Mama Essi African Restaurant

Hillelaan 19 3072 JC Rotterdam Nederland Kaart

Speciale deals

-20% op de Rekening

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant Mama Essi African Restaurant

Afrika is een continent met heel veel (eet) culturen. Mama Essi, een Afrikaanse dame, brengt de authentieke Afrikaanse smaken naar je toe in Rotterdam. Fufu is bijvoorbeeld één van de belangrijkste bestanddelen van de Afrikaanse maaltijd gemaakt van casava, yam of cocoyam. Verder staat er okrasoep, geitenvlees en bakbanaan op de kaart. Afhalen en catering mogelijkheden zijn ook aanwezig.

Meer informatie over restaurant Mama Essi African Restaurant

Dinsdag t/m zondag 12.00 - 23.00 uur

Jouw recensie over het restaurant Mama Essi African Restaurant

Walter Ricardo S.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Het makkelijk zijn als in menu foto’s van het eten zal zijn dan is makkelijker te bestellen
Terry G.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Het was voor ons voor het eerst, maar we komen zeker terug.
Angeni M.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Was lekker eten en gezellig. Topavond gehad. Afrikaanse keuken was heerlijk.
De lam was echt een aanrader.
Germain B.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Prachtig
Evelien G.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2018
We hebben heerlijk op het terras gezeten. De inrichting binnen was netjes, maar niet bijzonder. Naast Mama Essi was er één persoon in de bediening. Zij waren heel vriendelijk, maar het was druk, vooral door de afhaalkanten. Daarom moesten we vrij lang wachten op drankjes en voordat de bestelling werd opgenomen.
Jennifer M.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
Eten was heerlijk en je krijgt der een huiselijk gevoel van! Super gezellige sfeer. Mama essi doet haar naam eer!! Wij komen zeker terug!
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2018
1e keer Afrikaans eten, wist niet wat ik Moest verwachten. Curry soep is echt geweldig! Proeverij gehad mer vlees en Vis en banana met bonen, smaak matig. Je moet van bonen, geiten vlees en lam houden. Heel eerlijk... Afrikaans is persoonlijk niet mijn smaak, meer dan voldoende eten en super aardige bediening!
Fred S.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Heerlijk Afrikaans gegeten. De zaak houdt het midden tussen een restaurant en snackbar, misschien zoals je in de bush van Kenia zou kunnen verwachten, maar het eten is er niet minder om. Simpelweg voortreffelijk. Hoofdgerechten hebben allemaal dezelfde prijs en hoewel ze prachtige exotische namen dragen kun je gewoon je vingers ergens zetten, want je weet toch niet wat het is, nou ja, een kleine omschrijving is er wel bij. Maar het is heerlijk en het Afrikaanse bier wat je kunt krijgen is ook zalig. Origineel Keniaans en Nigeriaans bier hebben we gehad. Grote flessen van een halve liter of 0,6 liter echt Afrikaans bier voor een zeer schappelijke prijs. Toch een klein beetje Out of Africa.
Lien W.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
We hebben heerlijk gegeten. Omdat ik zelf niet van koriander houd heb ik champignonsoep gegeten i.p.v. de dagsoep. De champignonsoep was smakelijke. Mijn partner had de dagsoep, ik heb een hapje geproefd en deze bleek bijzonder lekker.
Bij het hoofdgerecht kregen we advies van de eigenaresse. Een vis en een kipgerecht.
Verrassend, maar erg lekker. Ik vond jam niet echt lekker maar in combinatie met mijn pittige visgerecht paste deze toch wel zeer goed bij het gerecht.
De gerechten waren beide keurig opgemaakt.
Tonlammers L.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Wij hadden gekozen voor de Proeverij. 3 soorten rijst, 4 stukjes kip en een paar stukjes geitenvlees en 4x bakbanaan. Soep vooraf was wel lekker. De Proeverij koste € 49,95 belachelijk duur voor hetgene wat we hebben gehad. Was ook nog vis en lamsvlees beloofd maar dat was op.
Gerard K.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2018
Tafeltjes te dicht bij elkaar. Eten niet echt bijzonder (lijkt op Surinaams maar dan met minder smaak).
Dik betaalde mini-glaasjes te simpele huiswijn. Daarbij karaf kraanwater voor €6,50 kan echt niet !
Ankie S.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2018
Heerlijk gegeten en zeer vriendelijke bediening. We komen graag nog een keer terug om andere specialiteiten te proberen.
Jos B.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2018
Ze zijn zeer flexibel, we konden op het allerlaatste moment nog op een later tijdstip dineren.
Prima uitleg over de gerechten en de gebruikte Zuid Afrikaanse kruiden en gewoonten.
Als je van alles wat wil dan kan dat, goed verzorgde gerechten en erg lekker.
Sandra K.
Heerlijk gegeten
Marise M.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Lekker gegeten, zeer vriendelijke bediening en Mamma Essi kan heerlijk koken
Ric B.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Voor de inrichting moet je er niet heen gaan, maar wel voor het eten!
Lekkere currysoep, kip, gekruide rijst, maar vooral: heerlijke vis. We hadden de proeverij en dat betekende dat het bijna niet meer op tafel paste, zoveel eten als er kwam. Met de actie van IENS was het gênant goedkoop, dus toen hebben we maar goed gefooid :)
Ellie V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Ondanks dat er een feest was
Werden we vriendelijk ontvangen
Sonja H.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Erg lekker gegeten. Overheerlijk kun je wel zeggen. De currysoep is een aanrader. Prettige en vriendelijke bediening. Zeer gunstig geprijsd. Makkelijk (gratis) parkeren. Misschien niet zo heel mooi ingericht, maar je komt in een gezellige sfeer terecht. Wij komen hier zeker nog een keer terug.
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Lekker en voordelig eten.
Missy E.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2018
T eten is lekker maar weinig keuze als je niet van erg pittig houd.
Dr sfeer is bijna als eem snackbar dat vind ik jammer.
En wat grappig is, is dat vis en kip in hun beleving vegetarisch is..