Mamma Peppino

Vrouwenstraat 16 1811 GA Alkmaar Nederland Kaart

Over restaurant Mamma Peppino

Elke dag een nieuw gerecht van de markt

Chefkok Guiseppe werd vroeger liefkozend door zijn moeder Peppino genoemd. Vandaar de naam Mamma Peppino en de passie en kennis van de Italiaanse keuken, wat het certificaat van uitmuntendheid van Tripadvisor opgeleverd heeft. 's Ochtends worden de boodschappen gedaan in Alkmaar en dezelfde avond wordt alles bereid. Daarom staat er op de kaart enkel 'pasta van de dag' en 'vlees, vis of vegetarisch van de dag'. De persoonlijke stijl van de bediening maakt het plaatje af.

Meer informatie over restaurant Mamma Peppino

• : Singel garage of Kennemersingel bij de Kneppelbrug.

Maandag en Dinsdag Gesloten

Service8,3/10
Decor7,6/10
Peter W. Expertproever (5 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Wij waren met onze gruppo corso italiano, 10 personen. De ontvangst bij Mamma Peppino was hartelijk. De chef nam de tijd om alles uit te leggen. Door het concept van een dagmenu (keuze uit 2 pasta's, keuze uit vlees of vis van de dag, 2 nagerechten) is de kwaliteit bijzonder hoog. Pris-kwaliteitverhouding is in orde. Wat nog beter kan? Hulp bij de jassen, iets betere muziek, beloon de gasten met een grappa of iets dergelijks bij afrekenen).
Het was een plezier voor ons u als gasten te hebben mogen ontvangen! Dankuwel voor deze mooie recensie en uw feedback, fijn te lezen dat u het concept zo heeft weten te waarderen. Wij zullen u tips in gedachten houden. Alla prossima!
Reint B. Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
We hebben ons laten verrassen bij mamma Peppino. Met name door de bijzondere aanpak, the real Italian way. Niet alleen qua manier van gerechten bereiden maar ook de bediening was top. Bij ieder gerecht werden we uitgebreid geïnformeerd over de producten en de manier waarop ze bereid werden. Wij werden uitermate verrast in dit kleine maar gezellige restaurant. We hebben nooit geweten dat het maken van een Italiaanse koffie of espresso zo'n bijzonder proces is. Dit restaurant is een aanrader. Ligt niet in het centrum maar is een wandelingetje dubbel en dwars waard
Dankuwel Groningse gasten voor deze mooie recensie. Wij zijn blij te lezen dat u zo n fijne avond heeft gehad gisteren en dat ons concept u goed bevallen is. Volgende keer bereidt Peppino u een speciale zeebaars!
Fen R. Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Simon&Fen
Zondagavond heerlijk gegeten bij Mamma Peppino.
Heerlijke antipasta's gegeten bijzonder smakelijk, de ravioli en de hoofdgerechten van zwaardvis en pork waren om te smullen.
Om het dessert maar niet te vergeten, voortreffelijk hazelnoottaart en de huisgemaakte tiramisu heerlijk.
Goede Wijntips bij de diverse gerechten, vriendelijke bediening
Al met al een gezellige avond en tot afsluiting nog een heerlijke espresso.
Zeker voor herhaling vatbaar

Fenneke en Simon, heel erg bedankt voor deze mooie recensie. Wij gaan er 27 augustus een topavond van maken!
John D. Proever (1 recensie) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Gezellig restaurant met aardige bediening. Goed eten, eenvoudig en smaakvol zoals de Italiaanse keuken kan zijn. Jammer dat eenvoudig ook duur is. Afgezet tegen de ingrediënten en hoeveelheid erg duur.
Dankuwel Johndaviosd voor deze recensie. Fijn dat u het concept heeft gewaardeerd. Wij doen ons best om niet aleen lekkere gerechten te serveren, maar ook een juiste prijs kwaliteit te hanteren. vriendelijke groet en wij hopen arrivederci.
Lindavermeulen . Meesterproever (36 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Afgelopen zondag weer eens hier gegeten.
Het was al een tijdje geleden maar de gastvrouw herkende ons nog!
Wij hebben voor een 3 gangen menu gekozen. Voor mij antipasti, pasta en dessert voor 32,50 en mijn man i.p.v. pasta, een zeebaarsfilet. De antipasti waren zoals altijd heerlijk en zeer uitgebreid. Kazen en salami uit verschillende delen van Italie, niet de geijkte die je zelf ook bij de supermarkt kunt kopen, maar, wat ik zo nog onthouden heb, een jonge schapenkaas met peper, een kaas van biest, een pikante salami uit zuid Italie, salade en bruschetta s. Daarna lekkere ravioli met een hemelse saus van taleggio. Ook de zeebaarsfilet met kappertjes en olijfjes was echt heerlijk: zacht en smaakvol. Omdat wij niet konden kiezen hebben wij daarna allebei de desserts gekozen, allebei een halve citroenijs met limoncello en een echt verschrikkelijk lekkere taart met chocolade bedekt en gevuld met sinasappelmascarpone. Alles kan altijd aangepast worden zoals je dat zelf wilt, erg prettig! Het was weer ongelooflijk lekker en gezellig, bedankt en zeker tot snel! (Leuke muziek ook trouwens Peppino!)
Ciao Linda, wat leuk jullie weer gezien te hebben zondag! Heel erg bedankt voor deze prachtige recensie. Tot snel met je "eetvriendinnen".
Gianluigi . Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
12,5 jarig huwelijk gevierd bij Peppino. Je kan gewoon je wensen met de kok bespreken en hij komt met allerlei suggesties. Allerlei voorgerechten, pasta's, vlees en toetje toe. Geen culinair gedoe, maar recht toe recht aan Italiaans eten. Net zoals bij een goede trattoria in Italia. Bediening is vriendelijk en kok komt af en toe checken of alles OK is. Fantastico!
Grazie Gianluigi! Jullie waren erg vrolijke gasten, bedankt voor de leuke avond, alla prossima.
Jose K. Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Een leuk restaurant. Een gezellige, huiselijke sfeer. Mooie zelfontworpen tafels. Stijlvol ingericht.
Je wordt gastvrij ontvangen. De kok Peppino komt zelf vertellen wat je kunt eten en waar je uit kunt kiezen. Heerlijk eten, eenvoudig, smaakvol. Het lekkerste vonden we de gegrilde tomaatjes, de kip en het toetje de citroenijs met limoncello. Kortom we hebben een avond genoten. Een echte aanrader. Myscha en Peppino bedankt.
Grazie Jose voor deze mooie recensie! Ik zie jullie snel weer in Heerhugowaard.
Monica1963 . Fijnproever (2 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Zeker 25 jaar geleden bezocht ik een ex-collega/vriendin die met een Italiaan was getrouwd. Wat me vooral is bijgebleven van deze vakantie in haar nieuwe thuisland, is dat ze een echte Italiaanse mamma was geworden, die de sterren van de Italiaanse heldere hemel kookte. Zonder overdrijven... sindsdien had ik niet meer zo overheerlijk (Italiaans) gegeten. Tot twee weken geleden bij Mamma Peppino in Alkmaar. Wat blijkt... het concept van Mamma Peppino is geboren vanuit het idee dat je mee-eet met je Italiaanse familieleden of vrienden, bij wie je altijd spontaan kunt binnenvallen. Dan eet je dus wat er op tafel komt. Mamma Peppino heeft daarom een bescheiden menukaart, maar dat is absoluut geen minpunt. Wat Peppino aanbeveelt, laat je dat maar door hem voorzetten. Wat ik heb gegeten, was een en al smaak! Onder meer een Calabrese pasta en een superverse zwaardvis op z'n Siciliaans bereid, met natuurlijk een bijpassende witte wijn, geadviseerd door Peppino's vrouw en tevens gastvrouw en vormgeefster van het knusse, huiselijke restaurant. Peppino heeft de kookkunst van zijn mamma afgekeken, die hem daartoe aanmoedigde. Vandaar de naam; een eerbetoon aan Peppino's moeder. Wat een geweldige verrassing dat Italiaanse topkwaliteit niet (meer) ver blijkt!
Heel erg bedankt voor deze prachtige recensie Monica! Een goed begin van deze nieuwe week.
Ik hoop a presto.

Zeker a presto!
Hartelijke groeten,
Monica
Edwinalkmaar . Expertproever (7 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
De voorgerechten waren al echt helemaal super. De tip dat we vooral 'piano piano' moesten doen werkte niet, daar was het allemaal veel te lekker voor. Het hoofdgerecht (ravioli met spinazie) ook helemaal goed.
Bedankt Edwin! Fijn om zo n recensie te lezen.
RCW . Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Mooie lokatie. Echt huiskamer-effect en zeer gemoedelijk. Het eten was voortreffelijk, en inderdaad, van "piano, piano"was geen sprake. Bediening ook prima. Kortom; PERFECT en zeker voor herhaling vatbaar
Ik kreeg de tip van een collega op mijn werk.
Heel erg bedankt voor deze mooie recensie! Tot ziens.
Flower288 . Fijnproever (2 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
De eerste keer dat ik bij Mamma Peppino at was ik enthousiast. Twee weken geleden weer gegeten en ik vond het zeer teleurstellend dit keer. Prijs-kwaliteit staat miet in verhouding. De bruschetta als voorgerecht was echt karig. Welgeteld 4 sneetjes stokbrood met een beetje beleg en verder heeeel veel rucola en 2 te harde tomaten.
Hoofdgerecht idem...een stukje vis met veel decoratie. Vis smaakte wel goed, dat mag dan wel gezegd worden. Evenals de scropino, die was ook goed van smaak.
Wat me dit keer ook opviel was dat de gastheer/eigenaar erg enthousiast, bijna op het gemaakte af, is bij de ontvangst. Halverwege de avond komt hij nog even vragen naar het hoofdgerecht, maar de rest van de avond hebben we hem niet meer gezien. Aan het eind van de avond zat hij ongeïnteresseerd achter de bar en een begroeting kon er niet meer van af.
Dit in tegenstelling tot de gastvrouw die het vak puur en oprecht uitoefent.
Kortom, kwalitatief vind ik het goed eten maar ik schrok erg van de rekening!
Beste Flower, dankuwel voor uw feedback. Het spijt mij dat het dit keer niet helemaal naar verwachting was. Ik stel het op prijs dat u uw ervaring deelt, dat zorgt dat wij onze diensten en gerechten steeds kunnen verbeteren. Ik kom graag met u in contact voor meer inzicht in uw ervaring. Nogmaals bedankt voor het schrijven van deze recensie. Ik hoop u in de toekomst toch weer te mogen verwelkomen.
Misskitty . Meesterproever (12 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
We komen zo nu en dan bij Mamma Peppino eten. Het concept spreekt ons erg aan en Micha en Peppino zijn super lieve enthousiaste mensen. Het eten is erg lekker, vooral de voorgerechtjes, alsof je echt in Italië bent. Zeker ook door het originele decor, dat vind ik persoonlijk erg leuk!
Grazie Miss Kitty, dankuwel voor deze mooie recensie. Wij zijn blij dat u ons concept zo weet te waarderen en hopen u snel weer te zien!
LindaenMatthieu . Expertproever (5 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Dit was de tweede keer dat wij bij Mamma Peppino gegeten hebben. De eerste keer waren ze net geopend en schrokken we enigszins van de prijs, vanwege de kwaliteit-prijsverhouding, maar ook omdat de prijzen nergens stonden vermeld en dat bleek best een verrassing na het tafelen. Nu wel; je kunt antipasti, pasta en/of een hoofdgerecht van vlees, vis of vegetarisch nemen. Alles heeft een vaste prijs, maar de chef bepaalt dagelijks wat hij op tafel zet! Heerlijk; de antipasti waren divers, rustiek en goed van smaak (kaas, worst, bruchetta's en een heerlijke salade). De pasta hebben we dit keer overgeslagen, maar we kregen een mooi stuk vlees met verse champignons en kraakverse rucola. Perfect in al zijn eenvoud. Ook de wijn, Nero d'Avola, was heerlijk. En de mascarpone, de espresso met limoncello aan het eind maakte de avond compleet!
De manier van eten bij Mamma Peppino is wat anders dan de 'Hollander' gewend is. Zo krijg je er bijvoorbeeld bij het vis- of vleesgerecht geen aardappeltje bij. Zeker geen gemis en precies zoals je het in Italië ook krijgt, maar wel even anders dus. Ook zijn de porties aardig groot, dus ben je een kleine eter, dan kun je goed uit de voeten met de antipasti en bijvoorbeeld alleen pasta. Tenslotte nog complimenten voor de eigenaresse; wij waren onze pinpas vergeten (portemonnee mee, pinpas zat nog in een broekzak, thuis....), maar dit was voor haar geen probleem; we mochten het ook thuis overmaken. Wat een vertrouwen en wat een goede dienstverlening. Kortom; tot snel!

Groet Matthieu en Linda
Dankjulliewel voor jullie lovende woorden en dat jullie je ervaring met de bezoekers van Iens hebben willen delen. Fijn om te lezen ook dat de veranderingen bij ons, op prijs gesteld werden. A presto!
Mikaatje40 . Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Vanavond voor het eerst bij Mamma Peppino gegeten. Mijn vriend was jarig en wilde hier graag eens keer uit eten gaan.Wat een vriendelijke gastvrouw en personeel.We voelden ons meteen op ons gemak.De kok vertelde ons waar we uit konden kiezen en legde dat in het engels heel duidelijk uit.Hij was ook erg vriendelijk.Het eten was perfect en het smaakte heerlijk. Het dessert was ook verukkelijk.Onze dochter is geen grote eter,maar hier heeft ze goed haar best gedaan. Wij komen dan ook zeker terug.Onze complimenten voor Mamma Peppino.Groetjes Maurice,Marga en Esmee.
Heel erg bedankt voor het schrijven van deze prachtige recensie.
Wij zijn blij dat jullie zo genoten hebben. Tot ziens.
Giallorossi_85 . Expertproever (9 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Mamma Peppino werkt met een 'opbouw-menu': je begint met de antipasti en als je dan nog honger hebt ga je door voor de pasta en eventueel het hoofdgerecht. Wij kregen met z'n tweeen bijna evenveel antipasti (vijf verschillende soorten kaas, drie soorten bruschetta, ciabatta met rauwe groenten en een niet al te bijzondere tomatensalade; omdat we vegetarisch zijn bleef de salami als vijfde voorgerecht achterwege) als de tafel naast ons met z'n vieren en hebben het hoofdgerecht niet gehaald omdat we al vol zaten.. De antipasti (met name de bruschetta!) en lasagna waren echter heerlijk! Ook de uitgezochte wijn smaakte goed. Service en decor prima.
Forza Roma! Dankjullie wel voor de recensie! Leuk om ook te lezen dat het goed bevallen is. Hoop jullie snel terug te zien.
M_alkmaar M. Expertproever (6 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Afgelopen weekend met vrienden heerlijk gegeten bij Mamma Peppino.
Het concept wordt duidelijk uitgelegd door de kok waarna we eerst mochten genieten van de overheerlijke antipasti. Vier soorten kaas, vier soorten salami, drie soorten bruschetta, gegrilde tomaten, rauwe groenten met olie en brood…allemaal super.
Daarna was er nog wel plek voor een volgende gang. De pasta met zwaardvis was lekker maar wel een beetje te al dente. Het vlees was uitstekend.
De toetjes waren beide om van te smullen en de witte huiswijn was ook zeer goed te drinken.
De bediening was vriendelijk en niet opdringerig.

De rekening viel ons zeker niet tegen dus wij komen hier zeker weer!!
Wat een pracht recensie, heel hartelijk bedankt en tot snel weerziens! Mocht u in de buurt zijn dan wacht er altijd een drankje op u bij Mamma Peppino.
Plaas . Meesterproever (12 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Toen we bij Mama Peppino gingen eten hebben we daar een avond voor uitgetrokken en dat zou ik anderen ook aanraden, want hier kun je een echt Italiaans menu bestellen, met twee hoofdgerechten dus. Dat zo'n menu voor de meeste Nederlanders wat te veel van het goede is weten ze bij Mama Peppino wel, dus daar wordt zeker rekening mee gehouden. Je bestelt nooit meer dan je op kunt, in principe.

Het eten bij Mama Peppino is vers, zo smaakt het ook, en het wordt met passie bereid. De kok licht het dagmenu toe in het Engels of het Italiaans (wij kozen voor het laatste), voor de rest word je gewoon in het Nederlands bediend, zoals het hoort. De hoeveelheden zijn fors: met alleen het voorgerecht (een prachtige selectie kazen, worsten en bruschetta met salade) hadden we al haast gegeten, en dat terwijl we ook zo'n zin hadden in de pasta, die het eerste hoofdgerecht werd. Elk een andere pasta, om te proeven, beide pasta's waren smaakvol, uitdagend en wederom vullend. Daar ging ons goede voornemen dan ook: een tweede hoofdgerecht had niet meer gepast.

Over Mama Peppino ben ik zeer enthousiast. Het eten is van hoge kwaliteit en toch hangt er geen sfeer van "kijk ons nou" omheen. Net dat maakt de ervaring zo "authentiek", ook al is dat dan weer 'n modewoord. Fijn om zo'n zaak in de buurt te hebben!
Hallo "Plaas", wauw, dat is een goed begin van het nieuwe jaar met zo n recensie! Dankjewel. Ik doe nu heel hard mijn best om mij te herinneren wie je bent, maar... Help het mij herinneren zodat wij je de volgende keer een prosecco kunnen aanbieden op 2015.

Reactie van proever:

Het was dan ook al in augustus dat we er waren ;)
Wellicht herinnert u me als ik weer samen met m'n vriendin terugkom. Zij heeft blonde krullen en is Belgisch, dat valt meestal wel op.

anf 2e reactie van restaurant:

ok, ik zal het onthouden. Tot ziens.
Nancy W. Meesterproever (14 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Laatst heerlijk in huiskamersfeer gegeten en ons laten verrassen door de chef. Wat een mooie gerechten kwamen er op tafel! Vooral de antipasti was een "plaatje" en ronduit zalig; gebakken tomaten met olijven en sla, verschillende kazen en salami's, brood en rauwe groente. Wij konden niet kiezen en dus kregen we van alles wat op tafel, dus konden alles proeven. Was allemaal even lekker, alleen de reepjes kalfsvlees van het hoofdgerecht hadden wat malser kunnen zijn, vandaar de 9. Service ook prima, alleen duurde het even voor we ons eerste glaasje wijn kregen, maar daarna ging het top!
Mooi concept en je voelt je direct thuis!
Grazie proever 70724, dankuwel voor de feedback en mooie cijfers. Als u weer komt bieden wij u meteen een glas wijn aan bij binnenkomst! ( Herinnert u er mij dan wel even aan dat u proever 70724 bent)

Beste Myscha,
Graag komen wij nog eens terug hoewel wij niet in de buurt wonen, maar het was de moeite waard!
Mille grazie!
Arriverdeci!
Katja B. Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2014
Een paar dagen geleden heerlijk gegeten bij Mama Peppino. Wij waren er met ons vieren. De ontvangst was allerhartelijkst. We hoefden niet lang te wachten. De kok, Peppino kwam uitleggen hoe het werkt. Hij koopt 's morgens in en dat wordt die dag bereid. "Piano, piano" zei hij. Oftewel neem lekker de tijd en geniet van de avond, hier bij ons. Zijn uitleg is overigens in het Engels of als je dat zou spreken in het Italiaans, want hij is een Italiaan. Hij kookt zoals een goede Italiaanse mama kookt. Als de taal een probleem is komt zijn vrouw Mischa het in het Nederlands uitleggen.
We begonnen met lekker brood en olijfolie en daarna de heerlijke uitgebreide antipasti; plankjes met verschillende kaas en salamisoorten. 4 Verschillende bruschetti, allemaal heel lekker. De gastvrouw vertelde welke wijnen er waren en wij kozen voor de huiswijn. Er kwam een fles op tafel. Je kon drinken wat je wilde en betaalde wat je gebruikt had. In ons geval anderhalve fles. We kregen ook nog een prosecco aangeboden. Je kan zo veel gangen kiezen als je wil, maar wij namen als hoofdgerecht een pasta en daarna het toetje, chocolade mascarpone met verse aardbeien. Alle gerechten zagen er verzorgd uit en het was ook voor de grote eters genoeg op het bord. Alles is heerlijk, puur van smaak en ziet er aantrekkelijk uit. De bediening is heel vriendelijk en de prijs - kwaliteit verhouding is prima.
De tafels waren heel apart gedecoreerd met wijnetiketten en Italiaanse ansichtkaarten. Origineel! Wij komen hier vast en zeker nog eens terug.
"Grazie di cuore" oftewel "hartelijk bedank" namens Peppino en mij.
Olleke . Expertproever (6 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2014
met ons gezin hebben we bij Mamma Peppino een heerlijke lunch gehad. Vooraf plankjes met verschillende kaas en salamisoorten. Speciale salades o.a. met gorgonzola en peer en een venkelsalade met rozijnen. 4 verschillende bruschetti. voor ieder wat wils dus.
Nog een grote schaal met pastasalade. De kinderen hebben ook gesmuld. De wijnen die de gastvrouw ons adviseerde waren prima.
Als toetje konden we kiezen tussen chocolademascarpone of vanilleijs met prosecco.
als afsluiter heerlijke mokka koffie met amaretto.
het was weer de moeite waard.
Wat een leuke verrassing! Dankuwel mevrouw Vugts voor uw prachtige recensie! Als u in de buurt bent komt u dan langs voor een kopje echte expresso, hij staat voor u klaar!

Reactie van proever:

dat gaan we zeker doen Mamma Peppino! Sorry voor de schrijffouten. Ons Italiaans is niet zo goed. mvg.