Mandarin

Dorpsstraat 117 2421 AX Nieuwkoop Nederland Kaart

Over restaurant Mandarin

Chinese tradities die je raken

Wil je de culinaire tradities van China echt ontdekken, dan kom je naar restaurant Mandarin. De familie Man presenteert je hier het beste uit alle Chinese provincies. Zo ontdek je hier opnieuw verfijnde eendgerechten en smakelijk lamsvlees. Of geniet de hele avond lang van dim sum, unieke Aziatische specialiteiten geserveerd als Chinese tapas. Met de bijpassende wijnen smelten alle smaken samen tot een nieuwe Chinese culinaire ervaring. Dat raakt je!

Meer informatie over restaurant Mandarin

Vanuit Alphen a/d Rijn of Uithoorn lijnbus 147

Maandag 16:00 - 22:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 16:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Toegankelijk voor rolstoelen
Jmstorre1 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten. De service is uitstekend. Mijn ossenhaas was wat taaier dan ik gewend was maar toen ik het later aangaf kon ik direct een nieuwe schotel krijgen. Maar dat vond ik niet nodig want de schotel bestond ook gedeeltelijk uit malse stukjes en die waren heerlijk. Aan het eind van de maaltijd werd ons koffie/thee aangeboden van het restaurant. Heel aardig, prima service!
Hanneke
Aart V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Alles prima verzorgd. Heerlijk gegeten; voor herhaling vatbaar.
Joke L.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
De bediening was vriendelijk. Het eten was lekker, Helaas wel wat standaard en niet alle smaken vonden we echt lekker.
Esther_eberwijn .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Lekker gegeten, vriendelijke mensen, mooi interieur.
Het AH menu was smakelijk.
Leuke avond gehad, wij waren nog nooit in Nieuwkoop geweest, is een mooi en pittoresk dorp.
Pkentrop123 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Heerlijk smaakvol eten.Goede bediening en ook zeer vriendelijk..Alles keurig netjes.Een aanrader voor iedereen om te gaan eten.
Hartelijk dank voor deze mooie recensie en hoge cijfers!
Hier doen we het voor! Graag tot ziens in ons restaurant!

Henkenmaryvdveen .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Ik kan niet zeggen welk gerecht het lekkerst was. We waren met 5 personen en mevrouw stelde ons voor, dat ze een mix zou maken van alle te bestellen hoofdgerechten. Dat was zeer geslaagd.M
Hermien B.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Met vrienden heerlijk gegeten bij de Mandarin in ons eigen dorp. We kregen een tafel in de serre. Lekker licht en ruim.
Het voorafje pangsit, loempiaatje met ossehaas en flensje gevuld was zeer smakelijk.
We hebben alle hoofdgerechten gehad, de dames hadden de ossenhaas en die is zeker aan te bevelen, lekker pittig en ruime portie. De kippendijen en het gegrilde varkensvlees ging er ook goed in bij de mannen. Rijst, mihoen en bami smaakte ook allemaal prima. We namen koffie toe ipv een toetje en daar kan dan als het een derde gang van het menu betreft wel wat meer bij geserveerd worden dan alleen een chocolaatje. De prijs van het menu vonden wij aan de hoge kant met €39,50, vergeleken bij andere restaurants die aan deze actie meedoen. De bediening was aardig en de gastvrouw Janny hield de boel goed in de gaten. Wij kregen ook een "gratis" fles water bij onze fles wijn. Ik vind eigenlijk dat water altijd gratis moet zijn als mensen wijn drinken. Er zaten veel mensen van de AH zegels te eten en gaf dat een gezellige sfeer in het restaurant. Kortom heerlijk gegeten en lekker bijgekletst met onze vrienden
Rhonselaar .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Mandarin is een strak, modern ingericht restaurant met een aanbouw alwaar wij hebben gezeten. Dit is echt geen gezellige omgeving met zeer donker getinte ramen, donker meubilair en geen gezellige verlichting. In niets doet het denken aan een Chinees Fusion restaurant. Het lekkerste gerecht was Tsa Chiu maar eea werd zeer minimalistisch opgediend met twee vleesgerechten en alleen nasi en bami daarbij. Geen sausjes, sambal, ketjap e.d. Ondanks ons voordeel-menu vonden wij het hoog geprijsd want zonder dit voordeel had deze maaltijd ons bij elkaar 80 euro gekost. De smaak van het vlees was overigens uitstekend. Het dorp Nieuwkoop is echt leuk en historisch en om daar heen te gaan is zonder meer aan te raden.
Jammer dat ons interieur niet bij uw smaak past.
Alsnog bedankt voor de mooie 8 voor de service.
De reden dat wij geen standaard sausjes bij ons gerecht serveren is omdat wij geloven in
de smaaksamenstelling van onze gerechten. Echter behoort het wel tot de mogelijkheden de ketjap en sambal sausjes erbij uit te serveren. Fijn om te horen dat de Lat Tsa Siu wel naar wens was.

Vianenamerongen .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Het eten bij de mandarin is zeer goed en we hebben met onze vrienden ook genoten een groot min punt vinden wij dat je voor een fles water 6.50 euro betaald we hebben bij veel restaurants in de omgeving gegeten maar dit sloeg alles je kunt bij al de restaurants die meedoen met de actie gewoon een karaf water bestellen dit vonden wij een groot min punt
Goedendag,
Bedankt voor de mooie cijfers en uw feedback.
Ik zal de prijs van de fles BRU mineraal water even onder loep nemen en herzien.
Wist u dat u bij ons wel gewoon kraanwater kunt bestellen per glas? Deze is dan gewoon gratis.

Reactie van proever:

We waarderen u reactie zeer en het water zal ons als klant zeker niet weerhouden ons nogmaals lekker te komen eten met vriendelijke groet Wim van Amerongen
Mie001psw .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
De hierboven genoemde criteria geven duidelijk aan waarom het goed toeven en eten is bij de Mandarin. Prima omgeving, attent gastheerschap en goede advisering over zeer smakelijke gerechten.
Hartelijk dank voor de mooie cijfers!
Tot ziens in de Mandarin.

Hartelijke groet,

Rvdjagt .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Geboekt via de AH-actie, keuze uit drie voor-, hoofd- en nagerechten. Voorgerecht zeepakket van tongvisfilet, krab en garnaaltjes in mosterdsaus en hoofdgerecht gesneden ossehaas in Sa Cha-saus (mild). Was erg lekker. We moesten wel een beetje lang wachten op het eten, en de achtergrondmuziek stond iets te hard, maar voor de rest is dit restaurant een aanrader!
Bedankt voor uw mooie recensie!
De avond wanneer u ons restaurant bezocht was het inderdaad heel erg druk.
Het duurde daardoor inderdaad langer dan normaal.
Echter zijn we druk bezig met de plannen om de keuken te verbouwen zodat wij ook met drukte
beter kunnen performen. Bedankt voor uw feedback!

Tommy V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Echt een aanrader. Zeer vriendelijk gastvrij personeel. Zaak was goed gevuld ondanks dat we midden in de vakantie zitten.
Gebruik gemaakt van de AH-actie. Keuze uit 3 gerechten per gang. Hoofdgerecht Ossehaas was echt heel lekker, die geef ik als tip mee!
Hopelijk nemen meerdere gasten uw tip voor lief en komen ook de Ossenhaas proeven.
Bedankt voor de mooie recensie, en wellicht tot de volgende keer!

Hartelijke groet,

Elliegroeneveld .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Wij werden hartelijk ontvangen en kregen mooie tafel in de serre.
De uitleg over de gerechten was duidelijk
De huis wijn(wit) was heerlijk
De gerechten waren van hoge kwaliteit ,zeker het hoofdgerecht de ossenhaas
was uitstekend.
De bediening was prima en vakkundig.
Hartelijk dank voor deze recensie!
We verwelkomen u graag nogmaals in ons restaurant!

Jmstorre1 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
AH restaurantactie. Keuze uit 3 voorgerechten,hoofdgerechten en nagerechten. Een flesje water gratis bij een flesje witte wijn. Het was lekker. Fijn dat er een restaurant in Nieuwkoop meedoet met de AH-restaurantactie!
Beste Familie Storre,
Hartelijke dank voor uw mooie recensie.
Tot de volgende keer!

JohanP .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Een van de betere chinese restaurants in de regio. Het eten is altijd prima. Leuke dim sum formule. Van de gerechten zijn vooral de specialiteiten aan te bevelen.
Beste Johan,
Dank voor deze mooie recensie.
Wordt zeer gewaardeerd. Graag tot ziens in ons restaurant!

Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Wat een feestje....... en weer waren we even onaangekondigd langs gegaan bij de Mandarin. Ook nu weer ons favoriete tafeltje en de heerlijke Masi Wijn (met de inmiddels beroemde gratis fles water) . Gestart met een Chinese Hors D'oeuvre en Ban Ban Kee. En die Ban Ban Kee is dus echt een toppertje als je van pittig en smaakvol houdt. Het hoofdgerecht, ook daar wordt dus "custom-made" mee om gegaan. Een voorgerecht (Chiu Yim Hwo Yuk Lap) wilden we graag als hoofdgerecht en dat was dus geen probleem. Ook bestelden we een gerecht dat dus eveneens niet op de kaart stond. We hadden namelijk zin in een pittige kip met een stevige gember-smaak. Nou....laat die koks dan maar lekker hun gang gaan, want ook dit was weer de hoofdprijs. Complimenten.
Hartelijke dank voor deze mooie recensie.
Hier krijgen we positieve energie van.
Graag tot ziens!

Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Na een top week in het Groene Hart, de week afgesloten met een maaltijd in dit restaurant. De recensies een de aanraders bepaalden mijn keuze. Maar goed het eten. Als man alléén heb ik gekozen voor Á la Carte. Dimsum lijkt me meer een groeps ding, net als steengrillen. En ja, het werd een tafeltje in een rustig hoekje.
Amuse: Ha Kauw = Gestoomd pasteitje met garnalen.
Iets van de dimsum kaart, beetje standaard maar wel lekker.
Vooraf: Kai Cheung Hoi Sien = Zeepakket van tongvisfilet, krab en garnaaltjes. €11.00
Twee croquetjes gevuld tong en surimi, geen krab. Jammer van de opgewarmde saus uit een flesje. Maar wel lekker.
Hoofd: Lo Yu = Gebakken zeebaarsfilet met aromatische milde saus €21.00
Mooie, stevige visjes, lekker krokant gebakken. Toch jammer van die licht soja saus uit een flesje. Groente? Klein beetje geblancheerde paksoi, uitje en champignon.
Ik ben geen voorstander van Chinees met van die zware sausen maar dit lijkt wel Japans.
Dit alles geserveerd met witte rijst met jawel... klonten.
Bediening: aller aardigst en ondanks in het hoekje toch met voldoende aandacht.
Decor: Mij een beetje te donker, pas op sommige stoelen zakken door.
Algemeen: ik vond het ondanks dat ik goed het gegeten een beetje overgewaardeerd. Prijs en kwaliteit zijn niet in balans als het gaat over Á la Carte. Het lijkt er op de meeste recensies gaan over de Dimsum.
Beste Dhr van der Jagt,
Fijn u te mogen ontvangen in ons restaurant en bedankt voor uw uitgebreide recensie.
Echter zou ik wel graag feedback willen geven op 2 van bovenstaande kritische punten.
Beide sauzen: zowel de Chinese mosterdsaus (basis van gele en bruine mosterd zaden, azijn en chinese witte wijn) en de Japanse soja saus (basis van mei lin azijn en japanse sake) zijn niet uit het flesje maar huisgemaakt. Mag ik vragen waar uw bevindingen op zijn gebaseerd?

Janny Man.

Michiel A.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
We komen al vele jaren in Chinees restaurant Mandarin in Nieuwkoop van de familie Man. Nederland telt talloze Chinees(-Indische) restaurants waar je in het algemeen voor niet al te veel geld redelijk kan eten. Restaurant Mandarin hoort echter bij de relatief kleine groep Chinese restaurants in Nederland waar je echt zeer goed en authentiek kunt eten. Naast de smaakvolle voorgerechten op de kaart verdient met name het lamsvlees bij de hoofdgerechten een bijzondere vermelding. Maar, er is veel meer moois te ontdekken, zoals de verschillende (Peking)-eend gerechten. Er is een uitgebreide wijnkaart, maar ook de open wijnen zijn van goede kwaliteit. Van oktober t/m maart is er in het laatste weekend van de maand een specialiteiten avond met een verassend menu waarop gerechten staan die normaliter niet op de kaart voorkomen. Daarnaast is er nog een dim-sum kaart, die mogelijkheid biedt om op één avond de veelzijdigheid en kwaliteit van de keuken uitgebreid te proeven. Het interieur is modern maar met een smaakvolle Chinese touch. De bediening is altijd attent en vriendelijk. Wie van de zeer goede en echte Chinese keuken houdt kan hier prima terecht!
Bedankt voor deze mooie recensie!
Hier doen we het voor! Tot de volgende keer!
Janny
Joopenzo .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Gisterenavond naar Nieuwkoop gereden om te eten bij de Manderin.
Na een vriendelijk onthaal werden we naar ons tafeltje gebracht, de inrichting is mooi strak.
Een heerlijk wit wijntje erbij en de avond kon beginnen.
We kregen een amuse van het huis, garnaal gestoomd met div. soorten kool...heerlijk.
Had trek in een kiploempia, staat niet op de kaart, werd special voor ons gemaakt.
We hadden er geen sambal of ketjap bij nodig zo lekker.
Daarna een geroosterde peking eend met mihoen zalig, lekkere verse chinese thee toe.
Dit is geen gewone Chinees dit is een top Chinees wat kunnen ze daar lekker koken.
Super vriendelijke bediening.
Voor herhaling vatbaar TOP.
Was leuk jullie in het restaurant te ontvangen. Bedankt voor deze mooie recensie.
Word zeer gewaardeerd! Tot de volgende keer!
Hartelijke groet, Janny.
Blaakies .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2016
Een Topper!!!!!
Vorige week maandag onverwacht gaan eten bij de Mandarin.
Wij werden hartelijk welkom geheten door de eigenaresse. Een Hele vriendelijke enthousiaste jonge dame, die met veel passie haar bedrijf runt. Het restaurant ziet er ook heel mooi uit, alles mooi onderhouden en een moderne en warme sfeer. Wij hadden de keuze gemaakt om de Chinese Tapas te eten. 4 rondes van 4 gerechtjes per persoon. Heerlijk genoten, wat je ook proefde, overal werden wij heeeel blij van. Echte kwaliteit.
De keuze is heel ruim en je krijgt meer dan voldoende voor de prijs (26 euro).
Ga zo door. Binnenkort komen wij zeker terug.
Succes en bedankt voor de heerlijke avond,

Henri en Helga Blakenburg

Beste Henri en Helga,
Bedankt voor de prachtig uitgebreide recensie!
Ik verwelkom jullie graag nogmaals in het restaurant!
Groet, Janny