Mamma Peppino

Vrouwenstraat 16 1811 GA Alkmaar Nederland Kaart

Over het restaurant Mamma Peppino

Elke dag een nieuw gerecht van de markt

Chefkok Guiseppe werd vroeger liefkozend door zijn moeder Peppino genoemd. Vandaar de naam Mamma Peppino en de passie en kennis van de Italiaanse keuken, wat het certificaat van uitmuntendheid van Tripadvisor opgeleverd heeft. 's Ochtends worden de boodschappen gedaan in Alkmaar en dezelfde avond wordt alles bereid. Daarom staat er op de kaart enkel 'pasta van de dag' en 'vlees, vis of vegetarisch van de dag'. De persoonlijke stijl van de bediening maakt het plaatje af.

Meer informatie over restaurant Mamma Peppino

• : Singel garage of Kennemersingel bij de Kneppelbrug.

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:30 - 23:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Wi-Fi
9,1
Ema N.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Een klein pareltje in Alkmaar waar authentiek Italiaans eten wordt bereid door een echte Italiaan. Dat maak je niet vaak meer mee, meestal staat er een Egyptenaar in de keuken. Je kunt niet a la carte bestellen en je krijgt wat de pot schaft. Keuze uit vis of vlees. Ik hou daar wel van. Hoef ik lekker niet te kiezen. In andere restaurants neem ik dan ook graag het verrassingsmenu en hier is dat dus de standaard keuze. Wij hadden een antipasto, pasta, een hoofdgerecht en dessert. De antipasto eet echt gezellig en de tomaat uit de oven die erbij zat krijgt echt een tien! Het was écht heerlijk. Een leuk restaurant om een klein hapje te eten voor je naar theater of iets dergelijks gaat en ook een leuk restaurant om lekker lang te tafelen. Met vrienden leuk, maar ook geschikt voor romantiek of een familie uitje. Aanrader!
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Voorgerecht prima . Ik had niet
Het idee dat ik een keuze had.
Hoofdgerecht gewoon niet lekker en niet vers. Hele avond last van gehad. En ja gewoon erg duur voor wat je krijgt.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Afgelopen weekend samen genoten van Alkmaar. Een hele leuke stad om te winkelen en met een enorme keuze aan eet- en drinkgelegenheden. Geheel tegen onze gewoonte in twee avonden achtereen bij deze 'Italiaan' gegeten. Gastvrij en een geweldig concept. Twee avonden heerlijk gegeten. Als je de Italiaans keuken kunt waarderen is de keuze in Alkmaar niet lastig...
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Gisteren hier gegeten. Het was een sinterklaascadeautje van m'n vriend. Nog nooit een beter cadeau van de Sint gekregen ;-). Wat een heerlijk eten. Wat een gezellig, knus restaurant! Verse producten, eenvoudige gerechten, heel veel smaak. M'n speekselklieren beginnen alweer te werken als ik er maar aan denk. Absolute aanrader!
Birgit_2 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
We waren hier met een grote groep en werden hartelijk ontvangen. De chefkok kwam uitleggen dat hij elke ochtend verse groente inkoopt en zijn verdere menu daarna pas bepaalt. En dat proef je! Er werden schalen vol heerlijke bruchettas neergezet, daarnaast Italiaanse worst en kazen. De pasta die volgde was al even lekker. De echte doorzetters konden nog een hoofdgerecht kiezen, maar ik wachtte nog even op het toetje. Dat wachten werd beloond met een coupe overheerlijk citroenijs met een flinke scheut limoncello. Overigens zag de chocoladetaart met mascarpone van mijn buurman er ook bepaald niet slecht uit.
We hebben een heerlijke avond gehad, heel gezellig, nooit gehaast en supervriendelijke bediening.
jipenpol .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
wij hebben weer genoten van de ontspannen sfeer en het heerlijke ongecompliceerde Italiaanse eten bij Mamma Peppino. De ongedwongen sfeer ligt ons wel. Als je speciale wensen hebt is dat altijd mogelijk daar. Er wordt rekening gehouden met je. De gastvrouw is charmant en de kok/ gastheer maakt de heerlijkste gerechten op de manier van zijn mama! Wij vinden vooral de antipasta altijd heerlijk.. Heerlijke kazen en salami's uit heel Italie. De pasta met truffel,of gorgonzola is voor ons favoriet. Ook de zelfgemaakte chocolade sinaasappeltaart is Verukkelijk!
Peter W.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Wij waren met onze gruppo corso italiano, 10 personen. De ontvangst bij Mamma Peppino was hartelijk. De chef nam de tijd om alles uit te leggen. Door het concept van een dagmenu (keuze uit 2 pasta's, keuze uit vlees of vis van de dag, 2 nagerechten) is de kwaliteit bijzonder hoog. Pris-kwaliteitverhouding is in orde. Wat nog beter kan? Hulp bij de jassen, iets betere muziek, beloon de gasten met een grappa of iets dergelijks bij afrekenen).
Het was een plezier voor ons u als gasten te hebben mogen ontvangen! Dankuwel voor deze mooie recensie en uw feedback, fijn te lezen dat u het concept zo heeft weten te waarderen. Wij zullen u tips in gedachten houden. Alla prossima!
Reint B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
We hebben ons laten verrassen bij mamma Peppino. Met name door de bijzondere aanpak, the real Italian way. Niet alleen qua manier van gerechten bereiden maar ook de bediening was top. Bij ieder gerecht werden we uitgebreid geïnformeerd over de producten en de manier waarop ze bereid werden. Wij werden uitermate verrast in dit kleine maar gezellige restaurant. We hebben nooit geweten dat het maken van een Italiaanse koffie of espresso zo'n bijzonder proces is. Dit restaurant is een aanrader. Ligt niet in het centrum maar is een wandelingetje dubbel en dwars waard
Dankuwel Groningse gasten voor deze mooie recensie. Wij zijn blij te lezen dat u zo n fijne avond heeft gehad gisteren en dat ons concept u goed bevallen is. Volgende keer bereidt Peppino u een speciale zeebaars!
Fen R.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Simon&Fen
Zondagavond heerlijk gegeten bij Mamma Peppino.
Heerlijke antipasta's gegeten bijzonder smakelijk, de ravioli en de hoofdgerechten van zwaardvis en pork waren om te smullen.
Om het dessert maar niet te vergeten, voortreffelijk hazelnoottaart en de huisgemaakte tiramisu heerlijk.
Goede Wijntips bij de diverse gerechten, vriendelijke bediening
Al met al een gezellige avond en tot afsluiting nog een heerlijke espresso.
Zeker voor herhaling vatbaar

Fenneke en Simon, heel erg bedankt voor deze mooie recensie. Wij gaan er 27 augustus een topavond van maken!
John D.
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Gezellig restaurant met aardige bediening. Goed eten, eenvoudig en smaakvol zoals de Italiaanse keuken kan zijn. Jammer dat eenvoudig ook duur is. Afgezet tegen de ingrediënten en hoeveelheid erg duur.
Dankuwel Johndaviosd voor deze recensie. Fijn dat u het concept heeft gewaardeerd. Wij doen ons best om niet aleen lekkere gerechten te serveren, maar ook een juiste prijs kwaliteit te hanteren. vriendelijke groet en wij hopen arrivederci.
lindavermeulen .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Afgelopen zondag weer eens hier gegeten.
Het was al een tijdje geleden maar de gastvrouw herkende ons nog!
Wij hebben voor een 3 gangen menu gekozen. Voor mij antipasti, pasta en dessert voor 32,50 en mijn man i.p.v. pasta, een zeebaarsfilet. De antipasti waren zoals altijd heerlijk en zeer uitgebreid. Kazen en salami uit verschillende delen van Italie, niet de geijkte die je zelf ook bij de supermarkt kunt kopen, maar, wat ik zo nog onthouden heb, een jonge schapenkaas met peper, een kaas van biest, een pikante salami uit zuid Italie, salade en bruschetta s. Daarna lekkere ravioli met een hemelse saus van taleggio. Ook de zeebaarsfilet met kappertjes en olijfjes was echt heerlijk: zacht en smaakvol. Omdat wij niet konden kiezen hebben wij daarna allebei de desserts gekozen, allebei een halve citroenijs met limoncello en een echt verschrikkelijk lekkere taart met chocolade bedekt en gevuld met sinasappelmascarpone. Alles kan altijd aangepast worden zoals je dat zelf wilt, erg prettig! Het was weer ongelooflijk lekker en gezellig, bedankt en zeker tot snel! (Leuke muziek ook trouwens Peppino!)
Ciao Linda, wat leuk jullie weer gezien te hebben zondag! Heel erg bedankt voor deze prachtige recensie. Tot snel met je "eetvriendinnen".
Gianluigi .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
12,5 jarig huwelijk gevierd bij Peppino. Je kan gewoon je wensen met de kok bespreken en hij komt met allerlei suggesties. Allerlei voorgerechten, pasta's, vlees en toetje toe. Geen culinair gedoe, maar recht toe recht aan Italiaans eten. Net zoals bij een goede trattoria in Italia. Bediening is vriendelijk en kok komt af en toe checken of alles OK is. Fantastico!
Grazie Gianluigi! Jullie waren erg vrolijke gasten, bedankt voor de leuke avond, alla prossima.
Jose K.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Een leuk restaurant. Een gezellige, huiselijke sfeer. Mooie zelfontworpen tafels. Stijlvol ingericht.
Je wordt gastvrij ontvangen. De kok Peppino komt zelf vertellen wat je kunt eten en waar je uit kunt kiezen. Heerlijk eten, eenvoudig, smaakvol. Het lekkerste vonden we de gegrilde tomaatjes, de kip en het toetje de citroenijs met limoncello. Kortom we hebben een avond genoten. Een echte aanrader. Myscha en Peppino bedankt.
Grazie Jose voor deze mooie recensie! Ik zie jullie snel weer in Heerhugowaard.
monica1963 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Zeker 25 jaar geleden bezocht ik een ex-collega/vriendin die met een Italiaan was getrouwd. Wat me vooral is bijgebleven van deze vakantie in haar nieuwe thuisland, is dat ze een echte Italiaanse mamma was geworden, die de sterren van de Italiaanse heldere hemel kookte. Zonder overdrijven... sindsdien had ik niet meer zo overheerlijk (Italiaans) gegeten. Tot twee weken geleden bij Mamma Peppino in Alkmaar. Wat blijkt... het concept van Mamma Peppino is geboren vanuit het idee dat je mee-eet met je Italiaanse familieleden of vrienden, bij wie je altijd spontaan kunt binnenvallen. Dan eet je dus wat er op tafel komt. Mamma Peppino heeft daarom een bescheiden menukaart, maar dat is absoluut geen minpunt. Wat Peppino aanbeveelt, laat je dat maar door hem voorzetten. Wat ik heb gegeten, was een en al smaak! Onder meer een Calabrese pasta en een superverse zwaardvis op z'n Siciliaans bereid, met natuurlijk een bijpassende witte wijn, geadviseerd door Peppino's vrouw en tevens gastvrouw en vormgeefster van het knusse, huiselijke restaurant. Peppino heeft de kookkunst van zijn mamma afgekeken, die hem daartoe aanmoedigde. Vandaar de naam; een eerbetoon aan Peppino's moeder. Wat een geweldige verrassing dat Italiaanse topkwaliteit niet (meer) ver blijkt!
Heel erg bedankt voor deze prachtige recensie Monica! Een goed begin van deze nieuwe week.
Ik hoop a presto.

Reactie van proever:

Zeker a presto!
Hartelijke groeten,
Monica
edwinalkmaar .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
De voorgerechten waren al echt helemaal super. De tip dat we vooral 'piano piano' moesten doen werkte niet, daar was het allemaal veel te lekker voor. Het hoofdgerecht (ravioli met spinazie) ook helemaal goed.
Bedankt Edwin! Fijn om zo n recensie te lezen.
RCW .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Mooie lokatie. Echt huiskamer-effect en zeer gemoedelijk. Het eten was voortreffelijk, en inderdaad, van "piano, piano"was geen sprake. Bediening ook prima. Kortom; PERFECT en zeker voor herhaling vatbaar
Ik kreeg de tip van een collega op mijn werk.
Heel erg bedankt voor deze mooie recensie! Tot ziens.
Flower288 V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
De eerste keer dat ik bij Mamma Peppino at was ik enthousiast. Twee weken geleden weer gegeten en ik vond het zeer teleurstellend dit keer. Prijs-kwaliteit staat miet in verhouding. De bruschetta als voorgerecht was echt karig. Welgeteld 4 sneetjes stokbrood met een beetje beleg en verder heeeel veel rucola en 2 te harde tomaten.
Hoofdgerecht idem...een stukje vis met veel decoratie. Vis smaakte wel goed, dat mag dan wel gezegd worden. Evenals de scropino, die was ook goed van smaak.
Wat me dit keer ook opviel was dat de gastheer/eigenaar erg enthousiast, bijna op het gemaakte af, is bij de ontvangst. Halverwege de avond komt hij nog even vragen naar het hoofdgerecht, maar de rest van de avond hebben we hem niet meer gezien. Aan het eind van de avond zat hij ongeïnteresseerd achter de bar en een begroeting kon er niet meer van af.
Dit in tegenstelling tot de gastvrouw die het vak puur en oprecht uitoefent.
Kortom, kwalitatief vind ik het goed eten maar ik schrok erg van de rekening!
Beste Flower, dankuwel voor uw feedback. Het spijt mij dat het dit keer niet helemaal naar verwachting was. Ik stel het op prijs dat u uw ervaring deelt, dat zorgt dat wij onze diensten en gerechten steeds kunnen verbeteren. Ik kom graag met u in contact voor meer inzicht in uw ervaring. Nogmaals bedankt voor het schrijven van deze recensie. Ik hoop u in de toekomst toch weer te mogen verwelkomen.
Thijs B.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Jaaaahhh kijk hier worden wij vrolijk van! Afgelopen vrijdag hier met mijn vrouw zeer lekker gegeten in dit huiskamer achtige restaurantje. Bij binnenkomst zeer vriendelijk ontvangen door de gastvrouw die voor ons een lekker glas prosecco inschonk. Daarna kwam de chef aan tafel om uit te leggen wat voor lekkers hij allemaal had. Wat brood werd gebracht met olijfolie om te dopen, heerlijk! Daarna kwamen er 2 verschillende schalen 1 met verschillende bruchetta en de ander met diverse soorten salami en kazen dit was allemaal erg lekker. Daarna hadden we een bordje Gnocchi dit was met broccoli en 2 soorten kaas, ook dit was weer erg lekker. De chef kwam even uit de keuken en vroeg of we genoeg hadden gehad..... Mijn vriendin helaas wel maar ik zeker nog niet. Ik koos voor de halve Dorade en had na deze gegeten te hebben zeker geen spijt! Hierna nog een citroen limoncello ijsje toe en als afsluiter namen wij een koffie met nog een limoncello toe. Wij hebben hier zeer lekker gegeten bij deze vriendelijke mensen en wij waande ons weer even in Italie. Tevens ook de wijn bij het eten was van goede kwaliteit en erg lekker. Helaas gaan deze avonden altijd zeer snel voorbij... Wij komen zeker nog een keertje terug alleen dan wel met vrienden. Heerlijk tentje.
En wij worden vrolijk van jouw recensie! Dank je Thijs. Fijn om te lezen dat Eva en jij zo genoten hebben. A presto!
misskitty .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
We komen zo nu en dan bij Mamma Peppino eten. Het concept spreekt ons erg aan en Micha en Peppino zijn super lieve enthousiaste mensen. Het eten is erg lekker, vooral de voorgerechtjes, alsof je echt in Italië bent. Zeker ook door het originele decor, dat vind ik persoonlijk erg leuk!
Grazie Miss Kitty, dankuwel voor deze mooie recensie. Wij zijn blij dat u ons concept zo weet te waarderen en hopen u snel weer te zien!
LindaenMatthieu .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Dit was de tweede keer dat wij bij Mamma Peppino gegeten hebben. De eerste keer waren ze net geopend en schrokken we enigszins van de prijs, vanwege de kwaliteit-prijsverhouding, maar ook omdat de prijzen nergens stonden vermeld en dat bleek best een verrassing na het tafelen. Nu wel; je kunt antipasti, pasta en/of een hoofdgerecht van vlees, vis of vegetarisch nemen. Alles heeft een vaste prijs, maar de chef bepaalt dagelijks wat hij op tafel zet! Heerlijk; de antipasti waren divers, rustiek en goed van smaak (kaas, worst, bruchetta's en een heerlijke salade). De pasta hebben we dit keer overgeslagen, maar we kregen een mooi stuk vlees met verse champignons en kraakverse rucola. Perfect in al zijn eenvoud. Ook de wijn, Nero d'Avola, was heerlijk. En de mascarpone, de espresso met limoncello aan het eind maakte de avond compleet!
De manier van eten bij Mamma Peppino is wat anders dan de 'Hollander' gewend is. Zo krijg je er bijvoorbeeld bij het vis- of vleesgerecht geen aardappeltje bij. Zeker geen gemis en precies zoals je het in Italië ook krijgt, maar wel even anders dus. Ook zijn de porties aardig groot, dus ben je een kleine eter, dan kun je goed uit de voeten met de antipasti en bijvoorbeeld alleen pasta. Tenslotte nog complimenten voor de eigenaresse; wij waren onze pinpas vergeten (portemonnee mee, pinpas zat nog in een broekzak, thuis....), maar dit was voor haar geen probleem; we mochten het ook thuis overmaken. Wat een vertrouwen en wat een goede dienstverlening. Kortom; tot snel!

Groet Matthieu en Linda
Dankjulliewel voor jullie lovende woorden en dat jullie je ervaring met de bezoekers van Iens hebben willen delen. Fijn om te lezen ook dat de veranderingen bij ons, op prijs gesteld werden. A presto!