Mama Essi African Restaurant

Hillelaan 19 3072 JC Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Mama Essi African Restaurant

Afrika is een continent met heel veel (eet) culturen. Mama Essi, een Afrikaanse dame, brengt de authentieke Afrikaanse smaken naar je toe in Rotterdam. Fufu is bijvoorbeeld één van de belangrijkste bestanddelen van de Afrikaanse maaltijd gemaakt van casava, yam of cocoyam. Verder staat er okrasoep, geitenvlees en bakbanaan op de kaart. Afhalen en catering mogelijkheden zijn ook aanwezig.

Meer informatie over restaurant Mama Essi African Restaurant

Dinsdag t/m zondag 12.00 - 23.00 uur

9,2
9,2
Erg gunstig

Jouw recensie over het restaurant Mama Essi African Restaurant

Owen E.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Heel lekker eten! En niet te duur. Dit is de plek waar mijn vriendin en ik vaak komen als we lekker en toch gezond willen eten. Mama essi is heel beleefd en kan heel goed koken. Zeker een aanrader!
Erwin P.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2017
Het eten was echt fantastisch en mama Essi was ontzettend vriendelijk en gastvrij! Aanrader!!
Roy R.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Heerlijke maaltijden, ik had niet verwacht dat het zo lekker zou zijn. Echt een aanrader, gewoon doen!
Emiel M.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
Super vriendelijke mensen/bediening. De prijs/kwaliteitverhouding is hier fantastisch!
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Heel vriendelijke bediening. We hadden Mama Essi zelf een proeverij menu laten samenstellen met curry soep, geit, lam, kip, vis, bruine bonen met banaan, zoete aardappel, salade, rode saus en drie verschillende soorten rijst. Verrassend lekker allemaal en speciaal. Samen met een fles wijn, water en koffie na was de rekening 62 EUR voor drie personen.
Johannes Hermanus H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Kwaliteit van het eten is omgekeerd evenredig aan de geweldige GASTVRIJHEID.
Heerlijke schotels met aandacht en zorg klaar gemaakt
We voelen ons vaste klant
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Lekker eten...Niet duur en goede, vriendelijke bediening
Gitte D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Lekker eten en hele leuke ervaring, eens wat anders! Erg vriendelijke bediening, je vertrekt met een grote lach op je gezicht!
Karin L.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Zeer geslaagd. Heerlijk authentiek Afrikaans/Ghanees eten, mooi opgediend met fantastische sympathieke bediening.
Hier kom je vrolijk vandaan!
Linde V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Ontzettend lekker eten en echt hele aardige mensen, ik zou iedereen aanraden om hier langs te gaan en je te laten verrassen door de suggesties. Wij kregen een heerlijke maaltijd met vis, rijst en bonen met bakbanaan en Afrikaanse sapjes. Toen we afrekenden kregen we wat fruit toe!
angelo-k .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Lekker gegeten bij mama essi.
Vlees was erg lekker en mals.
Ook de sfeer en inrichting was erg leuk.
Mama essi zelf was erg aardig en gezellig.
Leuk dat ze ook aan tafel een praatje komt maken met de gasten.
Giselle U.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Met vriendinnen voor de eerste keer gegeten bij Mama Essi. We waren aangenaam verrast door de gezellige, relaxte sfeer en de leuke muziek! De bediening is ook heel vriendelijk en relaxed, en snel. Het eten was lekker en vooral niet te zuinig! Je hoeft echt niet met honger naar huis. Al met al een hele fijne (eet)ervaring.
Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Heerlijk eten, veel variatie en hele vriendelijke bediening. Absoluut niet duur, voor mij het ideale restaurant. De inrichting zou nog wat Afrikaanser mogen
Manfai T.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Met een groep van 3 man gegeten hier. We hebben ons laten verrassen door Mama Essi, aangezien we niet konden kiezen. Met name de gebakken yam met vis en de stoofschotel met bonen en gefrituurde bakbanaan waren bijzondere smaakcombinaties die ik nog nooit eerder heb geproefd.

Ik kom hier zeker nog een keer terug, al was het maar voor de gezellige sfeer dat me deed denken aan een woonkamer.
Aly B.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Hartelijk ontvangst.
Heerlijk geproefd van allerlei lekkers op aanraden van mama Essi.
Verrassend
Was een fijne avond!
Mede door het ontspannen sfeertje in het restaurant.
Martie D.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Wat een (h)eerlijke plek om Afrikaans te eten. Met uitzicht over Rijnhaven en op de achtergrond lekkere Afrikaanse muziek, hebben we met 8 man genoten van een heuse proeverij. De gastvrouw en de gastheer waren buitengewoon attent en servicegericht. Zeer smakelijke gerechten! Heel tevreden. We gaan zeker terug????????
Hugo V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Al bij binnenkomst kwamen zowel de heerlijke geuren als het aardige personeel ons tegemoet. Mama Essi is een plek waar je de gerechten van verschillende landen uit Midden-Afrika krijgt geserveerd. Wij gingen voor het 4 gangen menu en werden verrast door de afwisseling in de smakelijke gerechten, waarbij de kruiden versheid de hoofdrol speelden. Mama Essi kwam zelf ook nog langs om te vertellen over de gebruiken uit de Afrikaanse keuken en verschillende soorten kruiden die worden gebruikt. Al met al een beleving om nog lang over na te praten. De uitstekende prijs-kwaliteit verhouding en het vriendelijke personeel maken het restaurant tot een plek om snel weer naar terug te keren.
H P.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Fantastische avond gehad. Bijzonder sympathieke bediening, vriendelijk en betrokken. Men doet alles om het de gasten naar de zin maken! Originele gerechten,een avontuur om uit te proberen.
Cor W.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Er werd goed ingespeeld op onze wens om van zoveel mogelijk gerechten te kunnen proeven. Wie twijfelt tussen 3 of 4 gangen menu raden we aan niets te missen: zowel de soep als de geit waren verrukkelijk
Serge D.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Goed afrikaans restaurant! Ga vooral zo door!