord over dit restaurant dus besloot ik zelf eens de proef op de som te nemen. Bij binnenkomst zag het er net zoals op de foto's erg knus uit met een warme en gezellige uitstraling.

We hadden gereserveerd(18:30), maar de reservering bleek even zoek te zijn bij binnenkomst... een beetje vreemd, aangezien dezelfde dag telefonisch nog een reservering is gemaakt! Er was nog genoeg plek en we mochten zelf een tafel uitzoeken. We besloten om boven aan op de vide tegen de railing aan plaats te nemen. Het duurde even(15minuten)(18:45) voor iemand naar ons toe kwam. We waren dan wel de enige mensen die boven zaten, maar in het zicht zaten we wel. Na het bestellen van de drankjes werd de prosecco op de tafel naast ons ingeschonken en vervolgens bij ons op de tafel gezet... wat de logica hier van was ontging me even. Tevens was er een witte wijn besteld en werd deze lauw geserveerd. Achja kan gebeuren en we hielden de moet erin.

Nadat het personeel iets wat traag en langzaam het menu van de dag opdreunde, zijn we gegaan voor de antipasta als voorgerecht. We bestelde een houtenplank voor 1 persoon die we samen wilde delen met daarop groenten en als extra supplement kaas en vlees. Aangezien ik geen liefhebber ben van broccoli, courgette en aubergine had ik gevraagd of ze hiervoor in de plaats een schaaltje olijven konden neerzetten. Na het bestellen duurde het zeker 40 minuten(19:25) voordat de antipasta aan tafel kwam. Op zich is het rond uit irritant als je lang op het eten moet wachten(zeker bij een niet al te moeilijke bestelling), maar als je dan ook nog keer de verkeerde houtenplank met antipasta aan tafel krijgt is het bijzonder frustrerend. De tafel achter ons die nota bene 15 minuten later binnen kwam dan ons(dit waren overigens bekende van het personeel) kregen eigenlijk onze bestelde houtenplank, dit kon ik opmaken aan het schaaltje olijven dat er op stond. Ook was deze houtenplank veel rijker gevuld dan de onze. Maar het is niet aan mij als gast zijnde om aan te geven dat er verkeerde gerechten naar andere tafels gaan. Tenslotte waren er maar twee tafels die boven op de vide zaten. Dat het dan nog het nog steeds verkeerd kan gaan is zeer bijzonder, maar we wachten geduldig af op onze houtenplank. De houtenplank die wij kort na dit incident geserveerd kregen was dus niet de goede, maar eigenlijk van onze buren. Ik heb aangeven bij het personeel dat dit niet de houtenplank is de we besteld hadden.

De antipasta heb ik terug laten sturen en hierdoor ontstond er wat verwarring, nogmaals hoe moeilijk kan het zijn? Vijf minuten(19:30) later kwam dan de houtenplank op tafel met olijven. Ik vroeg nog wel aan het bedienend personeel waar de kaas gebleven was. Dit waren letterlijk twee sneetjes kaas en een bolletje mozzarella ter grootte van een ijsbolletje(hier werd wel 5,75 extra voor gerekend). Ondertussen vielen we om van de honger dus besloten we het maar op te eten. Ter compensatie kregen we een half glaasje prosecco en een lauw glas witte wijn van het huis. Dat de witte wijn lauw was hadden we ook al aangeven bij het eerste glas en hier is bij het tweede glas nog steeds niks mee gebeurt.

De sfeer was ondertussen goed verpest en wat een leuk uitje moest zijn, werd een opeenstapeling van irritaties. Een half uur later(20:00) was er nog steeds niemand bij ons wezen kijken en waren we al door het eten en de drank heen(en dat terwijl de tafel achter ons, ondertussen al bezig was aan het hoofdgerecht). Weer andere tafels gingen zelfs zelf uit de kraan water tappen, omdat niemand van het personeel zich dan ook maar één moment omkeek naar de gasten op voornamelijk de vide. Toen er eindelijk iemand boven kwam hebben we maar om de rekening gevraagd, want hier wilde we gewoon moment langer onze avond door laten verpesten. Nadat we de rekening gevraagd hadden en dus de bestelde hoofdgerechten geannuleerd hadden kregen we ineens wel de volle aandacht.

Een van de personeelsleden kwam naar ons toe met de vraag of we wel tevreden waren. Het antwoord was me duidelijk ‘nee’. We kregen excuses aangeboden met als argument dat er zojuist een tweede zaak is geopend en het overschot van het personeel nieuw is. Ja prima, maar een gast heeft daar in principe niks mee te maken. Een gast komt voor een leuk avondje uit en of het nou met nieuw of ingewerkt personeel is, het draait tenslotte om de bezoeker. Dan moet je er als zaak zijnde voor kiezen om of minder reserveringen aan te nemen en alle gasten op de begane grond plaats te laten nemen zodat je het overzicht kan behouden, of je personeel beter in werken zodat ze zich kunnen focussen op wat echt van belang is in plaats van socializen met bekenden in het restaurant.

De rekening kwam aan tafel (20:05), terwijl we bovenstaand gesprek nog geen vijf minuten geleden gevoerd hadden, stonden beide hoofdgerechten nog op de rekening. Een slordige fout! Tevens vind ik 27,50 euro voor een antipasta voor één persoon om te delen zeker fors aan de prijs. Dit omdat in verhouding een hoofdgerecht ongeveer 15 euro is. Anyway we betaalde netjes de rekening en zijn vertrokken. Het personeelslid betreurde onze ervaring met Mangaire en boot nogmaals zijn excuses aan en hoopte ons nog een keer te mogen ontvangen in de toekomst. Allemaal leuk en aardig maar daar kopen we niks voor. De slechte ervaring was nu al een feit.

Ik schrijf deze recensie omdat jullie met een slechte ervaring hopelijk iets kunnen veranderen aan bovenstaande problemen en dit niet meer voor hoeft te komen in de toekomst. De kans dat ik me nog een keer bedenk om bij Mangaire te komen eten is nu nihil. Ik hoop dan ook oprecht dat deze knusse zaak bovenstaande punten gaat verbeteren. Totdat het tegendeel bewezen is, sluiten ik een bezoek aan Mangaire uit.
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Gisteren gegeten bij Mangiare op de Pannekoekstraat, die op Iens vreemd genoeg geen eigen pagina heeft. Wij streken neer op het rustige pleintje en waanden ons even in het buitenland. Mangiare doet niet aan reserveren, dus "als er een tafeltje vrij is, ga lekker zitten".
Zeer vriendelijke jonge mensen in de bediening, die zich in het Engels ook goed konden redden. Als eerste gang had ik een gerookte rode biet carpaccio met geitenkaas. Deze was erg smakelijk, de flinterdunne biet was erg fris van smaak en de zurige vinaigrette precies goed. Biet kan ook een gronderige smaak hebben, maar dat was hier niet aan de orde. Als hoofdgerecht had ik de porcini lasagne, serieus de lekkerste die ik ooit proefde. De lasagne was romig, de paddenstoelen waren goed op smaak en nog enigszins beetgaar. De bovenkant was krokant, maar niet in de vorm van een verbrande kaaskorst, nee gewoon iets krokant deeg. De pasta arrabiata van mijn tafelgenote was ook heerlijk. Toe een luchtige chocolademousse taart, ook al om te smullen. Chocoladedesserts kunnen zwaar zijn, deze was precies goed. Toen het plots begon te regenen, sjouwden we samen met de bediening de tafeltjes onder de luifel, maar op onze borden bleef de zon schijnen. Ik heb ervan genoten, ook toen de rekening kwam, want het is iedere Euro waard.
Georg K.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Kort maar krachtig: de door de zaak zelf samengestelde antipasta mix was zeer smakelijk. Echter teveel groente en te weinig worst. De beide pasta's niet teveel en zeer smakelijk. Aleen waarom wordt er nooit aan tafel truffel over het gerecht gestrooid, dan heb je zo je twijfels.
Uitstekende wijnen. Mooie Trebbiano en voortreffelijke Valpolicella. € 75,00 was een zeer goede kwaliteit/prijsverhouding.
Nante O.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Gisteravond hier binnengelopen. Reserveren kan niet. Super leuk en puur klein restaurantje. Ca 8 tweepersoonstafeltjes binnen en buiten op het 'plein' ook een rijtje. Heerlijk eten: antipasti mix, risotto met gamba's, lamsrack, Italiaans wijntje erbij, prima snelle en vriendelijke bediening! Prima prijs-kwaliteit verhouding. Een absolute aanrader!
Fmvdongen .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Heerlijk gegeten op hun nieuwe locatie op de pannekoekstraat maar de service is dramatisch.

Wij arriveerden rond half 2 en bestelde een kop thee die gelijk geserveerd werd. Er stonden 2 jonge dames in de mooie open keuken en 1 jonge dame in de bediening. Verder zaten er nog 3 tafeltjes vol maar die waren allemaal al lekker aan het eten. Het duurde vervolgens een ruim half uur voordat ons de menukaart werd getoond en nog een kwartier voordat er werd gevraagd wat we wilde eten (drankjes waren inmiddels leef werden niet meegenomen en werd niet gevraagd of we iets anders wilden). Na weer een half uur gewacht te hebben kwam
het eten, nog steeds niet geholpen voor drinken, waarna ik een kwartier met mijn hand in de lucht heb gezeten voor een glas een rose en een biertje, ik bestelde ook gelijk wat balsamico azijn en extra brood. Rose werd ingeschonken in mijn waterglas, biertje kwam wel met origineel glas, balsamico azijn werd balsamico creme en het brood arriveerde toen het eten al bijna op was. Inmiddels stonden de vuile glazen thee er nog een leeg schaaltje van brood met olie. Dit allemaal ter zijde was het eten wel heerlijk en daar is niks op aan te merken. Ondertussen liep de zaak leeg en zaten wij rond 3 uur weer met lege glazen, lege borden, etc. voor onze neus. Het meisje in de bediening keek regelmatig onze kant op maar leek niet van plan te zijn uit zichzelf even te komen afruimen of ons nog te voorzien van een kop koffie oid. Ze was erg druk met het rechtzetten van peper en zoutvaatjes. De meiden in de keuken hadden het erg druk met een jonge man aan de bar waar de gesprekken luid en duidelijk mee te volgen waren. Ik besloot om zo lang te blijven zitten tot iemand doorhad dat wij er uberhaupt nog zaten, en ja hoor rond half 4 seinde de jongeman aan de bar toch even naar de meiden in de keuken dat wij redelijk geirriteerd zaten te wachten. Er kwam iemand afruimen en er werd eindelijk gevraagd of we nog iets wilden nuttigen, waarop wij de rekening vroegen en gelijk meeliepen naar de kassa. Vervolgens moesten we zelf even vertellen wat we op hadden want dat was door het meisje in de bediening in alle drukte (?) even vergeten.

Al met al geen erg goede eerste ervaring met mangiare op de pannekoekstraat, heel erg zonde want voor het eten zou ik elke dag terugkomen.
Mark D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Heerlijke restaurant, waar de bediening even op gang moest komen. Maar de antipasti en de verschillende hoofdgerechten met mooie wijnen zijn echt genieten.
Hans U.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Heel erg leuk en gezellig restaurant. Brood op tafel, gratis karaf water en aardige hiiswijn. Hebben hier met zes personen gedineerd. Gemengde starters vooraf. Daarna verschillende hoofdgerechten. Diegenen die kip of vis krijgen moeten wel stevige trek hebben.
Echt een leuke zaak voor een ongedwongen etentje.
Jeroen L.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Met 4 personen gelunched aan de grote houten tafel. Qua sfeer blijft Mangiare een geweldig plekje. Omdat we helemaal achterin zaten was het af en toe wat rumoerig, dat leek door een handmatige sla centrifuge te komen.

We hadden niet al te veel tijd, en kozen unaniem voor de ravioli met bietjes vulling. Dat was een goede keuze en alle 4 waren er erg over te spreken. Kortom lijkt Mangiare net als na de vorige bezoekjes een goede keus voor een prima lunch te zijn.
Floor-5 .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Op zondagmiddag genoten van een lekkere lunch bij dit restaurant. Toen wij aankwamen was het nog rustig, maar vanaf een uur of één stroomde de zaak aardig vol. Daar had de bediening - die erg vriendelijk was, maar niet enorm snel - wel wat moeite mee. Het duurde bijvoorbeeld vrij lang voordat we de kaart te zien kregen en ook een tweede drankje liet op zich wachten. Ook de rekening klopt niet in één keer. Dit probleem was vervolgens wel snel opgelost. De inrichting is lekker vintage en een beetje stoer, met veel hout. Goede sfeer! De vitrine met antipasti bij de ingang beloofde al veel goeds en dat viel niet tegen. Wij namen antipasti met vleeswaren, en een stuk quiche met ansjovis en groene asperges, met daarbij salade. Heerlijk vers brood wordt steeds aangevuld. Al met al heerlijk en gezellig gegeten. De bediening kan wat attenter maar desondanks komen wij zeker nog wel eens terug!
Kimmik .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Met een groep van 8 man hier gegeten. We hebben gekozen voor het menu. Het begon met anti pasti van heerlijke gegrilde groeten en allerlei soorten vleeswaren. Erg lekker! Daarna volgde twee pasta gerechten om te delen. Een bietenravioli en een truffellasagna. Beide smaakvol. Een minpuntje was dat we vooraf aangaven dat één van de meiden geen kaas at. Dit werd opgelost door de kaas aan de kant te schuiven.. Leek alsof ze vergeten waren het door te geven aan de keuken. We hebben de avond afgesloten met een grand dessert. Lekkere hapjes, niet heel speciaal. Er zat een bijsmaakje aan de tarte limon. Bediening is studentikoos, redelijk attent. Huiswijnen zijn prima. Met een groep zeker een aanrader!
Clairevels .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Heerlijk gegeten hier! Gezellig en knus restaurantje. De service was er vriendelijk, enige tip voor ze is om iets vaker te vragen of we iets te drinken willen.
Gelukkig deed dit niet af aan de heerlijke antipasti die we vooraf hadden en de saltimbocca die daarna kwam.
Leuk principe dat ze geen menu hebben, ze willen zich namelijk richten op seizoensgebonden gerechten.
Ben van plan om hier vaker te komen!
Jodi L.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Ik had hier eerder al eens prima geluncht, nu besloten we met 4 man 's avonds te dineren bij Mangiare. Vooraf namen we met z'n vieren antipasti, wat een hele berg was met vlees, vis en kaas. Beetje veel, maar erg goed en lekker divers. Als hoofdgerecht aten we de lasagne met truffel en porcini, ravioli met rode biet en salieboter en schelvis op Siciliaanse wijze. Allemaal pure gerechten, zonder teveel poespas. Niet te grote porties. We dronken er prima wijn bij (wit: trebbiano, rood: valpolicella en de montepulciano). Opvallend was de vriendelijkheid en bekwaamheid van de bediening en de mate waarin ze echt naar je luisteren en meedenken. Ietwat langzaam, maar ach, je moet ook geen haast hebben als je ergens goed gaat eten. Enige wat tegenviel was toch wel de prijs; we betaalden € 40 per persoon (zonder verder nog een toetje of koffie of dergelijke). Je krijgt ook geen kaart, maar er wordt aan tafel verteld wat er die dag te kiezen valt, dus je ziet geen prijzen. Dat wordt sparen voor de volgende keer dus!
Jorn D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
We hebben hier met een grote groep aan een lange tafel gegeten. Dat was erg gezellig en het restaurant had er erg goed rekening mee gehouden. We kregen gigantische schalen met verschillende heerlijke antipasti op tafel en daarna drie verschillende soorten pasta. Erg goed geregeld en ook prima betaalbaar.
P K.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Lunch, sandwich tonijn en een Peroni biertje. Alles zoals het zijn moet. De Italiaanse gerechten die in de vitrine in het afhaalgedeelte staan, zien er allemaal mooi en fris uit. Wat toch steeds verrast is de vriendelijkheid van het personeel. Steeds meer horecazaken beginnen te beseffen dat het personeel een belangrijke factor is, lijkt het wel.
Siebe P.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Wat een leuk zaakje is dit. Voor een goede lunch zeker aan te raden. Zeer gezellige ambiance en prettige bediening. Stoeltjes zijn beetje gammel, en kleine tafeltjes en wat krap, maar dat past eigenlijk wel goed bij de ongedwongen sfeer. Menukaart is een krijtbord waar de verschillende gerechten op staan vermeld. Courgettesoep was niet echt helemaal mijn smaak, de kipsalade was erg smaakvol, en goed geproportioneerd. Ben inmiddels aantal keren teruggewenst, ook al omdat het zaakje altijd gezellig druk is
Nante O.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Heel gezellig laagdrempelig restaurantje. Ontspannen sfeer. Bij aankomst stond meteen een proeverij klaar met vlees, groente, brood. Heerlijk! Daarna ieder een hoofdgerecht, de pasta is een echte aanrader!, en lekkere wijnen erbij natuurlijk. Bediening is jong, vriendelijk en goed! Kok kookt verrukkelijk! Zes personen > ca €180. Kortom: doen!
Petra R.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Hier staat vers en gezond eten centraal, dat zie als je binnen komt en de uitstalling in de vitrine niet kan missen. We gaan boven zitten aan duidelijk tweedehands tafel met drie verschillende stoeltjes… het nieuwe hip. Mijn uitzicht vanaf hier is op een aanrechtje met een vaatdoekje dat over de kraan hangt. Ik hoef er natuurlijk niet naar te kijken, maar mijn ogen blijven er naar toe trekken.
Ze hebben geen vaste kaart want ze koken met de seizoenen mee. We kiezen voor de pompoensoep, een quiche en een salade caprese. Het is lekker.
De bediening is correct maar onpersoonlijk… ik voel geen klik zeg maar.