Mamouche

Quellijnstraat 104 1072 XZ Amsterdam Nederland Kaart
31-206700736
Denk je aan authentiek Marokkaans eten, dan denk je aan Mamouche. Dit sfeervolle restaurant, dat wat wegheeft van een Franse bistro met een Marokkaanse twist, zit alweer zo’n twintig jaar in de Pijp en serveert traditionele Marokkaanse lekkernijen zoals couscous, tajine met lamsvlees en meer van dat soort heerlijkheden. Hun kracht? De consistentie van het eten. De gerechten smaken altijd hetzelfde, of je nou vandaag, morgen of over twee weken komt eten. Ze maken zoveel mogelijk zelf, zoals de merguez worstjes. Deze lamsworstjes maken ze zelf bij de slager met hun eigen signature kruidenmengsel. Om de beste kruiden te bemachtigen gaat eigenaar Nizar zo’n vijf tot zes keer per jaar naar zijn hometown Casablanca. ‘De kruiden zijn daar zoveel intenser en aromatischer. Wil ik gemberpoeder, dan wordt het ter plekke geroosterd en voor mijn neus gemalen.’ Weet hij me te vertellen. Vanwege de romantische sfeer is Mamouche een geweldige plek voor een romantisch diner voor twee, maar ook voor minder romantische gelegenheden is dit een must try spot.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Bestel de bastilla, want die is crimineel lekker!

Speciale deals

30% korting op het eten

Niet van toepassing op drankjes.
Niet van toepassing op keuzemenu’s.
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

Over het restaurant Mamouche

In het gezellige stadsdeel de Pijp in Amsterdam ligt restaurant Mamouche. Het interieur is stijlvol, romantisch en modern ingericht. Op de spiegels aan de wand staan gerechten geschreven en op de tafels sieren mooie hoge kaarsen.

In dit restaurant maakt Nederland kennis met een combinatie van de smaken van Noord-Afrika en de West-Europa. Het overlappende gebied is Marokko. De Marokkaanse en Franse keuken domineren samen de verrassende combinaties van verschillende smaken.

Mamouche streeft ernaar zoveel mogelijk te werken met biologische seizoen- en streekproducten.
Reserveer bij Mamouche in Amsterdam, je wordt hier gastvrij en verzorgend onthaald, zoals je van een Marokkaanse moeder zou verwachten.

Meer informatie over restaurant Mamouche

• : Parkeerplaats

Maandag 18:00 - 23:00
Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

Uitmuntend
9,4
9,5

Jouw recensie over het restaurant Mamouche

Elise B.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2019
Fijn, rustig restaurant op een A locatie in de Pijp. Personeel is heel professioneel. Aanrader voor iedereen!
Marsha W.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2019
Alles klopt in dit restaurant, nette, flexibele en vriendelijke bediening. Wij hadden het driegangenmenu van de chef (verrassing genomen). Ieder van ons kreeg per gang een ander gerecht. Wij hebben daardoor van allerlei gerechten kunnen proeven. De sfeer is goed en het restaurant is gezellig ingericht. Echt een aanrader!
Marieke O.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2019
Heerlijk gegeten! Prachtig restaurant met hele vriendelijke bediening. Hou ruimte over voor het toetje, daar hebben we ook heel erg van genoten.
Ariane V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2018
Voorzl het verrasingsmenu voor koppels is een echte aanrader, je krijgt allebei driegangenverrassingsmenu waar beide partners sowieso iets verschillend krijgen. Dan kan je zeker van elkaar proeven!
Liliane M.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2018
Heerlijk gegeten in een ontspannen sfeer!
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2018
Het eten was prima, goede sfeer en de bediening was bijzonder hartelijke en voorkomend. Alleen de wijn was wat aan de prijzige kant.
David L.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2018
Goed gegeten ! bijzonder attente en vriendelijke bediening.
wijnen uit marokko zijn top en leuke presentatie van gerechten.
wij hadden en top avond en we komen zeker terug .
Bart Z.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2018
Was weer heerlijk! En wat een fijne bediening! Kortom weer een topavond.
Sarah A.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2018
Met een groep van 5 personen gegeten. Het voorgerecht was lekker. Dit was de bastilla met kip. Ik had met 2 anderen een tajine met lam. Mijn lam was erg taai en kreeg bijna geen stukje vlees er vanaf gesneden. In de eerste instantie dacht ik dat het zo hoorde, maar mijn tafelgenoten gaven aan dat hun vlees erg mals was en makkelijk los kwam. De ober kwam vragen of het had gesmaakt en ik gaf aan dat het vlees echt niet in orde was. Er kwam geen excuus vanaf of compensatie. De chef gaf aan dat ik een groter stuk had, terwijl dit gewoon niet het geval was. Voor mij de laatste keer. Daarnaast vond ik het personeel erg onbeschoft en niet meegaand met mijn klacht. Als opmerking kreeg ik: je hebt in ieder geval de keuken geproefd en we bestaan al 16 jaar. Sorry, maar ik betaal 23 euro voor wat groenten en een stuk lam wat voor 90% pees is.
Marie S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2018
Zoveel meer dan een ‘gewoon’ Marokkaans restaurant. Mamouche heeft allure, heerlijke keuken, aardige, elegante bediening. Tafellinnen en kaarsen op tafel en goede wijn ook nog. Echt een aanrader.
Jorrit O.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2018
Een heel fijne avond die begon met een heerlijk apperarief. De kaart is niet enorm uitgebreid maar er is ruim voldoende keuze. We hebben heerlijk gegeten en genoten van goede service.
Jacqueline K.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Gastvrije ontvangst en heerlijk gegeten. Doordat wij vroeg waren en gereserveerd hadden hoefden we niet lang te wachten. Wat problemen met de pinautomaat gehad en bij thuiskomst bleek dat er toch een transactie ha€ plaatsgevonden waardoor we twee keer hadden betaald. 1 telefoontje was voldoende om het e.e.a uit te leggen en prima af te handelen. Zeer klantgericht!
Elizabeth J.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2018
Echt top!
Sylvia B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2018
Prima restaurant. Eten goed, bediening ook goed en entourage was gezellig
Jet G.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2018
Heerlijk gegeten, bijzonder attente en vriendelijke bediening. Kom zeker terug.
Suus V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Zo gezellig en goed gegeten. We gaan zeker nog een keer terug. Bediening was erg aardig, en we hadden lol met ze. Top restaurant.
Buket U.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2018
Alles was voortreffelijk, heerlijk gegeten en genoten. Bediende was zeer vriendelijk en behulpzaam. Ambiance was aangenaam en het eten was heerlijk. Zeer zeker een aanrader!
Anna D.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Afgelopen vrijdag voor de derde keer hier gegeten. Het was weer perfect! De bediening, de sfeer maar vooral de gerechten waren geweldig. De lamsschouder, de coquilles, de couscous, de salades en zelfs het brood met tapenade en olijven als borrelhapje, de desserts, kortom alles was even verzorgd en even smaakvol als alle andere keren dat ik hier at. Een aanrader wanneer je van de Arabische keuken houdt.
Een keuken van niveau.
Machella V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Heerlijk gegeten en erg gezellig restaurant
Natasja S.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
Verrassingsmenu was heerlijk! Fantastische smaken en prachtige presentatie. In tijden niet zo heerlijk en verrassend gegeten. Wij komen zeker terug!