Mama Essi African Restaurant

Hillelaan 19 3072 JC Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Mama Essi African Restaurant

Afrika is een continent met heel veel (eet) culturen. Mama Essi, een Afrikaanse dame, brengt de authentieke Afrikaanse smaken naar je toe in Rotterdam. Fufu is bijvoorbeeld één van de belangrijkste bestanddelen van de Afrikaanse maaltijd gemaakt van casava, yam of cocoyam. Verder staat er okrasoep, geitenvlees en bakbanaan op de kaart. Afhalen en catering mogelijkheden zijn ook aanwezig.

Meer informatie over restaurant Mama Essi African Restaurant

Dinsdag t/m zondag 12.00 - 23.00 uur

Manuel S.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Ik vond het fijn dat er tijd was voor al mijn vragen en goede tips voor het samenstellen van het menu.
Geesje V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Mamma essi kwam haar produkten op een warme en vriendelijke manier aanprijzen, er wordt met veel liefde gekookt en gezorgd voor de gasten
Els K.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Heerlijk eten. Grandma's essi's lamb, gegrild geitenvlees, curry soup, gebakken banaan, alles is even lekker en vers. Hartverwarmende bediening. Ze hebben hier ook heerlijke verse smoothies zoals gember met ananas en munt. Kortom dit restaurant is een aanwinst voor Rotterdam Zuid.
Alfred L.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Vanavond via Groupon een proeverij gegeten. Lekkere pittige currysoep vooraf en een hoofdgerecht bestaande uit 3 soorten rijst en kip, vis en geitenvlees, behoorlijk pittig maar smaakvol. Goede uitleg van het eten alleen de drinken kwam pas na de soep. Het bijzondere nagerecht werdt door Mama zelf uitgebreid uitgelegd. Eten was redelijk maar de sfeer was kil door de felle witte verlichting in het restaurant. Dat is jammer want het is op zich een gezellig aangeklede tent met goeie stoelen.
Saakje B.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
hartverwarmend vriendelijke bediening
onbeholpen, maar direct vergeten door de hartelijkheid
heeeerlijk gegeten !
prijs/kwaliteit prima !
Tom S.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Enorm vriendelijke bediening, lekker eten en uitleg bij ieder gerecht.
Zoë J.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Het was heerlijk! Man en vrouw zijn zeer gastvrij en leggen het goed uit, dit restaurant is een echte aanrader. Wij komen snel nog eens eten!
Harry W.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Wat een vriendelijk stel. Heel aardig en prima eten
Brian P.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
We hebben uitstekend gegeten, vragen werden zeer goed beantwoord.
We hoefden niet lang te wachten en de bediening was erg vriendelijk.
romboud V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Erg leuk restaurant! Je verwacht het niet. De lampen zouden iets minder fel moeten zijn, dan wordt het iets knusser en de tv zou uit mogen. Maar de service is voortreffelijk!!! Echt heel leuk,de gastdame is zeer charmant en weet leuke dingen over het typisch Afrikaanse heerlijke eten te vertellen. Absoluut een aanrader!!
Ron G.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Wat een vriendelijke mensen en wat een heerlijk eten. We hadden als voorgerecht linzensoep. Heerlijk pittig en goed begin. Als hoofdgerecht had ik de Red Red, mijn partner lamsvlees. Te beginnen met de Red Red. Bonen in een heerlijke pittige saus met heerlijke, malse kip. Was erg smakelijk. Mijn partner had lam stoofschotel. Heerlijk van smaak, mals, mooi vlees.. Bediening was warm, gastvrij en super vriendelijk. Topper!
Maartje L.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Mama Essi heeft allerlei heerlijke Afrikaanse gerechten voor ons gemaakt, van vis tot salade, van kip tot bonen. We waren blij verrast met de smaken, de hoeveelheid was ook prima.
vgrot .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Lekker gegeten bij mama Essi. Alles was vers gemaakt en we zijn vriendelijk geholpen. De verlichting mag wel wat minder fel en gezelliger.

bianca V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Hier naar aanleiding van een Groupondeal (Afrikaanse 3 gangen proeverij) met 6 personen gegeten. We hadden om 15u gereserveerd, maar kwamen kennelijk toch onverwachts.
Als voorgerecht kregen wij een prima linzensoep. Daarna wat stukken kip en vis op een schaal met kleine bakjes gele rijst, rijst met bonen en een rode rijst. Daarnaast per persoon een klein bakje simpele salade. Helaas ontbrak de uitleg over welke vis, wat voor soort/smaak kip en welke soorten/smaken rijst. Als nagerecht een klein bakje met wat stukjes gebakken banaan en een klein beetje ijs met slagroom.
Alles prima van smaak, maar van een Afrikaanse proeverij hadden we eerlijk gezegd meer verwacht. Gezien de prijs die we betaalden een prima maal, maar wij hadden er meer van verwacht qua authenticiteit. (ik denk dat onze 'onverwachte' komst hiermee te maken heeft: op de site van Groupon stond dat we uit diverse voor- en hoofdgerechten konden kiezen, wat dus niet als zodanig werd aangeboden. Iets wat we pas achteraf zagen op de site, stond niet op de voucher).
Muziek stond erg hard, normale conversatie was bijna niet mogelijk. Inrichting is vooral praktisch en niet echt gezellig. Vriendelijke, wat onzekere bediening.
Cristian V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Gevarieerde afrikaanse keuken in verzorgde omgeving. Dit keer gekozen om af te halen, maar je kunt ook prima plaatsnemen of buiten gaan zitten om het verkeer langs je heen te laten zoeven en over de rijnhaven te koekeloeren. Beef in pindasaus met fufu, tikkeltje pit en goede porti. Allemaal netjes ingepakt mee naar huis. Gewoon een prima adres als je af en toe een afrikaanse hap wil eten.