Mama di kookt

Karel Mollenstraat Zuid 78 5554 CH Valkenswaard Nederland Kaart
31-402015025

Meer informatie over restaurant Mama di kookt

Coby S.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
We vonden het erg tegen vallen.
De gerechten in het begin van de avond waren duidelijk beter dan later op de avond.
Op alle gerechten zat eikenbladsla.
er viel een bord op de grond en de scherven bleven gewoon liggen. Valgevaar voor de gasten?
Er werden gerechten vergeten zodat andere gerechten koud werden.
personeel zat buiten voor de raam te roken en op hun telefoon.
Muziek was nadrukkelijk aanwezig.
Kortom niet voor herhaling vatbaar.
Hannemiek .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Vorige week weer een keer bij Mama Di Kookt gegeten. Was een tijd geleden dat we er waren geweest. Was altijd een erg populair restaurant van ons maar deze keer was een afknapper.
Ze hebben de kaart veranderd en er zijn veel hele lekkere dingen vanaf gegaan, denk dat er een nieuwe kok is en alles smaakte een beetje hetzelfde, voorheen hadden ze meer smaak.
Qua personeel is er ook veel veranderd, het enthousiasme is een beetje weg.
Om eerlijk te zijn is dit de laatste keer dat we er waren, erg jammer dat het zo achteruit is gegaan.
Jeroen44 .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Leuke formule, kleine "Italiaanse" hapjes. Prima prijs kwaliteit, geen culinaire hoogstandjes maar gewoon lekkere smaken. Goed geschikt voor grotere gezelschappen.Voor kleinere gezelschappen minder geschikt, het is hier vrij rumoerig. Ook de wachttijd tussen de gerechten werd door ons gezelschap als te lang ervaren.
Arno H.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Grote zwart-wit fotodoeken van echte Italiaanse 'mama's' en een enkele papa sieren de wanden. De harde materialen van de donker getinte inrichting zorgen voor een behoorlijk rumoerige ambiance. Maar wat een attente en prettige bediening, complimenten.
Voor € 25,- eet je diverse soorten gerechten ter grootte van behoorlijke voorgerechten, incluis een dessert. Het eten is een kruising tussen Italiaanse gerechten met 'Hollandse' smaak. Dus alles een tikje vetter en calorierijker dan in de originele Italiaanse keuken gebruikelijk is.
Vooral een gelegenheid om met wat grotere groepen lekker te praten te eten te praten te...
EscoffierDeux .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2014
Een inmiddels beproefd concept: onbeperkt gerechtjes bestellen voor 25,00 euro p.p. (incl. dessert) . Je hoeft hier dan ook geen dure ingrediënten te verwachten, tenzij je bereid bent een meerprijs te betalen (bijv. kingkrab). Over de gerechten kan ik kort zijn: alles is lekker, prima prijs/kwaliteitsverhouding. Het personeel is behulpzaam. De wijnkaart bevat vooral Italiaanse wijnen, de duurdere ervan zijn goed. Ook nog een glaasje rode huiswijn besteld, maar die smaakte naar aangelengde limonade. Beter een paar euro extra betalen dus. Samengevat: een leuk avondje uit voor een leuke prijs!
Iris V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
Super goed en lekker gegeten! Zulke verfijnde smaken... De bediening was ook erg goed en werkten hard. Het brood en de amuze van aspergesoep was een heerlijke verrassing als starter. En alle gerechtjes die erna kwamen waren ook heel erg lekker! Met als topper natuurlijk het chocolade dessert,
Iris H.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2014
Ik ben hier gaan eten met mijn familie (16 personen). Aangezien ik een speciaal dieet volg deze maand vantevoren even gebeld of hier rekening mee kon worden gehouden, en dat kon, heel prettig.
Over het algemeen zag het eten er goed uit, service was vriendelijk, locatie en
decor zijn mooi. Mijn eten was niet veel, maar wat kan je verwachten als je heel restrictief eet :) - misschien kom ik ooit nog terug wanneer ik mijn normale eetpatroon weer volg.
Wat me negatief opviel was dat er erg veel wachttijd zit tussen de gerechten. Hierdoor hebben we voor 5 verschillende gerechten meer dan 4 uur gezeten - het all you can eat concept gaat hierdoor verloren, en het is met ruim 20 euro pp al niet bepaals goedkoop. Ook vond ik de keuken niet flexibel tov de andere 15 tafelgasten, er mochten max 5 verschillende gerechten worden besteld maar op het moment dat een persoon een 6e gerecht bestelde (een soep nb, die je zo uit de pan kan scheppen) moest er een ander gerecht voor worden ingeruild.
Al met al, eten van een goede kwaliteit op een mooie locatie, maar laat je niet misleiden door het all you can eat concept!
Rolf R.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2013
Eten is super lekker .. voldoende keuze ... en echt lekker !
Bediening is erg matig .. bij binnenkomst al kwartier op drinken wachten .. wij zaten als laatste en enige en hadden de rekening al gevraagd .. moesten we nogmaals om vragen .. slordig !
We waren er om kwart over 7 en konden tot kwart over tien bestellen .. toch maar 5 gerechtjes gehad .. hadden nog honger toen we gingen .. toch vervelend .. entourage is redelijk, vrij vol en net sfeerverhogend .. bovenal maar net een voldoende ..
Maar kwaliteit van eten is super !!
Manon M.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2013
Heel leuk concept en het eten is erg lekker. Ik ben hier met vier vriendinnen neergedaald om te kletsen en lekker te eten. Op de website hadden we al gezien dat het een speciaal concept is waar je voor een vaste prijs verschillende gerechtjes kan eten. Het is een leuke afwisseling voor mensen die, net als ik, graag van alles willen proeven.

Onze reservering stond om 19.00, wat ons betreft een prettig tijdstip om een hapje te gaan eten. Maar door het 'all you can eat' karakter van Mama di Kookt zat het restaurant al bomvol. Toen we dit tegen elkaar zeiden gaven de locals aan dat ze hier vaak kwamen, en eigenlijk altijd rond 17.30 daar zijn: dan kon je immers echt het maximale uit het concept halen...

Een beetje aarzelend zijn we begonnen met de kaart te bestuderen en gerechtjes te kiezen. En ik kan niet anders zeggen dan dat we erg lekker gegeten hebben! Mijn favoriet was de zwarte pasta met carpaccio. Heerlijk! De gerechtjes zijn ook de perfecte grote waardoor je ook echt kan proeven van de kaart.

Na hebben we genoten van een heerlijke scroppino. Waar je geregeld meer sorbet proeft met een tikje alcohol als je goed je best doet, was de scroppino hier rijkelijk samengesteld. Super!

De jonge bediening doet goed zijn best en is uiterst vriendelijk. Wel nemen ze hun tijd (vooral met de drankjes) en zijn ze wat onzeker in bijvoorbeeld het lopen met borden en dienbladen.

De aankleding is eigentijds, maar wel een tikkeltje donker. Dit steekt af in tegenstelling met de open keuken die juist wat overbelicht is.
Rinie-1445 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2013
Wij hebben Mama di kookt gegeten en het was ons zeer goed bevallen. Alles zag er verzorgd uit en de opgediende gerechten waren ook heel smaakvol.

Voor de rest ook een top formule.
Je betaald hier b.v. een bedrag, en kunt dan vrij kiezen uit de kleine gerechtjes op de menu-kaart
En ondanks dat het een soort van onbeperkt eten concept is, wordt het eten hier wel gewoon aan je tafel door het personeel uitgeserveerd.

Verder is de opzet ook goed, en een zeer goede horeca gelegheid voor de jeugd om werkervaring op te doen.
Want 95% van de personele bezetting is nog vrij jong.

De tafels in het restaurant gedeelte zijn allemaal zo neergezet, dat ze een mooie en vrije uitzicht hebben op de grote open keuken.
(m.u.v. de zogenaamde 2 persoons hoge - sta / zit tafels - in de binnenkomst ruimte tegenover de bar.)

Keuken - Niets dan lof, alles was heerlijk bereid, goed opgemaakt en op smaak en op de juiste temperatuur opgediend.

Bediening was zeer vriendelijk, en in ons geval wel oplettender
Reageerde goed op de situatie's in haar toebedeelde sector, en was ook bereid om wat (qua gerechten) uit te leggen.
Maar uiteraard zal dit per persoon kunnen verschillen.

Enige (grote) minpunt. (vandaar onze 6 voor service)
Wij hadden hier voor twee personen gereserveerd, en kregen toen tijdens de reserverings aanvraag meteen te horen dat er in het restaurant nog 4 twee persoonstafels vrij waren.
Maar.. als zich in de tussentijd nog een grote groep zich zou aanmelden, dan kon het zo maar zijn dat je dan geen tafel meer in het restaurant gedeelte toegewezen zou krijgen.
Dan moet je dus gewoon (ondanks je gemaakte reservering) aan een van de hoge tafels tegenover de bar plaatsnemen - naast de ingangs-hal?? Dit hebben we nog nooit eerder meegemaakt, en dat vinden wij dan ook een zeer ongebruikelijke manier van omgaan met gasten,
Want wat heeft het dan nog voor nut om hier te reserveren.
Spruit62 .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2013
Wij hebben tweemaal deze week bij Mama di kookt gegeten en het was heerlijk.
Zelf hebben wij ook horeca bedrijven dus zijn wel wat gewend.
Ik snap niet dat mensen af en toe kritiek geven maar daarbij vergeten dat ze slechts 22,50 betalen voor onbeperkt voor en hoofdgerechten terwijl je dat bedrag bij de meeste restaurants alleen al kwijt bent aan een simpel hoofdgerecht.
Keuken niets dan lof alles was heerlijk, goed op smaak en warm/heet.
Bediening was zeer vriendelijk maar mag wel wat oplettender zijn.
Vaak ziet men de signalen niet die door de gasten worden afgegeven.
Ook sneller in sommige gevallen opnemen zou prettig zijn.
Maar het is hard werken voor de bediening met dit concept dus enig begrip is wel op zijn plaats.
Wat ik niet begrijp is dat mensen opmerkingen maken over de prijs.
Als je voor circa 35 a 40 euro heerlijk gegeten hebt en gedronken dan heb je toch gewoon een top avond.
Kortom het was top en komen volgend jaar weer terug.
Familie Spruit Noord-Holland
Charlotte T.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2012
Wat kan je hier toch altijd fantastisch eten. Leuk concept en ook erg goed uitgevoerd. Uiteindelijk betaal je wel nog zo'n 35 euro pp inclusief drank, maar dan heb je ook wel de hele avond gezeten en genoten.

Jammer is de akoestiek, het is erg rumoerig, waardoor je elkaar zelfs met 4 personen maar nauwelijks kunt verstaan. Wellicht een idee om daar iets aan te veranderen??
Dewal .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Heerlijk gegeten, hele leuke kaart! Mooie tent, maar jammer van de akkoestiek.
Aardige, maar beetje onervaren bediening?