Mama Essi African Restaurant

Hillelaan 19 3072 JC Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Mama Essi African Restaurant

Afrika is een continent met heel veel (eet) culturen. Mama Essi, een Afrikaanse dame, brengt de authentieke Afrikaanse smaken naar je toe in Rotterdam. Fufu is bijvoorbeeld één van de belangrijkste bestanddelen van de Afrikaanse maaltijd gemaakt van casava, yam of cocoyam. Verder staat er okrasoep, geitenvlees en bakbanaan op de kaart. Afhalen en catering mogelijkheden zijn ook aanwezig.

Meer informatie over restaurant Mama Essi African Restaurant

Dinsdag t/m zondag 12.00 - 23.00 uur

Ron G.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Maartje L.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Mama Essi heeft allerlei heerlijke Afrikaanse gerechten voor ons gemaakt, van vis tot salade, van kip tot bonen. We waren blij verrast met de smaken, de hoeveelheid was ook prima.
Vgrot .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Lekker gegeten bij mama Essi. Alles was vers gemaakt en we zijn vriendelijk geholpen. De verlichting mag wel wat minder fel en gezelliger.

Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Hier naar aanleiding van een Groupondeal (Afrikaanse 3 gangen proeverij) met 6 personen gegeten. We hadden om 15u gereserveerd, maar kwamen kennelijk toch onverwachts.
Als voorgerecht kregen wij een prima linzensoep. Daarna wat stukken kip en vis op een schaal met kleine bakjes gele rijst, rijst met bonen en een rode rijst. Daarnaast per persoon een klein bakje simpele salade. Helaas ontbrak de uitleg over welke vis, wat voor soort/smaak kip en welke soorten/smaken rijst. Als nagerecht een klein bakje met wat stukjes gebakken banaan en een klein beetje ijs met slagroom.
Alles prima van smaak, maar van een Afrikaanse proeverij hadden we eerlijk gezegd meer verwacht. Gezien de prijs die we betaalden een prima maal, maar wij hadden er meer van verwacht qua authenticiteit. (ik denk dat onze 'onverwachte' komst hiermee te maken heeft: op de site van Groupon stond dat we uit diverse voor- en hoofdgerechten konden kiezen, wat dus niet als zodanig werd aangeboden. Iets wat we pas achteraf zagen op de site, stond niet op de voucher).
Muziek stond erg hard, normale conversatie was bijna niet mogelijk. Inrichting is vooral praktisch en niet echt gezellig. Vriendelijke, wat onzekere bediening.
Cristian V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Gevarieerde afrikaanse keuken in verzorgde omgeving. Dit keer gekozen om af te halen, maar je kunt ook prima plaatsnemen of buiten gaan zitten om het verkeer langs je heen te laten zoeven en over de rijnhaven te koekeloeren. Beef in pindasaus met fufu, tikkeltje pit en goede porti. Allemaal netjes ingepakt mee naar huis. Gewoon een prima adres als je af en toe een afrikaanse hap wil eten.