Mangia Pizza

Amstelveenseweg 63 1075 VV Amsterdam Nederland Kaart
31-203315555

Over restaurant Mangia Pizza

Italiaanse creativiteit bij Mangia Pizza

Dit is absoluut geen gewone plek om pizza te eten, maar een ware belevenis. De Napolitaanse stijl van het restaurant geeft je gelijk een warm familiegevoel. De houtoven is steen voor steen zelf gemaakt met lokale materialen om de aller lekkerste pizza’s op traditionele wijze te kunnen bakken. Door de combinatie van natuurlijke en lokale producten krijgen je smaakpapillen echt een boost!

Meer informatie over restaurant Mangia Pizza

7,2
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Tjsa, had ik beter op moeten letten? Prima pizza's hier gegeten, met een fles wijn erbij (matige kwaliteit overigens, dat kan makkleijk beter voor dezelfde prijs). Ruimte is wat saai, deuren voor en achter open die een behoorlijke tochtstroom opleveren. Bediening onverschillig. Afrekenen aan de toog, de twee heren informeren of alles goed was? Thuis blijkt dat ik de verkeerde nota heb gekregen met zo'n € 20 meer erop. Misschien moet niet alleen ik beter op letten, maar ook de heren zelf?
Nirela .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
We zijn hier heel gastvrij ontvangen en de bediening was verder de hele avond buitengewoon attent. Heerlijke pizza in mooie steenoven gebakken,vooral de truffelsalami op de pizza is een echte aanrader. Sobere inrichting,maar keurig netjes. Het is een adres waar je prima met kinderen naar toe kunt gaan,ik zag om me heen hoe vriendelijk de jonge gasten bejegend werden.
R. G.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Wat mij betreft is dit de beste pizzeria van Nederland (voorzover ik ken). Behalve dat de pizza's goed smaken de pizzabakker zorgt altijd voor een paar bijzondere pizza's die je smaakpapillen verrassen. Mijn dochter had de pizza Bianca met parmaham, buffelmozzarella en basilicum. Ik had een bijzondere pizza: zure ricotta gemengd met basilicum en pijnboompitten (groen dus), buffelmozzarella, gekookte ham en pistache noten. Een lekkernij. De geadviseerde pinot grigio smaakte er prima bij. En het personeel is behalve deskundig ook super vriendelijk. Ga zo door!
Sophie C.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Dunne bodem voor de pizza. Super lekkere tomatensaus (volgens mij zelf & vers gemaakt) met een verse & zoetige smaak. De pizza's worden in een echte houtoven gebakken.
Behalve de pizza's niet iets anders geprobeerd. Aardige bediening, simpele maar fris interieur.
Floris K.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Dit is een pizzarestaurant zonder enige opsmuk. De pizza bianca was matig, de pizza mangia was erg lekker. De toetjes vielen een beetje tegen voor de prijs, en de drankjes waren ook vrij duur. Het decor is simpel maar prima, de service is traag, terwijl het helemaal niet druk was, en ook vrij onprofessioneel soms. De indeling van het restaurant is onhandig: ze moeten de hele tijd langs de tafels lopen vanaf de oven naar de keuken achter. Al met al lekker gegeten, maar ik weet niet of ik nog een keer ga.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Hier eet je een goede pizza in een aangename omgeving zonder die eeuwige muurschilderingen van een Italiaanse baai en druiventrossen. Vriendelijke bediening en goede prijs kwaliteit verhouding. Pizza Tartufella met truffel was bijzonder maar ook de Cappriciosa was prima. Menu hier op Iens is verouderd, de prijzen zijn inmiddels verhoogd. €4,25 voor een glas rode huiswijn (op zich prima) vind ik voor een locatie als deze te veel.
Sonja K.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Prima pizza's, bovengemiddeld! Leuke bediening van echte Italianen (toch?????). Zaak ziet er goed uit, minpunt damestoilet, die moet opgeknapt worden! Verder aanrader.
Raimond77 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Kleine maar mooie strakke zaak. Ik heb hier samen met mijn vrouw en dochter gegeten. Je kunt hier kiezen uit pizza of pizza en dat is niet verrassend in een restaurant gespecialiseerd in pizza's met een mooie grote hout oven! Ik zelf had de pizza Mangia, welke ik persoonlijk erg lekker vond. Mijn vrouw had de pizza Prima Vera, waar zij ook zeer tevreden over was. Voor mijn dochtertje van 4 had men een pizza margarita in de vorm van een hartje gemaakt en voor haar kon het dus niet meer stuk. Als dessert een lekker chocolade taartje met een cappuccino en een espresso en voor mijn dochtertje een lekker ijsje. Leuk restaurant en wat ons betreft zeker om nog eens terug te keren.
Julia V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Super lekker gegeten met mijn vriend. Pizza's hadden een stevige dunne bodem en de topping smaakte heel vers. Bediening is heel vriendelijk. Sfeer in het restaurant is ook prettig. We wonen om de hoek dus we komen zeker terug.
Monique R.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Helaas ben ik niet super tevreden over de pizza's bij Mangia. De topping is goed, met voornamelijk verse ingrediënten, maar de bodem?? Slappe hap, soppig! Erg jammer, ik lees in een eerder review best pizza in town, helaas smaken verschillen!
Rakesh A.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2015
Mangia Pizza is van dezelfde eigenaar als 'L Incontro, waar ik ook graag mijn vegetarsiche pasta's eet. Inmiddels heb ik 2x bij Mangia gegeten en naar alle tevredenheid. De pizza's die in een moderne houtoven worden gebakken hebben een hele goede bodem. De toegevoegde ingredienten zijn kwalitatief vers en goed. De pizza die wij hebben gegeten zijn Ortolano (2x), de Mangia pizza van het huis (goed maar machtig) en de Tonno. Bediening goed en service vriendelijk, wat wij ook gewend zijn van L' Incontro.
Sean B.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2015
Vandaag een snelle pizza gegeten bij Mangia Pizza op het terras in de achtertuin. Fijne, schone look. Service was iets traag en een tikkeltje arrogant, maar dat deed niks af aan de prima kwaliteit pizza die ik bestelde. Een royaal belegde krokante bodem met truffelsalami, olijven en oesterzwammen, afgetopt met truffelolie. Super nieuwkomer in het Amsterdamse pizza segment.
Heike S.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Ruime keuze uit verschillende lekkere pizzas en voorgerechten en vriendelijke bediening. Kinderen ook welkom. Er is ook de mogelijkheid om buiten te zitten.
Dino D.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Matige zaak met wel erg lekker eten, prima voorgerechten, melanzane parmigiana zoals die hoort en redelijke vitello tonato (iets te droge vitello). Heerlijke pizza's uit een prachtige houtoven. Helaas heeft het personeel er ogenschijnlijk weinig lol in en sjokken er twee zeer forse heren (broers?) met afgezakte broek bijna dreigend door het restaurant, de een is overduidelijk de pizzaiolo maar de rol van de ander is voor mij onduidelijk en erg aanwezig. Het duurt wat lang voordat het personeel (twee vriendelijke dames) onze signalen oppikt (bestellingen, rekening) en bij binnenkomst wordt de tafel met een natte doek schoongemaakt en stinkt vervolgens naar natte hond, niet echt het aperitief wat ik in gedachten had. De muziek staat naar mijn smaak iets te hard en na 4 keer "happy" van pharell (en de rest van de verzamel cd) ben ik er wel klaar mee. Als toetje de sgroppino, deze versie is met roomijs en op zich niet slecht maar ik heb betere gehad. Ik mis het plezier en de passie en het lijkt erop dat ze vooral met zichzelf bezig zijn in plaats van de gasten. Jammer want het eten is echt lekker.
Lior E.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015
Echte Napolitaanse pizza in Amstetdam! Best in de stad by far. Eerlijk gegeten met de kinderen. Leuke sfeer, vriendelijke bediening. Top plek!
Willem_Moerman .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Een nieuwe eend in de bijt. Pizza als core business dan verwacht je ook iets. Als voorgerecht: een vegetarische schotel en een rucola salade. De eerste was heel koud. De rucola salade was zuinig "gedressed" maar smaakte wel goed. Dan de pizza's. Mijn vriendin had een pizza truffella en ik een pizza diavola. De toppings waren goed maar de pizza bodem was erbarmelijk. Slapper dan slap. Dat is nou juist waar het bij een goede pizza om gaat. Jammer want er zijn maar weinig echte pizzabakkers in Amsterdam die wel het Italiaanse pizza niveau halen. En nog meer jammer omdat de kok en personeel erg aardig waren en ons een limoncello aanboden, maar wel ff 75 eur. aftikken voor matig eten.
Amy V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
Authentiek Italiaans eten is wat dit restaurant typeert. Enorm goede sfeer en ambiance, met een uitstekende kwaliteit van het eten!
Jacqueline O.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2015
De pizza's zijn er heerlijk!
De inrichting van het restaurant vond ik redelijk standaard. Niet vervelend, maar ook niet erg bijzonder.
R. G.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Geweldig gegeten. Vooraf een affettati misti met focaccia. Dan een pizza. En die is echt super lekker, zoals je ze zelden eet. De pizzaiolo is een echte Napolitaan en dat proef je. De gebruikte producten zijn super vers. Heerlijk! De wijn was ook ok. De bediening is ook super vriendelijk. Een echte aanrader.
Lotte W.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Mangia pizza was voor ons een nieuwe ontdekking en we zijn blij dat we binnen gestapt zijn. De bediening is ontzettend vriendelijk en onze pizza's heerlijk (de pizza met tartufo & de Quattro stagioni). Sowieso waren we blij een lijst met klassieke italiaanse pizza's aan te treffen. Ook met de panna cotta en tiramisu waren we uitermate tevreden.
Van de bediening begrepen dat er vanaf eind april ook een fijne binnentuin zal zijn. Wij komen dus zeker terug voor dit fijne Italiaanse eten, hopelijk in de zon in de tuin.