Malee

Service7,9/10
Decor6,7/10
Michel V. Gastronoom (27 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Het is een klein restaurant, je zou er zo voor bij lopen.... NIET DOEN want dan mis je een lekkere maaltijd voor een schappelijke prijs. Een vast 3- gangen menu ( men eet wat de pot schaft) voor 17.50 Euro. Vooraf een soepje met garnalen en kip en een goede bouillon. Daarna 4 gerechtjes met beef/kip gemende gewokte groente en vis met een sausje daar bij geserveerd een plakrijst. Als toetje verse mango.
Fredm1 . Bourgondiër (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Heerlijk eten altijd. Aardige bediening en zeker Malee zelf. Jammer dat het erg rumoerig is als de tent vol zit. Volgende keer om 1700 uur proberen
Miriam Z. Fijnproever (6 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Hier kom je voor het eten! En dat is dan ook erg goed. Vers, mooi van smaak en perfecte porties. Er valt niets te kiezen. Elke dag een ander menu. Dat vinden wij prima. Wij (mijn aan Thais eten verslaafde vriend en ik) hadden na wat kroepoek een heerlijke garnalensoep vooraf, vier kleine gerechtjes als hoofdgerecht (vis, kip, varken en groente) met lekker veel witte plakrijst en toe frisse stukjes watermeloen. Niets op aan te merken. Voor 40€ voortreffelijk gegeten. Doen we vaker!
Gustav B. Gastronoom (43 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Wat iedereen hier schrijft is waar. Al jaren eet je hier wat de pot schaft. Maar dat is wel altijd lekker, vers en goed. En betaalbaar. Wel wat pittigheid een beetje aangepast aan de Nederlandse smaak. Maar wat jammer dat ik zo ver van Delft vandaan woon. Ik zou er veeeeeel vaker eten.
Voswegen . Gastronoom (12 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Gewoon lekker eten verzorgd door de gastvrouw.
Verder is het restaurant heel basic.
Gezellig tafelen, nee.

Niets mis mee, het eten is heerlijk.
Voor € 17,50 een verrassing menu.

Jorn D. Gastronoom (79 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Malee vind ik echt een fantastisch Thais restaurant en een mooie toevoeging aan het aanbod aan restaurants in Delft. Er is geen kaart en je kan een aantal gangen kiezen. Het waren erg smakelijke verschillende Thaise gerechten en ook de bediening was goed. Wel is de inrichting niet bijzonder.
Emmmm . Bourgondiër (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Het eten was echt ontzettend goed.
Personeel was vriendelijk, hartelijk en beleefd.
Decor is niet zo leuk. Niet zo warm. Maar opzich niet echt iets mis mee.
Ik ga er zeker nog een keer eten!
Telma . Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Voor het eerst gegeten bij Malee. Het eten was verrukkelijk, een echte aanrader. "Tante" Malee was heel gastvrij. Gelukkig hadden wij gereserveerd het is daar elke avond bomvol..goed teken. Hebben vaker Thais gegeten maar zo goed en lekker als hier nog nooit. Wij komen gauw weer terug. Bedankt "Tante" Malee
Ilona2911 . Gastronoom (12 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Altijd een driegangenmenu voor een vaste prijs 17,50€
Soepje met grote garnalen was heerlijk en lekker pittig. Hoofdgerecht bestaat uit vier verschillende Thaise gerechtjes met lekker geurende en smakende rijst. Klein toetje, meestal wat vers fruit. Een topper door de eenvoudigheid en echte Thaise smaak. Het simpele decor past helemaal in het plaatje. De bediening en eigenaresse geven je een thuisgevoel. Ik eet hier graag!
René Z. Bourgondiër (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Hier moet je altijd reserveren, want het zit gewoon vol. Ontzettende lieve mensen.
Er is geen menu-kaart. Je krijgt wat de pot schaft, maar het is altijd heerlijk genieten.
Ik ga hier vaker heen!
Sylvia J. Gastronoom (68 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Gisteren terwijl we al járen in Delft wonen, eindelijk eens bij Malee gegeten. Gereserveerd en dat bleek nodig, ze zaten bomvol.

Aardige attente en vriendelijke bediening die zich de benen uit hun lijf liepen.

Vooraf een mandje kroepoek. Soepje met gamba en kip, heel lekker limoenerig. Het hoofdgerecht bestond uit een kom rijst en 4 bakjes met verschillende dingen: een kip in curry, rindvlees in iets met ketjap, gefrituurde vis in chilisaus en roergebakken groente. Toe verse mango. Alles was kraakvers en perfect bereid.

Kortom: een feestje. Echt zalig gegeten.

En dat voor 17,50 p.p.

We komen snel terug!
Michael B. Gastronoom (51 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Het is een soort huiskamer restaurant met een beperkte capaciteit waardoor reserveren eigenlijk de beste manier is om zeker te zijn van een tafeltje. Maar het is een leuk concept: je hoeft alleen maar na te denken over wat je wilt drinken want daarna krijg je vanzelf een drie gangen menu gemaakt door "tante" Malee met specialiteiten van die dag.

Het eten is authentiek Thais en een heerlijke smaaksensatie.
De prijs- kwaliteitverhouding is bij tante Malee bijzonder goed te noemen en de locatie is
ook erg leu, namelijk midden in het oude centrum van Delft.

Minpunten
- Eigenlijk niets

Pluspunten
+ Op loopafstand van station Delft centraal
+ Zeer goede prijs- kwaliteitsverhouding
Tastefull . 1e beoordeling (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Eenvoudig maar goed menu voor gevraagde prijs. Alleen een grote misser als je niet gevraagd wordt of je nog een kopje koffie wilt maar of je wilt afrekenen omdat men een tafeltje nodig heeft !! Zeer onbeschoft. Zeker als net 'oma' een ronde heeft gemaakt en iedereen heeft gezoend alsof ze de dikste vriendin van eenieder is. Zeer katerig bezoek en voorlopig ook het laatste !
Fabienne O. Gastronoom (64 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Malee is een gastvrij, gemoedelijk Thais restaurantje vlakbij de Markt (handig als je met toeristen komt). Wij kwamen met een groep van 18 (wel gereserveerd) en dat lijkt toch iets te veel voor Malee. We moesten erg lang wachten op het hoofdgerecht, maar kregen wel wat extra's tussendoor. Lekker eten, dat zeker, en ook speciale dieetverzoeken probeert men in te willigen. Opmerkelijk was wel dat aan onze vrolijke kinderen gevraagd werd niet te luidruchtig te zijn, terwijl enige tijd later een grote groep luidruchtige vrolijke volwassenen te gast was en we elkaar niet eens meer konden verstaan zonder flink de stem te verheffen. Hees kwam ik weer thuis.
Gert D. Gastronoom (18 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Een driegangen menu voor slechts 15,95 euro en nog prima van smaak ook. Vooraf een heerlijk gevulde kom soep. Vervolgens rijst met vier gerechten van vlees en groente. Als toetje verse meloen. Samen met een Thais biertje heerlijk gegeten en gedronken. De bediening was uiterst vriendelijk en de eigenaresse kwam nog even vragen of alles naar wens was geweest. Antwoord: een welgemeend JA!
Michael B. Gastronoom (51 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Het is een huiskamer restaurant met een beperkte capaciteit waardoor reserveren eigenlijk de beste manier is om zeker te zijn van een tafeltje.

Je krijgt bij binnenkomst een persoonlijk en warm welkom van tante Malee.
Er is geen menukaart en je eet mee van de dagkeuze van tante Malee.

Het eten is authentiek Thais en een ware smaaksensatie.
De prijs- kwaliteitverhouding is bij tante Malee bijzonder goed te noemen.

Minpunten
- Niets

Pluspunten
+ Op loopafstand van station Delft centraal
Em M. Gastronoom (14 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
We hebben hier voor het eerst gegeten. Het restaurant is klein en gezellig. Op de stoep staat een bord met het dagmenu. Drie gangenmenu voor 15,95 euro is een mooie prijshouding. Soepje vooraf, rijst met 4 kleine gerechtjes (kip in groen curry, rundvlees in oestersaus, gebakken pangasius met zoetzure saus en roergebakken groentes) en als toetje stukjes cantaloupe meloen. Het eten smaakte ons goed.
LaVie E. Fijnproever (7 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2014
Op een woensdagavond met vrienden bezocht. Niet voor de eerste keer (en ook niet voor de laatste).
Eten bestaat uit een standaard menu. Maar men serveert (gelukkig!) niet het standaard verwesterde Thaise voedsel dat menig Thai je voorschotelt als je er eet. Malee serveert authentiek Thais voedsel van uitstekende kwaliteit. Ook de hoeveelheid is prima, als je bord leeg is, wordt standaard gevraagd of je nog iets wilt. Keurig! Als liefhebber van oosters eten geniet ik altijd weer van de echte sambal. Heerlijk!
De bediening wisselt regelmatig. Rode draad: altijd echte Thaise dames met meestal een bijzonder gevoel voor humor. Malee zelf is ook een typetje: ze komt regelmatig aan je tafel en als ze je mag krijg je bij vertrek een warme knuffel. Je moet er van houden, maar ik mag dat wel.
Het decor is eenvoudig en ietwat oubollig. Tafels zijn redelijk op elkaar gepakt, niet de plek voor een rustig vertrouwelijk gesprek. Maar deze avond was het in tegenstelling tot eerdere avonden dat ik Malee bezocht erg rustig. Vreemd?
Prima prijs-kwaliteit verhouding overigens. Niet duur.
In zijn algemeenheid: leuke tent, bijzondere maar attente bediening en heerlijk authentiek Thais eten. Aanrader wat mij betreft.
Lauco . Bourgondiër (3 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
Wij hebben nu bij elkaar al meer dan 15 keer bij Malee gegeten, zijn Thais eten liefhebbers en daar door al in veel Thai restaurants gegeten maar nergens zo lekker en gezellig voor een vaste lage prijs.
samen of met een gezelschap, waar het gezelschap zich vaak verbaast over de kwalitet prijs verhouding, zeker aan een ieder aantebevelen.

Henriette D. Gastronoom (20 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Na het afstuderen van onze zoon zijn we gaan eten bij deze bekende Thai. Eten wat de pot schaft, verrassend en smakelijk. De kosten zijn ook verrassend laag. Een gezellige eenvoudige ambiance, zeer vriendelijk bedienend personeel. Er stonden zelfs gasten op hun beurt te wachten. Een restaurant om zeker vaker te bezoeken. Gaan we beslit doen.