Mama Essi African Restaurant

Hillelaan 19 3072 JC Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Mama Essi African Restaurant

Afrika is een continent met heel veel (eet) culturen. Mama Essi, een Afrikaanse dame, brengt de authentieke Afrikaanse smaken naar je toe in Rotterdam. Fufu is bijvoorbeeld één van de belangrijkste bestanddelen van de Afrikaanse maaltijd gemaakt van casava, yam of cocoyam. Verder staat er okrasoep, geitenvlees en bakbanaan op de kaart. Afhalen en catering mogelijkheden zijn ook aanwezig.

Meer informatie over restaurant Mama Essi African Restaurant

Dinsdag t/m zondag 12.00 - 23.00 uur

H P.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Cor W.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Er werd goed ingespeeld op onze wens om van zoveel mogelijk gerechten te kunnen proeven. Wie twijfelt tussen 3 of 4 gangen menu raden we aan niets te missen: zowel de soep als de geit waren verrukkelijk
Serge D.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Goed afrikaans restaurant! Ga vooral zo door!
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Voor de 2e keer hier gegeten. Gewoon een gezellig restaurantje, waar je op je gemak lekker kunt eten. Attente bediening (Sigmund) en goede kokkin (Mama Essi), die ook even komt informeren of alles smaakt. Dus.....een aanbeveling waard!
Arjen S.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Zelf voor de tweede keer hier gegeten, was nu voor een lunch met mijn broers en we hebben genoten van allerlei gerechten en aparte drankjes. Alles was echt heerlijk van smaak en zeer goed bereid.
Er is veel keus in gerechten en het Afrikaanse bier smaakt ook prima.
Mama Essi is leuk mens en stelt de complimenten erg op prijs.
Ondanks dat we vrijwel de enige bezoekers waren was er toch een leuke sfeer, maar het zou mooi zijn als hier meer mensen komen want het is het echt waard!
van Es B.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Voor het eerst hier gegeten. Dit is echt een pareltje. Vriendelijke bediening en heerlijke gerechten. Bediening legt niet alleen uit wat er op je bord ligt maar ook hoe het gemaakt wordt. De Afrikaanse curry soep is echt een aanrader.
Johannes Hermanus H.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Als er iets met een grote HOOFDLETTER geschreven moet worden dan is het : GASTVRIJHEID.
Daar kunnen we nog wat van leren, het feest begint bij binnenkomst en gaat door totdat je de zaak weer verlaat.
Kortom, genieten van de mensen daar en de mooie mama kok die alle gerechten heerlijk klaar had gemaakt.
En na afloop van het eten nog een knuffel van haar, en....we komen heel graag terug, pure verwennerij !
Elco V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Wat een fantastische harmonieus kruidengebruik en pittig aangename smaken.
Wij hebben erg genoten van de kookkunsten van Mama Essi, die zich uitgebreid verontschuldigde dat het door het wegvallen van meerdere stafleden wat langer duurde. De heerlijk relaxte sfeer en de persoonlijke bediening deden ons goed en dat voor een bescheiden prijs. Een pareltje...
Leon R.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Heerlijk gegeten. Mama is zeer vriendelijk, enthousiast en blij met een fooitje. Bediening is niet heel vlot. Jammer van de waterpijplucht van de buren, het terras is daardoor minder aantrekkelijk.
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Toegegeven, ik heb al een tijdje niet meer geschreven. Te druk, geen zin, vooral geen zin.
Dat laatste omdat de bezoeken aan diverse restaurants, toko's en gelegenheden met enige regelmaat plaatsvonden en "het" allemaal best ok was maar zelden bijzonder.

Tot op heden avond.

Ter gelegenheid van mijn mama's verjaardag en de wens om niet weer een (sterren)tent te bezoeken met veel gefröbel in de meest waanzinnige kleuren en motiefjes op het bord, terecht gekomen bij Mama Essi in Rotterdam.

Een nogal fraaie recensie van de Gouden Pollepel was direct aanleiding om de reservering per email te maken.
Ik heb er dagenlang naar uitgekeken.

Woensdagavond 28 juni viel door het slechte weer en regen zeker niet in het water.
Een hartelijk welkom van de medewerkers ruim voor de afgesproken tijd was een feit!

We mochten een mooi plekje uitzoeken en er werd een suggestie voor een huisgemaakt brouwsel geïntroduceerd.
Een nogal pittig drankje gemaakt van gember en ananas.
Voor mijn tafelgenoot nogal aan de sterke kant, maar man o man, wat was dit lekker!

De avond begonnen met een erg romige en volle soep van de dag, ben de ingrediënten even kwijt maar het was erg goed.

Toen begon de keuzestress pas goed!
De Jollof bewaren we graag voor een volgende keer en uiteindelijk uitgekomen op de Curried Chicken en Grandma Essi's Lamb.

Als tussendoortje kwam er ook nog een overheerlijk schaaltje geitenvlees voorbij, inclusief uitjes en paprika.
Het vlees inclusief subtiel wat vet (u weet wel; voor de smaak) was perfect mals bereid, hulde!!

De beide hoofdgerechten waren bijzonder mooi op smaak, het lamsvlees redelijk pittig, compleet met rijst en salade.

"Mogen wij een lepel voor de saus mevrouw Essi?, want hij is te lekker om te laten staan".
Geen punt!

Na dit smulfestijn het nagerecht. Mama Essi en medewerker begeleiden je graag en makkelijk door de kaart en ook nu was er weer een suggestie die we graag ter harte namen.
Een nagerecht gemaakt van couscous met creme fraiche met rozijntjes en kersen.
Helemaal niets mis mee.

De avond afgesloten met 2 prima kopjes koffie.

We kunnen wel stellen dat Mama Essi en medewerkers zeer veel hart hebben voor hun zaak, hun keuken en dan ook nog eens enorm vriendelijk en gastvrij zijn.
Een parel op Rotterdam Zuid die het zeer wel waard is meer te bezoeken!
En dan bij voorkeur niet met zo'n bon van de firma die ook in massa eetgerelateerde zaken voor weinig doet maar gewoon reserveren, op komen dagen en lekker van de kaart te eten, doe eens gek!

De keuze van het lekkers is royaal, de prijzen zijn zeer schappelijk en de liefde voor de bereiding is noemenswaardig.
Ze wandelen je graag door hun kaart en zijn terecht trots op alles dat ze de gast te bieden hebben.

Een zaak om terug te komen!!

Mama Essi en medewerkers; hartelijk dank en erg graag tot ziens.
Danitsia V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Ik heb hier heerlijk gegeten! Ik was niet bekend met de Afrikaanse keuken maar de kok heeft mij goed wegwijs gemaakt :) Een aanrader!!
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Mama zorgt erg goed voor haar gasten. Het eten is heerlijk en betaalbaar we komen zeker terug
Manuel S.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Ik vond het fijn dat er tijd was voor al mijn vragen en goede tips voor het samenstellen van het menu.
Geesje V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Mamma essi kwam haar produkten op een warme en vriendelijke manier aanprijzen, er wordt met veel liefde gekookt en gezorgd voor de gasten
Els K.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Heerlijk eten. Grandma's essi's lamb, gegrild geitenvlees, curry soup, gebakken banaan, alles is even lekker en vers. Hartverwarmende bediening. Ze hebben hier ook heerlijke verse smoothies zoals gember met ananas en munt. Kortom dit restaurant is een aanwinst voor Rotterdam Zuid.
Alfred L.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Vanavond via Groupon een proeverij gegeten. Lekkere pittige currysoep vooraf en een hoofdgerecht bestaande uit 3 soorten rijst en kip, vis en geitenvlees, behoorlijk pittig maar smaakvol. Goede uitleg van het eten alleen de drinken kwam pas na de soep. Het bijzondere nagerecht werdt door Mama zelf uitgebreid uitgelegd. Eten was redelijk maar de sfeer was kil door de felle witte verlichting in het restaurant. Dat is jammer want het is op zich een gezellig aangeklede tent met goeie stoelen.
Saakje B.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
hartverwarmend vriendelijke bediening
onbeholpen, maar direct vergeten door de hartelijkheid
heeeerlijk gegeten !
prijs/kwaliteit prima !
Tom S.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Enorm vriendelijke bediening, lekker eten en uitleg bij ieder gerecht.
Zoë J.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Het was heerlijk! Man en vrouw zijn zeer gastvrij en leggen het goed uit, dit restaurant is een echte aanrader. Wij komen snel nog eens eten!
Harry W.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Wat een vriendelijk stel. Heel aardig en prima eten