Mamouche

Quellijnstraat 104 1072 XZ Amsterdam Nederland Kaart
31-206700736
Denk je aan authentiek Marokkaans eten, dan denk je aan Mamouche. Dit sfeervolle restaurant, dat wat wegheeft van een Franse bistro met een Marokkaanse twist, zit alweer zo’n twintig jaar in de Pijp en serveert traditionele Marokkaanse lekkernijen zoals couscous, tajine met lamsvlees en meer van dat soort heerlijkheden. Hun kracht? De consistentie van het eten. De gerechten smaken altijd hetzelfde, of je nou vandaag, morgen of over twee weken komt eten. Ze maken zoveel mogelijk zelf, zoals de merguez worstjes. Deze lamsworstjes maken ze zelf bij de slager met hun eigen signature kruidenmengsel. Om de beste kruiden te bemachtigen gaat eigenaar Nizar zo’n vijf tot zes keer per jaar naar zijn hometown Casablanca. ‘De kruiden zijn daar zoveel intenser en aromatischer. Wil ik gemberpoeder, dan wordt het ter plekke geroosterd en voor mijn neus gemalen.’ Weet hij me te vertellen. Vanwege de romantische sfeer is Mamouche een geweldige plek voor een romantisch diner voor twee, maar ook voor minder romantische gelegenheden is dit een must try spot.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Bestel de bastilla, want die is crimineel lekker!

Over het restaurant Mamouche

In het gezellige stadsdeel de Pijp in Amsterdam ligt restaurant Mamouche. Het interieur is stijlvol, romantisch en modern ingericht. Op de spiegels aan de wand staan gerechten geschreven en op de tafels sieren mooie hoge kaarsen.

In dit restaurant maakt Nederland kennis met een combinatie van de smaken van Noord-Afrika en de West-Europa. Het overlappende gebied is Marokko. De Marokkaanse en Franse keuken domineren samen de verrassende combinaties van verschillende smaken.

Mamouche streeft ernaar zoveel mogelijk te werken met biologische seizoen- en streekproducten.
Reserveer bij Mamouche in Amsterdam, je wordt hier gastvrij en verzorgend onthaald, zoals je van een Marokkaanse moeder zou verwachten.

Meer informatie over restaurant Mamouche

• : Parkeerplaats

Maandag 18:00 - 23:00
Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

Uitmuntend
9,5
9,5

Jouw recensie over het restaurant Mamouche

Jet G.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2018
Heerlijk gegeten, bijzonder attente en vriendelijke bediening. Kom zeker terug.
Suus V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Zo gezellig en goed gegeten. We gaan zeker nog een keer terug. Bediening was erg aardig, en we hadden lol met ze. Top restaurant.
Buket U.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2018
Alles was voortreffelijk, heerlijk gegeten en genoten. Bediende was zeer vriendelijk en behulpzaam. Ambiance was aangenaam en het eten was heerlijk. Zeer zeker een aanrader!
Anna D.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Afgelopen vrijdag voor de derde keer hier gegeten. Het was weer perfect! De bediening, de sfeer maar vooral de gerechten waren geweldig. De lamsschouder, de coquilles, de couscous, de salades en zelfs het brood met tapenade en olijven als borrelhapje, de desserts, kortom alles was even verzorgd en even smaakvol als alle andere keren dat ik hier at. Een aanrader wanneer je van de Arabische keuken houdt.
Een keuken van niveau.
Machella V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Heerlijk gegeten en erg gezellig restaurant
Natasja S.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
Verrassingsmenu was heerlijk! Fantastische smaken en prachtige presentatie. In tijden niet zo heerlijk en verrassend gegeten. Wij komen zeker terug!
Marieke H.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2018
Altijd heerlijk eten en fijne service!
En de roos die ik mee kreeg voor onze dochter werd zeer gewaardeerd.
Matty B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2018
We hebben een topavond gehad! Heerljk gegeten en buitengewoon vriendelijke bediening! Heel relaxed allemaal!!
Rachid O.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Verbazingwekkend lekker was het. Super vriendelijk personeel. Echt een aanrader voor wie echt eens wat anders wilt.
Thijs C.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Leuke plek, sympathiek interieur, aardige bediening, originele voorgerechten, klassieke main dish maar heerlijk, kortom: svp niet allemaal tegelijk komen ...!
Wybe K.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2018
De opmaak van de gerechten is een lust voor het oog en ze smaken geweldig. De bediening is keurig en de inrichting en de sfeer in het restaurant zijn uitstekend. We vonden het een ontdekking, dit restaurant.
Eva L.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Goed eten, heerlijke wijn en hele vriendelijke bediening.
Wij hadden het 3 gangen menu. Aanrader!
Shahryar M.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2018
Een romantisch plekje om echt ongekend heerlijk Marokkaans te eten. Sfeervol restaurant met als enig nadeel gehorigheid. Prijzig maar dubbel en dik ieder cent waard.
Lydia K.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
Heerlijk gegeten hier! Verrassende gerechten, fijne bediening. We komen zeker weer terug
ellisenka A.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2018
Gegeten met 3 vriendinnen. Heerlijk buiten op terras. Heerlijk menu van de chef. Iedereen n ander gerecht en allemaal even heerlijk. Prachtig geserveerd. Ook de vegetarische vriendin had n heerlijk menu. Vriendelijke bediening. Kortom we komen nog eens terug. !!
Hanane D.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Heerlijk gegeten zeker voor herhaling vatbaar.
Percy R.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2018
Heeeeeerlijk gegeten! Wij hadden als voor gerecht de coquilles en filodeeg met kip beide gerechten gaven een smaak explosie in de mond.
Als hoofdgerecht de lamsschouder uit de tagine als ik er nu aan denk loopt het water mij in de mond. Echt een aanrader. Als dessert de chocolade dadel taart met een bolletje frambozen ijs en vers fruit aan de zij. Goede afsluiter.

Wij komen hier zeker nog een keer terug. Leuke sfeer in het hartje van de pijp. Voor ons was het een geslaagd diner.
Leila H.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Lekker marokkaans eten met een twist. Mooi gepresenteerd!
Klein minpuntje zijn de lange wachttijden.
Vriendelijke service. Er stond geen alcoholvrije cocktail op de kaart maar onmiddellijk zonder probleem ene gemaakt. Top!
Abdel H.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Heerlijke avondmaal en een goede sfeer
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Geweldig mooie maaltijd genoten! Klasse!