Mana Mana

Eerste Jan Steenstraat 85 1072 NE Amsterdam Nederland Kaart

Over restaurant Mana Mana

De smaken van de Israëlische keuken

Dit gezellige restaurant ManaMana in de Amsterdamse Pijp is voor veganisten, vegetariërs en vleesliefhebbers een walhalla. Kleine gerechtjes uit de Israëlische keuken die je naar hartenlust kunt combineren en delen met je gezelschap. Van romige humus tot kruidige groentes, hier kun je geen genoeg van krijgen en het ziet er ook nog eens fantastisch uit. Laat je door de bediening adviseren welke wijn jouw smaakbeleving compleet maakt.

Meer informatie over restaurant Mana Mana

Erg voordelig
Erg kort
Maria C.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Onwaarschijnlijk lekker gegeten in dit super cosy restaurantje. Als "foody" heel andere sensaties gekregen... in een woord GEWELDIG! De bediening is top en gezellig, een aanrader!
Laura H.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Ja, het was echt heeeel lekker. Goede service, fantastisch eten. Ik beoordeel vanuit het zijn van veganist! Ze hebben hun best gedaan om mij te accomoderen, service was geweldig en alle gerechten konden vegan gemaakt worden: bravo!
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Simpele maar extreem lekkere Israelische gerechtjes, alsof Ottolenghi zichzelf overtreft. Lekkere Riesling als huiswijn en lage prijzen. Als je de klachten over de bediening hebt gelezen en niks verwacht dan valt het mee, maar het zou wel beter kunnen.
Thomas N.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Het gerecht dat ik besteld had "psychedelic colliflower was veel te zuur door de citrusvrucht die er doorheen zat, niet doorheen te komen helaas. De andere mensen met wie ik was hadden wel erg lekkere gerechten, maar wel allemaal hele kleine porties zeker als je kijkt naar de prijzen.
De gerechten waren wel leuk opgediend.
Verder kregen we al onze hoofdgerechten 5 a 10 min uit elkaar wat niet heel gezellig is. De stoeltjes en bankjes zaten niet erg comfortabel.
Tom R.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Heerlijk israëlisch eten in een gezellig restaurant. Gezellig ingericht, lijkt net of je in een woonkamer zit te eten. Vooral de hummus en de shakshuka zijn heerlijk. Personeel is vriendelijk maar door de drukte kan het een beetje chaotisch overkomen. Kortom, een aanrader!
Cynthia Dewi I.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Mana Mana stond al een tijdje op mijn bucketlist! Ik had van verschillende mensen gehoord dat het eten er zo goed was én veel opties voor vegetariërs én veganisten, wat voor mij als vegetariër en praktisch veganist heel fijn is. Dus toen ik van mijn vriend een restaurant uit mocht kiezen, hoefde ik niet lang na te denken :) ook voor omnivoren meer dan voldoende keus en het is weer eens wat anders.

Het interieur is leuk, maar niet heel bijzonder en ik heb na het lezen van eerdere recensies het idee dat we misschien geluk hadden dat toen wij arriveerden het restaurant nog niet propvol zat, al konden we jammer genoeg niet meer buiten zitten. We zijn uiteindelijk boven bij het raam gaan zitten, en zelfs toen het iets later drukker werd, was het prima te doen. Wel was de service inderdaad wat langzaam en werden we boven in eerste instantie niet echt opgemerkt, maar de eigenaar was telkens wel erg vriendelijk en behulpzaam!

Nu dan, het eten! Daar is niks teveel over gezegd, wow! Heerlijk en creatief, en vers en gezond!

Ik koos de 'psychedlic cauliflower' (vegan), een gerecht van geroosterde/gebakken bloemkoolroosjes met een tahinidressing en tomatensaus met een partje roze grapefruit, mijn vriend had trek in de 'awesome spinach' (vegetarisch), een bedje spinazie op polenta, met daarop geraspte Parmezaanse kaas en een schijfje roze grapefruit in een soepachtige saus met granaatappelpitjes. Daarbij hebben we een portie polentafrietjes gedeeld, twee rode wijn besteld en de hoofdgerechten worden geserveerd met goede pita en een geroosterde paprika (denk ik?) dipsaus. Heerlijk gegeten, en vól, zonder toetje! Mijn vriend die mijn bloemkool proefde, zei dat het proefde als gebakken vis (I would not know haha) en was er ook weg van.

Heerlijke avondje uit eten, wij komen zeker nog een keer terug om de rest van de kaart te proeven ;)
Maître B.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Wij hebben verrukkelijk gegeten. Echt verrukkelijk!! Ook de kan met granaatappelsiroop, citroen en granaatappel was heerlijk. Je moet de bloemkool eten. De bediening was ontzettend aardig.
Radijsje1 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Erg onwelkom gevoeld, langer dan 20 minuten wachten op een drankje (terwijl het een heel klein restaurantje is en er voldoende personeel staat) telkens een leeg glas, negeren is het favoriete woord van de bediening. Geen hallo, geen gedag. Vieze borden gewoon laten staan. Jammer want het eten is heerlijk. Onbegrijpelijk richting gasten die een gezellig avondje willen doorbrengen! Geen fijne vibe, bijna ongemakkelijk, wij komen hier niet terug.
Timevibes .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Best lekker eten, helaas erg onvriendelijk service als je niet het geluk hebt door lieve vrouwelijke bediening bedient te worden. Er werd ons verteld dat men aan mijn hoofd had kunnen zien dat ik niet had gereserveerd, terwijl de tent bijna leeg was, de tafel was vies, en we werden bijna gedwongen om meer te bestellen dan wij wilden. Na een gesprek met de baas bleek het dat het hem niet kon schelen hoe wij ons behandelt voelden, als we maar betaalden wat besteld was. Geen excuses, geen gedag, zeker geen aanrader, als je jou avond niet kompleet wilt ruineren en geen trek meer wilt hebben.
Ai Lien O.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Ontzettend knus restaurantje in de pijp. We werden direct enthousiast ontvangen door de keuken en bediening. Je eet hier kleine Israelische gerechtjes die je kunt delen. Doordat je alles kunt delen kan je ook veel proeven en werkelijk alle gerechtjes die we hadden waren bijzonder goed. Heel gevarieerd, zowel vlees, vis als vega en ook nog kleurige creaties. Minder vond ik de akoestiek, je moest half over de tafel schreeuwen om elkaar te verstaan. Maar goed, al het andere laat dit kleine ongemak verbleken... Aanrader!
Vedrana M.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
We hebben ons laten verrassen door de kok. Met een groep van 12 man ideaal. Alles lekker delen. We begonnen met super lekkere linzensoep met granaatappel mousse. Daarna gefrituurde bloemkool, na moeten bestellen want was te lekker. Inktvis met salade verrassend fris en niet taai. Polentafrietjes ook geslaagd. Veel en heerlijk humus. Falafel vond ik zelf minder geslaagd, maar dat kan ook zijn omdat de rest zo ontzettend lekker was en ook fijn opgediend. Binnenkort weer proberen.
Esther_99 .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Ik eet regelmatig bij ManaMana, vooral als ik in gezelschap ben van vegetariërs/veganisten. ManaMana serveert gerechten met vlees en vis, maar ze kunnen elk vegetarisch gerecht ook veganistisch maken en dat is echt top voor veganisten, want meestal zijn die veroordeeld tot een salade bij het uit eten gaan.
De humus is geweldig, falafel ook, maar onze favorieten zijn de minder voor de hand liggende gerechten: de spinazie met polenta en citrus en parmezaan is iets waar ik zomaar op een doordeweekse dag ineens heel erg naar kan verlangen. En, ik heb een bloedhekel aan bloemkool, maar hun psychedelic caulifower is hemels! Prima huiswijn ook. De bediening is leuk: informele sfeer en vriendelijk. De inrichting vind ik ruk. Je zit nogal op elkaar en de stoelen en krukken zijn spartaans. Het is een kleine ruimte en ik begrijp dat ze proberen er zo veel mogelijk zitplaatsen in te krijgen, alleen is het nu echt te krapjes allemaal.
Nick R.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Jammer is t beste woord denk ik. Eerder hier keer geweest toen ik aansloot bij mensen en was toen top.
We hadden drie gerechten die lekker tot erg lekker waren(tomaat met kaas en ei) en iets wat niet te eten was vonden we alle 3 ( baba anousch gerookt) vandaar dit cijfer.
Deze avond was de bediening erg rommelig wat hier ook past.
Waarom jammer, toen we betaalde zagen we allerlei lekkere gerechtjes blijken ze "specials" van de dag te hebben dit had de bediening ons niet verteld....
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Men is of wild enthousiast of men vindt het hier vreselijk, waardoor ik extra benieuwd was. Van begin tot eind werd ik vriendelijk en goed bediend en at een uitstekende een salade met gegrilde groenten en een al even goede inktvisschotel buiten de kaart, beide beslist niet duur. Daardoor wil ik hier niet alleen vaker eten maar bij volgende gelegenheden eigenlijk alles van (en buiten) de kaart gaan proeven.
Adriana_pas .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Extreem slechte bediening. De dame die ons bediende was erg onaardig en onbeleefd. De groenten waren lekker, maar het vlees wat droog. Geen aanrader om hier te eten!
Mazon .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Dit is 1 van mijn favoriete restaurants in Amsterdam. Ze serveren heerlijke verse Israëlische gerechten die je met elkaar kunt delen. Alle gerechten zijn bijzonder en krijg je nergens zo geserveerd. De gerechten bestaan voornamelijk uit groente. Vaak is dat een ondergeschoven kindje in restaurants maar hier kunnen ze daar hemelse gerechten van maken. Het restaurant is klein en gemoedelijk. De houten kratten met verse groenten lachen je toe. Er staan weinig tafels in het restaurantje dus de kans ik groot dat je op een kruk voor het raam of bij de keuken komt te zitten. Dus heel comfortabel zit je niet altijd, maar voor dit bijzondere & heerlijke eten neem ik dat op de koop toe.
Julie V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Mooi en klein menu met verrassende gerechten, falafel is waanzinnig lekker, hemelse humus, polenta met spinazie heel smaakvol, carpaccio van zoete aardappel verrassend!
Bediening, spontaan, snel en adrem, kortom een aanrader voor een smaakvolle avond!
Umptiedumptie .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Het eten is fantastisch, de sfeer gezellig de bediening wat chaotisch. Als je dat laatste aankan, is het een echte aanrader. Vooral als je van groentes houdt. Die spelen de hoofdrol op de kaart!
Diniedehaas .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
HeT eten Is geweldig en je wordt vriendelijk bediend. Voor het goedkope eten (qua prijs) heel erg lekker. Het Is een klein tentje dus mijn advies : vooraf reserveren. Erg De moeite waard!
Geesje W.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Eten echt heerlijk bijzondere smaken.. Porties hadden iets groter gemogen. Service en bediening echt slecht.. Zo jammer voor zo'n leuk tentje. Een glimlach kon er niet vanaf.. Oogt rommelig.. Maar het eten is wel echt top!