Maison Culinaire

Kerkstraat 18 7571 EE Oldenzaal Nederland Kaart

Over het restaurant Maison Culinaire

Diner onder de gewelven

Dit Franse maison blinkt uit in heerlijke eenvoud: uiensoep, garnalencocktail, tournedos met pepersaus. In een monumentaal pand in Oldenzaal is Maison Culinaire gezegend met historische gewelven, en er staan geharnaste soldaten op de wacht. De grijstinten, leren stoelen en wit tafellinnen geven het geheel een klassieke sfeer. Tot dertig personen zijn groepen ook welkom!

Meer informatie over restaurant Maison Culinaire

Woensdag t/m zondag van 16:00 tot 23:00 uur.
Op maandag en dinsdag gesloten.

• Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Terras , Wi-Fi
Wim G.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Tijdens onze fiets vakantie bezochten we dit sfeervolle restaurant
op moederdag voor een 3 gangen diner.Op een paar tafels na was de zaak redelijk bezet maar gezien het gebodende zou er geen plaats onbezet mogen zijn. Voorgerecht Carpaccio was top, de ossehaas was op de juiste temperatuur gebracht om de maximale smaak sensatie te krijgen.
Het hoofdgerecht (de appel) van een ribeye was op ons verzoek rood gebakken en gecombineerd met de groenten en aardappel gratin een uitstekende combinatie. We kozen bij deze gerechten een fles zeer betaalbare rode huiswijn Conte di Campiano die prima te genieten was. Ook het dessert was top. De bescheiden bediening was zeer attent. Wij willen hier graag terugkomen en we kunnen iedereen Maison Culinair van harte aanbevelen.
Wies04 .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Vandaag hebben we met 7 personen het verrassingsmenu gegeten.
Vooraf vroegen ze of er enkele gerechten zijn die we niet mogen hebben i.v.m allergie of waar we niet van houden. Hier wordt rekening mee gehouden. Klasse!
Als extraatje kregen we een warm stokbroodje, top. Een compliment voor de kok, want we vonden allen het verrassingsmenu heerlijk. Tevens werd het leuk en goed gepresenteerd.
De bediening was vriendelijk.
Dit restaurant kunnen we een ieder aanraden. En voor ons, we komen zekers nog eens terug.
Frank R.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Gebruik gemaakt van een Groupon-actie. Gekozen voor verrassingsmenu met vlees. Attente en vriendelijke jonge bediening. Sfeervolle entourage. Gerechten goed bereid en mooi opgediend. Vers sinaasappelsap en prettige rode huiswijn. Aanrader.
Marjetoldeloohuis .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Wij zijn donderdag 16 maart geweest. Het is een mooie locatie. Helaas waren we maar met 4 stellen. Zonde, want je kunt er prima eten. Een aanrader.
D R.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, goed op smaak en aanvulling van supplementen was geen probleem. Goede ingrediënten, mooi warm en leuk gepresenteerd. Lekkere huiswijn. Prijs-kwaliteit goed, gaan we zeker nog eens doen.
Lionne S.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Afgelopen zaterdag zijn we hier eerst met de AH actie. 7 uur gereserveerd, vriendelijk ontvangen en naar ons tafeltje gebracht. Het restaurant was nog niet halfvol, maar liep snel vol na onze komst. Vreemd genoeg duurde het een halfuur voor we onze eerst drankjes kregen, en toen ook maar de kaart gevraagd. Erg lang verhaal kort: om 9 uur kregen wij pas ons voorgerecht, ruim een uur nadat we hadden besteld. Mensen aan het tafeltje naast ons vroegen aan de serveerster hoe lang de wachttijd was, waarop zij in eerste instantie aangaf 'kort'. Toen deze mensen doorvroegen en de serveerster het in de keuken ging vragen bleek inderdaad dat er een uur tot anderhalf uur (!!) wachttijd was. De kok stond alleen met een leerling was het excuus. Het eten, daar kan ik kort over zijn, dat was lekker. Maar het extreem lang wachten, de niet erg attente bediening (4x vragen om een drankje vind ik wat veel), in combinatie met het uitblijven van excuses of een geste maken dat ik hier nooit meer naartoe zal gaan. Ik adviseer de jonge eigenaar een ervaren gastvrouw/gastheer in dienst te nemen die goed overzicht heeft en kan teruggeven aan de keuken wat er in de zaak gebeurt. En nog een tip; neem een extra paar handjes aan in de keuken. Op deze manier gaat je zaak failliet, wat heel zonde zou zijn.
jaapnoordman04@gmail.com N.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Wij waren erg tevreden over de kwaliteit van de gerechten. Wel zou Madison Cilinaire baat hebben bij een ervaren kracht er bij in de bediening die het overige personnel kan aansturen.
merijn B.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Eerste kerstdag met familie gegeten, bij aankomst kregen we een glas prosecco van het huis. Dat was gelijk heel feestelijk, restaurant mooi in kerstsfeer, als voorafje kregen we nog een warm stokbroodje van het huis, echt super lekker gegeten, helemaal top! Vriendelijke bediening van het begin tot het eind. Klasse. We komen zeker terug
Marja T.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Heerlijk gegeten, een culinaire ervaring, zeker voor herhaling vatbaar en een aanrader. Goede prijs/kwaliteitverhouding , duurde wel wat lang voordat eerste gerecht op tafel kwam
merijn B.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Eerste kerstdag met familie gegeten. Bij aankomst netjes ontvangen en naar de tafel gebracht. We kregen direct een glas prosecco van het huis aangeboden, heel feestelijk! Het restaurant was ook in kerstsfeer ingericht. We kregen een warm stokbroodje van het huis aangeboden, lekker om mee te beginnen. Verder superlekker gegeten, gerechten lekker op smaak. Vriendelijke bediening van begin tot eind. Muziek was aangenaam en op de achtergrond. Echt klasse, we komen zeker vaker.
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Eigenlijk een onvoldoende, maar dat kan met dit systeem van punten geven niet op een eerlijke manier. Er is iets van een normaal niveau voor een standaard restaurant en dat levert dan een 6 op. Goed eten, fijne wijn, leuk personeel en een gezellige sfeer zorgen voor een eventuele tien.

Dit restaurant verdient eigenlijk een 4.

Het is niet het gezelligste restaurant. Muren zijn kaal, grijswit en de inrichting lijkt op een vrijgezellenflatje. De kaart is redelijk, goede gerechten en voor ieder wat wils. De kok kookt lekker, maar je ziet de mis en place er van af. Ook nog niet veel mis mee.

Probleem zit 'm in de bediening: voor €15 krijg je een wijnarrangement met vier glazen wijn, waaronder een prosecco. Alleen komen drie van de vier glazen pas ná het gerecht. Dus als de borden worden afgeruimd. Er drie keer wat van zeggen helpt niet.

Dodelijk en dus een dikke onvoldoende. Maar ja, dat kan dus niet met deze manier van punten geven. Fijn voor de het restaurant, maar ons zie je er niet meer...
Lianne H.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten met de AH spaaractie. Het personeel was supervriendelijk en het eten was voortreffelijk! Perfecte entourage.
R.J. H.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Het zou handig zijn dat de bediening even laat weten dat de melk en suiker er nog aankomt als ze de koffie op tafel zet. Nu zat er enige tijd tussen waardoor we dachten dat ze het vergeten was. Toen ik na wachten de gang in liep op zoek naar haar kwam ze net hiermee aanlopen. Verder uiterst vriendelijke en correcte bediening.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
We hebben met z'n tweeën heerlijk gegeten in dit mooie monumentale pand. Niet alleen het hoofdgerecht maar ook de bijgerechten waren erg smaakvol en de timing van de bediening was erg goed.
Rob O.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Mooi sfeervol restaurant in het centrum van Oldenzaal.
Een ongedwongen vriendelijke sfeer met een rustiek Frans georienteerde keuken.
Het menu van de chef was goed doordacht en zeer smaakvol,
De geschonken sangiovese huiswijn,met een zeer prettige prijsstelling,vonden wij erg lekker.
Het personeel was zeer warm en vriendelijk met een goede uitleg bij de geserveerde gerechten en wijn.
Frouwke B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Netjes en vriendelijk ontvangen en begeleid naar onze gereserveerde tafel. Goede, overzichtelijke menukaart. Heerlijk gegeten, het smaakte niet alleen voortreffelijk, maar het zag er ook nog leuk uit op het bord.
Het restaurant ziet er netjes en verzorgd uit en is mooi ingericht. Ook de toiletten keurig.
Er is genoeg ruimte tussen de tafels waardoor je voldoende privacy hebt. Al met al bijzonder goed.
peter B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Lekker uit eten met gezelschap. We hebben ons laten verrassen door het het keuzemenu. Het menu was goed samengesteld met bijpassend wijnarrangement. Heerlijk.
Restaurant is gezellig en sfeervol ingericht en draagt zeker bij tot een gezellig avondje uit eten.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Wij waren blij verrast met de goede service en sfeer bij Maison Culinaire. Gangen waren mooi geproportioneerd en opgemaakt. Bovendien was het gewoon erg lekker. Wij komen zeker nog eens terug.
AdrianaMaria .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Met 3 personen hier gegeten. Mooie rustige entourage en vriendelijk personeel. We hadden het verrassingsmenu. Er werd meteen gevraagd of er rekening gehouden moest worden met allergieen.
1 van ons mag geen lactose en glucose. Daar werd goed rekening mee gehouden bij de carpaccio vooraf en entrecote als hoofdgerecht. Heerlijk klaargemaakt met lekkere groenten erbij. Jammer dat het toetje zowel melk als suiker bevatte. Vandaar de kwalificatie "redelijk" voor het eten in plaats van "zeer goed".
JoannaVerkerk V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Zeer goede keuken! Alle gerechten zijn zorgvuldig voorbereid. Mooie combinaties. Zeer goed prijs/kwaliteit verhouding.
De wijnen zouden van ietsje beter kwaliteit kunnen zijn.