Malacca

• ...

Meer informatie over restaurant Malacca

Garcia070 .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Ja, ja. Dit is een toppertje hoor. Heerlijk eten, favoriet zijn de Mihoen Singapore en Szechuan Kai. Echt heel goed. Ook lekker om mee te nemen, helaas woon ik iets te ver waardoor de reis af doet aan de kwaliteit van het eten. Het lekkerste is toch om even tijd te maken en het daar lekker op te eten. Vergeet zeker niet om de Tjendol te proberen. Heerlijk drankje dat ik nergens lekkerder heb gedronken (behalve als ik hem zelf maak natuurlijk!!).
Roeland V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Via Iens gekozen voor een restaurant met goede beoordeling, weer eens buiten het Centrum. Zoekresultaat via het filter 'chinees' in de app is wat vreemd, want dit is zeker geen Chinees restaurant. De keuken is Indonesisch / Maleis. Maar het is de misleiding meer dan waard, want wat een heerlijke, fijn gekruide gerechten. Van buiten lijkt het een toko, maar iets verder in de zaak is het restaurantgedeelte. Niet heel aangekleed, maar ook niet kil, gewoon netjes.
Wij kozen voor de Maleis/Indische rijsttafel. Mooie complementaire smaken, goed pittig maar niet verzengend heet. Heerlijke udang peteh met mooie structuur van de saus, zeer malse ossenhaassateh waar je de afzonderlijke kruiden in de saus proeft, kraakverse boontjes precies al dente. Leuke, vriendelijke, voorkomende bediening. Bij weggaan bleek dit restaurant de inderscheiding 'toko van het jaar' te hebben gekregen. Wat mij betreft verdient deze vriendelijke zaak ook 'Indonesisch restaurant van het jaar' voor wat betreft smaak en versheid. Aanrader.
Emma G.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Met zijn viertjes hebben we heerlijk gegeten in dit restaurant. De keuken is een combi van Indonesisch en Maleis, maar er zijn ook Chinese gerechten te bestellen. Het restaurant is onlangs prachtig verbouwd en heeft nu een mooie moderne uitstraling met een grote knipoog naar het verre oosten. Zo staat er een prachtige massief houten tafel die uit een enorme halve boom bestaat, afkomstig uit Indonesië. In het voorgedeelte van de zaak is de toko, maar daar heb je in het restaurant zelf totaal geen last van. We kozen als voorafje een heerlijk pittige Soto Ajam en als hoofdgerecht gingen we voor de Maleisische rijsttafel. Omdat 1 van ons geen visliefhebber is vroegen we in plaats van de kleine visjes die bij de rijsttafel horen iets anders. Onze tafel kwam vol te staan met allemaal heerlijkheden zoals Sate Kambing met ketjap saus, Maleisische Rendang, Gefrituurde kip, Lemon Chicken, en verschillende groentegerechtjes. Daarbij hadden we 2 verschillende soorten rijst. Het was echt een feestje. De huiswijn van Malacca is super lekker en paste perfect bij dit pittige eten. Natuurlijk kwam er ook een grote kan water op tafel. De bediening was, zoals altijd, heel vriendelijk en gastvrij. Bij het afrekenen kregen we nog zakje met spekkoek mee naar huis, lekker voor morgen bij de koffie! Dit is en blijft 1 van onze favoriete restaurantjes in Den Haag!
Ewboon .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Wij gaan regelmatig uit eten met oom en tante van mijn (in Soerabaya geboren Chinese) vrouw en zoeken dan vakernaar gelegenheden, waar authentieke Chinese of Indonesische gerechten worden bereid. Ditmaal viel onze keuze op 'Malacca', ook omdat wij al vaker tot onze volle tevredenheid Indonesische maaltijden en snacks afhalen bij 'Poesaka', gerund door dezelfde eigenaren. We werden uiterst vriendelijk ontvangen in het heel sfeervol recent verbouwde en ruim opgezette restaurant en kozen van de (door de week beperkte, maar in het weekeinde meer uitgebreide) kaart deels onbekende gerechten: Soto Ayam Compleet, Laksa Malacca en Nasi Lemak. Als dessert namen we pisang goreng, al dan niet met ijs.
Wat aten we heerlijk: de diverse kruiden, versheid van de producten en zorgvuldige opmaak verrasten ons allen zeer aangenaam. De hoeveelheden van de gerechten waren/zijn ruim voldoende. Vraagt u vooraf wel naar de mate van 'pittigheid': deze kan naar wens worden aangepast.
De prijzen , ook van de drankjes, zijn zeer gunstig en beslist in verhouding met wat wordt geboden.
In de omgeving is ruime (tot 21 uur betaalde) parkeergelegenheid. Heel dichtbij ligt Kijkduin aan zee, dus een mooie combinatie van een strandwandeling en heerlijk Indonesisch eten ligt voor de hand!
Beslist een aanrader en voor ons een aanwinst in de buurt!
Robby007 .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2014
Dit restaurant is sinds enkele weken heropend. Het interieur is na de vebouwing modern en sfeervol. Je hebt de mogelijkheid om Chinees, Maleis en Indonesisch te eten. Nasi kuning gegeten en dit was zeer smaakvol. De wijnen die geschonken worden zijn van hoog niveau. De bediening is zeer vriendelijk en deskundig. Een bezoek aan dit restaurant is voor herhaling vatbaar.
Norwich .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Nogmaals hartelijk dank voor het geweldige avondje, de authentieke smaken, de vriendelijke en eerlijke bediening, laat je gerust adviseren door Mathew of zijn moeder, echt super. Het decor zal binnenkort worden aangepakt beloofde ze mij. Gewoon chinees kun je op iedere hoek van de straat eten maar dit is gewoon smullen of je in Azie bent.
Emma G.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2013
We hebben hier op 25 juli jl. met 5 personen uitstekend gegeten. Vooraf kregen we een heerlijke zoetzure soep, die weliswaar niet op de kaart staat, maar op bestelling wordt klaargemaakt; een goedgevulde soep met een bite, vol verse ingrediënten (o.a. garnalen), een echte topper! Vervolgens genoten wij van een voortreffelijke Peking eend, geserveerd met flensjes, pruimensaus en heel fijn gesneden groentes; vooral het knapperige velletje van de eend is een ware lekkernij! Voor het hoofdgerecht bestelden we een combinatie van diverse schotels, (hierbij werden wij goed geadviseerd door de eigenaar). We kregen een heerlijke visschotel bestaande uit stukjes witvis in een gefrituurd jasje in een smakelijke kerriesaus, krokant droog gebakken Sechuankip (die wel pittig maar niet te scherp was), een rundvleesschotel met broccoli en geglaceerde walnoten, gewokte Chinese spinazie (hoe lekker kan iets eenvoudig zijn) en een Hor Funschotel (brede noedels met rundvlees en kruiden). Van het huis kregen we om te proeven nog een schotel kipfilet met een knapperig citroenkorstje, een nieuw gerecht wat naar onze mening zeker op de kaart hoort. De combinatie van al deze heerlijkheden was geweldig. De bediening was zoals gewoonlijk heel attent en vriendelijk en de eigenaren deden hun uiterste best om het ons naar de zin te maken. Het interieur is wel gedateerd, maar de eigenaren gaan binnenkort verbouwen en gelet op de plannen die er liggen zal de zaak dan ongetwijfeld ook op dit punt een hoge score gaan halen! Kortom, dit restaurant is een echt aanwinst voor onze wijk!!
Nhadie .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Prijs/kwaliteit is prima bij Malacca. We hebben er al een aantal keer heerlijk gegeten en tevens zijn de wijnen goed (van een erkende wijnhandel) waarover ze je ook kunnen adviseren. Erg aardige, hardwerkende mensen die het je helemaal naar de zin maken en daarbij vooral willen dat je lekker eet!
Ilona V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2013
een vriendelijk welkom, de gastvrouw en gastheer hebben ons goed ingelicht over de avontuurlijke gerechten die zij aanbieden, wij hebben genoten van de diverse vers bereide gerechten met prima ingredienten.
alles was bespreekbaar met de kok. een prima chardonnay werd er geschonken.
Jeroen .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2013
Een redelijk goed restaurant met een gedateerd interieur. Wijnen waren niet zo lekker maar of je daar zo op moet letten bij dit restaurant...ik vraag het me af. Verder gewoon redelijk en redelijk geprijst.
Thomas Maxwell .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2012
Je komt hier puur voor de fantastische, authentieke smaken van de Cantonese keuken (hoewel de niet a la carte Schezuan gerechten ook fantastisch zijn, met name voor de liefhebber van extra pittige schotels). Verwacht echter geen geraffineerde restaurant-ambiance, maar wel een kwalitatief hoogwaardige venue voor als je gewoon echt lekker Cantonees wilt eten, zonder onnodige upsmuck. Wij komen graag terug!